MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W123 ASB w benzynie i dieslu - różnice sterowania
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=16238
Strona 1 z 1

Autor:  nimnod [ sob sty 07, 2006 9:47 pm ]
Tytuł:  W123 ASB w benzynie i dieslu - różnice sterowania

Witam,

wiedza powszechna jest taka, ze skrznia sterowana jest podciśnieniem, Potrzebuje jednak precyzyjnie ustalić:
czy w benzynie do ASB oprócz podcisnienia dochodzi cięgno wpływające na wychylenie pewnego elementu na samej skrzyni (nie wiem jak go nazwac), a zależne z kolei od wychylenia pedału gazu?

Czy tak samo jest w dieslu?

Pomóżcie bom sie pogubił, jako że docierają do mnie sprzeczne informacje, a każde źródlo wydaje sie fachowe [szalone]

Pozdrawiam,
Nimnod

Autor:  semil05 [ sob sty 07, 2006 10:26 pm ]
Tytuł: 

skrzynia nie jest sterowana podciśnieniem, bez podciśnienia pracuje normalnie ,tylko przy zmianach biegów szarpie ,w dieslu jest tak samo

Autor:  nimnod [ sob sty 07, 2006 10:39 pm ]
Tytuł: 

ok, jesli sie myliłem to dzieki, ale pytam o funkcje zestawu dzwigienek zamocowanego na pokrywie zaworów sterowanych ruchem pedału, a sterujących ruchem pewnego elementu przy skrzyni.
czy wystepuje to i w dieslach i w benzynach?

Autor:  semil05 [ sob sty 07, 2006 10:49 pm ]
Tytuł: 

szczerze, nie rozumiem pytania, występuje w obu wersjach, bo jakoś biegi musi zmieniać, może być cięgno albo linka, w środku jest tłoczek który to cięgno przesuwa ,chcesz zamienić skrzynie?

Autor:  nimnod [ sob sty 07, 2006 10:56 pm ]
Tytuł: 

no to sie chyba nie rozumiemy..
zmiana biegów nie jest zależna od sterowania wychyleniem dzwigienki, gdyz nawet w przypadku nie podłączenia jej do cięgien gazu skrzynia pracuje poprawnie.

chodzi mi tylko o ustalenie czy zarówno skrzynie montowane fabrycznie w dieslach i benzynach posiadaja element sterowany ruchem pedału gazu, poprzez zespół dzwigienek przymocowanych do silnika?

Autor:  semil05 [ sob sty 07, 2006 11:01 pm ]
Tytuł: 

ciekawe ale oki mam diesla i posiadam element (w postaci linki) sterowany ruchem pedału gazu [zlosnikz]

Autor:  nimnod [ sob sty 07, 2006 11:06 pm ]
Tytuł: 

wątek dotyczy W123, pewnie w 124-kach jest inaczej

Autor:  Sikor [ ndz sty 08, 2006 3:21 pm ]
Tytuł: 

To może być czujnik tzw Kickdownu. Odłącz to i sprawdź czy redukuje biegi przy depnięciu gazu. Poprawcie mnei jeśli się mylę.

Autor:  heniekx [ ndz sty 08, 2006 4:02 pm ]
Tytuł: 

ta dzwiginka reguluje przeplyw oleju w skrzyni
w benzynie tez jest

Autor:  nimnod [ ndz sty 08, 2006 4:35 pm ]
Tytuł: 

heniekx pisze:
w benzynie tez jest

czyli zarówno w benzynie jak i w dieslach - ok, jesli jest na pewno tak jak mowisz, to dobrze, bo ostatnio dowiedzialem sie ze dieslowskie ASB nie posiadają tego elementu, a dla moich potrzeb lepsza informacja jest taka jak Twoja [zlosnik]

za pomocą czego jest ten ruch przekazany z pedału na skrzynie w dieslu?
linka? do czego jest przymocowana w takim razie?

me:how: jednak jest tak jak myslałem, to tak na wszelki wypadek jesli rzuciłbyś okiem na ten wątek :)

pozdr,
Nimnod

Autor:  Wojtek123 [ ndz sty 08, 2006 5:14 pm ]
Tytuł: 

nimnod pisze:
bo ostatnio dowiedzialem sie ze dieslowskie ASB nie posiadają tego elementu


Jeśli chodzi Ci o element na zdjęciu to silnik Diesela posiadał go w połączeniu z automatem.

Obrazek

Obrazek

nimnod pisze:
za pomocą czego jest ten ruch przekazany z pedału na skrzynie w dieslu?


Jest przekazywane za pomocą podciśnienia.

Pozdrawiam.

Autor:  nimnod [ pn sty 09, 2006 8:36 am ]
Tytuł: 

a co jesli skrzynia posiada metalowy pręt dosiegający komory silnika, podłączony przy skrzyni do wychylnej dzwigienki?
wówczas oprócz podcisnienia do skrzyni faktycznie dochodzi "drugie sterowanie" tym wlasnie ciegnem: na co jednak ma ono wpływ oraz czy występuje w dieslach?

Jak widze caly czas uzyskuje sprzeczne info - heniekx wyraźnie napisał jakoby w ten sposób był regulowany przepływ oleju, Ty piszesz ze sterowanie odbywa sie przez podcisnienie, o sztywnym połączeniu pedału gazu ze skrzynią nie wspominasz. No to w końcu jak?

pozdrawiam,
Nimnod

Autor:  _me: how_ [ pn sty 09, 2006 12:11 pm ]
Tytuł: 

nimnod pisze:
No to w końcu jak?


Looknij jeszcze tu, zapamiętałem ten wątek, w którym marcin280e napisał o automacie w 115tce. Niestety zdechły niektóre zdjęcia.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

Autor:  nimnod [ pn sty 09, 2006 2:13 pm ]
Tytuł: 

Ok, dzieki, wniosek stad niezbity ze jednak szkrzynka moze byc sterowana mechanicznie, tylko bede sie zaklinał ze moja posiada zarówno modulator podcisnienia jak i dzwigienke poruszaną za pomoca cięgna.
Owe cięgno trzeba mi jakoś fabrycznie przymocować do cięgien poruszanych pedałem gazu znajdujących sie na pokrywie zaworów.
Najwyrazniej nie każdy posiada taką skrzynie w dieslu, moja akurat pochodzi z benzyny, stad tym wieksza problematycznosc.

Ciekawy jestem jak autor w/w wątku poradził sobie z problemem sterowania. Moze sie wypowie?
Me:how, tak czy siak, jak znajdziesz graty, daj znac i thx

Pozdrawiam,
Nimnod

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/