MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

zamki centralne w 240D
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=228
Strona 1 z 1

Autor:  ta linia [ pn lis 26, 2001 12:36 pm ]
Tytuł: 

Jestem nowym właścicielem 240D. Dopiero po rozebramiu dzrzwi okazało się, że to cudo ma centralne zamki. Czy ktoś wie jak to działa ? POMOCY !!!

Autor:  szdowk [ pn lis 26, 2001 2:25 pm ]
Tytuł: 

Hello

Jezeli sa oryginalne, to sa sterowane pneumatycznie. Jezeli nie dzialaja, to albo uklad jest totalnie rozszczelniony, albo ktos je odlaczyl z w/w powodu ;-)
Bardzo mozliwe tez, ze drzwi pochodza z innego egzemplarza i u Ciebie nie bedzie sladu po tej instalacji pneumatycznej poza drzwiami...

Szymon

Autor:  MacKuz [ pn lis 26, 2001 2:57 pm ]
Tytuł: 

Może być dokładnie tak jak kolega Szymon napisał.
Więc przed jakąkolwiek działalnoscią nalezy sprawdzić czy we wszystkich drzwiach są siłowniki od centrala + w drzwiach kierowcy powinien byc zawór sterujący całą resztą rygli.
Sprawdzić czy od siłowników odchodzą przewody podciśnienia takie żółte rurki z paskami (zielonym, czerwonym i ewentualnie brązowym) wszystkie tre przewody muszą spotykac sie w drzwiach kierowcy przy zaworze sterującym.
Pod maską po lewej stronie ( w okolocy serwa hamulca muszą być również takie przewody z dławikami podłączone do instalacji podciśnienia.
Dodatkowo w bagażniku musi być zbiornik podciśnienia po lewej stronie pod półką, oraz jeszcze jeden w lewym błotniku (takie dwie plastikowe kule )
Jezli wszystkie te klamoty są to można przystapić do reanimacji centrala.

Autor:  ta linia [ śr lis 28, 2001 1:23 pm ]
Tytuł: 

Dziękuję za podpowiedzi !!! Wygląda na to, że wszystko jest. Ten zbiornik w bagażniku wygląda jak pojemnik na jajka. Pod maską jest odłaczony i zatkany jakąś śrubą, bo jak go się podłaczy to silnik nie chce zgasnąć. JAk rozpocząć reanimację ? Fajnie byłoby mieć takiego centrala.

Autor:  Mike_THE_GR8 [ pt lis 30, 2001 3:25 pm ]
Tytuł: 

W moim 240D mam następujący problem z centralnym: jeśli silnik działa, wszystko jest O.K. (no prawie, bo jeśli są zamknięte przez centralny drzwi, to automat zmienia biegi o jakieś 10 km/h później, niż powinien [totalszok] ....)a jeśli silnik jest wyłączony, to zamknąć dzwi się da, nawet po kilku godzinach,a otworzyć można je tylko przez jakieś 5 sekund po zamknięciu. Wnioskuję, że na przewodzie od otwierania jest gdzieś nieszczelność, ale nie mogę jej znaleźć [smutne] . A poza tym były 2 rodzaje zamków centralnych: wcześniejszy typ miał 2 przewody dochodzące do każdego zamka (pod- i nad-ciśnienie) oraz przewody sterujące w drzwiach kierowcy. Natomiast późniejszy typ był już tylko ns jednym przewodzie i sterowaniu przy kierowcy. Z tego, co się dowiedziałem od człowieka znającego się na rzeczy, to młodszy układ rzadziej się psuje, a jak się zepsuje, to można go w miarę łątwo naprawić, natomiast trudno znaleźć starzy typ działający prawidłowo, a naprawienie go wymaga masy cierpliwości. :evil: Ja moim centralnym zajmę się chyba dopiero na wiosnę...... Pozdrawiam wszystkich.

Autor:  hubi [ sob gru 01, 2001 2:08 pm ]
Tytuł: 

pierwsze w zo trzeba zrobic przed naprawa zamka centralnego to uzbroic sie w cierpliwosc. wiem to po sobie. pamietam to jak dzis jak okolo pol roku temu bralem sie za to. mialem w swojej 116 tyle nieszczelnosci ze glowa boli. najczesciej te nieszczolnosci powstaja na metalowych mocowaniach przewodow ktore koroduja razem z plastikowymi przewodami. tak bylo przynajmniej u mnie.
ja z uwagi na to ze mialem tyle nieszczelnosci musialem pozamykac kilka obwodow i po kolei sprawdzac - jedne dzwi potem drugie itd.
jest to dluga i zmudna robota ja robilem to za pomoca sprezarki bo przy probach z wlaczonym silnikiem nie slyszalem gdzie mi ucieka powietrze. musze jednak uczulic was na te proby bo sa one niebezpieczne z uwagi na to ze mozna czasami wiecej rozwalic niz naprawic. tak tez bylo i w moim przypadku dopoki ja to robilem bylo wszystko w porzadku kiedy poprosilem kogos o pomoc na moich oczach zamek od baku wylecial w powietrze. ale niema tego zlego co by na .... pozwolilo mi to zmodernizowac zamek od baku i przerobic na zamykanie i otwieranie na podcisnienie. to znaczy ze teraz jak moja 116 nie jezdzi to mam bak pod domem caly czas zamkniety co w naszych polskich realiach jest leprzym rozwiazaniem niz rozwiazanie oryginalne ze sprezyna i otwieraniem kiedy zejdzie powietrze. dzisiaj moj zamek trzyma 6 godzin i chodzi rzeczywiscie ekstra mimo swoich 26 lat

Autor:  JareG [ ndz gru 02, 2001 2:13 pm ]
Tytuł: 

[quote]
On 2001-12-01 14:08, hubi napisał:
pierwsze w zo trzeba zrobic przed naprawa zamka centralnego to uzbroic sie w
(...)

A jak koledzy zapatruja sie na instalacje centralnego na prad? Pewnie to profanacja.. ;)

teraz jak moja 116 nie jezdzi to mam bak pod domem caly czas zamkniety co w naszych
Niedawno robilem maly remont blacharski (nadkola+malowanie), podjezdzam na BP, wysiadam, ZAMYKAM centralny... i nie moglem otworzyc klapki od wlewu. Czlowiek stary a glupi. Otworzylem na chama, a pomyslalem przy drugim takim tankowaniu...

polskich realiach jest leprzym rozwiazaniem niz rozwiazanie oryginalne ze sprezyna i otwieraniem kiedy zejdzie powietrze. dzisiaj moj zamek trzyma 6 godzin i chodzi rzeczywiscie ekstra mimo swoich 26 lat
No to cool. Ja mam kombiaka, i woze psa - i oczywiscie rozszczelnil mi sie gdzies centralny - w efektcie, gdy mam tylne siedzienia w stanie _dla-pasazera_ to musze odpalic grata, i chwile poczekac, az powietrze dojdzie; zeby bylo smieszniej,reczny gaz mi tez szlag trafil i musze czekac calkiem niezla chwilke, zeby mi budy nie roznioslo ;))

Autor:  Mike_THE_GR8 [ pn gru 03, 2001 9:11 am ]
Tytuł: 

W temacie elektrycznego: Profanacja czy nie, też się nad tym zastanawiałem, bo już nie mam siły do tego pneumatyka [jezyk] [jezyk] [jezyk] Pozdrowienia!

Autor:  JareG [ pn gru 03, 2001 7:11 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
On 2001-12-03 09:11, Mike_THE_GR8 napisał:
W temacie elektrycznego: Profanacja czy nie, też się nad tym zastanawiałem, bo już nie mam siły do tego

Mam nadzieje, ze mnie nie zlinczuja na grupie.. zaloze takie cudo na prad w przyszlym tygodniu, i dam znac jak poszlo (i jak dziala). Cena calkiem, calkiem.. 200 zl za wsio (bez faktury oczywiscie)

Autor:  Mike_THE_GR8 [ wt gru 04, 2001 1:33 pm ]
Tytuł: 

JareG daj znać, gdzie można taki zestaw kupić za 200 PLN. Może i ja się skuszę?

Autor:  JareG [ wt gru 04, 2001 2:30 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
On 2001-12-04 13:33, Mike_THE_GR8 napisał:
JareG daj znać, gdzie można taki zestaw kupić za 200 PLN. Może i ja się skuszę?

Jak mi zaloza, to podam dokladnie co i jak.. a na razie pozostaje Allegro :)
http://www.allegro.pl/static/3/631/633/c1.html
BTW: Bede zakladal combo: centralny + alarm

Autor:  macg [ czw gru 20, 2001 9:42 pm ]
Tytuł: 

kupilem tydzien temu beczke w idealnym stanie
i przed chwila central przestal dzialac. chyba sie zastrzele. central w tym aucie to naprawde bajer. rozumiem ze jezeli pod maska jest wszystko w porzadku to czeka mnie rozkrecenie drzwi kierowcy?

Autor:  MacKuz [ czw gru 20, 2001 10:43 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
On 2001-12-20 21:42, macg napisał:
kupilem tydzien temu beczke w idealnym stanie
i przed chwila central przestal dzialac. chyba sie zastrzele. central w tym aucie to naprawde bajer. rozumiem ze jezeli pod maska jest wszystko w porzadku to czeka mnie rozkrecenie drzwi kierowcy?


i nie tylko koerowcy...
[zlosnik]

Autor:  Mike_THE_GR8 [ pt gru 21, 2001 9:17 am ]
Tytuł: 

Oj tak! Jak się posypał centralny to trzeba duuuuuuuuuużo cierpliwości ( i jeszcze więcej czasu [chory] ), żeby znaleźć nieszczelność. Życzę powodzienia!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/