| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| [W123] Ściąga w lewo po zmianie opon https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18671 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | MercBeginner [ pn maja 08, 2006 8:35 pm ] |
| Tytuł: | [W123] Ściąga w lewo po zmianie opon |
Witam! Mam taki problem: zimą robiłem całą geometrie przodu. Wszystko robione było na oponach zimowych (używanych). Geometria "komputerowa" - mechanik miał nawet presety do W123 - więc chyba zrobił to dobrze. Po ustawieniu było ok do czasu zmiany opon na letnie (jednoroczne). Po zamianie zaczęło mi ściągać auto (w lewo ).
Nie jestem pewien, ale możliwe że zamieniono miejscami felgi. PYTANIE: czy muszę od nowa ustawiać całą geometrię na innych oponach? (zbieżność i kąty) Czy wystarczy sama zbieżność... Z góry dzięki za pomoc! |
|
| Autor: | Maniek [ pn maja 08, 2006 8:49 pm ] |
| Tytuł: | |
Sprawdź ciśnienei w kołach. Ja swojego oponiarza prosiłem żeby mi zrobił 2 amo z przodu, a jak podjechałem na shella sprawdzić bo coś dziwnie jeździło to było 1,5 i 2,3. Wyrównałem i wszystko wróciło do normy. Inna sprawa jesli miałbyś krzywe felgi jak np ja miałem to na geometri powinni wziąść poprawkę na bicie felgi. przy odrobinie szczęscia masz wtedy pewność że z geometrii nie wyjdą jakieś cuda, nawet po zmianie kół. U mnie niestety wyszło tak sobie ale tragedii nie ma. Zanim poprawię geometrię poszukam sobie jeszcze jakiejś mniej wylatanej przekładni kierowniczej bo wiem że mechanikowi to w dokładnym ustawieniu zbieżności przeszkadzało. |
|
| Autor: | PATE [ pn maja 08, 2006 8:51 pm ] |
| Tytuł: | |
mam to samo!! tylko na prawo! kurde, próbowałem już inaczej pompować opony, myślałem, że to problem z zaciskiem prawy przód, ale po zrobieniu hamulców dalej to samo.. tylko że ja nie robiłem geometrii, ale na zimowcyh śmigał prosto jak w mordę strzelił! |
|
| Autor: | areksz1977 [ wt maja 09, 2006 7:19 am ] |
| Tytuł: | |
Mercbeginner pisze: Nie jestem pewien, ale możliwe że zamieniono miejscami felgi.
No właśnie sprawdź (jeśli poznasz) czy felgi nie są zamienione. U mnie właśnie przy zmianie na letnie wulkanizator się pomylił i przednią prawą felgę dał na tył i przestało ściągać na prawo. A ściągało po ustawianiu zbieżności, zmianie opon na nowe i guzik. Aż tu nagle koniec problemów. Fakt, że jeśli opony były naprawdę stare z popękanymi kordami to ustawianie mogło być nieprecyzyjne, ale jak mówisz że problemy się zaczęły po zmianie opon to albo zamieniona felga albo źle wyważone koła. |
|
| Autor: | SoYeR [ wt maja 09, 2006 7:50 am ] |
| Tytuł: | |
u mnie tez tak mylo: rozne ET felg na przod i tyl... dodatkowo po kazdej zmianie opon powinno sie sprawdzic i ustawic zbieznosc na nowo. pozdr. |
|
| Autor: | Student [ wt maja 09, 2006 8:31 am ] |
| Tytuł: | |
Ja miałem podobną sytuację lecz z oponami zimowymi. Po zamianie opon stronami wszystko wróciło do normy! Student |
|
| Autor: | Crazy_Russian [ wt maja 09, 2006 8:41 am ] |
| Tytuł: | |
Sprawdz czy opony wrocily na miejsce z zeszlego roku i czy (jesli nie masz kierunkowych) na pewno kierunek toczenia jest taki jak byl rok temu. Popatrz na "sciecie" bieznika i sprobuj domyslec sie jak powinny byc ustawione. Auto kupilem z 2-im kompletem opon i te z nizszym bieznikiem przyjalem jako tylnie, nastepnie popatrzylem jak jest sciety bieznik (z zew powinien byc mocniej sciety i na przednich powinien byc na zew mocniej sciety niz na tylnich)-zalozylem i GITes Ale jak wulkanizator po lataniu oponki zalozyl ja odwrotnie do wczesniejszego kierunku toczenia (opona niekierunkowa) to zaczelo sciagac-poprawil i jest OK Mam nadzieje, ze da sie zrozumiec to co spolodzilem |
|
| Autor: | BamBam [ wt maja 09, 2006 9:35 am ] |
| Tytuł: | |
Student pisze: Ja miałem podobną sytuację lecz z oponami zimowymi. Po zamianie opon stronami wszystko wróciło do normy!
ja mialem tez taki fenomen. zamiana stronami spowodowala sciaganie w druga strone. pomogla zamiana przod na tyl... |
|
| Autor: | MercBeginner [ wt maja 09, 2006 10:15 pm ] |
| Tytuł: | |
Dziś zamieniłem opony - nowe zdjęte z tyłu założyłem na przód. Po tym jest lepiej - dużo mniej ściąga. Teraz pozostaje mi tylko zbieżność i kąty. |
|
| Autor: | berts [ śr maja 10, 2006 11:45 am ] |
| Tytuł: | |
SoYeR pisze: dodatkowo po kazdej zmianie opon powinno sie sprawdzic i ustawic zbieznosc na nowo.
pozdr. nie ma takiej konieczności, przy wymianie felg nic się nie powinno przestawić, szkoda wydawać kasę... |
|
| Autor: | MercBeginner [ śr maja 10, 2006 8:55 pm ] |
| Tytuł: | |
berts pisze: SoYeR pisze: dodatkowo po kazdej zmianie opon powinno sie sprawdzic i ustawic zbieznosc na nowo. pozdr. nie ma takiej konieczności, przy wymianie felg nic się nie powinno przestawić, szkoda wydawać kasę... To dlaczego na poprzednich oponach nie znosiło, a teraz nieważne na jakich (starych, czy nowych) znosi w lewo? To są czary jakieś... |
|
| Autor: | SoYeR [ czw maja 11, 2006 6:30 am ] |
| Tytuł: | |
berts pisze: nie ma takiej konieczności, przy wymianie felg nic się nie powinno przestawić, szkoda wydawać kasę...
powtarzam za kolesiami od zbieżności... - moim zdaniem to dość logiczne, tak jak dawanie kół do wywarzenia przed przekładką (mimo że tylko leżały w garażu przez zimę)... - osobiście wolę sprawdzić i mieć święty spokuj. |
|
| Autor: | kocur [ czw maja 11, 2006 1:07 pm ] |
| Tytuł: | |
Mi kiedyś goście powiedzieli na geometrii, że to nie ma dla nich znaczenia, na jakich oponach ustawiają. Co fachura, to zdanie... Maniek: wpadnij do Polkowskiego koło mnie, ma przekładnię wśród tych gratów, o których pisałem na giełdzie. Na pewno nie będzie dużo wołał. Na giełdzie jest do niego telefon, ale on potrafi byc trudno dodzwanialny. mieszka w Komorowie, w warsztacie bywa obecnie na spacerach z psem. |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|