MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 4:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 18, 2007 5:06 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 2:35 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Brzesko
Witam. Czy orientuje sie ktos w sprawie ustawienia zaplonu w silniku 2.4 d w MB123. Mam taki sam silnik w mercedesie 207. Wyciagnolem pompe wtryskowa i przez przypadek obrucilem rozrusznikem. Jak wiadomo nie ma sensu wkladac na farta pompy bo sa male szanse na odpowiednie ulozenie. Jesli byl by ktos tak mily i poswiecil chwile czasu i opisal krok po kroku jak ustawic zaplon bede wdzieczny. Chodzi mi o bardzo szczegulowy opis - kat wyprzedzenia zaplonu, jak ustawic silnik na pierwszym tloku (pewnie trzeba sciagnac pokrywe zaworow), jak ustawiec pompe na pierwszej sekcji itp poprostu wszystko. Silnik 2.4d to bardzo pomularna jednostka i pewnie na forum zanjdzie sie jakis szpec ktory pomoze. Z gory dziekuje i czeam na odpowiedzi


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 18, 2007 7:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Witam kolegę.
Po kolei to wygląda tak:
- obracasz silnikiem zgodnie z kierunkiem pracy do momentu aż na dole znaczek będzie na 26 stopni, które nie jest opisane na kole czyli kawałek za 25 (o ile się nie mylę dla 240D),
- odkręcasz korek wlewu oleju i patrzysz na krzywki pierwszego cylindra czy obydwie są do góry (potrzeba czymś na ogół poświecić ale na pewno widać), jeśli będą do góry znaczy że masz zapłon na pierwszym, jeśli nie znaczy że trzeba jeszcze o 180stopni obrócić silnik,
- wtedy ustawiasz pompę wtryskową aby nacięcie na frezach pokryło się ze znaczkiem na obudowie pompy, zakładasz tulejkę na ten wielowypust i z tym razem wsuwasz pompę do silnika,
- dobrze jest tez zablokować pompę żeby się nie przestawiła przy wkładaniu do silnika, więc w tym celu po ustawieniu pompy na znaku należy wykręcić śrubę imbusową (znajduje się z lewej czyt. zewnętrznej strony pompy wtryskowej za połową pompy) i w to miejsce wkręcić dłuższą najlepiej śrubę od kół,
- po wszystkim dokręcić pompę do silnika i nie zapomnieć żeby wykręcić śrubę ją blokującą.

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 18, 2007 10:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
yogi pisze:
odkręcasz korek wlewu oleju i patrzysz na krzywki pierwszego cylindra czy obydwie są do góry (potrzeba czymś na ogół poświecić ale na pewno widać),


Ze wszystkim sie zgodze ale z tym nie. Kolega mógł nie wiedzieć co się zdarza. W busach jest inna kapa zaworów. W busie zapewne bedzie trzeba zdjąć kape, niestety silnik jest tam wręcz upchnięty [szalone] Podziwiam za wysiłek przy wyjmowaniu tam pompy. Ja wyjmowałem rozrusznik [szalone] [szalone]

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 19, 2007 8:17 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 2:35 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Brzesko
Ok wielkie dzieki. Wrocilem wlasnie z pracy i lece zobaczyc czy mi sie uda. pappa

_________________
MB 309 3.0D
MB 207 2.4D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 19, 2007 8:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Tu oczywiście pisałem o wersji silnika do W123, wiem że w busie nie będzie prawdopodobnie widać krzywek więc w grę wchodzi zdjęcie pokrywy.

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 19, 2007 10:28 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 2:35 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Brzesko
OK. Za pochopnie sie chyba do tego zabralem. Mam pare pytan jeszcze. Mianowicie liczby sa na kole ale jest tam cos takiego 20 10 O T 10 20 30 40 50 60, wiec na ktorym 26 ma to byc ustawione? Druga sprawa gdzie na bloku jest ten zanczek? (czy jest to pionowa kreska na samym dole nad misa). I jeszcze gdzie na pompie jest zank. Na walku jest zeszlifowany jeden frez ale na pompie nie wiem. Jest niby jedna mala ryska ale nie wiem czy to to - rysa znajduje sie w lewym gornym rogu jesli trzymamy pompe sroba do siebie. Jeszcze jedno pytanie - jaka powinna byc szczelina miedzy walkiem a konikiem. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc

_________________
MB 309 3.0D

MB 207 2.4D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 19, 2007 5:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Kręcisz silnikiem do momentu aż miniesz OT i dojedziesz do 20, poźniej jest kreska 25 i tak mniej więcej dajesz na 26. Znaczek nad tym kołem wg którego ustawiasz kąt to jest taka płaska blaszka nad kołem lekko z prawej stojąc przed silnikiem. A jeśli chodzi o pompę to tak, dokładnie to jest wypiłowany frez i kreska na obudowie na godzinie 11 patrząc od przodu na śrubę.

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 20, 2007 8:55 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 2:35 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Brzesko
I wszystko jasne. Wielkie dzieki!!!

_________________
MB 309 3.0D

MB 207 2.4D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 3:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
yogi pisze:
Kręcisz silnikiem do momentu aż miniesz OT i dojedziesz do 20, poźniej jest kreska 25 i tak mniej więcej dajesz na 26.

pytanko: dlaczego 26* a nie 24* jak dla 2,4 d [totalszok] ? i dlaczego po ZZ a nie przed ZZ? :o [totalszok] :o
superkuki tak jak napisane tylko że jak masz 2 gar w pracy to ostrożnie/uważnie kręcisz wałem i:
superkuki pisze:
tam cos takiego 20 10 O T 10 20 30 40 50 60

i jak pokaże się podziałka przed pracą 1 gara ustawiasz pomiędzy 20 a 30 (tam jest jeszcze mała kreska dla 5* ) i wygląda to jakoś tak:
30 I 20 I 10 I O I T I 10 I 20 II 30 I 40 I 50 I 60 (na czerwono zestawienie znaków na kole pasowym dla 24* przed ZZ)
miłej zabawy [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 11, 2009 7:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
odświeżam temat jak mam ustawić zapłon w 2,4 starego typu
Wojtyla pisze:
30 I 20 I 10 I O I T I 10 I 20 II 30 I 40 I 50 I 60

miedzy 20 a 30 i skala idzie do 80 krzywki do góry pompa na godz. 11
i patrzeć ustawiając zgodnie z prostym czy ściętym ?
Obrazek

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 25, 2009 8:20 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
grabekk pisze:
patrzeć ustawiając zgodnie z prostym czy ściętym ?

24 st.przed ZZ pierwszego gara - z prostym ;)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 25, 2009 10:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
24 st.przed ZZ pierwszego gara - z prostym
pozdro

Samochod juz dawno jezdzi [oczko] tylko jak jest zimny musi 2 razy pokrecic rozrusznikiem i odpala ? moze to wina swiec? na cieplym od strzala pali

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 25, 2009 11:32 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
grabekk pisze:
moze to wina swiec?

może ;) a może po długim postoju ciśnienie z pompy schodzi przez zawór przelewowy bo sprężynka stara jest....... ;) , a może kompra.....już nie taka ;)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 25, 2009 12:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Wojtyla pisze:
a może kompra.....już nie taka

przed ruszeniem zaplonu palil od strzala

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl