MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Czujnik paliwa w MB123
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=16077
Strona 1 z 1

Autor:  Karol [ czw gru 29, 2005 4:08 pm ]
Tytuł:  Czujnik paliwa w MB123

No i już jakoś uporałem się z większymi problemami, ale zostało kilka rzeczy do zrobienia.... czujnik paliwa..
Gdy kupiłe msamochód wszystko było ok, dobrze wskazywał, gdy poziom był nieiwelki to wskazówka zatrzymywała się a po chwili zapalała się żarówka. No zatankowałem i wykjeździłem paliwo i żarówka jużsię nie zapaliła :( Zajrzałem więc na stronkę i znalazłem jak "zregenerować" wskaźnik paliwa. Okazało się po wyjęciu że na dole było kupe syfu, a drut miedziany rezerwy był urwany. Wiec go odciąłem i wlutowałem inny, ale - troche grubszy, bo cieńszego nie miałem. No i wszystko zamontowałęm i bez zmian - jak nie świeciło tak ni świeci :( Sprawdzałem też "na sucho" po wyjęciu z baku, ale nie działa - oczywiście żarówka pali się po włączeniu zapłonu, ale po uruchomieniu silnika gaśnie, nawet gdy w baku mam same opary :(
Czy to wina zbyt grubego drutu? Czy ma to w ogogle jakiśwpływ? Co teraz zrobić i skąd ewentualnie wytrzasnąć tak sienki drut miedziany?
Wiem, żę ten temat był już poruszany na forum, ale nic istotnego w mojej sytuacji nie znalazłem.Dzięki za pomoc :)

Autor:  Mike_THE_GR8 [ czw gru 29, 2005 4:21 pm ]
Tytuł: 

Wszystkie druty wchodzące w skład czujnika paliwa muszą mieć konkretną oporność, jeśli zamieniłeś coś tak jak mówisz to raczej marne szanse żeby udało się zmusić kontrolkę rezerwy do współpracy. Sugeruję poszukanie drutu o właściwej oporności.

Autor:  stanleym126 [ czw gru 29, 2005 4:28 pm ]
Tytuł: 

Mike_THE_GR8 pisze:
Wszystkie druty wchodzące w skład czujnika paliwa muszą mieć konkretną oporność, jeśli zamieniłeś coś tak jak mówisz to raczej marne szanse żeby udało się zmusić kontrolkę rezerwy do współpracy. Sugeruję poszukanie drutu o właściwej oporności.


Kiedys taki oberwany drucik przylutowałem i czujnik wskazywał jak nowy,ale tutaj kolega pisze prawdę.Ten drucik jest opornikiem i zwykły drut chyba go nie zastapi.

Autor:  wielki3333 [ czw gru 29, 2005 5:28 pm ]
Tytuł: 

na samym dole powinna być blaszka która po opadnięciu pływaka zamyka obwód i wtedy żarówka sie zapala ,może podczas czyszczenia syfu kolega ją usunął albo przesunął i niema styku .
a grubość drutu wpływa na ilość paliwa (będzie oszukiwał)

Autor:  Karol [ czw gru 29, 2005 10:54 pm ]
Tytuł: 

No to jak myślałem...oporność drutu swoje zrobiło....bo ten drut który przylutowałem jest znacznie grubszy :( A syf wyczyściłem bardzo prosto - poprostu nalałem benzyny ekstrakcyjnej do słoika i zanyżyłem dół czujnika i troche poruszałem czujnikem - syf sam sie wymył.
Dobra, a teraz jeszcze jedno - co zrobić teraz? Wywalić ten drut i wlutować inny - skąd taki skombinować? Czy może lepiej kupić inny czujnik?

Autor:  nimnod [ pt gru 30, 2005 12:06 am ]
Tytuł: 

mozesz zmierzyć oporność fragmentu drutu oryginalnego (jesli go masz) omomierzem i w sklepie z czesciami elektronicznymi szukac drutu o takiej samej oporności.

Autor:  wielki3333 [ pt gru 30, 2005 12:20 am ]
Tytuł: 

a ten stary wywaliłes moze da sie go wlutowac

Autor:  Karol [ pt gru 30, 2005 3:07 pm ]
Tytuł: 

Chyba bedzie faktycznie go zmierzyć i kupić taki sam, stary drut jest jakieś5 mm za krótki :( Niedobrze..choć znajomy na takiego zielonego BM 300D na części to możę sprezentuje/sprzeda mi czujnik, który bedzie dobry :] Jak przyjdzie wiosna - tzn. bedzie ciepło to bede musiał go jeszcze pomeczyć o przekładnie kierowniczą :P Bo moja ma potworne luzy....

Autor:  stanleym126 [ pt gru 30, 2005 6:14 pm ]
Tytuł: 

Karol pisze:
Chyba bedzie faktycznie go zmierzyć i kupić taki sam, stary drut jest jakieś5 mm za krótki :( Niedobrze..choć znajomy na takiego zielonego BM 300D na części to możę sprezentuje/sprzeda mi czujnik, który bedzie dobry :] Jak przyjdzie wiosna - tzn. bedzie ciepło to bede musiał go jeszcze pomeczyć o przekładnie kierowniczą :P Bo moja ma potworne luzy....


Te ok. 5 mm można przeciągnąć lutem np. od góry,aby przy rezerwie nie blokowało.

Autor:  stanleym126 [ sob gru 31, 2005 5:59 pm ]
Tytuł: 

pomierz w/g tego opisu:

http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr015.html#czujnik

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/