MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 22, 2025 2:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw maja 04, 2006 9:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Mam pytanie:
Jakie obroty ma silnik 240D z 4-manual przy V-max - załóżmy 135km/h?

Z góry dzięki za odpowiedź - Bartek


P.S. nie jeżdzę tyle ale ciekaw jestem hehe :)

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 06, 2006 9:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Naprawdę nie wiecie? [zlosnik]

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 06, 2006 9:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 23, 2005 9:01 pm
Posty: 266
Lokalizacja: Warszawa
Coś około 4200 obr./min. dla wersji 65 koni i 4400 obr./min. dla 72 konnej wersji, ale "na bank" nie wiem... - przy tych obrotach silniki te osiągają maksymalną moc.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=s4rs9vYK9NI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 08, 2006 12:27 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Fantom pisze:
Coś około 4200 obr./min. dla wersji 65 koni i 4400 obr./min. dla 72 konnej wersji, ale "na bank" nie wiem... - przy tych obrotach silniki te osiągają maksymalną moc.


Dzięki!
Jakie obroty w silniku Diesel'a wchodzą w zakres "zielonej" skali?
Tzn powyżej jakich obrotów jest już "niezdrowo"?
Czy jest to wspomniane 4400 obr/min?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 08, 2006 12:35 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Obroty z okolic obrotow max momentu obrotowego. Stare diesle nie lubia sie szybko krecic.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 08, 2006 7:30 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
240TD Vmax to 141.
Predkosc osiagana o wiele wiecej (wiem, zal ale raz na 3-4 lata trzeba sprawdzic) siega 160 i wiecej. Most i skrzynia od modelu 240TD.

Predkosc nie przesilajaca tego silnika i dajaca poczucie troski o zespol napedowy to na moj gust okolo 120. Jak trzeba troszke wiecej.
Przy 120 silnik jakos tak jeszcze nie bzyczy tylko dostojnie klekota :-)
Spalanie przy 120 w trasie i 4 osobach plus bardzo pelen bagaznil to 7,2-7,4. Mniej jeszcze nie dalo sie uzyskac.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł: Problem z v max
Post: sob gru 23, 2006 11:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw kwie 07, 2005 9:59 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Poznań
Też jeżdżę 240TD, ale mam taki problem, że nie mogę go rozpędzić więcej niż 110km/h :( Tylny most sprawdziłem, że prawidłowy (3.69), skrzynia biegów nawet jeśli by była od innego modelu, to i tak nie ma znaczenia, bo na ostatnim biegu jest przełożenie 1 do 1, wiec jedzie tyle, ile się silnik kręci. Co to może więc być, że jest wolny? Silnik ładnie odpala (dawał nawet radę, gdy mi przekaźnik się zepsuł i nie grzał świec, a był prawie przymrozek), choć na pierwszym tłoku jest już tylko 18 ciśnienia.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 23, 2006 11:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Seazaki pisze:
ale mam taki problem, że nie mogę go rozpędzić więcej niż 110km/h


Szukaj wzniesien :) A tak na powaznie to przy zdrowym silniku 240tka pojdzie 160 a i nawet ciut wiecej. Wujas ile razy jezdzil do reichu to nie mial problemu z zamknieciem licznika. Jesli jestes pewien "oryginalnosci" osprzetu typu wal-skrzynia, to lepiej pojedz do kogos kto ustawi Ci wtryski, a przy okazji sprawdzi sama pompe. Widywalem prawdziwe zdechlaki ktore bez problemu wyciagaly 140-150 wiec to raczej nie lezy w samym silniku. Tak btw to moze masz zalozony jakis licznik amg wyskalowany do 240kmph? [zlosnik]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 24, 2006 12:06 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
A ja wymienilbym filterki na poczatek, ustawic zaworki tez nie zaszkodzi, choc te to nie przyczyna mulowatosci. Dopiero pozniej bralbym sie za powazniejsze rzeczy.

_________________
w123


Na górę
Post: ndz gru 24, 2006 12:56 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw kwie 07, 2005 9:59 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Poznań
Problem nie w mułowatości, ale w niskiej prędkości max (tylko 110km/h). Do niedawna był też mułowaty, ale mu wymieniłem pompę i teraz przyśpiesza ok. Filtry powymieniane, zawory były sprawdzane, wtryski też (na pierwszym tłoku został specjalnie założony lejący wtrysk, bo wtedy silnikiem przestało bujać na wolnych obratach- ale to nie powinno chyba rzutować na prędkość maksymalną?). Co może być problemem? Ktoś mi zasugerował, że może to sprzęgło, ale ja nie czuję, żeby się ślizgało (może przy bardzo wysokich obrotach, bo mam wrażenie, że na innym 240D mogłem dociągnąc biegi trochę wyżej, a u mnie 2 do 45km/h, trójka gdzieś do 75km/h). Czy może być problem płynie hamulcowym, że go jest np. za mało, albo pompa źle pracuje i nie wyciska sprzęgła wystarczająco mocno przy wysokich obrotach??


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 24, 2006 1:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Moja 200d na 2 ma 60km/h więc coś nie teges z tym twoim 240 :-?

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 24, 2006 5:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
do ilu km/h masz licznik?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz gru 24, 2006 11:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw kwie 07, 2005 9:59 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Poznań
Miałem do niedawna licznik do 200 (fałszował tylko 10km/h), ale wymieniłem go na ten od 240D, czyli do 160 i nadal pokazuje słabą prędkość max (więc to nie była kwestia licznika). Sprawdzałem prędkości z kolegą jadącym koło mnie swoim samochodem. Moim autem jakby nie mogę dociągnąć do wysokich obrotów na każdym biegu (tzn. obroty są, silnik wyje, ale nie jedzie szybko). Jednak nie mam wrażenia, żeby sprzęgło się ślizgało- po prostu powyżej pewnych obrotów przestaje już przyspieszać, a powinno jeszcze, porównując z innym MB 124D, którym mam też okazję jeździć. Jest jeden objaw: jak daje dużo gazu przy ruszaniu na pierwszym biegu, to przy wrzuceniu na dwójkę jest zgrzyt w skrzyni biegów. Czy to synchronizatory w skrzyni, czy sprzęgło do wymiany, czy kwestia płynu/pompy (zapowietrzenie) w układzie sprzęgła?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 26, 2006 8:27 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
a rozmiar kółek jest ok?

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 26, 2006 1:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Może Ci się gdzieś cięgło od gazu przyblokowało?

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl