MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 12:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 03, 2007 1:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 5:04 pm
Posty: 78
Lokalizacja: Ełk
Witam
mam pyt. ja sprawdzic ilość oleju w tylnym moście nie wiem jak do tego się zbrać i jakiej klasy powinien być zalany. Wyje jak jasna chl. moze to cos pomoże jesli wymienie olej.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 03, 2007 2:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Zdaje się, że tu masz odpowiedź:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 0812#51092

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 03, 2007 2:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Witam

Ostatnio wymienialem u siebie i porobilem sporo zdjęć. Moj most wyl między 80-95. Zdecydowalem się zlać stary olej - wyglądal masakrycznie mam zdjęcia (byl baaardzo bunatny) po tym co zobaczylem zalalem go chwilowo hipolem 80w-90 (9zl). Radza tak zrobic jak wyleci brązowy kisiel zeby przeplukać most tak z 100-200km. Wlaśnie jestem na tym etapie most wyje teraz między 90-100 czyli wyżej i w mniejszym zakresie i trochę ciszej. W przyszlym tygodniu zaleję go castrolem sae90. Postaram się zamieścić caly proces ze zdjęciam gdzieś na forum.


pozdrawiam
Ixes

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 03, 2007 3:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 5:04 pm
Posty: 78
Lokalizacja: Ełk
Ok jesli to nie tsnowi probl. Ixes prosiłbym foty
na email arek.ronin@wp.pl
Bede wdzięczny za opis całego procesu wymiany oleju
Pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 03, 2007 3:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Nic skomplikowanego. Trzeba mieć dostęp do spodu oczywiście, oraz klucz hex (imbus) rozmiar 14 oraz dodatkowe narzędzie do wytwarzania wektora. Radzę najpierw odkręcać korek górny, wlewowy, bo jeśli odkręcisz dół i spucisz olej, a ni dudu nie uda się ruszyć góry, to będzie problem. (Do skrzyni ten sam zestaw narzędzi i ta sama rada.) Oleju ma być do poziomu górnego wlewu.
Tylko że wg licznych i sprawdzonych doświadczeń (łącznie ze mną) żadna zmiana oleju nie pomaga na wycie. [zlosnik] Doktryna mówi wręcz, że jak jaki szczęściarz ma niewyjący most, to nie powinien oleju w nim zmieniać, choćby kto złote góry obiecywał. [cool] (właściwie to u mnie się nie pogorszyło, a nawet po pewnym czasie się trochę uleżało, ale mosty się nie leczą w cudowny sposób od nowego oleum, choćby to był i Castrol).
Oczywiście niech Cię nie zmyli dyskusja w podanym przez Harriera wątku - do przekładni hipoidalnej wyłącznie dedykowany olej, żaden tam ATF. Natomiast starej skrzyni wymiana oleju (tu ATF) powinna zrobić dobrze, bo potrafi tam już być niezły kit, albo zgoła nic.
Powodzenia,
Przemuś

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl