MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Luzy w moście - naprawa https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=22887 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Waciak [ pt gru 29, 2006 7:16 am ] |
Tytuł: | Luzy w moście - naprawa |
Witajcie Mam nieznaczne luzy w moście. Objawia się to małym szarpaniem przy zmianie biegów (np. z D na R) Most jest suchuteńki i nie wyje. Myslałem ,że to skrzynia szarpie , ale wlazłem do kanału i widziałem ,że to luzy na dyfrze. (pozatym skrzynia niedawno przeszła remont). Teraz pytanie: czy takie luzy można zlikwidować/naprawić? Po przeczytaniu posta Wojtyly (z giełdy) dochodzę do wniosku , że chyba można. Czy zna ktoś jakiś warsztat , który się tym zajmuje? Szkoda mi tego dyfra , bo oprócz ww luzów jest w niezłym stanie. Pozdrawiam ![]() |
Autor: | Wookee [ pt gru 29, 2006 9:10 am ] |
Tytuł: | |
Sprawdziłeś półosie? Może z tej strony będzie większy sens zacząć? ![]() |
Autor: | heniekx [ pt gru 29, 2006 10:21 am ] |
Tytuł: | |
Waciak pisze: Objawia się to małym szarpaniem przy zmianie biegów (np. z D na R)
Przy zmianie z D na R kazdy most szarpnie ![]() |
Autor: | Wojtyla [ pt gru 29, 2006 10:37 am ] |
Tytuł: | |
Witam Waciak pisze: czy takie luzy można zlikwidować/naprawić? można ale żmudna robota ![]() heniekx pisze: Przy zmianie z D na R kazdy most szarpnie ponieważ zmieniają się siły i momenty (dokładnie na przeciwne ![]() Wookee pisze: Sprawdziłeś półosie? Może z tej strony będzie większy sens zacząć? lub "pazur" na wejściu do tylnego mostu (na wielowypuście) lub Waciak pisze: Objawia się to małym szarpaniem przy zmianie biegów (np. z D na R)
może zbyt wysokie obroty silnika? ![]() pozdro |
Autor: | Waciak [ pt gru 29, 2006 12:02 pm ] |
Tytuł: | |
Obroty są ok. ( w granicach 800 obr/min na D i 950 obr/min na P) Zawsze pilnuję obrotów i powoli zmieniam biegi. Trochę czuć szarpanie podczas zmiany biegu i kickdownu. Półosie raczej sa ok. Od razu zaznaczam ,iż samemu się nie będę dotykał ( brak czasu) |
Autor: | MAD_ADAS [ ndz sty 07, 2007 1:15 pm ] |
Tytuł: | |
Witam u mnie było to samo przekladnia stukała przy zmianie z luzu na 1. podczas obracania walem byly spore luzy i na pólosiach równiez. Akurat robie remont wiekszy to wziąłem sie i za to. Oto co sie okazało: wałek atakujący- koło talezowe - brak sladów zuzycia półosie- cacy więc wziąłem sie za rozkrecienie przekladni i tu dopiero wyszło szydło z worka - swozen na ktorym siedzą satelity tak rozbil kosz ze mial ok 5 mm luzu i najprawdopodobniej jest to samo u ciebie naprawic sie teoretycznie da ale jest z tym sporo zabawy bo kosz musisz dopasowac od takiego samego przelozenia, pomijajac ze trzeba dorabiac podkladki regulacyjne albo kupowac. |
Autor: | leopold [ pn sty 08, 2007 7:31 am ] |
Tytuł: | |
Waciak pisze: Obroty są ok. ( w granicach 800 obr/min na D i 950 obr/min na P)
Zawsze pilnuję obrotów i powoli zmieniam biegi. Trochę czuć szarpanie podczas zmiany biegu i kickdownu. Witaj, 1. obroty mogłyby być niższe o odpowiednio 100 i 150-200 obr/min - szkoda paliwa. 2. przy zmianie z R na D spróbuj zmiany na dwa takty: puść na moment pedał hamulca, gdy pozostawisz na chwilę dźwignię w położeniu N. 3. Szarpanie w czasie zmiany biegów podczas spokojnej jazdy wskazuje na złą regulację (lub uszkodzenie, ale to ostateczność) skrzyni. Pozostaje z wyrazami szacunku, Leopold |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |