MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 22, 2025 9:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt gru 29, 2006 7:16 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Witajcie
Mam nieznaczne luzy w moście.
Objawia się to małym szarpaniem przy zmianie biegów (np. z D na R)
Most jest suchuteńki i nie wyje.
Myslałem ,że to skrzynia szarpie , ale wlazłem do kanału i widziałem ,że to luzy na dyfrze. (pozatym skrzynia niedawno przeszła remont).
Teraz pytanie: czy takie luzy można zlikwidować/naprawić?
Po przeczytaniu posta Wojtyly (z giełdy) dochodzę do wniosku , że chyba można.
Czy zna ktoś jakiś warsztat , który się tym zajmuje?
Szkoda mi tego dyfra , bo oprócz ww luzów jest w niezłym stanie.
Pozdrawiam ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 29, 2006 9:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Sprawdziłeś półosie? Może z tej strony będzie większy sens zacząć? ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 29, 2006 10:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Waciak pisze:
Objawia się to małym szarpaniem przy zmianie biegów (np. z D na R)


Przy zmianie z D na R kazdy most szarpnie :roll:

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 29, 2006 10:37 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Waciak pisze:
czy takie luzy można zlikwidować/naprawić?

można ale żmudna robota [szalone]
heniekx pisze:
Przy zmianie z D na R kazdy most szarpnie

ponieważ zmieniają się siły i momenty (dokładnie na przeciwne [zlosnik] )a nie można likwidować luzu międzyzębnego przekładni do "0" bo się rozpierwszego podczas nagrzewania(pracy)
Wookee pisze:
Sprawdziłeś półosie? Może z tej strony będzie większy sens zacząć?

lub "pazur" na wejściu do tylnego mostu (na wielowypuście)
lub
Waciak pisze:
Objawia się to małym szarpaniem przy zmianie biegów (np. z D na R)

może zbyt wysokie obroty silnika? [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 29, 2006 12:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Obroty są ok. ( w granicach 800 obr/min na D i 950 obr/min na P)
Zawsze pilnuję obrotów i powoli zmieniam biegi.
Trochę czuć szarpanie podczas zmiany biegu i kickdownu.
Półosie raczej sa ok.
Od razu zaznaczam ,iż samemu się nie będę dotykał ( brak czasu)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 07, 2007 1:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Witam u mnie było to samo przekladnia stukała przy zmianie z luzu na 1. podczas obracania walem byly spore luzy i na pólosiach równiez.
Akurat robie remont wiekszy to wziąłem sie i za to.
Oto co sie okazało:
wałek atakujący- koło talezowe - brak sladów zuzycia
półosie- cacy
więc wziąłem sie za rozkrecienie przekladni i tu dopiero wyszło szydło z worka - swozen na ktorym siedzą satelity tak rozbil kosz ze mial ok 5 mm luzu i najprawdopodobniej jest to samo u ciebie naprawic sie teoretycznie da ale jest z tym sporo zabawy bo kosz musisz dopasowac od takiego samego przelozenia, pomijajac ze trzeba dorabiac podkladki regulacyjne albo kupowac.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.
84r. W123 230e +lpg
76r. W123 240D
GAZ-67B
59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 7:31 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Waciak pisze:
Obroty są ok. ( w granicach 800 obr/min na D i 950 obr/min na P)
Zawsze pilnuję obrotów i powoli zmieniam biegi.
Trochę czuć szarpanie podczas zmiany biegu i kickdownu.


Witaj,

1. obroty mogłyby być niższe o odpowiednio 100 i 150-200 obr/min - szkoda paliwa.
2. przy zmianie z R na D spróbuj zmiany na dwa takty: puść na moment pedał hamulca, gdy pozostawisz na chwilę dźwignię w położeniu N.
3. Szarpanie w czasie zmiany biegów podczas spokojnej jazdy wskazuje na złą regulację (lub uszkodzenie, ale to ostateczność) skrzyni.

Pozostaje z wyrazami szacunku, Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl