MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 9:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 08, 2008 8:14 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2007 2:16 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Mirowice, MAZOWIECKIE
Witam
Wymieniałem olej w mojej Mercedes i się zdziwiłem... Mądre książki podają że wchodzi 6,5 litra (5 silnik + 1,5 filtr). Do mojej weszło 6 litrów i miarka pokazała nadstan na 3 mm nad górną kreską. Strzykawą odciągnąłem nieco i jest OK. Po przejechaniu czterdziestuparu km stan się nie zmienił. Wg moich obliczeń weszło 5,7 litra.
Tak powinno być? Bo juz nie wiem...
Silnik 200D z 1977 roku.

Pozdrawiam

_________________
Może kiedyś się tu podpiszę...
No dobra niech będzie
MB W 123 rocznik 1977, prawie taki jak na obrazku...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 08, 2008 8:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Ja mądrych książek nie czytałem, ale ale do mnie wchodzi 6 litrów i jest wtedy na full (górna kreska normy). Silnik 300D.

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 08, 2008 9:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:26 am
Posty: 317
Lokalizacja: Kalisz
Oleju powinno być dokładnie do połowy odległości między min. i max. na bagnecie.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 08, 2008 9:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:41 am
Posty: 228
Lokalizacja: ZNIENACKA
Następnym razem przy wymianie oleju (jeśli będzie Ci się oczywiście chciało) odkręć miskę olejową. Przy okazji zmienisz sobie uszczelkę pod nią, a i umyć by ją można. Ciekawe jak gruba warstwa odłożyła się przez te kilkanaście lat - dosyć często tak się dzieje ;) Oczywiście nie będzie to różnica rzędu 2 litrów - ale zawsze więcej oleju wtedy wejdzie.

_________________
Bez pracy nie ma kołaczy - rzekł Stefan i się położył. Bardzo nie lubił kołaczy. Był wręcz na nie uczulony.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 08, 2008 10:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Oleju powinno być dokładnie do połowy odległości między min. i max. na bagnecie.

Silnik to nie apteka i nie ma co z centymetrem mierzyć. Powinno być pomiędzy minimum i maximum i tyle. Nie wiem czy to przypadek, że jak się wleje 6 litrów równo, to wskazuje dokładnie górną granicę normy.

_________________
ex W123 300D 83'

ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 08, 2008 11:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Danek pisze:
Oleju powinno być dokładnie do połowy odległości między min. i max. na bagnecie.

e tam, oleju ma być pomiędzy min i max.

u mnie w 240 wchodziło 5-6,5l (tyle właśnie od min do max), ale trzeba spuszczać na rozgrzanym i dać mu ściec przez kilkadziesiąt minut a i ustawić korkiem w jak najniższym miejscu...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2008 7:30 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2007 2:16 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Mirowice, MAZOWIECKIE
No z tą miską to fakt, może być kupa szlamu czy czegoś. O ile mi wiadomo to nigdy to nie było ruszane.
Olej był wymieniany jak należy, na gorąco i długo ciurkał. Zaskoczenie moje było dlatego że mądra książka jeszcze nigdy nie nakłamała.

_________________
Może kiedyś się tu podpiszę...

No dobra niech będzie

MB W 123 rocznik 1977, prawie taki jak na obrazku...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2008 9:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Widziałem dużo benzynowych silników ze znacznymi przebiegami i w misce było czyste aluminium bez grama syfu.
Do M-102 wchodzi 4 litry,zalewałem silnik po remoncie , wtedy na bagnecie jest max.

Przy wymianach wchodziło tyle samo.



Piątal pisze:
Silnik to nie apteka i nie ma co z centymetrem mierzyć. Powinno być pomiędzy minimum i maximum i tyle.


Nie apteka a główką szpilki mozna unieruchomić..
Przy niskim stanie oleju silnik pracuje gorzej, można to wyczuć.
Ja zawsze utrzymuje na max. albo 3/4.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 9:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:41 am
Posty: 228
Lokalizacja: ZNIENACKA
Piotr B W123 pisze:
No z tą miską to fakt, może być kupa szlamu czy czegoś. O ile mi wiadomo to nigdy to nie było ruszane.

z tym szlamem to poleciałeś ;) może osad ze starego oleju ale nie szlam hehe

_________________
Bez pracy nie ma kołaczy - rzekł Stefan i się położył. Bardzo nie lubił kołaczy. Był wręcz na nie uczulony.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 10:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
THC pisze:
Widziałem dużo benzynowych silników ze znacznymi przebiegami i w misce było czyste aluminium bez grama syfu.
Do M-102 wchodzi 4 litry,zalewałem silnik po remoncie , wtedy na bagnecie jest max.

Przy wymianach wchodziło tyle samo.



Piątal pisze:
Silnik to nie apteka i nie ma co z centymetrem mierzyć. Powinno być pomiędzy minimum i maximum i tyle.


Nie apteka a główką szpilki mozna unieruchomić..
Przy niskim stanie oleju silnik pracuje gorzej, można to wyczuć.
Ja zawsze utrzymuje na max. albo 3/4.

Ja również utrzymuję blisko maksimum, słychać że silnik pracuje lepiej, zresztą ja się słucham mechanika i skoro mówi by utrzymywać blisko maks to tak robię...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 11:25 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
THC pisze:
Do M-102 wchodzi 4 litry,zalewałem silnik po remoncie , wtedy na bagnecie jest max.

a u mnie to było 4,5l. by osiągnąć max,no i instrukcja też podaje 4,5l. 8)

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 11:37 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
t.king pisze:
THC pisze:
Do M-102 wchodzi 4 litry,zalewałem silnik po remoncie , wtedy na bagnecie jest max.

a u mnie to było 4,5l. by osiągnąć max,no i instrukcja też podaje 4,5l. 8)



Której pojemności?
Właściwie 2l i 2,3 sa takie same, nie wiem czy nie uzyskali pojemności zwiększając skok tłoka, ale to i tak jest bez znaczenia w przypadku ilości oleju.

Miałem silnik z którego wyciągałem wał korbowy. Po poskładaniu go do kupy był w 100% pusty i czysty wewnątrz.
Wlałem całą 4L bańkę i stan jest dokładnie w pierwszym zwężeniu bagnetu.
Gdyby dolac jeszcze pół litra mógłby wskazywac nad zwężeniem,ale tak juz nie dolewam.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 11:40 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
THC pisze:
Której pojemności?

w mojej 230ce z 84r. ,
może to też jakieś kolejne rozbieżności seryjne 8)

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 12:18 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
t.king pisze:
może to też jakieś kolejne rozbieżności seryjne 8)



Miałem okazje walczyć z silnikiem 3 seryjnym, i 2 seryjnym .

Kilkadziesiąt elementów jest innych:
-smok
-pompa wody
-elektromagnes
-szpilki korbowodów
-korbowody
-sterowanie asb
i wiele innych,ale kształt zasadniczo ten sam, z tym olejem to raczej będzie chodziło o to, dokąd kto dolewa i gdzie uznaje max.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl