MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Luzy w moście - naprawa
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=22887
Strona 1 z 1

Autor:  Waciak [ pt gru 29, 2006 7:16 am ]
Tytuł:  Luzy w moście - naprawa

Witajcie
Mam nieznaczne luzy w moście.
Objawia się to małym szarpaniem przy zmianie biegów (np. z D na R)
Most jest suchuteńki i nie wyje.
Myslałem ,że to skrzynia szarpie , ale wlazłem do kanału i widziałem ,że to luzy na dyfrze. (pozatym skrzynia niedawno przeszła remont).
Teraz pytanie: czy takie luzy można zlikwidować/naprawić?
Po przeczytaniu posta Wojtyly (z giełdy) dochodzę do wniosku , że chyba można.
Czy zna ktoś jakiś warsztat , który się tym zajmuje?
Szkoda mi tego dyfra , bo oprócz ww luzów jest w niezłym stanie.
Pozdrawiam ;)

Autor:  Wookee [ pt gru 29, 2006 9:10 am ]
Tytuł: 

Sprawdziłeś półosie? Może z tej strony będzie większy sens zacząć? ;)

Autor:  heniekx [ pt gru 29, 2006 10:21 am ]
Tytuł: 

Waciak pisze:
Objawia się to małym szarpaniem przy zmianie biegów (np. z D na R)


Przy zmianie z D na R kazdy most szarpnie :roll:

Autor:  Wojtyla [ pt gru 29, 2006 10:37 am ]
Tytuł: 

Witam
Waciak pisze:
czy takie luzy można zlikwidować/naprawić?

można ale żmudna robota [szalone]
heniekx pisze:
Przy zmianie z D na R kazdy most szarpnie

ponieważ zmieniają się siły i momenty (dokładnie na przeciwne [zlosnik] )a nie można likwidować luzu międzyzębnego przekładni do "0" bo się rozpierwszego podczas nagrzewania(pracy)
Wookee pisze:
Sprawdziłeś półosie? Może z tej strony będzie większy sens zacząć?

lub "pazur" na wejściu do tylnego mostu (na wielowypuście)
lub
Waciak pisze:
Objawia się to małym szarpaniem przy zmianie biegów (np. z D na R)

może zbyt wysokie obroty silnika? [szalone]
pozdro

Autor:  Waciak [ pt gru 29, 2006 12:02 pm ]
Tytuł: 

Obroty są ok. ( w granicach 800 obr/min na D i 950 obr/min na P)
Zawsze pilnuję obrotów i powoli zmieniam biegi.
Trochę czuć szarpanie podczas zmiany biegu i kickdownu.
Półosie raczej sa ok.
Od razu zaznaczam ,iż samemu się nie będę dotykał ( brak czasu)

Autor:  MAD_ADAS [ ndz sty 07, 2007 1:15 pm ]
Tytuł: 

Witam u mnie było to samo przekladnia stukała przy zmianie z luzu na 1. podczas obracania walem byly spore luzy i na pólosiach równiez.
Akurat robie remont wiekszy to wziąłem sie i za to.
Oto co sie okazało:
wałek atakujący- koło talezowe - brak sladów zuzycia
półosie- cacy
więc wziąłem sie za rozkrecienie przekladni i tu dopiero wyszło szydło z worka - swozen na ktorym siedzą satelity tak rozbil kosz ze mial ok 5 mm luzu i najprawdopodobniej jest to samo u ciebie naprawic sie teoretycznie da ale jest z tym sporo zabawy bo kosz musisz dopasowac od takiego samego przelozenia, pomijajac ze trzeba dorabiac podkladki regulacyjne albo kupowac.

Autor:  leopold [ pn sty 08, 2007 7:31 am ]
Tytuł: 

Waciak pisze:
Obroty są ok. ( w granicach 800 obr/min na D i 950 obr/min na P)
Zawsze pilnuję obrotów i powoli zmieniam biegi.
Trochę czuć szarpanie podczas zmiany biegu i kickdownu.


Witaj,

1. obroty mogłyby być niższe o odpowiednio 100 i 150-200 obr/min - szkoda paliwa.
2. przy zmianie z R na D spróbuj zmiany na dwa takty: puść na moment pedał hamulca, gdy pozostawisz na chwilę dźwignię w położeniu N.
3. Szarpanie w czasie zmiany biegów podczas spokojnej jazdy wskazuje na złą regulację (lub uszkodzenie, ale to ostateczność) skrzyni.

Pozostaje z wyrazami szacunku, Leopold

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/