MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300 Turbo Diesel co o nim sądzicie?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=22623
Strona 1 z 3

Autor:  bary123ce [ wt gru 12, 2006 5:58 pm ]
Tytuł:  300 Turbo Diesel co o nim sądzicie?

http://www.allegro.pl/item149547944_sil ... turbo.html
co myślicie o tym silniku. Jestem zainteresowany, ale o co pytać sprzedającego? [szalone]

Autor:  dobrzan [ wt gru 12, 2006 6:17 pm ]
Tytuł: 

W zasadzie bez obejrzenia na zywo nie mowie juz o odpaleniu to to co bedzie mowil sprzedajacy mozna wlozyc miedzy bajki bo pewnie bedzie zachwalal silnik tak jak juz to robi chociazby z przegladem turbo. Ciekawy jestem co on tam przegladal? wycieki mogl sprawdzic czy sa, czy sie zalacza i i czy nic nie rzezi... poza tym na sam widok ze silnik jest z Nowego Sacza to raczej sklonny jestem nie spodziewac sie rewelacji a wrecz roznego rodzaju patentow i cudow - z wlasnego doswiadczenia mowie. Zadzwon popytaj co to byl za przeglad tego turbo, spytaj o kompresje czy sprawdzana byla, co bylo regenerowane w glowicy czy tylko np dotarte zawory czy cale gniazda byly robione, zawory, planowanie itd. itp. mozesz zapytac o pobor oleju ale to tez niezbyt ma sens. Trudno cokolwiek doradzic sensownego w takiej kwestii - chyba ze jeszcze moge pogadac z kolesiem z KN to moze by mial chwilke zeby podjechac i rzucic okiem na ten silnik - jak cos to pisz na priv

Autor:  bary123ce [ wt gru 12, 2006 8:48 pm ]
Tytuł: 

silnik pracowal z automatem. na jednym garze mial niska kompresje. okazalo sie wywalone gniazdo. wymienil i wszedzie mial ok 26. okazalo się ze mam w Nowym Sączu wujka. bedzie w czwartek tam i oglądnie silnik. Ponoc nie ma zadnych kolnierzy, glowica nie byla planowana. chcę zeby go rozgrzac i sprawdzic cisnienie oleju... Pytałem dlaczego sprzedaje skoro taki dobry silnik. stwierdzil, ze sypnela mu sie skrzynia biegow wiec kupil caly naped -300D ze skrzynia i wsadzil w karoserie. Przy probie zbicia ceny slyszalem chyba małżonkę krzyczącą na męża "w żadnym wypadku!!" ;) wymienil wtryski- tak mowi. Nie byla ruszana pompa wtryskowa ani nie odkrecal turbiny. Mówił ze wymienial tulejki w rozruszniku, cos tam z alternatorem. ale reszte robił mechanik.Zarezerwowalem motor do czwartku.zobaczymy co z tego bedzie...

Autor:  dobrzan [ wt gru 12, 2006 9:10 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
ani nie odkrecal turbiny.


to ciekawe czy ten przeglad turbiny byl zrobiony wzrokowo czy moze tu chodzi o to ze on jej nie tykał tylko mechanik niby ja przejrzał:))

Autor:  bary123ce [ śr gru 13, 2006 3:11 pm ]
Tytuł: 

niby mechanik... <br>Dodano po 17 godzinach. 2 minutach.:<br> zrezygnowałem. Głowica w tym silniku jest żeliwna, nie ma żadnych gniazd. Prawdopodobnie byla pęknięta i tanim kosztem naprawiona, bo te głowice spawają z tego co slyszałem jedynie w Katowicach za kosmiczne pieniadze. poza tym wlaściciel sam się motał... a ja już wujkowi kase wplacilem i spać nie mogłem w nocy... [szalone] I dalej potwierdza się moja teoria, ze OM617A można kupić na dwa sposoby: albo za wielką kasę, ale z gwarancją, albo tanio do remontu... Problem jest w tym, że ten motor lata a nie jeździ, dlatego nikt go nie oszczędza [wscieklosc] eh... ja się nie poddam [zlosnik] szukam dalej.

Autor:  hadwis [ śr gru 13, 2006 4:17 pm ]
Tytuł: 

Dzwoniac do ludzi wystawiający coś na sprzedaż w polsce nie ma sesu pytac czy po remoncie czy wszystko sprawne
ja tak pytałem ale to tak dokładnie jakbym pytał kobietę w mięsnym czy ta obślizgła kiełbasa jest swieża :) i co usłysze ? ??????? [zlosnik]

Autor:  dobrzan [ śr gru 13, 2006 4:59 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
Głowica w tym silniku jest żeliwna


a jaka ma byc?? w tego typu silnikach tylko zeliwne byly... mam na mysli wszystkie stare diesle

Autor:  bary123ce [ śr gru 13, 2006 5:23 pm ]
Tytuł: 

dobrzan pisze:
a jaka ma byc??

ale nie ma gniazd

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr gru 13, 2006 6:06 pm ]
Tytuł: 

Bary daj sobie siana z tym 300 Turbo... po 1 nawet jak nznajdziesz dobry motor to nie ma gwarancji ze np za pol roku własnie nie wysypie sie głowica i znowu szukanie głowicy za 1000 czy 2000 zł... itp itd...Jesli ches zrobic 300CD to zaaplikuj 300 d ze 124.silnik nowoczesny-czesci od groma i prawie za darmo poz atym 6 cylindrow i inna kultura pracy niz 5 cyl...I tak niebedzie to oryginał to moim zdaniem warto myslec o OM 603. acha moc 113 KM czyli troszke mniej od 125 te raptem 12 KM.....Ale moim zdaniem bez 5000 na tego typu silnik nie ma co myslec-powiem wiecej -idealne silniki tego typu w polsce to by mozna na palcach rak policzyć :cry:

Autor:  bary123ce [ śr gru 13, 2006 7:54 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
zaaplikuj 300 d ze 124


eee... za słaby troche :-? 300TD ze 124 nie daje rady przy 300TD ze 123 [cool] Ostatecznie skusiłbym się na 300TD ze 124 ale kolumna kierownicza przeszkadza i za dużo rzeźbienia [szalone] Mam czas... a nóż znajdę swojego wymarzonego OM617A [zlosnik]

Autor:  Waciak [ śr gru 13, 2006 9:19 pm ]
Tytuł: 

Mój sąsiad mechanik od mercedesów ma 300TDT , ale sam nie wie czy go sprzedać ,czy zostawić.
Jeździłem nim , ale czy tak wymiata? :roll:
Wiem ile ch.... i k.... posłał jak remontował ten motor. Zero części nawet jak się siedzi w tym temacie. Podobno prawie cały silnik jest inny.

Autor:  kondrix123 [ śr gru 13, 2006 9:32 pm ]
Tytuł: 

co znaczy,że nie ma gniazd???????
nie widziałem głowicy bez gniazd no chyba, że w dolnozaworowym?

watpie, że głowica od 300 bez turbo jest inna i mozna ją założyc do zwykłego
a głowis jak mrówków

silnik turbo ma inne
1 Tłoki
2 Panewki korbowodowe
3 Miske olejową
4 Drobne zmiany w bloku: kanały olejowe
5 Pokrywę zaworów--ale pasuje od zwykłego bo tak jest u mnie
6 inna pompa i wtryski
sam mam 300TDT i 300TD zabawa zaczyna sie jak się turbo rozgrzeje i jak się turbinka rozkręci ale zabawa kończy sie na stacji spalanie turbo to od 8 litrów na trasie przy predkości 70-80 km/h do 25 litrów gdy przez miasto gonisz cwaniaka w BMW

silnik nie bierze oleju jeżeli jesteś napalony na ten silnik daj znać na priv moze sie dogadamy ale nie mniej niz.............

Autor:  bary123ce [ śr gru 13, 2006 9:34 pm ]
Tytuł: 

Waciak pisze:
prawie cały silnik jest inny.

caly nie, ale podstawowe organy;)

Waciak pisze:
ale czy tak wymiata?

jezeli nie wymiata, to juz powoli odpada ;) Musi latac! BMW 350 sie tak nie wkreca jak ten silnik!! Mam znajomego, który jezdzi w rajdach Gelendą, zarżnął OM617A i wsadzil 300 turbo ze 124 i twierdzi ze to nie to samo... [zlosnik] <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
kondrix123 pisze:
watpie, że głowica od 300 bez turbo jest inna i mozna ją założyc do zwykłego
a głowis jak mrówków


hehe jakby tak było to bym się nie zastanawial-uwierz [oczko]

Autor:  kondrix123 [ śr gru 13, 2006 9:37 pm ]
Tytuł: 

to czym różnią się głowice????????

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr gru 13, 2006 9:44 pm ]
Tytuł: 

przecieniasz to 300 turbo..... to dobry silnik ale zadnej rewelacji... oczywiscie w porownaniu do nastepnych generacji...Wsadzaj 603 i bedzie git.Widziałem wsadzone 603 do beki -pasuje bez problemu.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/