MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 30, 2003 5:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 05, 2002 1:00 am
Posty: 25
Witam!
Mam maly problem. Moja beczka dosc dziwnie zachowuje sie przy wyzszych predkosciach tj.pow 110km/h. Zaczyna sie wowczas efekt plywania na boki. Zaznaczam, ze mam luz w kierownicy jak przystalo na autko już pełnoletnie, ale bardzo niewielki, amortyzatory sa raczej OK. "Specjalisci" niewiele mowia, a na dodatek kazdy mowi co innego.
Czy ktos moze ma jakies sugestie, przynajmniej gdzie powinienem szukac?
Dzieki!
Frantz
W123 230CE '84


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 30, 2003 5:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Witam,

Proponuję sprawdzić całą zawiechę dokładnie (przód i tył) i przyjrzeć się tulejom na tylnych wahaczach - może to to.

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 30, 2003 6:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 10:51 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Trójmiasto
Cytuj:
Czy ktos moze ma jakies sugestie, przynajmniej gdzie powinienem szukac?

Jężeli nie sprawdzałeś jeszcze to zacznij od kół. To najprostrze i najtańsze a jest przyczyną większości takich przypadłości. Wywarzenie to raz, bicie i wygięcie felgi to dwa, ewentualnie popękany kord w oponie to trzy. Miałem podobny kiedyś problem i okazało sie, że koło było wygięte w płaszczyźnie prostopadłej, było wyważone i dopiero po przyjrzeniu sie na maszynie było widać bicie. W poprzednim aucie pękł mi kord (norma w oponach VIVO po 5 latach) i auto sie śmiesznie bujało. Powodzenia :)

_________________
Wrobel w123Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 31, 2003 9:07 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ja tez stawiam na tuleje wahacza tylnego, ew. w liczbie mnogiej. Sprawdza sie lomem.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 31, 2003 9:51 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 05, 2002 1:00 am
Posty: 25
A co to znaczy lomem? Mam w kolo przymalowac [zlosnik] ? Jesli mozna prosic, o dodatkowe wyjasnienia co do tego lomu.
Dzięki,
Pozdrawiam
Frantz
W123 230CE '84


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 31, 2003 11:09 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Wsadzasz lom miedzy wachacz a pewne miejsce w podlodze i wykonujesz dzwignie. Jak jest rozwalona tuleja to bedziesz widzial.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 31, 2003 1:37 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

Jak sie okaze, ze zawieszenie i jego geometria jest ok, to sprawdz opony. Moga byc albo najnormalniej stare i zurzyte, albo poprostu w nieodpowiednim rozmiarze (za duze/zbyt szerokie).

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 31, 2003 9:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 06, 2002 7:13 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Białystok
Wrobel pisze:
Wywarzenie to raz, bicie i wygięcie felgi to dwa, ewentualnie popękany kord w oponie to trzy. )


A jak ze zbieżnością???

_________________
...własny MB soon
Nierzadko W126 500 SE....


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 01, 2003 12:01 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Ocet pisze:
Wsadzasz lom miedzy wachacz a pewne miejsce w podlodze i wykonujesz dzwignie. Jak jest rozwalona tuleja to bedziesz widzial.

A jak nie masz kanału to łapiesz oburącz za koło i szarpiesz za nie co sił (od siebie i do siebie), tak jak byś chciał przesunąć w bok auto. Jeżeli usłyszysz coś poza chlupotaniem paliwa w baku np stukanie to znaczy ze silentbloki lub poduszki zawieszenia są do d... [oczko]

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Post: pn lut 03, 2003 4:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
frantz_ab pisze:
Witam!
Mam maly problem. Moja beczka dosc dziwnie zachowuje sie przy wyzszych predkosciach tj.pow 110km/h. Zaczyna sie wowczas efekt plywania na boki. Zaznaczam, ze mam luz w kierownicy jak przystalo na autko już pełnoletnie, ale bardzo niewielki, amortyzatory sa raczej OK. "Specjalisci" niewiele mowia, a na dodatek kazdy mowi co innego.
Czy ktos moze ma jakies sugestie, przynajmniej gdzie powinienem szukac?
Dzieki!
Frantz
W123 230CE '84



witam!!
Przede wszystkim zastrzel "SPECJALISTÓW" i walcz sam, bo specjaliści robią tak jak ty, czyli metadą prób i błędów, tylko, że " ONI " za to kasują!!!
sprawdź geometrię kół, ale to akurat u fachowca na porządnym sprzęcie!!!
-zbieżność,
-kąt pochylenia
-wyprzedzenie

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
Post: pn lut 03, 2003 5:05 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
frantz_ab pisze:
Mam maly problem. Moja beczka dosc dziwnie zachowuje sie przy wyzszych predkosciach tj.pow 110km/h. Zaczyna sie wowczas efekt plywania na boki.

Nie nazwałbym tego "małym " problemem,
W przeciwienstwie do szanownych Kolegów (przedmówców) zdjagnozuję to całkiem inaczej, a opieram to na własnych doświadczeniach.
Auto pływa, zwłasza jest to odczuwalne na koleinach, gdy stan podwozia/nadwozia jest w nie najlepszym stanie. Proponuję abyś zrobił dokładne oględziny typowo blacharskie. Robi się to młotkiem i śrubokrętem (opukujesz i dzióbiesz), może być tak, ze szpachla i kit sprawia wrazenie blachy [cool] .

pozdrawiam i obym nie miał racji.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 03, 2003 6:48 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
No jest to jakas hipoteza, ale jak samochodu do tego stopnia nie ma, to moze wystraczy magnes?

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 03, 2003 10:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Miałem ostatnio podobne objawy na nowych oponach i wyważonych kołach. Ustawiłem całą geometrię zawieszenia: zbieżność, pochylenie, wyprzedzenie (komputerowo jak chodzi o ścisłość) i pływanie ustało.

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 04, 2003 12:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2002 7:55 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Bielsko-Biała
witam
no to żeby było ciekawiej wczoraj byle u mechanika bo mam podobny problemi mam jednosezonowe opony wywazone kola i tez plywalo ... mam stosunkowo duzy luz na kierownicy ale auto czasem sciagalo na prawo a czasem na lewo a czase w ogole ... pojechalem do wydawalo by sie dobrego mechanika (serwisant z salonu toyoty) i poustawial cala geometrie i powiedzial ze wiecej nic nie da sie zrobic po czym skasowal 80 zetek i auto zachowuje sie prawie tak samo poza tym ze bardziej fruwa po drodze:(:(:( zeby tego bylo malo wymienil jeszcze plyn chłodzacy i dokrecil kawalek tlumika i za wszystko w sumie zaplacilem 2 stowy ... i wiecej juz do niego nie pojade :x :x
i zastanawiam sie czy mam takie stare autko ze nie da sie go ustawic czy juz drugi mechanik z kolei jest amatorem... w tym togodniu jade do trzeciego podobno dobry... a i odnosnie mechanikow to zastanawiam sie jeszcze nad jakimis serwisami typu carman ale w sumie to tam tez chyba buraki robia tyle ze kasuja 2 razy tyle co u zwyklego ... przynajmniej z tego co mozna bylo przeczytac w tescie autoswiatu jakies 2 miesiace temu... :-? :(

_________________
pozdrawiam
SimpeR
w123 300D '78


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 04, 2003 2:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
POWTARZAM!!!
Zastrzelić wszystkich mechaników, którzy kasują za to, że tylko popatrzylii stwierdzili, że "może to jest to?!"
Popieram Fachowców, którzy kasują za efekt, a nie za próbę naprawy, często kończącą się kolejną usterką, jak to było m.in. u Łysego występującego na Forum jako "georem" :evil:

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ

"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl