MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] Diagno świec żarowych pręcikowych inst.szybko grzejąc
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=17011
Strona 1 z 1

Autor:  Irek [ wt lut 14, 2006 10:08 am ]
Tytuł:  [W123] Diagno świec żarowych pręcikowych inst.szybko grzejąc

Panowie Znawcy czytam sobie kilka wątków ale chyba niezbyt lotny jestem (dzisiaj) .
jak najszybciej sprawdzić świece ? Coś mi nie chce zapalić po dłuższym postoju a wcześniej coś się zwarło ,zaśmierdziało(w kabinie) i......... zagdakał pojeździł cały dzień .
Jednak po prawie trzech tygodniach postoju (urlop i wyjazd) nie klekoce .
Grzałem mu cały układ wtryskowy był gorący,zmieniłem filtr paliwa ,teraz chcę sprawdzić świece.To jednak elektryka której nie lubię :(
Pomocy.

Autor:  wielki3333 [ wt lut 14, 2006 1:14 pm ]
Tytuł: 

najprostszy sposób to odkręć przewody ze świec kawałek kabelka połączyć plus od akumulatora i dotykać gwintu świecy jak iskrzy to ok a jak nie to do wymiany

Autor:  stanleym126 [ wt lut 14, 2006 5:09 pm ]
Tytuł:  Re: Diagno. świec żarowych pręcikowych inst.szybko grzejąca

,teraz chcę sprawdzić świece.To jednak elektryka której nie lubię :(
Pomocy.[/quote]

Tutaj masz opois tego co chcesz

http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr014.html#szybkie

Autor:  MECENAS [ czw lut 16, 2006 10:44 pm ]
Tytuł: 

Jeśli masz wszystko dobrze, a przy włączeniu nie swieci kontrolka a po uruchomieniu po kilku sekundach zaczyna świecić to znak że trzeba poszukac spalonej świecy -instrukcje jak wyżej (jeśli nie chcesz " na iskrę" to weź próbnik albo żarówkę podłącz go do + i dotykaj po kolei swiec -po uprzednim zdjęciu przewodów) Jeśli wszystko jest OK to może być rozrusznik (za wolno kręci), słaba komprecha, albo po prostu akumowi trochę zebrało się a strajk.

Autor:  Irek [ pn lut 20, 2006 7:56 am ]
Tytuł: 

Dzięki serdeczne za wszystkie pomocne podpowiedzi .Jak zawsze profesjonalne .Sprawa była banalna -padły trzy świece .Po wymianie wszystko jest OK.Jednak nie było to takie proste bo faceci w sklepach troszkę się dziwili ze mam zamontowane świece BOSCH 250 201 010 są to świece 9-cio voltowe szybko grzejne podczas gdy ich odpowiedniki w katalogach są 11 V .Na szczęście tylko w katalogach bo fizycznie to świece 9-cio voltowe.Zakupiłem świece FEBI.Poprzednie BOSCHA troszkę za krótko pracowały.

Najprostszym sposobem było sprawdzanie zwykłym drutem .
Dla zainteresowanych dodam że po wykręceniu jedna z nich była mocno pokryta nagarem .Pozostałe trzy nie aż tak bardzo(ciekawe czy to ma coś wspólnego z OR czy raczej regulacji np zaworów)
Inna myślę cenna wskazówka dla nowicjuszy to wykręcanie świecy za pompą ( w moim przypadku gwint 21) tam raczej ciężko się wcisnąć z kluczem dynamometrycznym.Dokręciłem ręcznie .Ma ktoś jakiś sposób???
Nie wiem czy znacię tą stronkę :
http://ecat-online.bosch.de/toc/de/9iqq ... aVersion11

Autor:  wielki3333 [ pn lut 20, 2006 9:53 am ]
Tytuł: 

dobry drut -nie jest zły

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/