MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] nowy prosi o pomoc!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=17099
Strona 1 z 1

Autor:  Rysiek [ pt lut 17, 2006 4:46 pm ]
Tytuł:  [W123] nowy prosi o pomoc!

Witam!
Czapka z głowy za waszą wiedzę, doświadczenie i poczucie humoru.
Mam na imię Rysiek, mieszkam w B-stoku. Gdyby ktoś był w tych rejonach i potrzebował pomocy to chetnie pomogę.
Kupiłem ładnego (5-) W123 250 automat z 82r. z książką serwisową i wszystkimi niemieckimi papierkami bez silnika. Cała reszta oryginał. Wstawiłem do niego 300d starszego typu (długogrzejne swiece). Pokombinowałem i jeżdżę.
-ASB jest od 250 z linką nr 72230802215019
-silnik 300D nr nieczytelny, starszy.
Przy pompie wtryskowej (dokręcone jakieś urządzenie podciśnieniowe z główką z czerwonego plastiku) do którego przyłączony jest jeden przewód od waku-pompy; drugi - podciśnieniowy ze skrzyni.
Prywatny patent na pokrywie zaworów mocujący linkę ze skrzyni tak by reagowała na pedał gazu.
Jeździ się dobrze ale wydaje się, ze mogłoby byc lepiej (mój pierwszy automat). Kick-down działa. Max prędkość 150km/h. Chyba wina dyfra od 250 przełozenie 3,58.
Mój problem to:
1) czy ktoś z Was jest w stanie poradzić (wysłać foto, e-maila , opisać) jak prawidłowo podłaczyć sterowanie mojej skrzyni ze starym silnikiem 300D (pali przy -25, 'stary człowiek i może").
2) jakich elementów sterujących brakuje mi - jeżeli ktoś posiada zbedne chętnie odkupię.
Chyba że MB nie przewidziała takiej kombinacji.
3) czy WDB 12302612112990 to końcówka drugiej serii czy już trzecia.
Możecie rozkodować,by mieć pewność co do oryginalności.
Tak wygląda moja gwiazdeczka:

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11401 ... CT0067.jpg

Autor:  Croolick [ pt lut 17, 2006 5:14 pm ]
Tytuł: 

Witamy! [zlosnik]

Przepiękna beczułka! Dokładnie taka jaką miałem przyjemność jeździć tyle tylko, że 230E i która aktualnie przykryta kocami marnuje się w stodole.(pełen oryginał z 84r.)
Moim zdaniem to najpiękniejszy kolor W123 zwłaszcza z jasną tekstylną tapicerką.
Radość dla oka, a na żywo wygląda o niebo lepiej. Ta jest z końcówki 84r. więc typowo II seryjna-może dopatrzysz się jakiś różnic w szczegółach.
Obrazek

Autor:  Radunio [ pt lut 17, 2006 5:36 pm ]
Tytuł: 

Serdecznie witam na forum :) Mam nadzieję, że wyniesiesz wiele z jego użytkowania, ale zeby tak było kwestie sporne należy wyjaśnić ;)

Croolick pisze:
Ta jest z końcówki 84r. więc typowo II seryjna

Ho, ho, ho!!! Jeszcze raz bo chyba żle przeczytałem...A jednak...Żyłem w przeświadczeniu, że III była produkowana od września 1982 roku. A tu taka nowość 8) Na oko widać, że fotele są całe pokryte materiałem, bez boków z MB Texu, a zatem III seria.

Proszę któregoś ze starych wyg o rozstrzygnięcie sporu, co by nasz nowy kolega, nie został w błąd wprowadzony...

Autor:  Croolick [ pt lut 17, 2006 5:42 pm ]
Tytuł: 

Radunio pisze:
A tu taka nowość

[zlosnik] Ty się tej jednej a właściwie braku tej jednej kreseczki nie czepiaj :P
Oczywiście, ze mialo byc III seryjna! Mój błąd albo chochlik komputerowy [cool]

Żyć sie tu nie da. Raz se chłop kreseczki nie dostawi to go w 3 minuty sprostują, opieprzą i jeszcze posiłki wezwą. Heh.. :lol:[hihi]

Autor:  Duszek [ pt lut 17, 2006 5:43 pm ]
Tytuł: 

Witam kolegę z Białego. Jest nas coraz wiecej, więc na wiosnę trzeba będzie zorganizować jakieś spotkanie.

Autor:  Radunio [ pt lut 17, 2006 5:57 pm ]
Tytuł: 

Oj Croolick źle mnie zrozumiałeś :) Nie opieprzam ale zaniepokoiłem się i dałem tego wyraz. A że znawcą nie jestem, proszę takowych o pomoc. W tej sytuacji tego typu błąd całkowicie zmienia znaczenie wypowiedzi, więc jest dość poważny.
Croolick pisze:
Żyć sie tu nie da

Pewnie, że się da :) Ale miej świadomość jak dużo osób odwiedza to forum i czyta nasze posty. Gdyby zostało tak jak napisałeś, sporo osób mogłoby się na to nabrać, pomimo Twoich dobrych intencji. Nie żyw do mnie urazy. Ja lubię, kiedy ktoś szybko zwraca uwagę na moje błedy, pozwala mi to uniknać ewentualnych wpadek przed szerszym gronem odbiorców ;)

Autor:  nimnod [ pt lut 17, 2006 9:59 pm ]
Tytuł: 

Rysiek pisze:
Chyba wina dyfra od 250 (przełozenie 3,5

szukaj dyfra od 2.8 lub od 300D.
Gratuluje pieknej Mercedes [ok]

Pytanie mam tylko czy ten OM617 byl zmanualizowany czy automatisch? Powiedziec moge tylko tyle, ze z tego co ja drązylem temat, to diesle nie mialy skrzyn sterowanych tym ciegnem, wiec pozostaja patenty, lub regulacja podcisnienia.
Mechanicy ktorzy mi montowali skrzynie, wyraznie kladli nacisk na to, aby nadajnik (ta puszka przy wakupompie) i odbiornik (modulator) podcisnienia przy skrzyni, w postaci plastikowego stozka, pochodziły od tego samego rodzaju silnika. Krótko: jak masz klekota pod maską, a ASB od benzyny (tak jak ja) to musisz wymienic ten stożek przy skrzyni na dieslowski i wtedy dopiero regulowac przy sterowniku podcisnieniu (puszka) celem płynnej pracy.

Pozdrawiam,
Nimnod

PS. Jeszcze sobie przypomniałem, ze dieslowskie były białe, a benzynowe czerwone albo na odwrót :)

Autor:  Rysiek [ sob lut 18, 2006 9:58 am ]
Tytuł: 

Dzięki za odpowiedzi [poklon] .
Mój OM617 był od manuala.Mam nadajnik jak na (figure 3) www.babcox.com/editorial/ic/ic20242.htm .
Niestety nie kumam angielskiego.Może orientujesz się jak można nadajnik sprawdzić (organoleptycznie ;) )
dmuchając zasysając powietrze -
tzn. w jakim położeniu powinien otwierać,a w jakim zamykać podciśnienie.
Mam dwa takie i reagują różnie.Występują również z białym i czerwonym
plastykiem. Oto jest pytanie - biały czy czerwony.

Autor:  nimnod [ sob lut 18, 2006 12:55 pm ]
Tytuł: 

postaram się to ustalić, ide powylegiwać sie w garazu, gdyż chyba rozrusznik wyzionał ducha.. [szalone]
jesli uda mi sie wczołgać nosem pod skrzynie to powinienem być w stanie to zobaczyc - dam znać.

pozdr,
Nimnod

Autor:  Croolick [ sob lut 18, 2006 1:40 pm ]
Tytuł: 

Radunio pisze:
Oj Croolick źle mnie zrozumiałeś



Eeeeeehhhh Radunio, co Ty gadasz. Popatrz jeszcze raz na mój post, do którego się odnosisz. Przeciez tam jest PIĘĆ UŚMIECHNIĘTYCH MORD
emotikonów.
Ja poprostu śmieję się sam z siebie i zarazem z szybkości reagowania forum.
Tak więc Peace :P ! Wszystko jest jak najbardziej w porządku a błędy należy poprawiać.

Autor:  Wookee [ sob lut 18, 2006 2:56 pm ]
Tytuł: 

Rysiek pisze:
Oto jest pytanie - biały czy czerwony.

Trudno, najwyżej będzie że skleroza mnie dopadła :D
Ostatnio wymieniałem i był biały.
Na kolorach rzecz się nie kończy i tych odmian jest kilka.

Autor:  Rysiek [ sob lut 18, 2006 4:45 pm ]
Tytuł: 

Moja kombinacja działała do tej pory.Obecnie wyrażnie czuć zmianę
z 1-go na 2-gi, reszta zmian ok.,natomiast przy zatrzymywaniu na
światłach wyrażne szarpnięcie.
Identyczny objaw miełem,jak mi pękła membrana wacu-pompy.
Teraz pompa jest ok.
Jakies 10000 t/k temu w skrzyni wymieniłem olj,filtr i uszczelkę na orlen hipol ATFIID
:oops: - może to wina oleju.
Jak sprawdzić nadajnik podciśnienia przy pompie wtryskowej.

Autor:  Wookee [ sob lut 18, 2006 5:14 pm ]
Tytuł: 

Rysiek pisze:
Jakies 10000 t/k temu w skrzyni wymieniłem olj,filtr i uszczelkę na orlen hipol ATFIID

Olej jak olej. Na pewno są lepsze. Jeśli nie ma oznak zużycia, to powinno być ok.

Autor:  Rysiek [ sob lut 18, 2006 5:50 pm ]
Tytuł: 

Olej bezzapachowy.Było za mało- dolna kreska.Dolałem 150-200ml stan-
górna strefa stanu wysokiego.
Najgorsze jest to,że w ocenie użytkowników ASB brak jest w moich
stronach prawdziwych" Kozaków"od automatów. :(

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/