MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

dymi przy skręcie w prawo...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=16457
Strona 1 z 2

Autor:  beatriss [ śr sty 18, 2006 5:32 pm ]
Tytuł:  dymi przy skręcie w prawo...

hello

mam 280SL, W107, z 77.
Nikt nie wie o co chodzi nawet mój mechanik, które wszelki juz podstawowe i nie za bardzo podstawowe posprawdzał.

Merc dymi przy skręcie w prawo przy wyjściu z zakrętu na neibiesko.

Czy komuś moze tak dymił? POmocy!
Koszmar ten - szukania dlaczego dymi i kiedy dymi trwa juz naprawdę zbyt długo :evil:

dzieki bardzo
bea

Autor:  kali [ śr sty 18, 2006 6:52 pm ]
Tytuł: 

beatriss pisze:
dymi przy skręcie w prawo przy wyjściu z zakrętu na neibiesko


sprawdź, czy nie ubywa Ci płynu hamulcowego.
Mój kumpel w scirocco miał podobny objaw, a było to wynikiem przedostawania się płynu hamulcowego do serva, a z serwa przewodem podciśnieniowym do silnika, który ładnie na niebiesko to przepalał właśnie przy skręcaniu (już nie pamiętam w która stronę) .
Może to będzie to samo ? :roll:

Autor:  cygi87 [ śr sty 18, 2006 9:44 pm ]
Tytuł: 

Czesć
Sprawdż czy nie jest zapieczony zacisk hamulcowy.
Może być zapieczony i tarcza się grzeje i palą sie klocki.
A sprawdż czy felga nie jest ciepła, bo jak będzie ciepła to napewno zacisk.

Ja tak miałem i też dymiło
___________________________
Podrawiam



MB 123,240"82

Autor:  Kubitus [ śr sty 18, 2006 9:45 pm ]
Tytuł: 

cygi87 pisze:
zapieczony zacisk........Ja tak mia³em i te¿ dymi³o


z rury wydechowej ?? :o [zlosnik]

pozdrawiam

Autor:  beatriss [ czw sty 19, 2006 10:38 am ]
Tytuł: 

super - dziekuje
zapytam mechanika

jakby co to dajcie znać czy ktos jeszcze taki objaw zanotował

rozmawiałam z mechanikiem na wiklinowej, któy mówił że to kolektor ssący albo pierścienei - ale mój mechanik to już był sprawdził.

nic to i tak w przyszłym tygodniu przenosze moją 107 na wiklinową. Chyba, że cud. [zlosnik]

dzięki
bea

Autor:  Wookee [ czw sty 19, 2006 1:30 pm ]
Tytuł: 

Kubitus pisze:
z rury wydechowej ??

No i to jest podstawowe pytanie - skąd dymi?

Autor:  beatriss [ czw sty 19, 2006 2:09 pm ]
Tytuł: 

moi drodzy - dymi z rury!!
mnóstwo, bardzo na chama

bea

Autor:  Wookee [ czw sty 19, 2006 2:44 pm ]
Tytuł: 

No to zwróć na początek uwagę na to, jak operujesz gazem.
Tak w trakcie jazdy, to zazwyczaj uszczelniacze trzonków zaworowych, ale w M110 oznacza to wymianę większej ilosci elementów.
Jak się miewa odma?
Czy masz EGR, choć to akurat bardzo daleki strzał...

beatriss pisze:
mój mechanik to już był sprawdził

Prawie czas zaprzeszły, mój ulubiony skądinąd ;)

Autor:  Kubitus [ czw sty 19, 2006 2:47 pm ]
Tytuł: 

beatriss pisze:
w przysz³ym tygodniu przenosze moj± 107 na wiklinow±.


skoro tak będe mógł się jej przyjzec [oczko]

Siedze na Wiklinowej od rana w przyszły piątek [zlosnik]

Autor:  beatriss [ czw sty 19, 2006 2:49 pm ]
Tytuł: 

ja sie nie znam na uszczelnaiczach i odmach - ale wszystko to dzielnie rpzekazuję mechanikowi, ktory mi odpowiada że sprawadzał

Ja znam karoseria, silnik, pedał wiem, zawieszenie - z tych abrdziej zaawansowanych i drążek kierwoniczy :lol:

dziekidzieki
bea

Autor:  Wookee [ czw sty 19, 2006 6:31 pm ]
Tytuł: 

beatriss pisze:
wszystko to dzielnie rpzekazuję mechanikowi, ktory mi odpowiada że sprawadzał

Założenie:
Skoro dymi na niebiesko, to najczęściej oznacza, że silnik pali olej.

Pytanie:
Czy oleju ubywa i ile?
Jeśli nie ubywa, to trzeba poszukać gdzie indziej.
Jeśli ubywa, to może być to olej.

Olej może się dostać do cylindrów górą lub dołem.
Skoro mechanik praktycznie wszystko wykluczył, to:
1. co dokładnie zrobił i jakie miał wyniki?
2. może się pomylił/źle zdiagnozował i trzeba powtórzyć?
3. albo nie dymi z powodu spalania oleju?

Poza jakimś dziwacznym układem, w którym przy przeciążeniu miałoby dojść do bardzo znacznego wzbogacenia mieszanki/odcięcia powietrza, nic mi nie przychodzi do głowy, jako wytłumaczenie 3 punktu - może Gerri lub inny fachowiec coś podrzuci?
Tylko, że wtedy powinien IMO inaczej pracować silnik. Coś takiego zauważyłaś?

Dlatego sugeruję:
ocenę i podanie ilości ubywającego oleju
ponowny pomiar ciśnień + próba olejowa
kontrolę objawów dla walniętej uszczelki pod głowicą

A skoro ma być przechył, to można rozważyć ustawienie samochodu na 2 podnośnikach i sprawdzenie, jak się wówczas zachowa. Jeśli pojawi się dymienie, to można będzie zajrzeć w tej pozycji w parę miejsc, zarówno na włączonym, jak i na wyłączonym silniku. W ostateczności nawet ocenić tę nieszczęsną mieszankę.

beatriss pisze:
pedał

I dlatego sie pytam o technikę jazdy, a skoro ma być szczegółowo, to proszę.
1. Automat, czy manual?
2. Jak wchodzisz w/wychodzisz z zakrętu - czy i kiedy naciskasz pedał gazu, a czy i kiedy zwalniasz go; trochę czy mocno? Jesli manual, to jak używasz sprzęgła?
3. Dymi na ostrych zakrętach (większe przeciążenie), od jakiejś prędkości lub obrotów, czy w każdym przypadku, nawet przy manewrowaniu po parkingu?

Autor:  and6412 [ czw sty 19, 2006 7:15 pm ]
Tytuł: 

kalis pisze:
beatriss pisze:
dymi przy skręcie w prawo przy wyjściu z zakrętu na neibiesko


sprawdź, czy nie ubywa Ci płynu hamulcowego.
Mój kumpel w scirocco miał podobny objaw, a było to wynikiem przedostawania się płynu hamulcowego do serva, a z serwa przewodem podciśnieniowym do silnika, który ładnie na niebiesko to przepalał właśnie przy skręcaniu (już nie pamiętam w która stronę) .
Może to będzie to samo ? :roll:


Nie ma takiej opcji ;-). Pozatym przwód podcisnieniowy w W107 jest tak do serwa przykrecony ze jakby juz to raczej dymilby przy skrecie w lewo ;-)

PS.
Pochwal się fotkami SL'a ;-)

Autor:  beatriss [ czw sty 26, 2006 3:05 pm ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
beatriss pisze:
wszystko to dzielnie rpzekazuję mechanikowi, ktory mi odpowiada że sprawadzał


Dlatego sugeruję:
ocenę i podanie ilości ubywającego oleju
ponowny pomiar ciśnień + próba olejowa
kontrolę objawów dla walniętej uszczelki pod głowicą

A skoro ma być przechył, to można rozważyć ustawienie samochodu na 2 podnośnikach i sprawdzenie, jak się wówczas zachowa.
beatriss pisze:
pedał

I dlatego sie pytam o technikę jazdy, a skoro ma być szczegółowo, to proszę.
1. Automat, czy manual?
2. Jak wchodzisz w/wychodzisz z zakrętu - czy i kiedy naciskasz pedał gazu, a czy i kiedy zwalniasz go; trochę czy mocno? Jesli manual, to jak używasz sprzęgła?
3. Dymi na ostrych zakrętach nawet przy manewrowaniu po parkingu?


jest to automat
nie dymi na parkingu
nie zawsze dymi przy skręcie w prawo
na podnosnikach już był badany, rpzechylany cudowany
wszystkie podstawowe sprawy ma sprawdzone

o.

dzieki bardzo!! wszystkie te sugestie są cenne

czy moze coś jeszcze?

bea

ps. jestem chora i troszki nie mgoe sie tym zajac bo leze w łożku... choelrka!

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw sty 26, 2006 6:13 pm ]
Tytuł: 

a oleju z skrzyni nie ubywa dziwnie szybko????

Autor:  JaKon [ czw sty 26, 2006 6:31 pm ]
Tytuł: 

właśnie? to samo mi przyszło do głowy,, może olej z automatu gdzies tam kapie na kolektory, albo pod spodem na wydech... z tyłu powstaje smuga i wyglada jakby dymiło z rury... to bardzo prawdopodobne...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/