MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] wymiana skrzyni z 4 na 5 i inne https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=17144 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Miki [ ndz lut 19, 2006 3:53 pm ] |
Tytuł: | [W123] wymiana skrzyni z 4 na 5 i inne |
Witajcie próbowałem sprzedać swoją gwiazde ale nie ma chętnych a za półdarmo nie będę sprzedawać bo auto jest dobre , więc wracam do "korzennych" planów i doprowadzę go do stanu nienagannego . Do rzeczy - mam między innymi do wymiany most i znalazłem takie cóś na allegro http://www.allegro.pl/item87154728_123_ ... a_5_b.html . To autko ma 5tke skrzynie i jest to dla mnie powodem aby kupić ten samochód i przełożyć skrzynie oraz most do mojego (rozmawiałem z właścicielem i ponoć skrzynia i most są ok) po czym bym go dalej odsprzedał z moim mostem i 4ka skrzynią . I teraz pytanie do was - czy czekają mnie jakiekolwiek "niespodzianki" przy wymianie tzn czy wszystko będzie pasowało bez żadnego "ale" ? |
Autor: | Wojtek123 [ ndz lut 19, 2006 5:21 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli masz "dawce" w postaci tego auta, które chcesz kupić, to nie ma najmniejszego problemu. Poza skrzynią i mostem przekładasz jeszcze wał napędowy, ponieważ jest on krótszy niż dla skrzyni 4-ro biegowej. |
Autor: | Miki [ ndz lut 19, 2006 6:25 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtek123 pisze: Poza skrzynią i mostem przekładasz jeszcze wał napędowy, ponieważ jest on krótszy niż dla skrzyni 4-ro biegowej.
o , dziękuje za cenną uwage bo tego nie wiedziałem . I jeszcze jedno > kiedy stwierdzę podczas jazdy próbnej , że most nie wyje to czy oznacza to że most jest na pewno ok ? ... chyba troche dziwne pytanie ale nie wiem ![]() |
Autor: | Croolick [ ndz lut 19, 2006 8:07 pm ] |
Tytuł: | |
Miki pisze: że most nie wyje to czy oznacza to że most jest na pewno ok ?
tylko musisz rozpedzic bryke do wiekszych prędkości żeby wszystko wyszło. Bywa tak, ze do 100km/h jest zupełnie cicho a przy zdjęiu nogi z gazu przy 120km/h i zaczyna huczeć/wyć. Powodzenia. V bieg to piękna sprawa. Wiem coś o tym ![]() P.S Ha, ale masz jeszcze alternatywę: "..nie licząc dni, godzin i lat nie licząc zyskow ani strat okrążamy, opływamy wokół świat, a jeśli drugi widac brzeg, muzyka to najlepszy lek ona jest jak w długiej trasie piąty bieg!..." ![]() ![]() ![]() (Budka Suflera) |
Autor: | Miki [ ndz lut 19, 2006 9:46 pm ] |
Tytuł: | |
czy po wymianie na tą 5tke mogę się spodziewać mniejszego spalania ? Chodzi mi przede wszystkim o trase . W tej chwili przy prędkościach rzędu 120-140 spalanie na poziomie 8,5-9,5 L ale czasami jak wjade na obwodnice i przydusze do dechy to wskazówka paliwa spada w oczach - przy prędkości 150-160 spalanie wzrasta do 14-15L ... |
Autor: | Grakoz [ pn lut 20, 2006 12:02 am ] |
Tytuł: | |
hmm to raczej normalne że tyle pali przy takich prędkościach, takich szerokich oponach i takiej aerodynamice PS. z tego co wiem bo miałem kiedyś skrzynie 5 w w123 to jeszcze inny jest prędkościomierz. tylko że twój dawca ma silnik 240 a ty masz 300 więc chyba nie podejdzie. |
Autor: | Miki [ pn lut 20, 2006 4:40 am ] |
Tytuł: | |
Dawca to też 3,0D , inaczej przecież nie interesowałbym się jego mostem ![]() |
Autor: | Grakoz [ pn lut 20, 2006 9:20 am ] |
Tytuł: | |
łups nie zauważyłem. sorki za zamieszanie. no więc nie ma porblemu, przekładasz też i zegary i masz eleganckie 5 biegów |
Autor: | Robert Belzyt [ pn lut 20, 2006 1:12 pm ] |
Tytuł: | |
Upewnij się czy dawca ma most taki,jaki trzeba tzn czy przełożenie jest właściwe. No i przełożyć trzeba jeszcze lewarek z cięgłami. Jeśli przekładke zrobisz sam to pamiętaj aby nie przestawic wału na wielowpuście(czy jak to nazwać) a najlepiej wogóle go nie rozdzielać, bo może byc bieda z wyważeniem wału. |
Autor: | kudłaty [ ndz kwie 29, 2007 12:46 am ] |
Tytuł: | |
Odświeżam temat. Przekładka z 4 bieg na 5 bieg. Co mi będzie potrzebne? - skrzynia V - wybierak V - cięgna - sprzęgło?(czy z 5 skrzynią współpracuje inne niż z 4?) - krótki wał - czy coś jeszcze? Czy poduszka z tyłu pod skrzynią 4 jest taka sama jak pod 5? Czy dla silnika 2400 przełożenie dyfra jest, ma być inne niż dla skrzyni 4 biegowej? Z góry dziękuję za pomoc. |
Autor: | Ocet [ ndz kwie 29, 2007 8:10 am ] |
Tytuł: | |
Przełożenia dyfra są te same, potrzeban Ci będzie jeszcze poprzeczka pod skrzynię. |
Autor: | kudłaty [ ndz kwie 29, 2007 10:15 am ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: Przełożenia dyfra są te same, potrzeban Ci będzie jeszcze poprzeczka pod skrzynię.
CZyli element mocujący skrzynię do nadwozia?? Dzięki |
Autor: | Ocet [ ndz kwie 29, 2007 12:03 pm ] |
Tytuł: | |
tak <br>Dodano po 23 sekundach.:<br> tak, a w zasadzie poduszkę skrzyni do nadwozia:) |
Autor: | kudłaty [ ndz kwie 29, 2007 5:59 pm ] |
Tytuł: | |
Ma się rozumieć. ... a poprzez poduszkę skrzynię. Czy poduszka jest taka sama jak w czwórce? <br>Dodano po 5 godzinach. 40 minutach.:<br> A co z tym sprzęgłem? Są takie same czy inne? |
Autor: | kudłaty [ ndz paź 07, 2007 11:12 am ] |
Tytuł: | |
Ponawiam pytanie o sprzęgło... czy 4 i 5 biegowa skrzynia ma takie samo sprzęgło? Skrzynia 4 starego typu oczywiście. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |