MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] Ściąga w lewo po zmianie opon
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=18671
Strona 1 z 1

Autor:  MercBeginner [ pn maja 08, 2006 8:35 pm ]
Tytuł:  [W123] Ściąga w lewo po zmianie opon

Witam!

Mam taki problem:
zimą robiłem całą geometrie przodu.
Wszystko robione było na oponach zimowych (używanych).

Geometria "komputerowa" - mechanik miał nawet presety
do W123 - więc chyba zrobił to dobrze.

Po ustawieniu było ok do czasu zmiany opon na letnie (jednoroczne).
Po zamianie zaczęło mi ściągać auto (w lewo [oczko] ).
Nie jestem pewien, ale możliwe że zamieniono miejscami felgi.


PYTANIE: czy muszę od nowa ustawiać całą geometrię na innych oponach? (zbieżność i kąty)
Czy wystarczy sama zbieżność...


Z góry dzięki za pomoc!

Autor:  Maniek [ pn maja 08, 2006 8:49 pm ]
Tytuł: 

Sprawdź ciśnienei w kołach. Ja swojego oponiarza prosiłem żeby mi zrobił 2 amo z przodu, a jak podjechałem na shella sprawdzić bo coś dziwnie jeździło to było 1,5 i 2,3. Wyrównałem i wszystko wróciło do normy. Inna sprawa jesli miałbyś krzywe felgi jak np ja miałem to na geometri powinni wziąść poprawkę na bicie felgi. przy odrobinie szczęscia masz wtedy pewność że z geometrii nie wyjdą jakieś cuda, nawet po zmianie kół. U mnie niestety wyszło tak sobie ale tragedii nie ma. Zanim poprawię geometrię poszukam sobie jeszcze jakiejś mniej wylatanej przekładni kierowniczej bo wiem że mechanikowi to w dokładnym ustawieniu zbieżności przeszkadzało.

Autor:  PATE [ pn maja 08, 2006 8:51 pm ]
Tytuł: 

mam to samo!! tylko na prawo!
kurde, próbowałem już inaczej pompować opony, myślałem, że to problem z zaciskiem prawy przód, ale po zrobieniu hamulców dalej to samo.. :o
tylko że ja nie robiłem geometrii, ale na zimowcyh śmigał prosto jak w mordę strzelił!

Autor:  areksz1977 [ wt maja 09, 2006 7:19 am ]
Tytuł: 

Mercbeginner pisze:
Nie jestem pewien, ale możliwe że zamieniono miejscami felgi.


No właśnie sprawdź (jeśli poznasz) czy felgi nie są zamienione. U mnie właśnie przy zmianie na letnie wulkanizator się pomylił i przednią prawą felgę dał na tył i przestało ściągać na prawo. A ściągało po ustawianiu zbieżności, zmianie opon na nowe i guzik. Aż tu nagle koniec problemów. Fakt, że jeśli opony były naprawdę stare z popękanymi kordami to ustawianie mogło być nieprecyzyjne, ale jak mówisz że problemy się zaczęły po zmianie opon to albo zamieniona felga albo źle wyważone koła.

Autor:  SoYeR [ wt maja 09, 2006 7:50 am ]
Tytuł: 

u mnie tez tak mylo: rozne ET felg na przod i tyl...
dodatkowo po kazdej zmianie opon powinno sie sprawdzic i ustawic zbieznosc na nowo.

pozdr.

Autor:  Student [ wt maja 09, 2006 8:31 am ]
Tytuł: 

Ja miałem podobną sytuację lecz z oponami zimowymi. Po zamianie opon stronami wszystko wróciło do normy!

Student

Autor:  Crazy_Russian [ wt maja 09, 2006 8:41 am ]
Tytuł: 

Sprawdz czy opony wrocily na miejsce z zeszlego roku i czy (jesli nie masz kierunkowych) na pewno kierunek toczenia jest taki jak byl rok temu. Popatrz na "sciecie" bieznika i sprobuj domyslec sie jak powinny byc ustawione.
Auto kupilem z 2-im kompletem opon i te z nizszym bieznikiem przyjalem jako tylnie, nastepnie popatrzylem jak jest sciety bieznik (z zew powinien byc mocniej sciety i na przednich powinien byc na zew mocniej sciety niz na tylnich)-zalozylem i GITes ;)
Ale jak wulkanizator po lataniu oponki zalozyl ja odwrotnie do wczesniejszego kierunku toczenia (opona niekierunkowa) to zaczelo sciagac-poprawil i jest OK
Mam nadzieje, ze da sie zrozumiec to co spolodzilem :)

Autor:  BamBam [ wt maja 09, 2006 9:35 am ]
Tytuł: 

Student pisze:
Ja miałem podobną sytuację lecz z oponami zimowymi. Po zamianie opon stronami wszystko wróciło do normy!


ja mialem tez taki fenomen. zamiana stronami spowodowala sciaganie w druga strone. pomogla zamiana przod na tyl...

Autor:  MercBeginner [ wt maja 09, 2006 10:15 pm ]
Tytuł: 

Dziś zamieniłem opony - nowe zdjęte z tyłu założyłem na przód.
Po tym jest lepiej - dużo mniej ściąga.

Teraz pozostaje mi tylko zbieżność i kąty.

Autor:  berts [ śr maja 10, 2006 11:45 am ]
Tytuł: 

SoYeR pisze:
dodatkowo po kazdej zmianie opon powinno sie sprawdzic i ustawic zbieznosc na nowo.

pozdr.


nie ma takiej konieczności, przy wymianie felg nic się nie powinno przestawić, szkoda wydawać kasę...

Autor:  MercBeginner [ śr maja 10, 2006 8:55 pm ]
Tytuł: 

berts pisze:
SoYeR pisze:
dodatkowo po kazdej zmianie opon powinno sie sprawdzic i ustawic zbieznosc na nowo.

pozdr.


nie ma takiej konieczności, przy wymianie felg nic się nie powinno przestawić, szkoda wydawać kasę...


To dlaczego na poprzednich oponach nie znosiło, a teraz nieważne
na jakich (starych, czy nowych) znosi w lewo?

To są czary jakieś... ;)

Autor:  SoYeR [ czw maja 11, 2006 6:30 am ]
Tytuł: 

berts pisze:
nie ma takiej konieczności, przy wymianie felg nic się nie powinno przestawić, szkoda wydawać kasę...

powtarzam za kolesiami od zbieżności...
- moim zdaniem to dość logiczne, tak jak dawanie kół do wywarzenia przed przekładką (mimo że tylko leżały w garażu przez zimę)...

- osobiście wolę sprawdzić i mieć święty spokuj. 8)

Autor:  kocur [ czw maja 11, 2006 1:07 pm ]
Tytuł: 

Mi kiedyś goście powiedzieli na geometrii, że to nie ma dla nich znaczenia, na jakich oponach ustawiają. Co fachura, to zdanie...

Maniek: wpadnij do Polkowskiego koło mnie, ma przekładnię wśród tych gratów, o których pisałem na giełdzie. Na pewno nie będzie dużo wołał. Na giełdzie jest do niego telefon, ale on potrafi byc trudno dodzwanialny. mieszka w Komorowie, w warsztacie bywa obecnie na spacerach z psem. ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/