MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] M102 duży poziom oleju
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=17865
Strona 1 z 2

Autor:  elmo25 [ czw mar 23, 2006 3:40 pm ]
Tytuł:  [W123] M102 duży poziom oleju

Witam,
Przymierzałem się ostatnio do wymiany oleju w silniku M102 (2,0 B+G).
Przy tej okazji pozwoliłem zapytać Szanownych Kolegów ile jego mieści się w takowym silniku (http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=17699).
Wczoraj mnie coś podkusiło i sprawdziłem jaki jest jego poziom, a tu okazało się że jest jego za dużo.
Było ok. 3 cm. ponad stan max.
Olej ten miał wygląd przepalonego (zużytego) ale dość bardzo roźcięczonego.
Czyli jeśli dobrze myślę to chyba raczej nie dostał się do niego płyn chłodniczy bo wtedy zrobiłoby się "mleko"
Silnik ma 334 tys. przebiegu.
Zbiera się chyba dobrze ale czuć że jakby trochę silnikiem bujało.
Dodam jeszcze że od jakiegoś czasu jeżdżę na benzynie i podczas pracy silnika czuć dość intensywny zapach nie przepalonego paliwa.

Powiedzcie jak Sądzicie czy tak wysoki poziom oleju może być przyczyną pękniętej uszczelki pod głowicą czy też może nie przepalone paliwo miesza się jakoś z olejem i dlatego go przybywa?
Szukałem na forum podobnego przypadku ale bez efektów.
Kontaktowałem się z mechanikami ale część z nich mówi
- jeździć dalej!
inni twierdzą
- walnięta uszczelka pod głowicą
a jeszcze inni
- paliwo dostaje się do oleju

I kto ma rację?

Autor:  Tomek [ czw mar 23, 2006 4:07 pm ]
Tytuł: 

Wydaje mi się, że jak to bywa przy padniętej uszczelce, powinien Ci znikać płyn chodzący, a także w późniejszym stanie byś ładną chmurke białego dymku wypuszczał. Oprócz tego bable w zbiorniczku wyrównawczym itp (gazy spalinowe przedostają się do układu chłodzenia)

Autor:  elmo25 [ czw mar 23, 2006 4:23 pm ]
Tytuł: 

No właśnie, ale jeśli płyn chłodzący dostanie się do oleju to się zrobi mleko, a u mnie tego nie ma.
I tu właśnie mam dylemat, a nie chcę pakować się w niepotrzebne wydatki.
Co o tym sądzicie? Nie da się tego jakoś jednoznacznie zdjagnozować?

Autor:  Tomek [ czw mar 23, 2006 4:30 pm ]
Tytuł: 

elmo25 pisze:
No właśnie, ale jeśli płyn chłodzący dostanie się do oleju to się zrobi mleko, a u mnie tego nie ma.
I tu właśnie mam dylemat, a nie chcę pakować się w niepotrzebne wydatki.
Co o tym sądzicie? Nie da się tego jakoś jednoznacznie zdjagnozować?


A masz którys z wymienionych objawów? Tzn. znikający płyn, dymienie na biało, spuchnięte węże, bable i bulgotanie w zbiorniczku? Jesli tak to uszczelka albo głowica.

Autor:  elmo25 [ czw mar 23, 2006 4:42 pm ]
Tytuł: 

Szczerze to nie wiem czy znika mi woda, bo mam nie szczelny korek w chłodnicy. A jeśli chodzi o zbiorniczek wyrównawczy to W123 takowego nie posiada.
Jeszcze dziś postaram się trochę powęszyć, może coś zaobserwuję.

Autor:  Tomek [ czw mar 23, 2006 4:50 pm ]
Tytuł: 

elmo25 pisze:
Szczerze to nie wiem czy znika mi woda, bo mam nie szczelny korek w chłodnicy. A jeśli chodzi o zbiorniczek wyrównawczy to W123 takowego nie posiada.
:oops:

Generalnie żeby Ci tyle paliwa do oleju spłyneło to musiałbyś chyba pierscieni nie mieć. Zreszta czy to możliwe żeby ona tam spłyneła w takiej ilości? :o

Zawsze możesz jeszcze świece wykecić i obejrzeć - często ta , której cylinder zalewa płyn ma inny kolorek niz pozostałe.

Autor:  elmo25 [ czw mar 23, 2006 7:00 pm ]
Tytuł: 

Spróbuję to jakoś sprawdzić bo sam jestem ciekaw i trochę mnie to dręczy.
Mam nadzieję że to nie ta uszczelka

Autor:  Janfocus [ czw mar 23, 2006 11:12 pm ]
Tytuł: 

to może być benzynka wlewająca się do oleju, pomijam ciężką nogę, gdy elegancko spłukujemy olej ze ścianek cylindrów i nieprzepalona benzynka spływa do oleju (szczególnie przy bogatej mieszance i problemami z elektryką), ale istnieje też inna opcja (z tym że nie najlepiej znam akurat ten silnik), którą miałem nie w MB, że benzyna lała się przez napęd pompy paliwa -pompa puszczała... -może to jest jakiś trop, polecam powąchanie oleju czy czuć benzynę...
W kazdym razie nie polecam jazdy z za wysokim poziomem oleju...

Autor:  MercSwir [ pt mar 24, 2006 8:17 am ]
Tytuł: 

Witam Miałem takie coś przy dieslu 2.0 proponuje ci zebyś otworzył korek wlewu chłodnicy odpalił silnik dał duż obroty i wąchaj czy idą spalinki(przy benie bedzie gorzej ona raczej nie smierdzi [szalone] ) a jak to niepomoże to jak jechałem za mną był obłok pary świata nie było widać (poszła uszczelka pod głowicą a poza tym pękniety płaszcz wodny) rano już nie odpalił (woda w gorach) rozrusznik wyrwał sie ze śrub!!!!!!!!! pozdro i oby to było coś innego [wscieklosc]

Dodano po 1 minutach.:

Acha i niekoniecznie woda musi sie dostawać do oleju co raczej uszczelke wyklucza :lol:

Autor:  elmo25 [ pt mar 24, 2006 12:28 pm ]
Tytuł: 

Właśnie właśnie, wydaje mi się że w oleju wyczuwam zapach benzyny.
Tak jak Kolega dobrze wspomniał wcześniej też czułem w spalinach że jest za bogata mieszanka więc ja stawiam na to i obym miał rację.

Przyszła mi jeszcze taka myśl dziś do głowy że odleję olej ponad stan max, tak żeby było równo z max (na bagnecie) i wtedy będę jeździł jakiś niedługi czas na samym gazie. Jeśli po tym czasie poziom oleju nie wzrośnie to znaczyłoby to że wcześniej jednak paliwo ściekało do oleju, a jeśli nadal stan oleju będzie wzrastał (przy jeździe na gazie) to chyba będzie oznaczało jedno z dwóch: albo wydmuchnięta uszczelka albo pęknięty blok.

Co Myślicie o takim sposobie rozwiązania niejasności ?

Autor:  MercSwir [ pt mar 24, 2006 4:43 pm ]
Tytuł: 

nawet dobre ale blok nie pękł jedynie płaszcz wodny (gniazdo zaworowe) moze pęknać pozdro

Autor:  Witek [ pt mar 24, 2006 6:36 pm ]
Tytuł: 

Czesc, moim zdaniem ktoś przelał przy dolewce oleju, odlej nadmiar i wtedy sprawdzaj. Miałem już problemy z pompą paliwa przy okazji ją rozebrałem, stwierdziłem małe szanse że tamtędy paliwo dostanie sie do oleju.

Autor:  georem [ pn mar 27, 2006 12:09 am ]
Tytuł: 

Moim zdaniem dostaje się paliwo do oleju, prawdopodobnie przez pierścienie. Jeżeli olej smierdzi paliwem to bankowo. Spuść olej, wymień filtr i olej (może nie kupuj drogiego) i obserwuj, może się tak dziać tak jeżeli nie pali Ci na któryś cylinder, robisz krótkie trasy (zimą tymbardziej). Jeżeli będzie przybywało to trzeba poszukać przyczyny.

Dodano po 1 minutach.:

Tomek pisze:
Generalnie żeby Ci tyle paliwa do oleju spłyneło to musiałbyś chyba pierscieni nie mieć. Zreszta czy to możliwe żeby ona tam spłyneła w takiej ilości? :o


TAK, jest to możliwe i wcale nie trzeba mieć pierścieni uszkodzonych.

Autor:  elmo25 [ pn mar 27, 2006 9:16 am ]
Tytuł: 

Witajcie.
W weekend wziąłem się za odlewanie nadmiaru oleju i było go ok. 1,7 litra ponad stan max.
Teraz będę jeździł jakiś czas (niedługi) na gazie i zobaczę czy też przybywa oleju czy nie.

P.S.
A jakie mogą być przyczyny niepalenia na wszystkich cylindrach?
Chyba najszybciej świeca co ?

Autor:  Janfocus [ pn mar 27, 2006 11:54 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
A jakie mogą być przyczyny niepalenia na wszystkich cylindrach?
Chyba najszybciej świeca co ?


powodów może być multum, od świecy, przez przewody wysokiego napięcia, kopułkę, palec, aż do przerywacza, czasem gdy silnik ma już spory przebieg zarzuca świece olejem -ale to juz stan przedremontowy, jeszcze parę innych rzadszych przyczyn by się znalazło...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/