MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 12:06 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 01, 2006 2:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Mam pytanko, czy nowe progi (i inne elementy) mozna przed zamontowaniem oddac do ocynkowania?

1. Czy ma to sens?
2. Czy blacharz nie bedzie mial problemow z przyspawaniem ocynkowanych elementow?
3. Czy podczas spawania warstwa ocynku sie nie spali?
4. Czy do ocynkowanych blach stosuje sie inne farby,podklady, etc niz do zwyklych?

Pozdrawiam
m

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 2:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Dołączam się do pytania, bo czeka mnie zdjęcie cyrkli i naprawa błotników tylnych.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 4:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
W bodajże lutowym Automobiliście czytałem artykuł należący do cyklu "raport z odbudowy", coś jak nasz wątek o Pontonie. Akurat delikwent był po robotach blacharskich i opisywali etap zabezpieczania. Wynikało z tego, że cynkowanie odbywało się na już złożonym aucie, czyli potem nie było mowy o spawaniu.
Z uwagi na zupełnie inne właściwości elektrochemiczne żelaza i cynku obstawiam, że mazidła do tych podłoży będą zupełnie inne. Może są też jakieś uniwersalne, ale jak coś ma się porządnie wiązać chemicznie/elektrochemicznie, to chyba się nie da pogodzić z jednym i drugim. Zresztą na pewno są specjalne farby do ocynku (branża budowlana :) ).

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 4:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Ocynk źle się spawa i maluje. Ramę zderzaka po płomieniowym pociągnąłem specjalnym preparatem.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 5:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
kocur pisze:
Wynikało z tego, że cynkowanie odbywało się na już złożonym aucie, czyli potem nie było mowy o spawaniu.


Jak ocynkowac cale auto naraz? :)

Wynika z tego, ze wszystko co przykrecane do nadwozia (drzwi, blotniki) moglbym sobie ocynkowac, ale spawane (progi, reparturki nadkoli etc) juz nie bardzo? Co do farb, to przeciez nowe, ocynkowane auta sa przeciez pomalowane, po wypadkach malowane moga byc jeszcze raz, wiec chyba sa takie farby.

Wookee pisze:
Ocynk źle się spawa i maluje. Ramę zderzaka po płomieniowym pociągnąłem specjalnym preparatem.


Tak samo, przeciez nowe, ocynkowane auta, tez po wypadkach trzeba pospawac, polakierowac etc. Czyli jednak sie da.

Caly czas zostaje pytanie, czy to ma sens?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 5:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
da sie pospawac tylko żle sie spawa o brzydko, i w miejscu spawu ocynku już niet, a więc łączenie do narazone na rudego , co nie ma sensu

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 5:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
michau pisze:
Jak ocynkowac cale auto naraz?

Cynkowanie odbywa się preparatami, a nie galwanicznie w jednym kawałku :) Pewnie zostają miejsca nieocynkowane, część może się cynkuje przed montażem.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 7:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
mycha pisze:
żle sie spawa

michau pisze:
Czyli jednak sie da.

Wookee pisze:
źle się spawa

:D
Co innego, gdybyś miał wszystko w kawałkach, zabezpieczył i zrzewał jak w fabryce. Tak się robi odbudowę np 190sl za ciężkie pieniądze (dane ustne ze zlotu w Pułtusku).

Tamtego art. nie widziałem, więc jednoznacznie Ci nie odpowiem, czy ocynk ma sens, zwłaszcza że
kocur pisze:
Cynkowanie odbywa się preparatami

Poczytaj, jeśli nie znasz tu na dole - może wykonaj ochronę w ten sposób lub w podobny?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 8:22 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam Wszystkich

Chcialbym podzielic sie z wami moja wiedza na temat cynkowania.
Padało pytanie czy kazdy element mozna ocynkowac. Odpowiedz jest, ze tak. Jednak przed oddaniem elementu do cynkowania trzeba koniecznie usunac rdze, powloki lakiernicze i inne naloty. Najlepiej na początku element wypiaskowac, a pozniej dopiero ocynkowac.

Kolega Michau zapytal czy cynkowanie nowych progow ma sens? Jak najbardziej tak. Klopotu ze spawaniem nie bedzie poniewaz wystarczy doslownie "liznac" szlifierka miejsca, gdzie bedzie spaw i normalnie spawac. Po spawaniu wiadomo, ze moga wystapic miejscowe nadpalenia. Miejsca spawow nalezaloby pozniej zamalowac jakas dobra farba.

Chcialbym zaproponowac jeszcze jaka metoda cynkowania jest dobra dla poszczegolnych elementow:
1) Cynkowanie ogniowe polega na maczaniu elementow stalowych w wannie w cieklym cynkiem. Jest to sluszne jedynie dla elementow sztywnych, zrobionych z grubych blach (np wsporniki od zderzakow). Nie mozna ta metoda cynkowac cienkich blach, poniewaz pod wplywem ciepla powyginaja sie jak.....Należy pamietac jeszcze o tym zeby zabezpieczyc wszelkie gwinty poprzez wkrecenie w nie np starych srub.

2) Cynkowanie elektrolityczne - tu wszystko mozna cynkowac. Jedyny warunek to taki aby oczyscic elementy cynkowane.(wypiaskowac) Nie bede opisywal jak to dziala bo to chyba malo kogo interesuje:) (katody, anody i takie tam). Ta metoda mozna z powodzeniem ocynkowac np nowe progi.

Pozdrawiam Wszystkich i zycze milego cynkowania.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 9:06 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ja się w to bawiłem. Może nie cynkowałem, a kadmowałem, ale generalnie efekta są podobne.
Kadmowałem osobno elementy, galwanicznie, w wannach. Spawanie tak jak wspomniał przedmówca. Spawy następnie pocynkowałem galwanicznie, z akumulatora. Efekt słaby więc nie będę się dalej rozpisywał. Całość podkładem do metali kolorowych, tak jak felgi. Cynkowanie galwanicznie też przerobiłem, ale elementa stają się mocno ciężkie po tym zabiegu...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 13, 2009 11:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 29, 2003 10:50 pm
Posty: 248
Lokalizacja: Świnoujście
jakub_gozdzik pisze:
Nie bede opisywal jak to dziala bo to chyba malo kogo interesuje:) (katody, anody i takie tam). Ta metoda mozna z powodzeniem ocynkowac np nowe progi.


odgrzeję wątek, bo mnie właśnie to zainteresowało ostatnio. piaskowanie spawanie MIG, TIG, MMA i lakierowanie już mam, łącznie z technologiami epoksydowymi (popularnie zwanymi - okrętowymi) a brakuje mi w warsztacie małych bulgoczących kadzi w których cynkują się właśnie wszelkiego rodzaju elementy potrzebne w wielkich ilościach przy montażu weterana - gdzie zdobyć wiedzę na ten temat ? jak zrobić samemu linię technologiczną cynkowania małych elementów? chodzi mi o cynkowanie elektrolityczne z białą pasywacją. mile widziane linki, tytuły i własne przemyślenia pozdro k.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 13, 2009 11:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 11:29 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Wronki wlkp
wszystkie uwagi są zacne i słuszne,ja tylko dodam, że opary cynku przy spawaniu są bardzo trujące. podjąłem dzisiaj próbę CYNOWANIA wżerów na dachu przy szyber-niestety bezskutecznie. wżerów nie szło doczyścić mechanicznie ani kwasem. Cyna się mechliła, nawet jak sie udało zalać, to pod spodem i tak zostawały jamy. Próbowałem pastą, palnikiem, lutownicą kwasem i nic

_________________
w115 to żaden cud,ale kto kocha ten wybacza


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 14, 2009 8:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Cytuj:
podjąłem dzisiaj próbę CYNOWANIA [...] wżerów nie szło doczyścić mechanicznie ani kwasem. Cyna się mechliła, nawet jak sie udało zalać, to pod spodem i tak zostawały jamy.


Jedynie piaskując wżery do białej blachy, a następnie wytrawiając kwasem uda Ci się je zacynować (przerabiałem to na mojej 230.4). Poza tym w temacie mowa jest o CYNKOWANIU a nie CYNOWANIU :P

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 14, 2009 11:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 11:29 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Wronki wlkp
Właśnie dlatego CYNOWANIE napisałem wielkimi literami,że od razu odezwie się ktoś kto zna różnicę między cyną a cynkiem(ja też znam). Pozwoliłem sobie napisać w tym wątku bo akurat byłem na świeżo po próbach, a jedna i druga metoda dotyczy prac blacharskich.

_________________
w115 to żaden cud,ale kto kocha ten wybacza


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl