MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
W123 Centralny zamek https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=16602 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Matiej [ śr sty 25, 2006 2:47 pm ] |
Tytuł: | W123 Centralny zamek |
Witajcie. Nawiazując do mojego problemu z tempomatem. Kiedys piałem ja i nie tylko ja ze mam problem z tempomatem. Ktoś tam jakies rozwiazania rzucał i nawet sie dokopałem do jakiegoś schematu. Tempomat u mnie działa na podciśnienie. Sprawa wyglada tak auto to 123 300D automat. W samochodzie mam światła które sa ustawiane ze srodka też podciśnieniowo do tego jest centralny zamek na drzwi bagażnik i wlew od paliwa tez podciśnieniowo działający. Ktoś mi zasugerował ze temomat moze nie działać bo ciśnienie słabe albo ucieka. Zastanowiło mnie to. Centralny zauwazyłem ze master czyli w drzwiach od kierowcy jest elektryczny bo robi ŁUP jak sie drzwi otwiera i działa nawet jak pozostałe przestaną działać z braku ciśnienia. Teraz zuważyłem ze nawet jak silnik pracuje to pozostałe drzwi nie otwierają sie równocześcnie. Tj tył jak by idą równo natiomast przednie pasażera ciut szybciej tak dosłownie ułamek sekundy. Czemu tak może być? Następne moje pytanie czy można jakoś zrobić aby w drzwiach kierowcy spowrotem wrzucić taki mechanizm jak był orginalnie czyli podciśnieniowy? Czy się w to nie bawić? Jak sprawdzić czy układ jest szczelny i czy jest prawidłowe ciśnienie co jest niezbędne do działania prawidłowego tempomatu? ktoś mi powiedział ze drzwi powinny sie otworzyć ok 10 razy. Ja przed chwilą sprawdzałem i i udało mi sie uzyskać 8 otwarć i zamknięć drzwi i koniec. Tyle jest zapasu w tym jajowym zbiorniczku. pozdrowienia z ciepłej juz Warszawy (tylko -6) !! ![]() |
Autor: | Wojtek123 [ śr sty 25, 2006 3:54 pm ] |
Tytuł: | |
Matiej pisze: Czemu tak może być? Gdzieś jest nieszczelność i potrzeba trochę "więcej podciśnienia" żeby otworzyć ten wolniej działający siłownik. Matiej pisze: czy można jakoś zrobić aby w drzwiach kierowcy spowrotem wrzucić taki mechanizm
Ten mechanizm tam napewno jest, bo w innym przypadku nie działałby centralny wcale. Być może ktoś miał w tym aucie kiedyś alarm z sterowaniem centralnym z pilota i zamontował tam jeden siłownik elektryczny (w ten sposób tylko można zrobić sterowanie tego zamka z pilota) Pozdrawiam. |
Autor: | Matiej [ śr sty 25, 2006 4:26 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtek123 napisał: Cytuj: Być może ktoś miał w tym aucie kiedyś alarm z sterowaniem centralnym z pilota i zamontował tam jeden siłownik elektryczny (w ten sposób tylko można zrobić sterowanie tego zamka z pilota)
No alarm jest do dzisiaj i otwieranie samochodu działa z pilota. To juz wyjasnia to, dlaczego jest elektryczny. Czyli musze prawy boczek rozebrac i sprawdzić czy jest jakaś nieszczelnosć przy tym zamku. W sumie logiczne, skoro mu ucieka troche to wolniej idzie. |
Autor: | stanleym126 [ śr sty 25, 2006 5:49 pm ] |
Tytuł: | |
Generalnie jest tak,że po iluś tam latach użytkowania robią się nieszczelne mieszki od siłownikow centralnego zamka.Po prostu guma ulega procesowi starzenia i puszcza powietrze. Trzeba by każdy z mieszków oddzielnie sprawdzić wymontowując je i poddać wizualnym oględzinom lub nałożyć kawalek przewodu elastycznego na końcówki i ustami dmuchać i wciagać powietrze i oserwować czy reakcja jest natychmiastowa czy z opóźnieniem i to pokaże czy siłowniki sa sprawne lub nie. |
Autor: | Student [ czw sty 26, 2006 8:01 am ] |
Tytuł: | |
A czy takie mieszki można jako zregenerować, zakleić dziurki w membranie? Student |
Autor: | remi [ czw sty 26, 2006 8:24 am ] |
Tytuł: | |
Witaj akurat w drzwiach kierowcy nie ma siłownika - zamek ten jest otwierany z kluczyka a do zamka jest podczepiony master sterujacy silownikami z pozostasłych drzwi. IMO drzwi prawe przednie działaja ciut szybciej bo one są chyba najblizej mastera w dzwiach kierowcy. Ilość otwarć drzwi bez zapalania silnika może zależeć także od temperatury na zewnątrz, a te obecnie nie są najwyższe. Sądzę że masz wporzo działający central i tak powinno zostać. pozdro |
Autor: | marcello [ czw sty 26, 2006 10:10 am ] |
Tytuł: | |
Tez mysle, ze dziala spoko, sporo bym dal, zeby w moim tak to chodzilo... Czekam tylko na ciepleszje dni, zeby zrobic porzadek u siebie. Czy ktos wie, czy te gumowe membranki sa do dostania w ASO? Czy raczej powininem zaczac szukac jakich zamiennikow? |
Autor: | wojz [ czw sty 26, 2006 10:19 am ] |
Tytuł: | |
remi pisze: IMO drzwi prawe przednie działaja ciut szybciej bo one są chyba najblizej mastera w dzwiach kierowcy Akurat najdalej. To jest ostatni zamykany/otwierany zamek w kolejnościMatiej pisze: mam światła które sa ustawiane ze srodka też podciśnieniowo Zacznij przegląd od regulatora właśnie. W środku ma gumową membrankę dociskaną za pomocą gąbki, która z wiekiem kruszeje i przestaje spełniać swoje zadanie. Regulator Hella jest rozbieralny, można spróbować zastąpić tą nieszczęsną gąbkę. Boschowski regulator jest nitowany, więc z ew. rozbiórką będzie więcej roboty, a i jego konstrukcji wewnętrznej jeszcze poznać okazji nie miałem ![]() |
Autor: | piterros [ czw sty 26, 2006 10:22 am ] |
Tytuł: | |
Matiej pisze: Teraz zuważyłem ze nawet jak silnik pracuje to pozostałe drzwi nie otwierają sie równocześcnie. Tj tył jak by idą równo natiomast przednie pasażera ciut szybciej tak dosłownie ułamek sekundy. Czemu tak może być?
Gdzieś słyszałem ze długość przewodów ciśnieniowych może mieć tu znaczenie jeśli chodzi o tte minimallne opóźnienia z otwieraniem niektórych drzwi. Chyba najdłuższą drogę ma do pokonania powietrze do prawych przednich drzwi jako że "jajeczka" są w bagażniku a przecież tam spręża sie i magazynuje powietrze więc normalne że nie działają wszystkie idealnie w jednej chwili. Ja sam stoję przed dylematem czy zakładać elektryczny zamek czy pneumatyk. Mam oryginalne siłowniki do beczki i zbiornik podciśnienia (jajeczka) tylko przewody musze dokombinować i niby wszystko poskładałbym do kupy ale właśnie odstrasza mnie trochę wizja nieszczelności. Siłowniki mają swoje lata i napewno gumki na nich nie będą wieczne natomiast elektryczny jest bardziej niezawodny tylko że jak wiadomo jest to forum ludzi którzy ponad wszystko cenią oryginalność samochodów MB i ja także do takich się zaliczam... |
Autor: | remi [ czw sty 26, 2006 11:32 am ] |
Tytuł: | |
piterros pisze: Gdzieś słyszałem ze długość przewodów ciśnieniowych może mieć tu znaczenie jeśli chodzi o tte minimallne opóźnienia z otwieraniem niektórych drzwi. Chyba najdłuższą drogę ma do pokonania powietrze do prawych przednich drzwi jako że "jajeczka" są w bagażniku a przecież tam spręża sie i magazynuje powietrze więc normalne że nie działają wszystkie idealnie w jednej chwili.
ok, ale powietrzem z "jajek" steruje master który jest w drzwiach kierowcy ![]() |
Autor: | piterros [ czw sty 26, 2006 12:53 pm ] |
Tytuł: | |
remi pisze: ok, ale powietrzem z "jajek" steruje master który jest w drzwiach kierowcy
jeszcze tego nie zamontowałem więc mogłem się mylić tak czy owak powietrze to nie prąd i zawsze jakieś różnice w szybkości otwarcia poszczególnych drzwi będą. Ja chyba jednak wybiorę prąd i założę elektryczny zwłąszcza że mój egzemplarz nie miał oryginalnie c.zamka więc profanacja nie będzie aż tak znacząca ![]() pozdro |
Autor: | stanleym126 [ czw sty 26, 2006 7:09 pm ] |
Tytuł: | |
Ja chyba jednak wybiorę prąd i założę elektryczny zwłąszcza że mój egzemplarz nie miał oryginalnie c.zamka więc profanacja nie będzie aż tak znacząca ![]() Kiedys w swojej 123 zakladalem osobiście centralny elektryczny bo nie było zadnego.Kupiłem 5 silownikow na drzwi i tylna klapę ,2 kolory przewodu elektrycznego, zlączki przewodow i do przodu z robotą. Ponieważ mialem alarm to dokupilem intefejs centralnego zamka, to razem połączylem i z pilota chodzil do 100 m w otwartej przestrzeni. A jak wygoda. |
Autor: | piterros [ czw sty 26, 2006 7:15 pm ] |
Tytuł: | |
stanleym126 pisze: A jak wygoda.
otóż to - wygoda. oryginał oryginałem ale merc ma służyć wygodzie i uciesze właściciela więc wybieram elektryczny centralny i nie będę się szarpał z nieszczelnymi i nadszarpniętymi zębem czasu siłownikami pneumatycznymi!!! Pozdrawiam! PS: ale jakbym miał c.zamek oryginalny nowy fabrycznie pneumatyk to zakładam bez zastanawiania |
Autor: | adler1934 [ czw sty 26, 2006 7:29 pm ] |
Tytuł: | |
Przerabiałem ten temat wielokrotnie.Nieszczelności najczęściej nie pojawiają się na membranie,tylko na pręcie wychodzącym z siłownika.Ja w swoich autach wrzucam pompę centralnego ze 124 lub 126 i podłączam do istniejących siłowników i wywalam połowę rurek.Działa niezawodnie. Kiedyś widziałem jak zapaliły się drzwi od elektrycznego siłownika! Matiej- osiem cykli to rezultat bardzo dobry,nie kombinuj bo popsujesz. |
Autor: | piterros [ czw sty 26, 2006 7:42 pm ] |
Tytuł: | |
adler1934 pisze: Jurek. MB 123 240D,MB 123 250 lpg,MB 124 300TD,MB 124 300TE,MB 126 300D,MB 123 220 16V,MB 808
no ile ty masz tych samochodów?????!!!!!!!!!!!! najbardziej interesujący wydał mi sie MB 123 220 16V. Ile Cie kosztowała taka przeróbka jeśli można spytać???? Ja stoję przed wyborem - remont M102 albo poszukiania silnika z MB 124 z elektronicznym wtryskiem. Aha i czy dużo trudności było z przełożeniem tego i co jeszcze przekładałes oprócz silnika (most, skrzynia biegów??)??? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |