MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] CE, głowica silnika M102 RATUNKU!!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=19336
Strona 1 z 2

Autor:  marcin79 [ pt cze 16, 2006 1:13 pm ]
Tytuł:  [W123] CE, głowica silnika M102 RATUNKU!!!

[123ce]głowica silnika M102 RATUNKU!!!

Koledzy!!
sprawa wygląda tak, kiedyś po zakupie autka jak w temacie, gość powiedział,że w serwisie poprzedni właściciel wymienił wałek rozrządu na nowy.. i
zabrałem się za remont głowicy: uszczelki, uszczelniacze zaworów itp., i faktycznie wałek nówka.... ale na wyrobione łoże wałka w głowicy został założony nowy wałek, tu nie ma panewek tylko aluminiowa stopka od strony głowicy i dokręcana z góry, okazuje się że jest drobny luz na wałku...i teraz moje pytanie (przy okazji wiem gdzie ucieka prawdopodobnie ciśnienie oleju), czy do tego typu głowic można kupić nadwymiarowy wałek rozrządu, ile może kosztować i ewentualnie gdzie szukać, czy też nie można dokupić nadwymiarowego wałka rozrządu i jest na tego typu problem jakiś skuteczny inny zabieg?? :(

odpowiedź proszę kierować TU bo nie-bardzo wiem co z tym zrobić.
pozdrawiam

Dodano po 58 minutach.:

hilfe!!

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt cze 16, 2006 2:15 pm ]
Tytuł: 

najprosciej i najtaniej bedzie jak kupisz druga głowice..do tego silnika dostaniesz bez problemu.Masz zdrowy wałek to załoz dobrą glowice i zapomnisz o temacie na klika lat!

Autor:  Witek [ sob cze 17, 2006 7:58 pm ]
Tytuł: 

moze da sie to napawać i urobić nanowo pod wymiar

Autor:  marcin79 [ wt cze 20, 2006 2:02 pm ]
Tytuł: 

no i poszła dziś do ludzi od głowic , zrobią obdukcję ..ale powiedzieli, że nie ma problemu.. za 2 lub 3 dni będzie na silniku [zlosnik] i powinno być git. luzy miały wszystkie zaworki na prowadnicach .. nic dziwnego , że jeździłem w sumie na oleju :-? ale chyba będzie ok.

teraz czekam..............na głowice :)

Autor:  marcin79 [ śr cze 28, 2006 9:35 pm ]
Tytuł: 

Koledzy no i powstał mały problemm.

głowica odebrana, (((((ale nie złożyli góry wałka rozrządu, niepoznaczone stopki, może ktoś wie w jakiej kolejności je przykręcić (te trzymające wałek), widać że nie wszystkie trzymały jak należy już wcześniej wałek rozrządu...część jednej naprzykład jest wyślizgana a na tej samej stopce drugi ślizg jest zawalony syfem z oleju... :cry: można gdzieś dokupić same stopki co by były mniej wyrobione, czy kolejność jest jakaś konkretna... bo przez to to silnik nie trzymał ciśnienia oleju, czy można się sugerować jakimiś oznaczeniami na stopkach ... bo wygląda to tak jakby każda stopka była z innego silnika [szalone] ...poradźcie coś...)))))

nie aktualne to w nawiasach((((())))), faktycznie jedna stopka jest chyba z innego pojazdu, ale 45 minut główkowania i doszliśmy do tego jak , gdzie i po co... teraz się składa, skręca do kupy i chyba powinno być ok.. się okaże...
innymi słowy sobie poradzimy. [zlosnik]

Autor:  marcin79 [ śr lip 05, 2006 4:28 pm ]
Tytuł: 

no i chodzi

wszystko zamontowane, głowica po remoncie, oleje i filtry nowe w skrzyni też. [zlosnikz]

ALE mam pytanko ( wcześniej nie było takiego problemu) mianowicie: zimny odpala od dotyku z jazdą nie ma problemów, ale przy obecnych temperaturach jak chwilę postoi - ciepły ma problem z odpaleniem. Co może być przyczyną, (próbowaliśmy kręcić imbusem - regulacje mieszanki i nie ma żadnej reakcji, a przed remontem głowicy czy zimny czy ciepły, czy chwilę stał czy miesiąc palił bez problemu-w czym problem??)???
:(

Autor:  Wojtyla [ czw lip 06, 2006 12:15 pm ]
Tytuł: 

Witam
A zaworki ustawiliście dobrze ? nie za ciasno?
z opisu wynika że system zasilania jest ok. Jak ma ciasnotę to ciepły ciężko pali a jak zapali to chodzi ale wg mnie zbyt ciasny luz na zaworach [zlosnik]
a tu fotka jak sprawdzałem swoją robotę po dotarciu zaworów w ASO (piwnica) oczywiście zawory nie miały pozakładanych sprężyn i stały całą nockę trzymały ropkę w komorze [zlosnik]

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... 05_087.jpg

Autor:  marcin79 [ czw lip 06, 2006 12:19 pm ]
Tytuł: 

zaworki jak ksišżka pisze i naklejka pod maskš, to to jest benzyna i k-jetronic...

Autor:  Wojtyla [ czw lip 06, 2006 1:44 pm ]
Tytuł: 

witam
marcin79 pisze:
zaworki jak ksišżka pisze

masz książkę do 123 do benzyny? od kogo?
ja mam ale do 123 diesel [szalone] pozostałe informacje z płyty(podstawowe) reszta z młodszych modeli aut (190)
pozdro

Autor:  SKOWRON [ śr gru 05, 2007 9:27 pm ]
Tytuł: 

Witam,

Czy mogę prosić kogoś o napisanie/wrzucenie podstawowych informacji dotyczących głowicy w M102?
Chodzi mi głównie o:
- kolejność dokręcania śrub głowicy
- momenty dokręcania
- ustawinia rozrządu

Coś mój motor ostatnio dziwnie się zachowuje, może to zawory, może gniazda? nie wiem. Mam dobrego (zaufanego) mechanika, ale ten raczej nie robił Mercedesów, stąd moja prośba.

z gory dzięki

Autor:  Jacku [ śr gru 05, 2007 11:12 pm ]
Tytuł: 

Prosze
Obrazek

Autor:  SKOWRON [ śr gru 05, 2007 11:24 pm ]
Tytuł: 

dzięki

Autor:  MAD_ADAS [ czw gru 06, 2007 12:33 am ]
Tytuł: 

To ze ci na cieplym silniku slabo pali moze byc akumulator cisnienia przy pompie, u mnie jest podobnie jesli chce odpalic na cieplym silniku musze dodac gazu ale podczas zwyklej jazdy to nie przeszkadza.

Autor:  el_diablo [ czw gru 06, 2007 8:56 am ]
Tytuł: 

[zlosnik]
Jako obecny wlaściciel pojazdu z tego tematu informuję, że przyczyny trudnego palenia na ciepłym były dwie:
- akumulator ciśnienia paliwa jak napisał MAD_ADAS
- czujnik temperatury sterujący wtryskiwaczem rozruchowym - podawał dodatkowe paliwo na ciepłym silniku, co sprzyjało zalewaniu.

Autor:  TOMEK126SEC [ czw gru 06, 2007 9:43 am ]
Tytuł: 

Cześć.
Wysyłam też ustawienia rozrządu.
http://www.speedyshare.com/502208264.htm
Pozdro.

I gdzie ta zapowiadana wizyta? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Przepraszam. To do Skowrona.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/