MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:49 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob mar 03, 2007 8:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam
Dzis zaczalem wycinac otwory w drewienku. Musze przyznac, ze jest to bardzo pracochlonne ale efekt chyba ok. Drewienko ponizej mialo tylko dziure na wlacznik swiatel awaryjnych. Reszta to moje dzielo.
Do wyciecia uzylem maszynki DREMEL i odpowiednich frezow (6mm do zwyklych guzikow, 8mm do sterownika luslerka). Niezbedny do tej roboty jest statyw z ruchomym "stolikiem". Wazne jest aby stolik mial mozliwosc jedynie prostopadlych ruchow.
Narazie jest tyle, jutro skoncze i zamieszcze fotke calosci. Zastanawiam sie jeszcze nad jednym otworem - na guzik do reg glosnikow? Ale chyba z niego zrezygnuje, sam nie wiem.
Obrazek
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 03, 2007 9:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
brawo -super robota jak oryginał wyglada

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 03, 2007 10:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Sam chcę kupić taką maszynkę - jest niewielka i poręczna.
Pewnie było z tym zabawy ale efekt warty zachodu.
Zapowiada sie wypasiona beka [cool] .

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 11:54 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Pięknie wyszło! Gratuluję cierpliwości.

jakub_gozdzik pisze:
Zastanawiam sie jeszcze nad jednym otworem - na guzik do reg glosnikow?


Fader też załaduj! Masz już wprawę, więc nie powinno być problemów, a taki ładny komplecik byś miał. 8)

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 1:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Jakie to byly rodzaje frezow ?

Brawo za wyfrezowanie drewna :)

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 1:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Dobra robota, bardzo ładnie bedzie sie prezentowac w samochodzie. Jak tylko wszystko zmontujesz pokaż fotki.

Powodzenia!

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 04, 2007 4:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam
Tak mniej wiecej wyglada calosc. Brakuje mi tego dlugiego guzika do szyb a w miejscu zaslepek beda guziki od grzania siedzen 8) . Guzik od szyb chyba dokupie w ASO bo jakos nie moge trafic w ogloszeniach. Na sterowanie glosnikami jednak sie nie zdecydowalem, stwierdzilem, ze i tak tego nie uzywam bo mam glosniki tylko z przodu. A poza tym jak bedzie potrzeba to sie wytnie. Jedna rzecza, ktora mi sie nie podoba to lakier na drewnie, ktory podczas frezowania potrafi odprysnac. Tak mi sie stalo przy joystiku, ale tak bardzo tego nie widac.


Cytuj:
Jakie to byly rodzaje frezow ?

To byly frezy typowe do drewna. Te, ktorych uzywalem (6mm i 8mm) dokupilem jako akcesoria do Dremela. Osobiscie, przy nastepnych robotach tego typu, bede uzywal malej wiertarki zamiast dremela. Warunek jest tylko taki, ze wiertarka musi byc nowa i nie moze miec "bicia" - chyba wiadomo czemu.
Polecam wiertarke, poniewaz Dremel jest troche za slaby. Owszem kreci 20 tys/min ale nie ma momentu obrotowego i kiedy za szybko posunie sie stolik, frez potrafi stanac.
Mysle, ze to tyle. Efekt jest niezly i nawet stary chlop cieszy sie jak dziecko z lizaka [oczko] .
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 05, 2007 3:18 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
No też się właśnie zastanawian nad frezowaniem drewienek. Był fajne tekie dreienko na ebay, ale zeszło za 70Euro... Możesz choć w przybliżeniu określić wartość posówu, bo też się boję o odpryski..

PS. Jak bedziesz kupował przełączniki do szyb, to kup od 123:)

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 05, 2007 8:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ocet pisze:
Możesz choć w przybliżeniu określić wartość posówu, bo też się boję o odpryski..


Mysle, ze 1mm/2s. Prosze nie smiejcie sie bo ja z taka predkoscia to robilem. Dlatego wyciecie czterech dziurek zajelo mi caly dzien [oczko]
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 05, 2007 9:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Mam pytane poza tematem, czy panel srodkowy pomiedzy fotelami (taki jak na foto powyzej) rożni sie czymś w wersji z automatyczna skrzynia biegów a manualna?

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 05, 2007 10:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
MajsterGarage pisze:
Mam pytane poza tematem, czy panel srodkowy pomiedzy fotelami (taki jak na foto powyzej) rożni sie czymś w wersji z automatyczna skrzynia biegów a manualna?


Chyba tylko mocowaniem tej gumowej ramki lub mieszka ...no i prawdopodobnie sam otwór w automacie jest nieco przesunięty (chyba) w prawo ale to różnica paru ~3-5mm
Jeśli się mylę-proszę o korektę [zlosnikz]

Ja w swoim drewienku tez czyniłem takie dzieło, tylko za pomocą zwykłej wiertarki+wiertełko 4mm+pilniczek iglaczek no potem wygładzenie nieco większym płaskim pilnikiem...problem był taki ze na początku odpryskiwał lakier ale jest na to sposób [zlosnikz] Najpierw nakreśliłem markerem kształt docelowego otworu, potem nakleiłem na to taśmę malarską(taką papierową lekko żółtą) no lakier już nie odpryskiwał tak masakrystycznie [zlosnik] prawie wogóle...po założeniu przycisków I-wszo seryjnych z chromowaną ramką efetk jest piękny=prawie oryginalny [zlosnik]

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 05, 2007 11:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Majster Drewno od automatu rozni sie od manuala. W manualnym drewienku otwor na "mieszek" jest polozony centralnie a w automacie jest przesuniety. O ile drewno z automatica mozna wsadzic do manuala, tak na odwrot nie da rady.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 06, 2007 6:37 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Moja wiedza mówi, ze automat w pierwszej serii miał gdzie indziej lewarek niz w pozostałych. O te właśnie pare mm.
Jeśli chodzi posów, to nie trzeba się śmiać, bo chyba odprysk świadcy o tym, że i tak za szybko...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 06, 2007 10:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
jakub_gozdzik pisze:
Majster Drewno od automatu rozni sie od manuala. W manualnym drewienku otwor na "mieszek" jest polozony centralnie a w automacie jest przesuniety. O ile drewno z automatica mozna wsadzic do manuala, tak na odwrot nie da rady.



Ocet pisze:
Moja wiedza mówi, ze automat w pierwszej serii miał gdzie indziej lewarek niz w pozostałych. O te właśnie pare mm.


Z całym szacunkiem drodzy koledzy. Moja wiedza mówi, że przesunięcie otworu w prawo należy wiązać tylko z serią, nie zaś z rodzajem skrzyni. Otóż w serii 0,5 otwór był umiejscowiony centralnie i pozostał taki w serii 1. Natomiast serie 2. i 3. mają otwór ten przesunięty, obojętne jaką mają skrzynię. Słabo sobie potrafię wyobrazić także zamienność nawet jednostronną tych elementów. Tzn. mogę, ale chyba nie chcę.

Obrazek

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 06, 2007 10:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
(me: how) pisze:
Z całym szacunkiem drodzy koledzy. Moja wiedza mówi, że przesunięcie otworu w prawo należy wiązać z serią, nie zaś z rodzajem skrzyni. Otóż w 0,5 otwór był umiejscowiony centralnie i pozostał taki w serii 1. Serie 2. i 3. mają otwór ten przesunięty, obojętne jaką mają skrzynię.


Mniemam, że owa różnica miała bezpośredni związek ze zmianami (właściwie istną rewolucją) w przełożeniach skrzyń biegów. Jeden model skrzyni manualnej i jeden model skrzyni automatycznej (1. seria)zastąpiono (chyba) tyloma skrzyniami, ile było modeli w palecie*. Od 2. serii niemal każdy wariant silnikowy (jeśli nie każdy z osobna) miał inny manual i inny automat. Zmiany były często bardzo niewielkie, wręcz niezauważalne, ale były. Co więcej w 3. serii nastapił ciag dalszy :o .

* - niektóre zmiany miały miejsce już w 1. serii

PS Jeśli chodzi o skrzynie w 1. serii to kolejna rzecz zaadoptowana ze /8 :roll: ...

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl