MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] co to jest i czy mogę to kupić osobno ;-)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18035
Strona 1 z 2

Autor:  kubol [ sob kwie 01, 2006 5:01 pm ]
Tytuł:  [W123] co to jest i czy mogę to kupić osobno ;-)

Przy okazji zmiany koła zauwazyłem, że poniższa gumka/osłona jest pęknięta. Stwierdziłem, że może to powodowac dalsze uszkodzenia elementu, więc postanowiłem się spytać Was:
- co to jest dokładnie (podejrzewam jakiś element ukłądu kierowniczego)
- czy tą gumkę mogę kupić osobno czy razem z tym czymś.

pierwsze zdjęcie złapało ostrość nie tam gdzie potrzeba [zlosnikz]
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dziękuję i pozdrawiam

Autor:  Sikor [ sob kwie 01, 2006 5:17 pm ]
Tytuł: 

To jest końcówka drążka kierowniczego. Podejrzewam, możesz wymienić samą gumę, ale przez ten czas gdy była pęknięta do środka przegubu dostało się syfu i niedługo się przytrze. Lepiej wymień cały.

Autor:  and6412 [ sob kwie 01, 2006 7:04 pm ]
Tytuł: 

Wymień wymień. Nie zbankrutujesz (paredziesiat zlotych, raczej blizej 20 niż 90) a bedziesz miał pewność że się nie zabijesz pewnego dnia.

Autor:  wielki3333 [ sob kwie 01, 2006 8:24 pm ]
Tytuł: 

dokładnie 30 PLN

Autor:  laudan [ sob kwie 01, 2006 8:46 pm ]
Tytuł: 

Tylko po wymianie ustaw zbierznosc.

ps. koncowka Lampfordera to cena okolo 50-60 pln.

Autor:  MacKuz [ sob kwie 01, 2006 10:40 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
ps. koncowka Lampfordera to cena okolo 50-60 pln.


I taka właśnie sobie zakup kubolku na bezpieczeństwie nie należy oszczędzać :)

Autor:  erio [ pn kwie 03, 2006 11:31 am ]
Tytuł: 

PS. Ja to robiłem wymianę ręcznie/ osobiscie przed przeglądem. Bułka z masłem . U mnie obeszło się bez sprawdzania zbieżnosci potem ... dokładnei policzylem zwoje gwintu i pomierzylem suwmiarką zanim odkrecilem starą ... nową wkrecilem na taką samą głębokość i na tyle samo zwojów gwintu ... potem na pszeglądzie sprawdzili ... zbieżnosć ustawilem rewela ;)

Autor:  wielki3333 [ pn kwie 03, 2006 11:51 am ]
Tytuł: 

też słyszałem ,że na suwmiarke da rade tylko wczesniej sobie pomierzyć

Autor:  SKOWRON [ pn kwie 03, 2006 5:20 pm ]
Tytuł: 

proponuje wymienić od razu po obu stronach

Autor:  laudan [ pn kwie 03, 2006 6:39 pm ]
Tytuł: 

Jakbys wymienial calosc, to w ASO obie koncowki z drazkiem sa za okolo 150.

Autor:  holyfido [ wt kwie 04, 2006 2:21 pm ]
Tytuł: 

Obie koncowki, to znaczy wewnetrzna i zewnetrzna z prawej i z lewej, czy dwie zewnetrzne i drazek?

A przy okazji zanim sie wezmiez za wymiane (do autora watku) kup sobie sciagacz do koncowek drazkow. Pasuje od Poloneza (przy odrobinie zabawy pilnikiem). Inaczej mozesz sie niezle nameczyc.

Ja wlasnie dzis wymienilem drazek, i dwie koncowki.

Autor:  laudan [ wt kwie 04, 2006 5:51 pm ]
Tytuł: 

holyfido pisze:
Obie koncowki, to znaczy wewnetrzna i zewnetrzna z prawej i z lewej, czy dwie zewnetrzne i drazek?


Kompletny drazek z 2 koncowkami. Pojedynczo kosztuja sporo drozej (prawie 100), a komplecik 150. To chyba, zeby zachecic do wymiany calosci.

Autor:  lysy2 [ śr kwie 05, 2006 9:18 am ]
Tytuł: 

Kubol - robota łatwa prosta i przyjemna :)
można zrobić samemu wymiane końcówki z dokładnym jej ustawieniem - jak już napisano wyżej.
samej gumy chyba nie wymienisz, bo ona jest na dole "wtopiona" w metal
jeśli jednak nie chcesz wymieniać końcówki, bo drążek luzów nie ma, albo Ci się narazie nie chce [zlosnik] , to załóż na to wszystko gumowy kapturek - np. z rękawiczki medycznej :) (najlepiej podwójny)
zaciśnij opaskami plastikowymi i git na jakiś czas
wtedy przynajmniej syf Ci się nie nazbiera.
docelowo myśl o wymianie :)

Autor:  wojz [ śr kwie 05, 2006 9:56 am ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
samej gumy chyba nie wymienisz, bo ona jest na dole "wtopiona" w metal

Oczywiście, że da się to zrobić. Guma jest zaciśnięta na gałce stalowym, sprężynującym drutem, a z drugiej strony (od góry) po prostu mocno i szczelnie przylega (wystarczy, bo dziurka mała [zlosnik] , ma specjalną wargę [zlosnikhihi], i guma jest tam pogrubiona [swir2] ).

Inna sprawa, że takie działanie uzasadnienia nie ma żadnego - nawet skąpstwo tego nie usprawiedliwia. Gumki sam nie wymienisz, bo drutu nie założysz. Musiałbyś pojechać do kogoś, kto zajmuje się regeneracją. Sama wymiana osłony nic nie da, bo wewnątrz jest już kupa syfu - rozbierają taką gałkę, wymieniają wkładki teflonowe, zakładają nową gumę, pakują nowy smar i wprasowują na nowo dekielek od spodu.
Rozwiązanie - wymiana na nową i masz spokój.

Przy okazji - lysy2 możesz coś więcej powiedzieć o tej tajemnej technologii "wtapiania" metalu w gumę czy tam gumy w metal? :lol:
Bo jak żyję nie słyszałem i nijak wyobrazić sobie na dodatek nie potrafię.

Autor:  lysy2 [ śr kwie 05, 2006 1:18 pm ]
Tytuł: 

wojz - masz rację - takie łączenie gumy z metalem to rzadkość :) (niemniej istnieje na zasadzie zgrzewania)
poprostu nie wiedziałem jak określić nierozdzielność tych części :)
jak się okazuje to są one rozdzielne :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/