MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
W123 ASB w benzynie i dieslu - różnice sterowania https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=16238 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | nimnod [ sob sty 07, 2006 9:47 pm ] |
Tytuł: | W123 ASB w benzynie i dieslu - różnice sterowania |
Witam, wiedza powszechna jest taka, ze skrznia sterowana jest podciśnieniem, Potrzebuje jednak precyzyjnie ustalić: czy w benzynie do ASB oprócz podcisnienia dochodzi cięgno wpływające na wychylenie pewnego elementu na samej skrzyni (nie wiem jak go nazwac), a zależne z kolei od wychylenia pedału gazu? Czy tak samo jest w dieslu? Pomóżcie bom sie pogubił, jako że docierają do mnie sprzeczne informacje, a każde źródlo wydaje sie fachowe ![]() Pozdrawiam, Nimnod |
Autor: | semil05 [ sob sty 07, 2006 10:26 pm ] |
Tytuł: | |
skrzynia nie jest sterowana podciśnieniem, bez podciśnienia pracuje normalnie ,tylko przy zmianach biegów szarpie ,w dieslu jest tak samo |
Autor: | nimnod [ sob sty 07, 2006 10:39 pm ] |
Tytuł: | |
ok, jesli sie myliłem to dzieki, ale pytam o funkcje zestawu dzwigienek zamocowanego na pokrywie zaworów sterowanych ruchem pedału, a sterujących ruchem pewnego elementu przy skrzyni. czy wystepuje to i w dieslach i w benzynach? |
Autor: | semil05 [ sob sty 07, 2006 10:49 pm ] |
Tytuł: | |
szczerze, nie rozumiem pytania, występuje w obu wersjach, bo jakoś biegi musi zmieniać, może być cięgno albo linka, w środku jest tłoczek który to cięgno przesuwa ,chcesz zamienić skrzynie? |
Autor: | nimnod [ sob sty 07, 2006 10:56 pm ] |
Tytuł: | |
no to sie chyba nie rozumiemy.. zmiana biegów nie jest zależna od sterowania wychyleniem dzwigienki, gdyz nawet w przypadku nie podłączenia jej do cięgien gazu skrzynia pracuje poprawnie. chodzi mi tylko o ustalenie czy zarówno skrzynie montowane fabrycznie w dieslach i benzynach posiadaja element sterowany ruchem pedału gazu, poprzez zespół dzwigienek przymocowanych do silnika? |
Autor: | semil05 [ sob sty 07, 2006 11:01 pm ] |
Tytuł: | |
ciekawe ale oki mam diesla i posiadam element (w postaci linki) sterowany ruchem pedału gazu ![]() |
Autor: | nimnod [ sob sty 07, 2006 11:06 pm ] |
Tytuł: | |
wątek dotyczy W123, pewnie w 124-kach jest inaczej |
Autor: | Sikor [ ndz sty 08, 2006 3:21 pm ] |
Tytuł: | |
To może być czujnik tzw Kickdownu. Odłącz to i sprawdź czy redukuje biegi przy depnięciu gazu. Poprawcie mnei jeśli się mylę. |
Autor: | heniekx [ ndz sty 08, 2006 4:02 pm ] |
Tytuł: | |
ta dzwiginka reguluje przeplyw oleju w skrzyni w benzynie tez jest |
Autor: | nimnod [ ndz sty 08, 2006 4:35 pm ] |
Tytuł: | |
heniekx pisze: w benzynie tez jest
czyli zarówno w benzynie jak i w dieslach - ok, jesli jest na pewno tak jak mowisz, to dobrze, bo ostatnio dowiedzialem sie ze dieslowskie ASB nie posiadają tego elementu, a dla moich potrzeb lepsza informacja jest taka jak Twoja ![]() za pomocą czego jest ten ruch przekazany z pedału na skrzynie w dieslu? linka? do czego jest przymocowana w takim razie? me:how: jednak jest tak jak myslałem, to tak na wszelki wypadek jesli rzuciłbyś okiem na ten wątek ![]() pozdr, Nimnod |
Autor: | Wojtek123 [ ndz sty 08, 2006 5:14 pm ] |
Tytuł: | |
nimnod pisze: bo ostatnio dowiedzialem sie ze dieslowskie ASB nie posiadają tego elementu Jeśli chodzi Ci o element na zdjęciu to silnik Diesela posiadał go w połączeniu z automatem. ![]() ![]() nimnod pisze: za pomocą czego jest ten ruch przekazany z pedału na skrzynie w dieslu?
Jest przekazywane za pomocą podciśnienia. Pozdrawiam. |
Autor: | nimnod [ pn sty 09, 2006 8:36 am ] |
Tytuł: | |
a co jesli skrzynia posiada metalowy pręt dosiegający komory silnika, podłączony przy skrzyni do wychylnej dzwigienki? wówczas oprócz podcisnienia do skrzyni faktycznie dochodzi "drugie sterowanie" tym wlasnie ciegnem: na co jednak ma ono wpływ oraz czy występuje w dieslach? Jak widze caly czas uzyskuje sprzeczne info - heniekx wyraźnie napisał jakoby w ten sposób był regulowany przepływ oleju, Ty piszesz ze sterowanie odbywa sie przez podcisnienie, o sztywnym połączeniu pedału gazu ze skrzynią nie wspominasz. No to w końcu jak? pozdrawiam, Nimnod |
Autor: | _me: how_ [ pn sty 09, 2006 12:11 pm ] |
Tytuł: | |
nimnod pisze: No to w końcu jak?
Looknij jeszcze tu, zapamiętałem ten wątek, w którym marcin280e napisał o automacie w 115tce. Niestety zdechły niektóre zdjęcia. http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight= |
Autor: | nimnod [ pn sty 09, 2006 2:13 pm ] |
Tytuł: | |
Ok, dzieki, wniosek stad niezbity ze jednak szkrzynka moze byc sterowana mechanicznie, tylko bede sie zaklinał ze moja posiada zarówno modulator podcisnienia jak i dzwigienke poruszaną za pomoca cięgna. Owe cięgno trzeba mi jakoś fabrycznie przymocować do cięgien poruszanych pedałem gazu znajdujących sie na pokrywie zaworów. Najwyrazniej nie każdy posiada taką skrzynie w dieslu, moja akurat pochodzi z benzyny, stad tym wieksza problematycznosc. Ciekawy jestem jak autor w/w wątku poradził sobie z problemem sterowania. Moze sie wypowie? Me:how, tak czy siak, jak znajdziesz graty, daj znac i thx Pozdrawiam, Nimnod |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |