MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 6:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Cynkowanie ???
Post: ndz paź 26, 2003 10:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
Witam wszystkich!!!

Ostatnio mam coraz glupsze pomysly... Przegladajac internet w poszukiwaniu firm, ktore moglyby tknac w moje chromy troche swiezosci, natknalem sie na firme, ktora cynkuje blachy i elementy do 6 (!!!) metrów...
Nie bardzo mam pojecie na temat lakierniczo-blacharski, ale co sadzicie o tym, aby uprzednio wypiaskowaną karoserie [razem z podloga itd...] zanurzyc w tej firmie do wanienki na mala kapiel??? Jest to cynkowanie galwaniczne, wiec generalnie powinno byc bez bolu... Z samymi drzwiami, maskami, blotnikami to nie ma problemu, bo do 2 metrow to generalnie wszystkie firmy maja wanny...
Potem podkladzik, lakier...... i zegnaj korozjo....

Napiszcie czy ktos juz przecieral sciezki w tym kierunku i atakowal cynkiem swoje auto....

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
Post: ndz paź 26, 2003 11:06 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Pytaj Octa, bo on to nawet sam cynkowal.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2003 11:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 24, 2003 10:02 pm
Posty: 178
Lokalizacja: Łódź
Ciekawe jakie koszta tej uslugi... Dochodzi jeszcze piaskowanie i to porzadne, naprawa blachy - na pewno cos wyjdzie. I jeszcze jaki ten ocynk jest bo ocynk ocynkowi nie rowny.

_________________
Pozdrawiam
Sobiecha
MB W201 2.0D 86r.

Pan Bóg stworzył kobiete.... a Niemcy Mercedesa


Na górę
Post: ndz paź 26, 2003 2:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
to się raczej nie uda.
galwanizować możesz powiezchnie płaskie, a w aucie masz profile (jak próg) które nie zostaną pokryte powłoką galwaniczną.
Jedynym rozwiązaniem jest wymiana poszczególnych elementów karoserii, które wcześniej dasz do ocynku.
W kalkulacjach weź również pod uwagę, że powierzchnie ocynkowane należy przygotowywać do lakierowania w odpowiedni sposób, głównie stosując innych środków - droższych.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2003 6:59 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Powierzchnie ochronne: miedz, cynk, kadm
Sposoby nalozenia: walcowanie, natrysk (nie w lakierze, rozpylony roztopiony metal), galwaniczne, zanuzeniowe (zwane rowniez ogniowe)
Moje doswiadczenia w nakladaniu galwanicznym:
Wymiar wanny to nie jest to co potrzebujesz, zeby kawalek sie zmiescil.
Nakladanie jest funkcja pradu i odlegosci elektrod. Im slabszy prad tym wieksza wglebnosc i dluzszy czas nakladania tej samej grubosci warstwy.
Im wieksza odleglosc, tym roznice w odleglosciach elektrod procentowo mniejsze, innymi slowy jak jest mala odleglosc to Ci sie pokryje tylko tam gdzie bedzie niedaleko elektroda cynkowa. Jak taz wystarczajaco duza odleglosc, zeby Ci sie cala buda pokryla to bedzie znaczylo, ze ta odleglosc musi byc taka, ze szerokosc auta to procentowa niewielka roznica. Tu wychodzi problem wielkosci wanny. No i potrzebnych pradow i czasow obrobczych.
Mozna jeszcze sie bawic w nakladanie za pomoca akumulatora. Te technike stosowalem przy spawach jakie mam porobione (niestety, lepsza zgrzewarka) Tutaj niestety czas jest cholerycznie dlugi, a powloka cienka.
Moje doswiadczenia w cynkowaniu zanuzeniowym:
Wanna tez kolo 6m, ta jest juz wyznacznikiem wielkosci elementu. Powloka naprawde gruba. Musisz jednak pamietac, ze wzrasta masa elementu, zwklaszcza jak wplynie gdzies, skad szybko nie wyplynie i zdazy zastygnac. No i naprezenia. Ja tak zrobilem tylko naprawde proste kawaki, uprzedzajac co ile kosztuje, jakby im sie zwichrowalo. Przy blotniku za 700 Eu wymiekli.

Kazda technika: Metale kolorowe wymagaja bardzo drogiego podkladu, ktorego cena spokojenie przekracza cene wielu lakierow "koncowych". Inaczej powloka metaliczna bedzie jedynym zabezpieczeniem pojazdu przed Matka Natura...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 27, 2003 9:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
hello
Cynkowanie, to bardzo bliski mi temat!!!
Sam ocynkowalem blachy tj progi, podlogi itp, ktore ida do mojego auta.
Gdybym do remontu rzeczywiscie ogolocil auto do skorupy, to bym sie wogole nie czail, tylko wszystko dal do ocynku. A tam, gdzie by ocynkowanie nie wyszlo dobrze, to zalutowalbym po calej "golej" powierzchni. i juz.
Rzeczywiscie, z gruntowaniem takich blach jest spory proble, ale nie prawda, ze podklad jest jakis bajonsko drogi.
Problemem jest to, ze warstwa pasywowana po cynkowaniu, czyli z regoly taka zolta, ze ta warstwa nie trzyma farby. Trzeba ta warstwe dokladnie zmatowac tak wlokninka, jak sie stosuje do czyszczenia miedzianych rurek. Ponadto poradzono mi odtluszczac amoniakiem.
Problem 2 to taki, ze taka blacha po ocynkowaniu - gazuje, ona musi sobie polezakowac, 2,3 miesiace, i wtedy wychodza takie sole.
Co do podkladow i technologii malowania na ocynk, to zapraszam na moje www.
ocynk rules!! :))


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 27, 2003 11:05 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Jakiego podkladu uzywales, zwyklego, czy do metali kolorowych?
Cynkowales galwanicznie czy ogniowo?
Cynkowales profile zamkniete czy progi jako kawalek blachy, w sumie prawie prostej?

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl