MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] Dziwny problem z hamulcami https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18389 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ sob kwie 22, 2006 5:28 pm ] |
Tytuł: | [W123] Dziwny problem z hamulcami |
Mam problem z hamulcami, wolę najpierw spytać, może ktoś też przerabiał podobną sprawę u siebie zanim zacznę wymieniać wszystko po kolei. Problem wygląda następująco: po naciśnięciu hamulca i porządnym wciśnięciu go klocki w jednym z zacisków bardzo pomału odchodzą - tak, jakby ciśnienie w układzie bardzo pomału spadało - przy zdjętym kole mija jakieś 30 sekund zanim jestem w stanie obrócić tarczą. Po około minucie hamulec jest całkowicie zwolniony, tarcza kręci się bardzo lekko. Od razu mówię, że zaciski sa po całkowitej renowacji, są nowe wszystkie elementy gumowe, nowe sprężynki i bolce mocujące, nowe klocki oraz zacisk jest wyczyszczony w miejscu, gdzie wchodzą klocki - same klocki poruszają się bardzo luźno, tak samo zresztą, jak tłoczki w zacisku. Po montażu układ został oczywiście odpowietrzony. Więc w teorii (i w garażu na stole ![]() Teraz moje pytanie: gdzie szukać przyczyny? Kiedyś słyszałem, że w przewodach elastycznych może tworzyć się coś jakby zaworek (na skutek reakcji gumy z płynem hamulcowym+czasu), który przepuszcza płyn tylko w jedną stronę. Czy może winna jest pompa hamulcowa? Od czego zacząć poszukiwania winnego? |
Autor: | MercBeginner [ sob kwie 22, 2006 11:37 pm ] |
Tytuł: | |
Ja bym w pierwszej kolejności wymienił przewód elastyczny przy kole które nie odpuszcza (koszt 20zł) i sprawdził czy nadal jest źle. A czy żaden przewód nie jest za bardzo zagięty? |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ ndz kwie 23, 2006 8:59 am ] |
Tytuł: | |
MercBeginner pisze: Ja bym w pierwszej kolejności wymienił przewód elastyczny przy kole które nie odpuszcza (koszt 20zł) i sprawdził czy nadal jest źle.
A czy żaden przewód nie jest za bardzo zagięty? Żaden przewód nie jest nigdzie pozaginany, nie ma śladów żeby był zgnieciony w którymkolwiek miejscu. BTW mnie też się wydaje, że to może być wina przewodów elastycznych, ale jak widzę, co mnie czeka, żeby go odkręcić, to jakoś mi ucieka chęć do pracy...pewnie skończy się wymianą przewodu elastycznego i miedzialnego od razu. |
Autor: | MercBeginner [ ndz kwie 23, 2006 1:07 pm ] |
Tytuł: | |
Mike_THE_GR8 pisze: (...) jak widzę, co mnie czeka, żeby go odkręcić, to jakoś mi ucieka chęć do pracy...pewnie skończy się wymianą przewodu elastycznego i miedzialnego od razu.
Może tak być że się poukręcają, ale jeśli są w takim stanie to warto wymienić całość - nigdy za dużo bezpieczeństwa ![]() Myślę że można rzucić się na oryginalne przewody bo są w "normalnej" cenie. Tak przy okazji przypominam o przymocowaniu wszystkich przewodów w oryginalnych miejscach! Inaczej od drgań szybko popękają... Pozdrawiam... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |