MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] wymiana skrzyni z 4 na 5 i inne
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=17144
Strona 1 z 2

Autor:  Miki [ ndz lut 19, 2006 3:53 pm ]
Tytuł:  [W123] wymiana skrzyni z 4 na 5 i inne

Witajcie

próbowałem sprzedać swoją gwiazde ale nie ma chętnych a za półdarmo nie będę sprzedawać bo auto jest dobre , więc wracam do "korzennych" planów i doprowadzę go do stanu nienagannego .

Do rzeczy - mam między innymi do wymiany most i znalazłem takie cóś na allegro http://www.allegro.pl/item87154728_123_ ... a_5_b.html . To autko ma 5tke skrzynie i jest to dla mnie powodem aby kupić ten samochód i przełożyć skrzynie oraz most do mojego (rozmawiałem z właścicielem i ponoć skrzynia i most są ok) po czym bym go dalej odsprzedał z moim mostem i 4ka skrzynią .

I teraz pytanie do was -

czy czekają mnie jakiekolwiek "niespodzianki" przy wymianie tzn czy wszystko będzie pasowało bez żadnego "ale" ?

Autor:  Wojtek123 [ ndz lut 19, 2006 5:21 pm ]
Tytuł: 

Jeśli masz "dawce" w postaci tego auta, które chcesz kupić, to nie ma najmniejszego problemu.
Poza skrzynią i mostem przekładasz jeszcze wał napędowy, ponieważ jest on krótszy niż dla skrzyni 4-ro biegowej.

Autor:  Miki [ ndz lut 19, 2006 6:25 pm ]
Tytuł: 

Wojtek123 pisze:
Poza skrzynią i mostem przekładasz jeszcze wał napędowy, ponieważ jest on krótszy niż dla skrzyni 4-ro biegowej.


o , dziękuje za cenną uwage bo tego nie wiedziałem .
I jeszcze jedno > kiedy stwierdzę podczas jazdy próbnej , że most nie wyje to czy oznacza to że most jest na pewno ok ? ... chyba troche dziwne pytanie ale nie wiem ;) może na coś jeszcze trzeba zwrócić uwagę ?

Autor:  Croolick [ ndz lut 19, 2006 8:07 pm ]
Tytuł: 

Miki pisze:
że most nie wyje to czy oznacza to że most jest na pewno ok ?


tylko musisz rozpedzic bryke do wiekszych prędkości żeby wszystko wyszło.
Bywa tak, ze do 100km/h jest zupełnie cicho a przy zdjęiu nogi z gazu przy 120km/h i zaczyna huczeć/wyć.
Powodzenia. V bieg to piękna sprawa. Wiem coś o tym :P

P.S
Ha, ale masz jeszcze alternatywę:

"..nie licząc dni, godzin i lat
nie licząc zyskow ani strat
okrążamy, opływamy wokół świat,
a jeśli drugi widac brzeg,
muzyka to najlepszy lek
ona jest
jak w długiej trasie piąty bieg!..." [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

(Budka Suflera)

Autor:  Miki [ ndz lut 19, 2006 9:46 pm ]
Tytuł: 

czy po wymianie na tą 5tke mogę się spodziewać mniejszego spalania ? Chodzi mi przede wszystkim o trase . W tej chwili przy prędkościach rzędu 120-140 spalanie na poziomie 8,5-9,5 L ale czasami jak wjade na obwodnice i przydusze do dechy to wskazówka paliwa spada w oczach - przy prędkości 150-160 spalanie wzrasta do 14-15L ...

Autor:  Grakoz [ pn lut 20, 2006 12:02 am ]
Tytuł: 

hmm to raczej normalne że tyle pali przy takich prędkościach, takich szerokich oponach i takiej aerodynamice :D a tak serio to spalanie powinno spaśc ale nie wiem czy bardzo odczuwalnie.

PS. z tego co wiem bo miałem kiedyś skrzynie 5 w w123 to jeszcze inny jest prędkościomierz. tylko że twój dawca ma silnik 240 a ty masz 300 więc chyba nie podejdzie.

Autor:  Miki [ pn lut 20, 2006 4:40 am ]
Tytuł: 

Dawca to też 3,0D , inaczej przecież nie interesowałbym się jego mostem ;)

Autor:  Grakoz [ pn lut 20, 2006 9:20 am ]
Tytuł: 

łups nie zauważyłem. sorki za zamieszanie. no więc nie ma porblemu, przekładasz też i zegary i masz eleganckie 5 biegów :D

Autor:  Robert Belzyt [ pn lut 20, 2006 1:12 pm ]
Tytuł: 

Upewnij się czy dawca ma most taki,jaki trzeba tzn czy przełożenie jest właściwe.
No i przełożyć trzeba jeszcze lewarek z cięgłami.
Jeśli przekładke zrobisz sam to pamiętaj aby nie przestawic wału na wielowpuście(czy jak to nazwać) a najlepiej wogóle go nie rozdzielać, bo może byc bieda z wyważeniem wału.

Autor:  kudłaty [ ndz kwie 29, 2007 12:46 am ]
Tytuł: 

Odświeżam temat.

Przekładka z 4 bieg na 5 bieg.

Co mi będzie potrzebne?

- skrzynia V
- wybierak V
- cięgna
- sprzęgło?(czy z 5 skrzynią współpracuje inne niż z 4?)
- krótki wał
- czy coś jeszcze?

Czy poduszka z tyłu pod skrzynią 4 jest taka sama jak pod 5?

Czy dla silnika 2400 przełożenie dyfra jest, ma być inne niż dla skrzyni 4 biegowej?

Z góry dziękuję za pomoc.

Autor:  Ocet [ ndz kwie 29, 2007 8:10 am ]
Tytuł: 

Przełożenia dyfra są te same, potrzeban Ci będzie jeszcze poprzeczka pod skrzynię.

Autor:  kudłaty [ ndz kwie 29, 2007 10:15 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Przełożenia dyfra są te same, potrzeban Ci będzie jeszcze poprzeczka pod skrzynię.


CZyli element mocujący skrzynię do nadwozia??

Dzięki

Autor:  Ocet [ ndz kwie 29, 2007 12:03 pm ]
Tytuł: 

tak <br>Dodano po 23 sekundach.:<br> tak, a w zasadzie poduszkę skrzyni do nadwozia:)

Autor:  kudłaty [ ndz kwie 29, 2007 5:59 pm ]
Tytuł: 

Ma się rozumieć.

... a poprzez poduszkę skrzynię.

Czy poduszka jest taka sama jak w czwórce? <br>Dodano po 5 godzinach. 40 minutach.:<br> A co z tym sprzęgłem?

Są takie same czy inne?

Autor:  kudłaty [ ndz paź 07, 2007 11:12 am ]
Tytuł: 

Ponawiam pytanie o sprzęgło... czy 4 i 5 biegowa skrzynia ma takie samo sprzęgło?

Skrzynia 4 starego typu oczywiście.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/