MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] odpowietrzenie sprzegła https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=17901 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | traki111 [ sob mar 25, 2006 1:41 pm ] |
Tytuł: | [W123] odpowietrzenie sprzegła |
witam potrzebuje porady w jaki skuteczny sposób można odpowietrzyć sprzegło w 123 , słyszałem o bardzo dziwnym sposobie i chciałbym to zweryfikować |
Autor: | Noon [ sob mar 25, 2006 4:42 pm ] |
Tytuł: | Re: odpowietrzenie sprzegła w123 |
traki111 pisze: witam potrzebuje porady w jaki skuteczny sposób można odpowietrzyć sprzegło w 123 , słyszałem o bardzo dziwnym sposobie i chciałbym to zweryfikować
Pompką przez odpowietrznik, bardzo skuteczny sposób bo można zrobić samemu i zweryfikowałem go osobiście ![]() |
Autor: | adler1934 [ sob mar 25, 2006 6:59 pm ] |
Tytuł: | |
Niemcy podają,że należy połączyć odpowietrznik siłownika sprzęgła i odpowietrznik prawego zacisku hamulcowego za pomocą wężyka i naciskając na pedał hamulca i odkręcając odpowietrzniki (za pomocą pomocnika)usunąć powietrze.Bardzo dziwne. |
Autor: | Noon [ sob mar 25, 2006 7:33 pm ] |
Tytuł: | |
adler1934 pisze: Niemcy podają,że należy połączyć odpowietrznik siłownika sprzęgła i odpowietrznik prawego zacisku hamulcowego za pomocą wężyka i naciskając na pedał hamulca i odkręcając odpowietrzniki (za pomocą pomocnika)usunąć powietrze.Bardzo dziwne.
Faktycznie skomplikowane ale być może tak to się fachowo robi , bądź tak to macherzy z MB wymyślili. Ja robiłem tak że brałem zwykłą pompkę do kół, obcinałem końcówkę ( że by został sam gumowy wężyk) , przykładałem wężyk do odpowietrzenia zbiorniczka w którym był płyn hamulcowy i pompowałem tam powietrze kilka razy. Potem zabierałem wężyk i powietrze "zapowietrzające układ" samow wylatywało. Powtarzałe to aż do momentu kiedy przestały lecieć bomble powietrza. Sposób może dziwny ale skuteczny. Oczywiście przed zastosowaniem tej metody najpierw przelewałem układ tak że by płyn wyciekał z odpowietrznika wysprzęglika. |
Autor: | traki111 [ pn mar 27, 2006 2:12 pm ] |
Tytuł: | |
dziękuje za podpowiedzi chodziło własinie o połączenie z hamulcem , ale i tak pomoglo wyczyszczenie pompki i odpowietrzenie poprzez zawór w pompce |
Autor: | kroliczy [ śr maja 27, 2009 11:53 am ] |
Tytuł: | |
mam pytanie o fragment z http://mb.auto.pl/content/view/72/32/ fragment o odpowietrzaniu: Cytuj: Odpowietrzanie hydrauliki sprzęgła
System hydraulicznego włączania sprzęgła należy odpowietrzyć, jeśli pedał sprzęgła nie wraca lub wraca z opóźnieniem względnie jeśli obwód był otwierany. Ponieważ system hydrauliczny sprzęgła pracuje na płynie hamulcowym, wskazane jest zapoznać się również z odpowiednim ustępem hamulcowym, wskazane jest zapoznanie się również z odpowiednim ustępem rozdziału "Układ hamulcowy". * Przód samochodu ustawić na kobyłkach, * Sprawdzić poziom płynu hamulcowego we wspólnym zbiorniku kompensacyjnym i w razie potrzeby dopełnić do oznakowania "Max". * Z zaworów odpowietrzających przy siłowniku i przy prawym zacisku hamulca zdjąć kołpaki ochronne. * Ostrożnie uruchomić zawory odpowietrzające. * Na zawór odpowietrzający przy zacisku hamulca nasunąć przezroczysty przewód. * Przewód napełnić płynem hamulcowym. W tym celu otworzyć śrubę zaworu odpowietrzającego, znajdującego się przy zacisku hamulca. Powoli naciskać pedał hamulca (pomocnik) l trzymać w tym położeniu. Zamknąć przewód odpowietrzający i puścić pedał hamulca. Ponownie otworzyć zawór i nacisnąć na pedał hamulca. Czynność tę powtarzać aż do całkowitego napełnienia się przewodu. Przytrzymać jeden koniec przewodu palcem, by zapobiec wylaniu się płynu. Uwaga: Poziom płynu hamulcowego w zbiorniku nie powinien się nadmiernie obniżyć w przeciwnym wypadku uzupełnić świeżym. * Wolny koniec przewodu włożyć w zawór odpowietrzający przy zacisku hamulca i puścić pedał. Czynność tę powtarzać, dopóki w zbiorniku nie przestaną ukazywać się pęcherzyki powietrza. * Zamknąć zawór odpowietrzający przy zacisku hamulca i przy siłowniku sprzęgła. * Ściągnąć przewód i założyć kołpaki ochronne. * Zestawić samochód z kobyłek. * Płyn hamulcowy uzupełnić do oznakowania "Max". * Sprawdzić działanie hamulca i sprzęgła. Jaką długość powinien mieć ten przewód łączący zawory odpowietrzające przedniego hamulca i sprzęgła ? |
Autor: | Janfocus [ śr maja 27, 2009 12:05 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Niemcy podają,że należy połączyć odpowietrznik siłownika sprzęgła i odpowietrznik prawego zacisku hamulcowego za pomocą wężyka i naciskając na pedał hamulca i odkręcając odpowietrzniki (za pomocą pomocnika)usunąć powietrze.Bardzo dziwne.
potwierdzam że skuteczne ![]() |
Autor: | THC [ śr maja 27, 2009 2:43 pm ] |
Tytuł: | |
kroliczy pisze: Jaką długość powinien mieć ten przewód łączący zawory odpowietrzające przedniego hamulca i sprzęgła ? Ma wystarczyć od jednego do drugiego odpowietrznika. |
Autor: | kroliczy [ czw maja 28, 2009 4:45 pm ] |
Tytuł: | |
THC pisze: kroliczy pisze: Jaką długość powinien mieć ten przewód łączący zawory odpowietrzające przedniego hamulca i sprzęgła ? Ma wystarczyć od jednego do drugiego odpowietrznika. Raczej oczekiwalem odpowiedzi w stylu: "nie krótszy niż 139 cm i 3 mm" ![]() Dla potomnych - 1,5 metra wystarczy |
Autor: | Monter [ sob maja 30, 2009 4:23 pm ] |
Tytuł: | |
Ja zmieniając pompkę sprzęgła po prostu wlałem płyn do zbiorniczka i pompowałem pedałem sprzęgła i samo się odpowietrzyło. Nie wiem czy tak samo by się zachowało podczas wymiany wysprzęglika? |
Autor: | Janfocus [ sob maja 30, 2009 6:10 pm ] |
Tytuł: | |
Monter pisze: Nie wiem czy tak samo by się zachowało podczas wymiany wysprzęglika?
niestety nie, pompka jest tak usytuowana że faktycznie może się "sama" odpowietrzyć, wysprzęglnik wymaga wspomożenia ciśnieniem z zewnątrz... Pamiętam tą kurtkę zalaną płynem hamulcowym od luźnych odpowietrzników ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |