MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Ustawienie zapłonu MB123 (MB 207) - prosze o pomoc https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=23995 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | superkuki [ ndz lut 18, 2007 5:06 pm ] |
Tytuł: | Ustawienie zapłonu MB123 (MB 207) - prosze o pomoc |
Witam. Czy orientuje sie ktos w sprawie ustawienia zaplonu w silniku 2.4 d w MB123. Mam taki sam silnik w mercedesie 207. Wyciagnolem pompe wtryskowa i przez przypadek obrucilem rozrusznikem. Jak wiadomo nie ma sensu wkladac na farta pompy bo sa male szanse na odpowiednie ulozenie. Jesli byl by ktos tak mily i poswiecil chwile czasu i opisal krok po kroku jak ustawic zaplon bede wdzieczny. Chodzi mi o bardzo szczegulowy opis - kat wyprzedzenia zaplonu, jak ustawic silnik na pierwszym tloku (pewnie trzeba sciagnac pokrywe zaworow), jak ustawiec pompe na pierwszej sekcji itp poprostu wszystko. Silnik 2.4d to bardzo pomularna jednostka i pewnie na forum zanjdzie sie jakis szpec ktory pomoze. Z gory dziekuje i czeam na odpowiedzi |
Autor: | yogi [ ndz lut 18, 2007 7:15 pm ] |
Tytuł: | |
Witam kolegę. Po kolei to wygląda tak: - obracasz silnikiem zgodnie z kierunkiem pracy do momentu aż na dole znaczek będzie na 26 stopni, które nie jest opisane na kole czyli kawałek za 25 (o ile się nie mylę dla 240D), - odkręcasz korek wlewu oleju i patrzysz na krzywki pierwszego cylindra czy obydwie są do góry (potrzeba czymś na ogół poświecić ale na pewno widać), jeśli będą do góry znaczy że masz zapłon na pierwszym, jeśli nie znaczy że trzeba jeszcze o 180stopni obrócić silnik, - wtedy ustawiasz pompę wtryskową aby nacięcie na frezach pokryło się ze znaczkiem na obudowie pompy, zakładasz tulejkę na ten wielowypust i z tym razem wsuwasz pompę do silnika, - dobrze jest tez zablokować pompę żeby się nie przestawiła przy wkładaniu do silnika, więc w tym celu po ustawieniu pompy na znaku należy wykręcić śrubę imbusową (znajduje się z lewej czyt. zewnętrznej strony pompy wtryskowej za połową pompy) i w to miejsce wkręcić dłuższą najlepiej śrubę od kół, - po wszystkim dokręcić pompę do silnika i nie zapomnieć żeby wykręcić śrubę ją blokującą. Pozdrawiam - Maciek |
Autor: | MercSwir [ ndz lut 18, 2007 10:51 pm ] |
Tytuł: | |
yogi pisze: odkręcasz korek wlewu oleju i patrzysz na krzywki pierwszego cylindra czy obydwie są do góry (potrzeba czymś na ogół poświecić ale na pewno widać),
Ze wszystkim sie zgodze ale z tym nie. Kolega mógł nie wiedzieć co się zdarza. W busach jest inna kapa zaworów. W busie zapewne bedzie trzeba zdjąć kape, niestety silnik jest tam wręcz upchnięty ![]() ![]() ![]() |
Autor: | superkuki [ pn lut 19, 2007 8:17 am ] |
Tytuł: | |
Ok wielkie dzieki. Wrocilem wlasnie z pracy i lece zobaczyc czy mi sie uda. pappa |
Autor: | yogi [ pn lut 19, 2007 8:47 am ] |
Tytuł: | |
Tu oczywiście pisałem o wersji silnika do W123, wiem że w busie nie będzie prawdopodobnie widać krzywek więc w grę wchodzi zdjęcie pokrywy. Pozdrawiam - Maciek |
Autor: | superkuki [ pn lut 19, 2007 10:28 am ] |
Tytuł: | |
OK. Za pochopnie sie chyba do tego zabralem. Mam pare pytan jeszcze. Mianowicie liczby sa na kole ale jest tam cos takiego 20 10 O T 10 20 30 40 50 60, wiec na ktorym 26 ma to byc ustawione? Druga sprawa gdzie na bloku jest ten zanczek? (czy jest to pionowa kreska na samym dole nad misa). I jeszcze gdzie na pompie jest zank. Na walku jest zeszlifowany jeden frez ale na pompie nie wiem. Jest niby jedna mala ryska ale nie wiem czy to to - rysa znajduje sie w lewym gornym rogu jesli trzymamy pompe sroba do siebie. Jeszcze jedno pytanie - jaka powinna byc szczelina miedzy walkiem a konikiem. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc |
Autor: | yogi [ pn lut 19, 2007 5:14 pm ] |
Tytuł: | |
Kręcisz silnikiem do momentu aż miniesz OT i dojedziesz do 20, poźniej jest kreska 25 i tak mniej więcej dajesz na 26. Znaczek nad tym kołem wg którego ustawiasz kąt to jest taka płaska blaszka nad kołem lekko z prawej stojąc przed silnikiem. A jeśli chodzi o pompę to tak, dokładnie to jest wypiłowany frez i kreska na obudowie na godzinie 11 patrząc od przodu na śrubę. Pozdrawiam - Maciek |
Autor: | superkuki [ wt lut 20, 2007 8:55 am ] |
Tytuł: | |
I wszystko jasne. Wielkie dzieki!!! |
Autor: | Wojtyla [ śr lut 28, 2007 3:51 pm ] |
Tytuł: | |
Witam yogi pisze: Kręcisz silnikiem do momentu aż miniesz OT i dojedziesz do 20, poźniej jest kreska 25 i tak mniej więcej dajesz na 26. pytanko: dlaczego 26* a nie 24* jak dla 2,4 d ![]() ![]() ![]() ![]() superkuki tak jak napisane tylko że jak masz 2 gar w pracy to ostrożnie/uważnie kręcisz wałem i: superkuki pisze: tam cos takiego 20 10 O T 10 20 30 40 50 60
i jak pokaże się podziałka przed pracą 1 gara ustawiasz pomiędzy 20 a 30 (tam jest jeszcze mała kreska dla 5* ) i wygląda to jakoś tak: 30 I 20 I 10 I O I T I 10 I 20 II 30 I 40 I 50 I 60 (na czerwono zestawienie znaków na kole pasowym dla 24* przed ZZ) miłej zabawy ![]() pozdro |
Autor: | grabekk [ wt sie 11, 2009 7:30 pm ] |
Tytuł: | |
odświeżam temat jak mam ustawić zapłon w 2,4 starego typu Wojtyla pisze: 30 I 20 I 10 I O I T I 10 I 20 II 30 I 40 I 50 I 60
miedzy 20 a 30 i skala idzie do 80 krzywki do góry pompa na godz. 11 i patrzeć ustawiając zgodnie z prostym czy ściętym ? ![]() |
Autor: | Wojtyla [ wt sie 25, 2009 8:20 am ] |
Tytuł: | |
Witam grabekk pisze: patrzeć ustawiając zgodnie z prostym czy ściętym ?
24 st.przed ZZ pierwszego gara - z prostym ![]() pozdro |
Autor: | grabekk [ wt sie 25, 2009 10:58 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: 24 st.przed ZZ pierwszego gara - z prostym
pozdro Samochod juz dawno jezdzi ![]() |
Autor: | Wojtyla [ wt sie 25, 2009 11:32 am ] |
Tytuł: | |
Witam grabekk pisze: moze to wina swiec?
może ![]() ![]() ![]() pozdro |
Autor: | grabekk [ wt sie 25, 2009 12:59 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: a może kompra.....już nie taka
przed ruszeniem zaplonu palil od strzala |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |