MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Problem z ASB C123 E28 ktos się zna ? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=16613 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | erio [ czw sty 26, 2006 9:21 am ] |
Tytuł: | Problem z ASB C123 E28 ktos się zna ? |
Dziś planuję przejechać moją QP do specjalisty od Skrzyń automatycznych w Kielcach ... nie znam gościa ale juz 2ga osoba go poleca, podobno zna sie na ASB mercedesa. Zanim do niego pojadę , może ktoś tutaj będiz emogł mi naświtlić parę tematów. Moje auto - QP 123 280CE, stało od 1994 rou ... juz jeżdzi , olej w SB uzupełniłem, było 1 L za mało, poprawy nie zanotowałem Objawy ... strasznie póżno zmienia biegi .. żeby przełączył z 1 na 2 (czy z 2 na 3) po ruszeniu musze rozbujać go do ok. 30 km/h, po czym puszczam gaz a on po 2 sek. hamowania silnikiem przełączan na wyższy bieg. To samo jak chcę jeszcze wyzszy bieg ... rozpędzam do 80 km/h i puszczam gaz i wtedy po 2 s hamowania silnikiem wskakuje wyższy bieg. Przy elemencie ssania do którego dochodzi rurka gumowa, wtyczka i 2 przewody paliwowe, musialem wymienic gumową rurkę bo była popękana ... może przy ASB tez mam gdzie rurkę gumową popękaną lub zdjętą ... ma ktoś jakies fotki, schematy co posprawdzac , jakie przewody podcisnieniowe ? Może to jakaś pierdoła, rurka spadła albo cuś. Olej jest już na połowie miarki ( mierzony na pracującym rozgrzanym aucie) Centralne zamki działają i trzymają cisnienie) Jak ktoś ma jakies pomysły na testy itd. to mówcie ... glupioby bylo gdybym przy okazji pierdółki dal sie naciagnac na rozkłądanie ASB |
Autor: | Noon [ czw sty 26, 2006 10:07 am ] |
Tytuł: | Re: Problem z ASB C123 E28 ktos się zna ? |
erio pisze: Objawy ... strasznie póżno zmienia biegi .. żeby przełączył z 1 na 2 (czy z 2 na 3) po ruszeniu musze rozbujać go do ok. 30 km/h, po czym puszczam gaz a on po 2 sek. hamowania silnikiem przełączan na wyższy bieg. To samo jak chcę jeszcze wyzszy bieg ... rozpędzam do 80 km/h i puszczam gaz i wtedy po 2 s hamowania silnikiem wskakuje wyższy bieg. Miałem coś podobnego gdy przestawilem sobie cięgło od przyspieszacza na skrzyni (tz. naciągnąłem je) efekt był taki że zmieniał biegi dopiero przy 4,5 krpm ale zmieniał bez puszcania gazu chociaż z opóźnieniem. erio pisze: Przy elemencie ssania do którego dochodzi rurka gumowa, wtyczka i 2 przewody paliwowe, musialem wymienic gumową rurkę bo była popękana ... Ta rurka nie powinna mieć wpływu na ASB bo ona jest od tego aby przy przyspieszaniu (spadek podciśnienia) wzbogacić mieszankę. erio pisze: może przy ASB tez mam gdzie rurkę gumową popękaną lub zdjętą ...
Do ASB masz podpięte bodaj 2 rurki igielitowe przez gumowe łączniki te podciśnienia są dość ważne w prawidłowej pracy ASB więc warto sprawdzić czy nie są poodpinane lub nie pospadały |
Autor: | Wookee [ czw sty 26, 2006 10:09 am ] |
Tytuł: | |
erio pisze: rzy okazji pierdółki dal sie naciagnac na rozkłądanie ASB
Na poczatek może regulacja cięgna i modulatora. |
Autor: | erio [ czw sty 26, 2006 10:50 am ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: erio pisze: rzy okazji pierdółki dal sie naciagnac na rozkłądanie ASB Na poczatek może regulacja cięgna i modulatora. napisz więcej proszę ... ze zdjęciami i schematami ... co to jest modulator gdzie jest, jakie cięgno .. |
Autor: | art [ pt sty 27, 2006 8:18 am ] |
Tytuł: | |
Hej to cięgno idzie nad silnikiem pomiędzy 5 i 6 cylindrem zdajsię (albo pom 4 i 5) na pewno znajdziesz bo po otworzeniu maski jest tylko jeden element który jest nad silnikem. Przereguluj i sprawdz u mnie kiedyś było odwrotnie biegi zmieniał za szybko ale wtedy pokręciłem i jest Ok.Pozdrawiam. |
Autor: | erio [ pt sty 27, 2006 12:17 pm ] |
Tytuł: | |
a modulator ?? PS. jeszcze tego nie pisalem, ale wydaje mi sie ze na obrotach biegu jalowego 900rpm za mocno ciagnie do przodu i do tyłu ... jak sie przełączy bieg ( to czuc szarpnięcie) chce jechac z taką siłą jakby auto mialo odrobine gaz wcisniety |
Autor: | Matiej [ ndz sty 29, 2006 2:36 pm ] |
Tytuł: | |
Skoro rozmawiamy o ASB to panowie olej Mobil ATF 220 jest odpowiednim do skrzyni w W123 300D? |
Autor: | erio [ czw lut 02, 2006 8:02 am ] |
Tytuł: | |
Dzięki za rady wszyscy ... rzeczywiście cięgno nad deklem bylo naciągnięte na maxsa ... poluzowalem i juz da się jeżdzic ... tzn ... auto zmienia biegi kolo 2k rpm ![]() jest super ... szkoda ze ta regulacja mi się skonczyła .. chciałbym żeby jeszcze wczesniej zmieniał tak jak w 300D w124 mam ... czyli juz przy 1000 jak jade na delikatnym gazie to włącza następny bieg ... W w124 300TD jak puszcze nogę z gazu lub się zatrzymuję to nie wyczuwam "redukcji skrzyni, nie ma wcale hamowania silnikiem ... auto łagodnie się toczy ... w 123 280CE wyczuwam jak przy 20 km/h redukuje do 2 biegu, a przy ok 5 km/h tuż przed zatrzymaniem czuję ze wskoczyła jedynka ... dziwne ... nie wiem czy tak powinno być ... Ale biegi zmienia przy odpowiednich obrotach także mogę już normalnie jeździc 60km/h mam już 4ke, i 2000rpm. a nie musze na 2 biegu do 80 go ciągnąć zeby 3 wskoczyłą. I jeszcze jedno ... jak silnik jest zimny to mogę już wrzucic jakis bieg i mi nie gaśnie ... wcześniej musialem auto rozgrzac, lub wciskając hamulec dać mu troszeczke gazu ... bo gasł ... to cięgno rzeczywiście bylo za bardzo naprężone. Dziękuję wszystkim, a szczególnie Jakonowi, który swoim telefonem i dokładnym opisem zmobilizował mnie do zejścia i grzebania przy aucie przy - 10 ![]() PS. Nie wyczuwam pod pedałem guziczka kickdown ... mozliwe zebym go nie miał ?? jeszcze zajrzę, ale na ta chwilę jestem pewien że nie wyczuwam jego wcisnięcia. Może się zacioł w pozycji wciśnięty i dlatego czuję redukcje skrzyni przy niskich prędkościach. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |