MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] Ściąga w lewo po zmianie opon https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18671 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | MercBeginner [ pn maja 08, 2006 8:35 pm ] |
Tytuł: | [W123] Ściąga w lewo po zmianie opon |
Witam! Mam taki problem: zimą robiłem całą geometrie przodu. Wszystko robione było na oponach zimowych (używanych). Geometria "komputerowa" - mechanik miał nawet presety do W123 - więc chyba zrobił to dobrze. Po ustawieniu było ok do czasu zmiany opon na letnie (jednoroczne). Po zamianie zaczęło mi ściągać auto (w lewo ![]() Nie jestem pewien, ale możliwe że zamieniono miejscami felgi. PYTANIE: czy muszę od nowa ustawiać całą geometrię na innych oponach? (zbieżność i kąty) Czy wystarczy sama zbieżność... Z góry dzięki za pomoc! |
Autor: | Maniek [ pn maja 08, 2006 8:49 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawdź ciśnienei w kołach. Ja swojego oponiarza prosiłem żeby mi zrobił 2 amo z przodu, a jak podjechałem na shella sprawdzić bo coś dziwnie jeździło to było 1,5 i 2,3. Wyrównałem i wszystko wróciło do normy. Inna sprawa jesli miałbyś krzywe felgi jak np ja miałem to na geometri powinni wziąść poprawkę na bicie felgi. przy odrobinie szczęscia masz wtedy pewność że z geometrii nie wyjdą jakieś cuda, nawet po zmianie kół. U mnie niestety wyszło tak sobie ale tragedii nie ma. Zanim poprawię geometrię poszukam sobie jeszcze jakiejś mniej wylatanej przekładni kierowniczej bo wiem że mechanikowi to w dokładnym ustawieniu zbieżności przeszkadzało. |
Autor: | PATE [ pn maja 08, 2006 8:51 pm ] |
Tytuł: | |
mam to samo!! tylko na prawo! kurde, próbowałem już inaczej pompować opony, myślałem, że to problem z zaciskiem prawy przód, ale po zrobieniu hamulców dalej to samo.. ![]() tylko że ja nie robiłem geometrii, ale na zimowcyh śmigał prosto jak w mordę strzelił! |
Autor: | areksz1977 [ wt maja 09, 2006 7:19 am ] |
Tytuł: | |
Mercbeginner pisze: Nie jestem pewien, ale możliwe że zamieniono miejscami felgi.
No właśnie sprawdź (jeśli poznasz) czy felgi nie są zamienione. U mnie właśnie przy zmianie na letnie wulkanizator się pomylił i przednią prawą felgę dał na tył i przestało ściągać na prawo. A ściągało po ustawianiu zbieżności, zmianie opon na nowe i guzik. Aż tu nagle koniec problemów. Fakt, że jeśli opony były naprawdę stare z popękanymi kordami to ustawianie mogło być nieprecyzyjne, ale jak mówisz że problemy się zaczęły po zmianie opon to albo zamieniona felga albo źle wyważone koła. |
Autor: | SoYeR [ wt maja 09, 2006 7:50 am ] |
Tytuł: | |
u mnie tez tak mylo: rozne ET felg na przod i tyl... dodatkowo po kazdej zmianie opon powinno sie sprawdzic i ustawic zbieznosc na nowo. pozdr. |
Autor: | Student [ wt maja 09, 2006 8:31 am ] |
Tytuł: | |
Ja miałem podobną sytuację lecz z oponami zimowymi. Po zamianie opon stronami wszystko wróciło do normy! Student |
Autor: | Crazy_Russian [ wt maja 09, 2006 8:41 am ] |
Tytuł: | |
Sprawdz czy opony wrocily na miejsce z zeszlego roku i czy (jesli nie masz kierunkowych) na pewno kierunek toczenia jest taki jak byl rok temu. Popatrz na "sciecie" bieznika i sprobuj domyslec sie jak powinny byc ustawione. Auto kupilem z 2-im kompletem opon i te z nizszym bieznikiem przyjalem jako tylnie, nastepnie popatrzylem jak jest sciety bieznik (z zew powinien byc mocniej sciety i na przednich powinien byc na zew mocniej sciety niz na tylnich)-zalozylem i GITes ![]() Ale jak wulkanizator po lataniu oponki zalozyl ja odwrotnie do wczesniejszego kierunku toczenia (opona niekierunkowa) to zaczelo sciagac-poprawil i jest OK Mam nadzieje, ze da sie zrozumiec to co spolodzilem ![]() |
Autor: | BamBam [ wt maja 09, 2006 9:35 am ] |
Tytuł: | |
Student pisze: Ja miałem podobną sytuację lecz z oponami zimowymi. Po zamianie opon stronami wszystko wróciło do normy!
ja mialem tez taki fenomen. zamiana stronami spowodowala sciaganie w druga strone. pomogla zamiana przod na tyl... |
Autor: | MercBeginner [ wt maja 09, 2006 10:15 pm ] |
Tytuł: | |
Dziś zamieniłem opony - nowe zdjęte z tyłu założyłem na przód. Po tym jest lepiej - dużo mniej ściąga. Teraz pozostaje mi tylko zbieżność i kąty. |
Autor: | berts [ śr maja 10, 2006 11:45 am ] |
Tytuł: | |
SoYeR pisze: dodatkowo po kazdej zmianie opon powinno sie sprawdzic i ustawic zbieznosc na nowo.
pozdr. nie ma takiej konieczności, przy wymianie felg nic się nie powinno przestawić, szkoda wydawać kasę... |
Autor: | MercBeginner [ śr maja 10, 2006 8:55 pm ] |
Tytuł: | |
berts pisze: SoYeR pisze: dodatkowo po kazdej zmianie opon powinno sie sprawdzic i ustawic zbieznosc na nowo. pozdr. nie ma takiej konieczności, przy wymianie felg nic się nie powinno przestawić, szkoda wydawać kasę... To dlaczego na poprzednich oponach nie znosiło, a teraz nieważne na jakich (starych, czy nowych) znosi w lewo? To są czary jakieś... ![]() |
Autor: | SoYeR [ czw maja 11, 2006 6:30 am ] |
Tytuł: | |
berts pisze: nie ma takiej konieczności, przy wymianie felg nic się nie powinno przestawić, szkoda wydawać kasę...
powtarzam za kolesiami od zbieżności... - moim zdaniem to dość logiczne, tak jak dawanie kół do wywarzenia przed przekładką (mimo że tylko leżały w garażu przez zimę)... - osobiście wolę sprawdzić i mieć święty spokuj. ![]() |
Autor: | kocur [ czw maja 11, 2006 1:07 pm ] |
Tytuł: | |
Mi kiedyś goście powiedzieli na geometrii, że to nie ma dla nich znaczenia, na jakich oponach ustawiają. Co fachura, to zdanie... Maniek: wpadnij do Polkowskiego koło mnie, ma przekładnię wśród tych gratów, o których pisałem na giełdzie. Na pewno nie będzie dużo wołał. Na giełdzie jest do niego telefon, ale on potrafi byc trudno dodzwanialny. mieszka w Komorowie, w warsztacie bywa obecnie na spacerach z psem. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |