MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 21, 2025 8:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 12, 2006 5:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
http://www.allegro.pl/item149547944_sil ... turbo.html
co myślicie o tym silniku. Jestem zainteresowany, ale o co pytać sprzedającego? [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 6:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
W zasadzie bez obejrzenia na zywo nie mowie juz o odpaleniu to to co bedzie mowil sprzedajacy mozna wlozyc miedzy bajki bo pewnie bedzie zachwalal silnik tak jak juz to robi chociazby z przegladem turbo. Ciekawy jestem co on tam przegladal? wycieki mogl sprawdzic czy sa, czy sie zalacza i i czy nic nie rzezi... poza tym na sam widok ze silnik jest z Nowego Sacza to raczej sklonny jestem nie spodziewac sie rewelacji a wrecz roznego rodzaju patentow i cudow - z wlasnego doswiadczenia mowie. Zadzwon popytaj co to byl za przeglad tego turbo, spytaj o kompresje czy sprawdzana byla, co bylo regenerowane w glowicy czy tylko np dotarte zawory czy cale gniazda byly robione, zawory, planowanie itd. itp. mozesz zapytac o pobor oleju ale to tez niezbyt ma sens. Trudno cokolwiek doradzic sensownego w takiej kwestii - chyba ze jeszcze moge pogadac z kolesiem z KN to moze by mial chwilke zeby podjechac i rzucic okiem na ten silnik - jak cos to pisz na priv

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 8:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
silnik pracowal z automatem. na jednym garze mial niska kompresje. okazalo sie wywalone gniazdo. wymienil i wszedzie mial ok 26. okazalo się ze mam w Nowym Sączu wujka. bedzie w czwartek tam i oglądnie silnik. Ponoc nie ma zadnych kolnierzy, glowica nie byla planowana. chcę zeby go rozgrzac i sprawdzic cisnienie oleju... Pytałem dlaczego sprzedaje skoro taki dobry silnik. stwierdzil, ze sypnela mu sie skrzynia biegow wiec kupil caly naped -300D ze skrzynia i wsadzil w karoserie. Przy probie zbicia ceny slyszalem chyba małżonkę krzyczącą na męża "w żadnym wypadku!!" ;) wymienil wtryski- tak mowi. Nie byla ruszana pompa wtryskowa ani nie odkrecal turbiny. Mówił ze wymienial tulejki w rozruszniku, cos tam z alternatorem. ale reszte robił mechanik.Zarezerwowalem motor do czwartku.zobaczymy co z tego bedzie...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 9:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
bary123ce pisze:
ani nie odkrecal turbiny.


to ciekawe czy ten przeglad turbiny byl zrobiony wzrokowo czy moze tu chodzi o to ze on jej nie tykał tylko mechanik niby ja przejrzał:))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 3:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
niby mechanik... <br>Dodano po 17 godzinach. 2 minutach.:<br> zrezygnowałem. Głowica w tym silniku jest żeliwna, nie ma żadnych gniazd. Prawdopodobnie byla pęknięta i tanim kosztem naprawiona, bo te głowice spawają z tego co slyszałem jedynie w Katowicach za kosmiczne pieniadze. poza tym wlaściciel sam się motał... a ja już wujkowi kase wplacilem i spać nie mogłem w nocy... [szalone] I dalej potwierdza się moja teoria, ze OM617A można kupić na dwa sposoby: albo za wielką kasę, ale z gwarancją, albo tanio do remontu... Problem jest w tym, że ten motor lata a nie jeździ, dlatego nikt go nie oszczędza [wscieklosc] eh... ja się nie poddam [zlosnik] szukam dalej.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 4:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:54 am
Posty: 482
Lokalizacja: Ruda Śląska/Katowice
Dzwoniac do ludzi wystawiający coś na sprzedaż w polsce nie ma sesu pytac czy po remoncie czy wszystko sprawne
ja tak pytałem ale to tak dokładnie jakbym pytał kobietę w mięsnym czy ta obślizgła kiełbasa jest swieża :) i co usłysze ? ??????? [zlosnik]

_________________
www.mbfans.pl
W123 450TE "beżuch"
R129 500SL "Czarnuch"
W114 280C 73 "Miami Blue"
W126 300SE "koksik"
W123 230CE"kaleson"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 4:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
bary123ce pisze:
Głowica w tym silniku jest żeliwna


a jaka ma byc?? w tego typu silnikach tylko zeliwne byly... mam na mysli wszystkie stare diesle

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 5:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
dobrzan pisze:
a jaka ma byc??

ale nie ma gniazd

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 6:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Bary daj sobie siana z tym 300 Turbo... po 1 nawet jak nznajdziesz dobry motor to nie ma gwarancji ze np za pol roku własnie nie wysypie sie głowica i znowu szukanie głowicy za 1000 czy 2000 zł... itp itd...Jesli ches zrobic 300CD to zaaplikuj 300 d ze 124.silnik nowoczesny-czesci od groma i prawie za darmo poz atym 6 cylindrow i inna kultura pracy niz 5 cyl...I tak niebedzie to oryginał to moim zdaniem warto myslec o OM 603. acha moc 113 KM czyli troszke mniej od 125 te raptem 12 KM.....Ale moim zdaniem bez 5000 na tego typu silnik nie ma co myslec-powiem wiecej -idealne silniki tego typu w polsce to by mozna na palcach rak policzyć :cry:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 7:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
MERCEDES 4 EVER pisze:
zaaplikuj 300 d ze 124


eee... za słaby troche :-? 300TD ze 124 nie daje rady przy 300TD ze 123 [cool] Ostatecznie skusiłbym się na 300TD ze 124 ale kolumna kierownicza przeszkadza i za dużo rzeźbienia [szalone] Mam czas... a nóż znajdę swojego wymarzonego OM617A [zlosnik]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 9:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Mój sąsiad mechanik od mercedesów ma 300TDT , ale sam nie wie czy go sprzedać ,czy zostawić.
Jeździłem nim , ale czy tak wymiata? :roll:
Wiem ile ch.... i k.... posłał jak remontował ten motor. Zero części nawet jak się siedzi w tym temacie. Podobno prawie cały silnik jest inny.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 9:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
co znaczy,że nie ma gniazd???????
nie widziałem głowicy bez gniazd no chyba, że w dolnozaworowym?

watpie, że głowica od 300 bez turbo jest inna i mozna ją założyc do zwykłego
a głowis jak mrówków

silnik turbo ma inne
1 Tłoki
2 Panewki korbowodowe
3 Miske olejową
4 Drobne zmiany w bloku: kanały olejowe
5 Pokrywę zaworów--ale pasuje od zwykłego bo tak jest u mnie
6 inna pompa i wtryski
sam mam 300TDT i 300TD zabawa zaczyna sie jak się turbo rozgrzeje i jak się turbinka rozkręci ale zabawa kończy sie na stacji spalanie turbo to od 8 litrów na trasie przy predkości 70-80 km/h do 25 litrów gdy przez miasto gonisz cwaniaka w BMW

silnik nie bierze oleju jeżeli jesteś napalony na ten silnik daj znać na priv moze sie dogadamy ale nie mniej niz.............

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 9:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Waciak pisze:
prawie cały silnik jest inny.

caly nie, ale podstawowe organy;)

Waciak pisze:
ale czy tak wymiata?

jezeli nie wymiata, to juz powoli odpada ;) Musi latac! BMW 350 sie tak nie wkreca jak ten silnik!! Mam znajomego, który jezdzi w rajdach Gelendą, zarżnął OM617A i wsadzil 300 turbo ze 124 i twierdzi ze to nie to samo... [zlosnik] <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
kondrix123 pisze:
watpie, że głowica od 300 bez turbo jest inna i mozna ją założyc do zwykłego
a głowis jak mrówków


hehe jakby tak było to bym się nie zastanawial-uwierz [oczko]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 9:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
to czym różnią się głowice????????

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 9:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
przecieniasz to 300 turbo..... to dobry silnik ale zadnej rewelacji... oczywiscie w porownaniu do nastepnych generacji...Wsadzaj 603 i bedzie git.Widziałem wsadzone 603 do beki -pasuje bez problemu.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl