MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zmiana oleju z 15W-40 na 10W-40 ew. 50 (w123 D)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=16646
Strona 1 z 1

Autor:  Student [ pt sty 27, 2006 1:42 pm ]
Tytuł:  Zmiana oleju z 15W-40 na 10W-40 ew. 50 (w123 D)

witam!
Czy można bez ryzyka wypłukania i większych wycieków wlać zamiast oleju 15W-40 olej 10W-40 ewentualnie 10W-50? Mój samochód ma przejechane 180 tysięcy i wyczytałem w instrukcji, że generalnie powinien być zalany całorocznym olejem klasy 10W a nie 15W... czy można wykonać taką zamianę bez ryzyka?
I jeszcze jedno... zauważyłem, że podczas rozruchu w bardzo niskich ostatnio temperaturach olej wycieka delikatnie przez uszczelkę dekla obudowy filtra oleju w związku z tym chciałbym zmienić sam oring bo do wymiany oleju jeszcze jest trochę czasu. Czy można gdzieś kupić sam oring bez filtra?. Jeżeli nie to czy mogę kupić komplet (oring plus filtr) i na razie wymienić oring a filtr wymienić przy okazji wymiany oleju?

Student

Autor:  BamBam [ pt sty 27, 2006 1:44 pm ]
Tytuł: 

wszystko zalezy od kondycji silnika. mi w 250D polsyntetyczny olej bral a mineralny (15W) ani grama. w omedze td mialem podobny temat. koledzy zaraz ci opisza reszte

Autor:  georem [ pt sty 27, 2006 3:36 pm ]
Tytuł: 

Zmiana mineralnego na półsyntetyk nie powinna zaszkodzić, ale na zimę ja bym nie lał 10/50, najwyżej 10/40. Na lato możesz zapodać 10/50. Prawdopodobnie dekiel jest odkształcony, wymiana samego oringu nie pomoże, nadal będzie olej się wyciskał. Samego oringu raczej nie kupisz, a jeżeli kupisz z filtrem to wymień je razem, bo co Ci po filtrze bez oringu później. Pozdrawiam.

Autor:  stanleym126 [ pt sty 27, 2006 5:59 pm ]
Tytuł: 

Silnik na pewno ma duży przebieg a co za tym idzie jest ju z sfatygowany i zmiana oleju na półsyntetyk nie wyjdzie na pewno na dobre.Stanowczo bym odradzał.Ja w swoim tez nie kombinuję i uzywam oleju 15w/40 chociaż jest młodszy i w idealnym stanie.

Autor:  AndyS [ pt sty 27, 2006 6:39 pm ]
Tytuł: 

A ja jestem za olejem 10W-40. Ma mniejszą gęstość w niskich temperaturach (nie mylić z lepkością). Może to polepszyć rozruch w niskich temperaturach (szybciej uszczelni cylinder = większe ciśnienie). Ja jeżdżę na 0W-40 i nie narzekam. Startowałem przy -24. Olej półsyntetyczny czy syntetyczny jest lepszy od mineralnego (choćby dlatego kosztuje więcej). A jak mi ktoś powie że starego samochodu nie można zalać nowoczesnym olejem to będdę się śmiał (no przynajmniej w "duchu") :lol:
[/b]

Autor:  Wojtek123 [ pt sty 27, 2006 8:52 pm ]
Tytuł: 

stanleym126 pisze:
Silnik na pewno ma duży przebieg a co za tym idzie jest ju z sfatygowany


ale:

Std pisze:
Mój samochód ma przejechane 180 tysięcy


więc:

stanleym126 pisze:
zmiana oleju na półsyntetyk nie wyjdzie na pewno na dobre.Stanowczo bym odradzał


może nie będzie tak źle [oczko]

Autor:  georem [ pt sty 27, 2006 9:45 pm ]
Tytuł: 

stanleym126 pisze:
Silnik na pewno ma duży przebieg a co za tym idzie jest ju z sfatygowany


Chyba przeczytaliśmy inne posty. ;)

stanleym126 pisze:
i zmiana oleju na półsyntetyk nie wyjdzie na pewno na dobre.Stanowczo bym odradzał.


A ja stawiam że NIC mu nie będzie na półsyntetyku. [cool]

stanleym126 pisze:
Ja w swoim tez nie kombinuję i uzywam oleju 15w/40 chociaż jest młodszy i w idealnym stanie.


I to też mu nie zaszkodzi.

Autor:  Marcin S [ sob sty 28, 2006 8:39 am ]
Tytuł: 

a dlaczego twierdzicie że olej 10W40 jest to olej połsyntetyczny :o
przeciez to jest olej mineralny, sam taki leje od zawsze, jest to mineralny olej, może i drogi bo 5L kosztuje 80zł , jednak innego bym nie wlał do silnika ;)

Autor:  Jokker [ sob sty 28, 2006 9:17 am ]
Tytuł: 

Ja do swojego miecia 115 leje superol tam leje dolewam nie zalewam go lepszym olejem bo nie ma sensu, trochę mi bierze więc nie inwestuje w olej [zlosnik]

Autor:  georem [ sob sty 28, 2006 11:12 am ]
Tytuł: 

Marcin S pisze:
a dlaczego twierdzicie że olej 10W40 jest to olej połsyntetyczny :o
przeciez to jest olej mineralny, sam taki leje od zawsze, jest to mineralny olej, może i drogi bo 5L kosztuje 80zł , jednak innego bym nie wlał do silnika ;)


A dlaczego Ty twierdzisz, że to przecież olej mineralny, 10W40 są mineralne (sporadycznie) i półsyntetyczne (najpopularniejsze). Dlatego założyłem że kolega chce wlać półsyntetyk, ale nie zmienia to postaci rzeczy że wlanie 10W40 czy to będzie mineralny czy półsyntetyczny to i tak nie zaszkodzi silnikowi.

Autor:  Marcin S [ sob sty 28, 2006 3:03 pm ]
Tytuł: 

georem pisze:

, ale nie zmienia to postaci rzeczy że wlanie 10W40 czy to będzie mineralny czy półsyntetyczny to i tak nie zaszkodzi silnikowi.


pewnie, zawsze może pomóc przy odpalaniu.

Autor:  BamBam [ sob sty 28, 2006 3:52 pm ]
Tytuł: 

zalej, pojezdzij i podziel sie spostrzezeniami. mi bral, wiec ja bym tego nie zrobil. choc w rekinie, w benzynie mam 10W40, polsyntetyk (tak pisze na bance) i jest ok, nie bierze i uruchamia sie rzeczywiscie latwo.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/