MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:29 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 09, 2006 10:21 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
chcę z 2 półosi zrobić 1 (lepszą :) )
muszę zdemontować (podmienić) ten przegób od strony koła
jak to rozbroić, bo nie mogę sobie poradzić
jestem na urlopie i mam słaby dostęp do netu, więc nie udzielę wielu podpowiedzi :)
thx.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 09, 2006 5:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:39 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Legionowo/Warszawa
Tu jest link http://www.diymbrepair.com/CVboots/do strony gdzie koleś rozbiera półośkę i ją naprawia, z tego co widać i o czym facet pisze nie jest to rzecz prosta.
Powodzenia - napisz jak Ci się udało.

_________________
MB C123 230CE '83 Zypressengrün metallic
MB S123 280TE '81 Lapisblau metallic
MB W123 280E '77 Milanbraun metalic
MB S210 E430 4matic


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 10, 2006 11:18 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Z tego co widze w tym linku facet zmienia cały zestaw osłon (gumowych i blaszanych) Koszt takich elementów przewyższa wartość dobrej używanej półosi 110 zł/przegub produkcji Febi czyli wychodzi dość sporo.
Ja maiłem podobny zestaw jak łysy "z dwóch jedną dobrą", dokupiłem jeszcze nowe gumy 25zł/szt prod Febi i dałem mechanikowi żeby to poskładał do kupy. Robota kosztowała 50 zł i z tego co wiem nie trzeba było rozpruwać tych blaszanych osłon.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 10, 2006 11:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
napisz na priv do Dobrzana on ma to w paluszku bo kilka razy to robil sam opowie Ci co i jak

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 10, 2006 10:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
jak mi ktoś pokaże że można zdjąć i nałożyc nową gume na półoś nie prująć puszek to sobie przed jego zdjęciem ołtarzyk postawie i tyle browara żę pęknie [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 11, 2006 11:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
dzieki za pomoc.
jeszcze zapytam dobrzana, ale po urlopie
wczoraj meczylem sie z tym cholerstwem godzine i tylko zdemolowalem 1 z puszek (ta do wymiany :) )
zajme sie poki co odpoczynkiem
a jesli zrobie polos to zdam relacje :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 12, 2006 5:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
mycha pisze:
jak mi ktoś pokaże że można zdjąć i nałożyc nową gume na półoś nie prująć puszek to sobie przed jego zdjęciem ołtarzyk postawie i tyle browara żę pęknie [zlosnik]


dokladnie..... ja co prawda zmienialem tylko same gumy wiec mialem 50% narzekania mniej bo rozebralem sobie tylko jedna puszke, rozebralem przegub zmienilem gumy i poskladalem wsyztsko w odwrotnej kolejnosci z powrotem zaginajac stare puszki.... oczywiscie pierwszym razem nie za bardzo wyszlo i caly olej mi wyciekl z puchy poprzez nieszczelnosci na zagieciu puszek i cala afere musialem powtorzyc ponownie z tym ze juz z kolesiem przylozylismy sie i zrobilismy to jak trzeba.... do czasu jak mi auto skubneli - czyli jakies 2 lata - nie bylo tam zadnego problemu.

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 12, 2006 9:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
z rozpruwaniem puszków nei problem , ale bez......, gostek w sklepie jak kupowalem gumy to mi powiedzial że zna gościa co na gorąco przeciąga.....lekko sie zaśmiałem , bo dal upust na części [zlosnik] ;)

_________________
W 123 300D 82r R.I.P

w 123 280 E błękit metalic 80r

volvo 460 96 fajnie śmiga

koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""



http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 13, 2006 8:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
mycha pisze:
z rozpruwaniem puszków nei problem , ale bez......, gostek w sklepie jak kupowalem gumy to mi powiedzial że zna gościa co na gorąco przeciąga.....lekko sie zaśmiałem , bo dal upust na części [zlosnik] ;)


szkoda ze dal upusc bo tak to mogles sie zapytac w ktora strone przeciaga:))) [zlosnikz]

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 10:39 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
mycha pisze:
jak mi ktoś pokaże że można zdjąć i nałożyc nową gume na półoś nie prująć puszek to sobie przed jego zdjęciem ołtarzyk postawie i tyle browara żę pęknie [zlosnik]

Kurna mycha a już miałem nadzieje że mi ktoś ołtarzyk za życia zrobi a tu nic. [zlosnik]
Oglądam sobie te moją półośkę i widze że jedna z puszek musiała być rozbabrana. Dałem mechanikowi zestaw z 2 zrób jedną więc pewnie sobie wykorzystał nadmiarową ilośc puszek wyjął z jednej jedną część całą z drugiej drugą i miał puszkę gotową do złożenia. inna sprawa że zrobił to tak pięknie że gdyby nie to że wywinięcie jest przeszlifowane to bym się nie zorientowął że coś było robione. Z resztą żadnych śladów zagniatania nie widzę na niej, chyba jakąś specjalną praskę do tego ma czy co....

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 6:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
no to konkurs pod patronatem dawida coperfilda trwa nadal.... [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P

w 123 280 E błękit metalic 80r

volvo 460 96 fajnie śmiga

koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""



http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 16, 2006 7:01 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 25, 2006 9:30 pm
Posty: 49
to może ja spróbuję... :roll:

moja przygoda z półosią wyglądała tak że ciekło uszczelnienie przy kole lewej ośki. nie wpadłem wtedy na użycie drugiej używanej do zrobienia jednej i po prostu kupiłem zestaw naprawczy w składzie: puszki, guma, uszczelki, zaciski i pół kilo super smaru w tubie. początkowo myślałem że sprawa jest prosta. jak przyszło co do czego to wylądowałem z wiszącą półosią, rozwaloną już puchą i gumą i rozłożyłem ręce, bo przecież co z tego że rozwaliłem starą jak nie mogę założyć nowej. problem polegał na tym że na końcu półosi od strony koła jest takie ząbkowane zgrubienie (które się z resztą jakoś ciekawie nazywa, ale nie pamiętam :oops: ). zejść to to nie chciało za nic. myślałem że może w takim razie od strony mostu, ale przecież tam też nie da rady, poza tym trzebaby drugi przegub rozbabrać czego nie miałem w planach. w końcu i tak wyjąłem półoś z mostu, bo było bardzo niewygodnie i z nią na kolanach zacząłem dalej rozmyślać. było źle więc sięgnąłem po telefon i jakiśtam średnio znajomy mechanik powiedział że to ząbkowane zgrubienie od strony koła w jednych modelach da się zdjąć w innych nie. w tych w których się nie da ponoć przecina się puszki, zakłada i spawa. oczywiście liczyłem na tą pierwszą opcję, bo druga nie za wesoła i na moje szczęście się udało. po prostu trzeba było trochę mocniej ponawalać młotkiem i wszystko się zsunęło. założyłem nową gumę i puszki, ubabrałem się w półkilowej tubce wspaniałego grafitowego smaru, a łączenie puszek, cierpliwie, puk, puk, zabiłem mniejszym młotkiem po obwodzie, tak że teraz jest wszystko suche. i viola.

_________________
MB W123 230E 1983 Classicweiss (aktualnie pod maską 2.0 z w124 '89) +
http://www.flattenimage.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 20, 2006 11:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
yvette pisze:
tak że teraz jest wszystko suche. i viola.


Masz szczescie ze Viola tego nie czytala :P:P:P

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 11:00 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
yvette - tylko czemu smaru grafitowego, kiedy tam wchodzi szklanka oleju przekladniowego, a nie smar?? :o
ja wlasnie wrocilem z urlopu i chyba w przyszly weekend sie bede zabieral do tego..

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 21, 2006 1:06 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 25, 2006 9:30 pm
Posty: 49
dlaczego, to nie umiem odpowiedzieć, bo po prostu w zestawie naprawczym była tuba smaru. tym większe było moje zdziwienie, gdy rozbierając przegub z puszki wylało się coś na kształt oleju, było płynne, na pewno nie smar. stwierdziłem, że w wyniku pracy w przegubie smar się rozrobił do stanu płynnego. nie wiem czy jest to możliwa sytuacja. dziwi mnie też to że jeśli miałbym tam nalać oleju przekładniowego to zamknięcie puszki graniczyłoby z cudem, tak żeby to się nie wylało. już ze smarem było trudno. <br>Dodano po 23 minutach.:<br> wykonałem proste wyszukiwanie za pomocą googli i z tego co widzę to do zestawów naprawczych dołączany jest jednak smar, co znaczy że się go stosuje. znalazłem zdjęcie zestawu do renault 25 [zlosnik] i na zdjęciu jest ewidentnie smar:
http://www.renault25.plm11.pl/viewtopic.php?t=141
zobacz także tego posta:
http://autokacik.pl/showthreaded.php?Number=276878114

_________________
MB W123 230E 1983 Classicweiss (aktualnie pod maską 2.0 z w124 '89) +

http://www.flattenimage.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl