MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

silnik 250 benzyna
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=20531
Strona 1 z 2

Autor:  piotrek16v [ pn sie 28, 2006 2:20 pm ]
Tytuł:  silnik 250 benzyna

Witam wszystkich
wpadłem na to forum bo niedawno stałem się posiadaczem samochodu UAZ z silnikiem mercedesa 2,5 benzyna na gaźniku 140KM

mam parę pytań do was

chodzi mi o czujnik temperatury gdzie on znajduje się w tym silniku (mam jakąś żeźbe z rurką a chciałbym założyć elektryczny)

i czujnik cisnienia oleju (mam taki co ze wskaźnikiem jest też połączony rurką a chciałbym załozyć elektryczny) czy jest taki i jaki kupić żeby pasował w miejsce tego z rurką

jesli ktoś ma schenmaty takiego silnika i moze mi je udostepnić bardzo proszę

oraz szukam dokumentacji i schematu podłączenia gaźnika bo silnik jest zasilany tylko gazem i gaźnika jest pozaślepiany chciałbym to odbudoawać

pozdrawiam

Piotrek

Autor:  Janfocus [ pn sie 28, 2006 11:19 pm ]
Tytuł: 

piotrek16v pisze:
czujnik cisnienia oleju (mam taki co ze wskaźnikiem jest też połączony rurką a chciałbym załozyć elektryczny) czy jest taki i jaki kupić żeby pasował w miejsce tego z rurką


czyli jest ok, standardowo ciśnienie oleju jest podawane rurką do manometru na tablicy przyrządów...

Autor:  Zielony [ pn sie 28, 2006 11:51 pm ]
Tytuł: 

Hej. W tym silniku czujnik temperatury jest w bloku po prawej stronie patrząc
od strony wentylatora (po przeciwnej stronie co gaźnik i kolektory); mniej więcej pomiędzy 3-4 cylindrem (świecą). Oryginalny czujnik ma wyjście w posaci bolca o określonej średnicy zatem i wtyczka zawiera odpowiednią sprężynującą tulejkę zaciskową. Co do czujnika ciśnienia oleju to chyba idzie z miejsca gdzie instaluje się wkład filtra oleju (też z prawej strony bloku, u dołu). Nie wiem czy to przerabianie na czujnik elektryczny to dobry pomysł. Wtedy wskazania mogą być uzależnione od stanu elektryki samochodu.

Autor:  Mieszko [ śr sie 30, 2006 8:07 am ]
Tytuł: 

Witam UAZowicza, ja rowniez mam UAZa...

Co do czujnika oleju to najwygodniej podpiac pod ta rurke jakis mechaniczny manometr, lub dorobic przejsciowke pod standardowy czujnik UAZa - moze byc to troche klopotliwe bo w mercach wyjscie z z silnika oryginalnej rurki czesto jest pionowo a czujnik UAZa musi byc wkrecany od boku, w poziomie.

Mozna zamontowac gdzies pod maska na stale taki czyjnik, a przez rorobiona przejsciowke podpiac do niego przewod oryginalny.

Co do temperatury to tak samo - zlokalizowac oryginalny czyjnik, wykrecic i w jego miejsce dotoczyc przejsciowke pod UAZowy.

Tak z innej beczki - jak pasuje taki dlugachny silnik w komorze UAZa? i jak zamontowany? na skrzynie biegow UAZa czy skrzynia merca a reduktor od czego? odp. moze byc na priv

Autor:  adler1934 [ śr sie 30, 2006 11:46 am ]
Tytuł: 

Nie obraź się ale moim zdaniem ten silnik w uazie to nieporozumienie.Na gazie nie ma wystarczających parametrów,natomiast jak uruchomisz gaźnik to w uazie będzie spalał grubo powyżej 20/100km.Wiem bo mam taki w 123.Mam też GAZa w którym zamontowałem silnik 300D i sprawuje się super.Ale powiedzą że nie to forum.

Autor:  piotrek16v [ pt wrz 29, 2006 4:01 pm ]
Tytuł: 

no silnik mam razem ze skrzynia mercedesa ale nie ja wstawiałem tylko poprzednik wiec moge słuzyc ewentualnie fotkami (prosze zapytania na maila piotrek16v@wypas.pl )

co do silnika to sprawuje się nieźle byłem juz na rajdzie i nigdy sie nie zdazył brak mocy raczej zrywał przyczepność i kręcił 3 kołami (tył blokada mostu) choć przyznaje że 300D byłby lepszy bo temu brakuje trochę momentu w dolnym zakresie ale wtedy przelatuje przeszkodę na wielkiej petardzie i jest dobrze

co do spalania na benzynie to specjalnie się nie przejmuje bo latam tym samochodem dla zabawy i tylko w terenie wiec jak mi na dzień zabawy na rajdzie spali 20 l lub nawet 30l to nie ogłoszę upadłośći finansowej a w zimie bez benzyny nie odpale a po śniegu se polatać fajnie

acha przerobiłem już wskaźnik temperatury na elektryczny i pokazuje identycznie z tym co miał rurke chć zegary mam z AUDI (takie trzy dodatkowe były w niektórych audiolach wolty temp i cis oleju) czujnik okazało sie był w głowicy oryginalny elektryczny

teraz muszę kupić najlepiej do mercedesa czujnik cis oleju i wkręcić w miejsce tamtego z rurka jak wiecie jaki tam bedzie pasował napiszcie i podłaczę

nie chodzi żeby wskazywał własciwe cisnienie (choć fajnie by było) ale żeby pokazywał kiedy cisnienie spada np w wyniku przechyłu lub wycieku
poprostu wtedy mogę monitorować przyrost badź spadek wartości maja drugorzędne znaczenie

Autor:  drwalu [ pn paź 02, 2006 12:12 pm ]
Tytuł: 

http://img86.imageshack.us/img86/4209/s5020885rf1.jpg

a jak cos to gaznik jeden mam na sprzedaz :)

Autor:  wojz [ pn paź 02, 2006 12:31 pm ]
Tytuł: 

drwalu pisze:
http://img86.imageshack.us/img86/4209/s5020885rf1.jpg

a jak cos to gaznik jeden mam na sprzedaz :)

Fajny gaźnik :lol: . Opolski [zlosnik] .

Autor:  drwalu [ pn paź 02, 2006 12:51 pm ]
Tytuł: 

yyyyyyyyyyyyy zaraz poprawie :P:P:P <br>Dodano po 30 sekundach.:<br> http://osp.net.pl/modules.php?name=News ... rint&sid=7


juz jest :P:P:P

Autor:  adler1934 [ pn paź 02, 2006 8:33 pm ]
Tytuł: 

Wiecie jaka jest potoczna nazwa tego gaźnika:WESOŁE MIASTECZKO.

Autor:  piotrek16v [ śr paź 04, 2006 1:35 pm ]
Tytuł: 

a ten gaźnik co masz do sprzedania to w jakim stanie i czy masz inne graty do tego motoru ??

Autor:  drwalu [ śr paź 04, 2006 2:27 pm ]
Tytuł: 

gaznik juz poszedl :P

ale jak chcesz to moge odkupic twoj silnik z osprzetem i skrzynia :)

Autor:  piotrek16v [ śr paź 04, 2006 2:35 pm ]
Tytuł: 

a ile dasz podmontuje sobie 3.0D ???
stan chyba nienajgorszy lata dymi olejowo przy odpaleniu
skrzynia igła

alternator i rozrusznik zrobiony na igłe dosłownie mieś temu wiec ma przelatane jakies 20-50km

moje GG 488067

Autor:  piotrek16v [ pn paź 09, 2006 11:03 am ]
Tytuł: 

Witam
chciałem sie pochwalić że niestety silnik który był bohateram tego postu rozleciał sie (wstępna diagnoza wał wyszedł na spacer)
tak że jak coś to mam graty typu gaźnik głowice dwie szt nowe świece aparat zapłonowy dwa moduły zapłonowe (oryginalny ze 123 i nowszy ze 124)
sprzęgło z wentylatorem pompa wodna pompa paliwa dół jak sądzę tylko na złom kolektor wylotowy i dolotowy x2

szukam silnika 300D w dobrej cenie

i mam pytania do fachowców

czy mocowanie łap silnika pasuje bez kombinacji ?

co trzeba będzie przerobic ???

czy skrzynia biegów bedzie pasowała (montazowo i przełożeniowo) ?

czy rozrusznik i alternator bedzie pasował (mam zrobione na igiełkę i wolałbym je sobie zostawić) ???

na co zwrócić uwagę przy zakupie motoru 300D ???

pozdrawiam

Autor:  Sokol [ pn paź 09, 2006 2:08 pm ]
Tytuł: 

na cząść moę odpowiedzieć:
- skrzynia pasuje napewno - wszystkie były takie same nawet z busem włącznie,
- rozrusznik też będzie pasował bo do swojego w123 250 wstawiłem kiedyś od 200d i pasował
- alternator też pasuje
-łapy raczej pasują ale nie jestem pewny.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/