MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 9:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 04, 2006 7:05 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 25, 2006 9:30 pm
Posty: 49
Witam.

Wczoraj było oberwanie chmury (właściwie już przedwczoraj), w każdym razie następnego dnia wsiadam do samochodu, przekręcam kluczyk i jak zwykle uruchmia się nawiew w kabinie ustawiony na stopień I. Jednak tym razem usłyszałem jakieś dziwne chlupotanie. Szybko skojarzyłem, że to woda, jestem już przewrażliwiony na punkcie wilgoci.. Przekręciłem pokrętło na stopień III i momentalnie moja twarz została pokryta orzeźwiającymi kropelkami wody, które z niewiadomo jakim brudem się w tych rurach wymieszały... Wiem że 123 nie ma filtra powietrza do kabiny i przeróżne już dziwności wlatywały mi do środka przez nawiew, ale wody jeszcze nie było.. Prysznic w samochodzie! Co robić?? Czy da się jakoś ją odessać? Czy po prostu jest jakiś spust który powinien być drożny, a nie jest? Zupełnie nie wiem jak wygląda ten układ i w ogóle jak to możliwe że woda się tam dostała. Niedługo zacznę mieć jakieś problemy psychiczne przez wodę w samochodzie, z dachu cieknie, do bagażnika cieknie, nawet w jednym miejscu podłoga cieknie, i teraz jeszcze przez nawiew?

Pomocy!

_________________
MB W123 230E 1983 Classicweiss (aktualnie pod maską 2.0 z w124 '89) +
http://www.flattenimage.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 04, 2006 7:28 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Prysznic był dodatkowa opcja w samochodzie tej klasy co Mercedes. Nalezy byc dumnym, bo tylko w jakis 30 % klubowych pojazdow wystepuje. Opcja jest tak prestizowa, ze firmie nie udalo sie dobrac wystarczajaco prestizowych cyfr do zakodowania opcji i nie ma jej w datenkarcie [zlosnik]

Do rzeczy:
Po pierwsze - udrożnić rury odpływowe, te na scianie ogniowej, w komorze silnika mniej wiecej na wysokosci wewnętrznych krawędzi kratek wlotowych. Czarne, średnicy kolo 5cm, kończące się zwężeniem ze szczelinką. Materiał guma, długość nie więcej niż łokieć.

Jak nie pomoże, to zdjąć podszybie między kratkami wlotów i przeanalizować, czemu leci woda do środka, a źródełko usunąć. Podszybie zdejmuje się następująco:
- zdejmujemy ramiona wycieraczek
- przeciskamy środki kołków mocujących kratki, tak co by wpadły pod kratki i wyjmujemy kratki
- Przeciskamy środki kołków mocujących podszybie, wyciągamy kołki, odkręcamy nakrętkę na osi wycieraczki, wyciągamy spod uszczelki podszybie.

powodzenia

PS. Może się zdażyć że ulewa przerosła możliwości drożnych odpływów i woda poszła nad grodziami...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 04, 2006 7:32 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 16, 2006 7:23 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Gdańsk
yvette pisze:
Jednak tym razem usłyszałem jakieś dziwne chlupotanie


A mnie ten dźwięk się podobał, coś jak by morskie kliamty [zlosnik]

yvette pisze:
Niedługo zacznę mieć jakieś problemy psychiczne przez wodę w samochodzie, z dachu cieknie, do bagażnika cieknie, nawet w jednym miejscu podłoga cieknie, i teraz jeszcze przez nawiew?


Bez przesady [zlosnik] U mnie woda sama wyszła następnego dnia więc głowa do góry [zlosnik]

_________________
Było
W 123 200D '81
VW Golf III Variant '94
Citroen Jumper 2,2HDI służbowóz
Audi A4 1,6 '95

Jest
Specialized Epic Comp
Romet Mars


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 04, 2006 7:37 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 25, 2006 9:30 pm
Posty: 49
Ocet pisze:
Prysznic był dodatkowa opcja w samochodzie tej klasy co Mercedes. Nalezy byc dumnym, bo tylko w jakis 30 % klubowych pojazdow wystepuje. Opcja jest tak prestizowa, ze firmie nie udalo sie dobrac wystarczajaco prestizowych cyfr do zakodowania opcji i nie ma jej w datenkarcie [zlosnik]
Czuję się zaszczycony [zlosnik] gdybym wiedział wcześniej, zabrałbym przybory kąpielowe :lol:

Za rzeczowe porady ogromnie dziękuję, nie przypominam sobie żebym widział porady aż tak rzeczowe..

[poklon]

Cytuj:
Bez przesady U mnie woda sama wyszła następnego dnia więc głowa do góry
bez przerwy pada, jak ja bym chciał mieć garaż.....................

_________________
MB W123 230E 1983 Classicweiss (aktualnie pod maską 2.0 z w124 '89) +

http://www.flattenimage.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 04, 2006 7:42 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Pamietaj, co by zaraz po operacji rozbiorki poznajdować kołki rozpierające kołki mocujące, tak co byś je mógł ponownie zainstalować.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 04, 2006 7:44 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 25, 2006 9:30 pm
Posty: 49
Domyślam się, a w ogóle jak ja je tam powpycham to one mi gdzieś nie pouciekają do jakichś rur, czy gdzie indziej... ?

_________________
MB W123 230E 1983 Classicweiss (aktualnie pod maską 2.0 z w124 '89) +

http://www.flattenimage.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 04, 2006 8:25 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
w przypadku kołków podszybia moż się tak zdażyć, więc należy limitować energię wciskania. Ale nawet, to czasami uda się mieć wystarczająco długą i cienką rękę co by je wyłuskać:)

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 04, 2006 12:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Ocet pisze:
- zdejmujemy ramiona wycieraczek
- przeciskamy środki kołków mocujących kratki, tak co by wpadły pod kratki i wyjmujemy kratki
- Przeciskamy środki kołków mocujących podszybie, wyciągamy kołki, odkręcamy nakrętkę na osi wycieraczki, wyciągamy spod uszczelki podszybie


Istotnym elementem systemu odprowadzania wody jest plastkiowy kanalik, który odprowadza ją spod wycieraczki.
Inaczej mówiąc w podszybiu jest otwór, którym woda spływa właśnie do tego kanaliku, a on odprowadza ją dalej, poza grodź nad wlotem do nagrzewnicy. Może on być popękany, źle leżeć, albo może go wcale nie być i wtedy woda będzie lecieć prosto do dmuchawy Sprawdź go- u mnie to było przyczyną problemu.

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 05, 2006 10:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
włącz ogrzewanie i dmuchawe to odparuje samo w końcu takie ulewy nie są często

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 28, 2009 6:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Witam, odkopię wątek bo miałem ten sam problem. Samochód kilka dni stał pod chmurką (gdzieś tak w lutym) i topniejący śnieg prawdopodobnie dostał się gdzieś do nawiewów. Przez lato nie miałem czasu aby się za to zabrać ale w końcu postanowiłem się z tym uporać.

Objawy: nie mogę przekręcić pokrętła od nawiewów na pozycję II i III, nie działą większość stacji radiowych, czasem nieliczne ale bardzo słabo.

Pytanie: jak dostać się do nawiewów ? Co trzeba odkręcić ?

I przy okazji: co może być przyczyną , że nie świeci ikonka od grzania świec ? Świece ok i grzeją się, dopiero po parokrotnym kręceniu kluczykiem kontrolka zapala się.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl