MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] dziwne wskazania bagnetu https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18661 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | teope [ pn maja 08, 2006 9:47 am ] |
Tytuł: | [W123] dziwne wskazania bagnetu |
Witam, Za każdym razem gdy sprawdzam poziom oleju po obu stronach bagnetu są inne wskazania – np. gdy z jednej str jest pełny (max) stan to z drugiej jest prawidłowy stan (pomiędzy min a max) Potrafi ktoś to wytłumaczyć??? |
Autor: | Rybaczenkow [ pn maja 08, 2006 9:50 am ] |
Tytuł: | |
u mnie wskazania tez sie troche roznia w zaleznosci z ktorej strony patrze ale jakos mi to nie przeszkadza ![]() |
Autor: | teope [ pn maja 08, 2006 9:52 am ] |
Tytuł: | |
gdyby różnica była minimalna to OK ale u mnie między jedną a drugą stoną jest minimum centymetr różnicy!!! |
Autor: | erio [ pn maja 08, 2006 12:44 pm ] |
Tytuł: | |
poprostu w czasie wkladania i wyjmowania bagnetu jedna strona si ebrudzi trąc o sciankę ... ja to tak sobei wyjaśniam ... ważniejszy dla mnie jest poziom niższy .... |
Autor: | Wojtyla [ pn maja 08, 2006 1:09 pm ] |
Tytuł: | |
Witam jeżeli sprawdzasz stan oleju w silniku to odczyt powinieneś brać od strony silnika a nie od strony koła z uwagi na to iż bagnet nie wchodzi do silnika pionowo w dół tylko po skosie i dlatego wskazania się różnią. Pozdro |
Autor: | teope [ pn maja 08, 2006 4:00 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: odczyt powinieneś brać od strony silnika a nie od strony koła z uwagi na to iż bagnet nie wchodzi do silnika pionowo w dół tylko po skosie i dlatego wskazania się różnią
troszkę bym jednak polemizował ! sam miałem kilka MB (pomijając inne marki), znam sporo osób które jeźdźą MB i nigdy wcześniej nie widziałem takiego zjawiska - do żadkości należy również minimalna różnica we wskazaniach na bagnecie miedzy jedną i drugą stroną dlatego też wniskuję, że coś jest nie tak jak być powinno!!! |
Autor: | Patro [ pn maja 08, 2006 6:53 pm ] |
Tytuł: | |
teope pisze: Za każdym razem gdy sprawdzam poziom oleju po obu stronach bagnetu są inne wskazania
U mnie występuje podobne zjawisko. Po jednej stronie bagnetu (od strony silnika) pokazuje nieco ponad 3/4, natomiast po drugiej (tej bliżej pompy wspomagania) nieco powyżej połowy. Różnica wynosi ok. 5-6mm. Jeżeli to pomoże, to dodam, że taki poziom oleju utrzymuje się świeżo po jego wymianie. Do "suchego" silnika (przy okazji wymieniłem uszczelkę miski olejowej) wlałem ok. 6 litrów oleju. |
Autor: | Maniek [ pn maja 08, 2006 8:21 pm ] |
Tytuł: | |
Spotkałem się z podobnym zjawiskiem. Wystepuje u mnie prawie zawsze po wymianie oleju. Początkowo różnice sięgają nawet odległości min - max przy zalaniu 6l oleju! W miarę różnica maleje i po jakichś ... strzelam 500 km poziom się zrównuje. Mogę powiedzieć że wskazania z obydwu stron schodzą się w połowie. Ale nie mam pojęcia skąd to zjawisko się bierze |
Autor: | teope [ pn maja 08, 2006 10:49 pm ] |
Tytuł: | |
u mnie taki stan rzeczy ma miejsce bez względu czy właśnie wymieniłem olej czy auto jest przed zmianą (zmieniam co 5 tys) a jak wspomniałem wcześniej to w innych silnikach nigdy czegoś takiego nie miałem skoro przyczyna jest nie do końca znana to wskazanie po której stronie należy interpretować poprawnie? - od str silnika czy pompy wspomagania? |
Autor: | Fantom [ wt maja 09, 2006 1:11 am ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: odczyt powinieneś brać od strony silnika a nie od strony koła z uwagi na to iż bagnet nie wchodzi do silnika pionowo w dół tylko po skosie i dlatego wskazania się różnią.
P.S. Czy najpierw wycieracie bagnet i dopiero sprawdzacie poziom, czy od razu? |
Autor: | teope [ wt maja 09, 2006 8:44 am ] |
Tytuł: | |
musisz wytrzeć bagnet bo inaczej będzie miał ze 2 stany |
Autor: | MercBeginner [ śr maja 10, 2006 8:59 pm ] |
Tytuł: | |
Ja mam podobnie - dwa pomiary, różnica jest ok 2mm ![]() Oczywiście przed sprawdzeniem przecieram bagnet. |
Autor: | laudan [ czw maja 11, 2006 5:02 am ] |
Tytuł: | |
Kup nowy bagnet ![]() |
Autor: | qzyn [ czw maja 11, 2006 9:28 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie siega to 5-10mm. Mam tak od kiedy uzywam w123 240TD czyli jakiws 100kkm. Nie zauwazylem zadnej zasady czy prawidlowosci. Pomiar okolo 10-15 min po wylaczeniu silnika. Oczywiscie bagnet wyjety, wytarty, wlozony i po 3-5 sekundach wyjety. Zawsze patrze na ten po stronie silnika... do tej pory daje to dobry wynik. W misce czysto, bo zmienialem jej uszczelke i sprawdzalem co w misce plywa. Nie znam przyczyn, pogodzilem sie z tym. |
Autor: | misiek [ czw maja 11, 2006 10:50 pm ] |
Tytuł: | |
Hm, a ja nigdy nie patrzyłem na tę drugą stronę ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |