MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Frezowanie dziur w drewnie. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=24277 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | jakub_gozdzik [ sob mar 03, 2007 8:49 pm ] |
Tytuł: | Frezowanie dziur w drewnie. |
Witam Dzis zaczalem wycinac otwory w drewienku. Musze przyznac, ze jest to bardzo pracochlonne ale efekt chyba ok. Drewienko ponizej mialo tylko dziure na wlacznik swiatel awaryjnych. Reszta to moje dzielo. Do wyciecia uzylem maszynki DREMEL i odpowiednich frezow (6mm do zwyklych guzikow, 8mm do sterownika luslerka). Niezbedny do tej roboty jest statyw z ruchomym "stolikiem". Wazne jest aby stolik mial mozliwosc jedynie prostopadlych ruchow. Narazie jest tyle, jutro skoncze i zamieszcze fotke calosci. Zastanawiam sie jeszcze nad jednym otworem - na guzik do reg glosnikow? Ale chyba z niego zrezygnuje, sam nie wiem. ![]() Pozdrawiam |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob mar 03, 2007 9:39 pm ] |
Tytuł: | |
brawo -super robota jak oryginał wyglada |
Autor: | kit [ sob mar 03, 2007 10:53 pm ] |
Tytuł: | |
Sam chcę kupić taką maszynkę - jest niewielka i poręczna. Pewnie było z tym zabawy ale efekt warty zachodu. Zapowiada sie wypasiona beka ![]() |
Autor: | Boulik [ ndz mar 04, 2007 11:54 am ] |
Tytuł: | |
Pięknie wyszło! Gratuluję cierpliwości. jakub_gozdzik pisze: Zastanawiam sie jeszcze nad jednym otworem - na guzik do reg glosnikow?
Fader też załaduj! Masz już wprawę, więc nie powinno być problemów, a taki ładny komplecik byś miał. ![]() |
Autor: | Marv [ ndz mar 04, 2007 1:29 pm ] |
Tytuł: | |
Jakie to byly rodzaje frezow ? Brawo za wyfrezowanie drewna ![]() |
Autor: | MajsterGarage [ ndz mar 04, 2007 1:34 pm ] |
Tytuł: | |
Dobra robota, bardzo ładnie bedzie sie prezentowac w samochodzie. Jak tylko wszystko zmontujesz pokaż fotki. Powodzenia! |
Autor: | jakub_gozdzik [ ndz mar 04, 2007 4:20 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Tak mniej wiecej wyglada calosc. Brakuje mi tego dlugiego guzika do szyb a w miejscu zaslepek beda guziki od grzania siedzen ![]() Cytuj: Jakie to byly rodzaje frezow ?
To byly frezy typowe do drewna. Te, ktorych uzywalem (6mm i 8mm) dokupilem jako akcesoria do Dremela. Osobiscie, przy nastepnych robotach tego typu, bede uzywal malej wiertarki zamiast dremela. Warunek jest tylko taki, ze wiertarka musi byc nowa i nie moze miec "bicia" - chyba wiadomo czemu. Polecam wiertarke, poniewaz Dremel jest troche za slaby. Owszem kreci 20 tys/min ale nie ma momentu obrotowego i kiedy za szybko posunie sie stolik, frez potrafi stanac. Mysle, ze to tyle. Efekt jest niezly i nawet stary chlop cieszy sie jak dziecko z lizaka ![]() ![]() |
Autor: | Ocet [ pn mar 05, 2007 3:18 pm ] |
Tytuł: | |
No też się właśnie zastanawian nad frezowaniem drewienek. Był fajne tekie dreienko na ebay, ale zeszło za 70Euro... Możesz choć w przybliżeniu określić wartość posówu, bo też się boję o odpryski.. PS. Jak bedziesz kupował przełączniki do szyb, to kup od 123:) |
Autor: | jakub_gozdzik [ pn mar 05, 2007 8:35 pm ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: Możesz choć w przybliżeniu określić wartość posówu, bo też się boję o odpryski..
Mysle, ze 1mm/2s. Prosze nie smiejcie sie bo ja z taka predkoscia to robilem. Dlatego wyciecie czterech dziurek zajelo mi caly dzien ![]() Pozdrawiam |
Autor: | MajsterGarage [ pn mar 05, 2007 9:04 pm ] |
Tytuł: | |
Mam pytane poza tematem, czy panel srodkowy pomiedzy fotelami (taki jak na foto powyzej) rożni sie czymś w wersji z automatyczna skrzynia biegów a manualna? |
Autor: | ZORTOX [ pn mar 05, 2007 10:19 pm ] |
Tytuł: | |
MajsterGarage pisze: Mam pytane poza tematem, czy panel srodkowy pomiedzy fotelami (taki jak na foto powyzej) rożni sie czymś w wersji z automatyczna skrzynia biegów a manualna?
Chyba tylko mocowaniem tej gumowej ramki lub mieszka ...no i prawdopodobnie sam otwór w automacie jest nieco przesunięty (chyba) w prawo ale to różnica paru ~3-5mm Jeśli się mylę-proszę o korektę ![]() Ja w swoim drewienku tez czyniłem takie dzieło, tylko za pomocą zwykłej wiertarki+wiertełko 4mm+pilniczek iglaczek no potem wygładzenie nieco większym płaskim pilnikiem...problem był taki ze na początku odpryskiwał lakier ale jest na to sposób ![]() ![]() ![]() |
Autor: | jakub_gozdzik [ pn mar 05, 2007 11:05 pm ] |
Tytuł: | |
Majster Drewno od automatu rozni sie od manuala. W manualnym drewienku otwor na "mieszek" jest polozony centralnie a w automacie jest przesuniety. O ile drewno z automatica mozna wsadzic do manuala, tak na odwrot nie da rady. |
Autor: | Ocet [ wt mar 06, 2007 6:37 pm ] |
Tytuł: | |
Moja wiedza mówi, ze automat w pierwszej serii miał gdzie indziej lewarek niz w pozostałych. O te właśnie pare mm. Jeśli chodzi posów, to nie trzeba się śmiać, bo chyba odprysk świadcy o tym, że i tak za szybko... |
Autor: | _me: how_ [ wt mar 06, 2007 10:35 pm ] |
Tytuł: | |
jakub_gozdzik pisze: Majster Drewno od automatu rozni sie od manuala. W manualnym drewienku otwor na "mieszek" jest polozony centralnie a w automacie jest przesuniety. O ile drewno z automatica mozna wsadzic do manuala, tak na odwrot nie da rady. Ocet pisze: Moja wiedza mówi, ze automat w pierwszej serii miał gdzie indziej lewarek niz w pozostałych. O te właśnie pare mm.
Z całym szacunkiem drodzy koledzy. Moja wiedza mówi, że przesunięcie otworu w prawo należy wiązać tylko z serią, nie zaś z rodzajem skrzyni. Otóż w serii 0,5 otwór był umiejscowiony centralnie i pozostał taki w serii 1. Natomiast serie 2. i 3. mają otwór ten przesunięty, obojętne jaką mają skrzynię. Słabo sobie potrafię wyobrazić także zamienność nawet jednostronną tych elementów. Tzn. mogę, ale chyba nie chcę. ![]() |
Autor: | Mitu [ wt mar 06, 2007 10:52 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Z całym szacunkiem drodzy koledzy. Moja wiedza mówi, że przesunięcie otworu w prawo należy wiązać z serią, nie zaś z rodzajem skrzyni. Otóż w 0,5 otwór był umiejscowiony centralnie i pozostał taki w serii 1. Serie 2. i 3. mają otwór ten przesunięty, obojętne jaką mają skrzynię.
Mniemam, że owa różnica miała bezpośredni związek ze zmianami (właściwie istną rewolucją) w przełożeniach skrzyń biegów. Jeden model skrzyni manualnej i jeden model skrzyni automatycznej (1. seria)zastąpiono (chyba) tyloma skrzyniami, ile było modeli w palecie*. Od 2. serii niemal każdy wariant silnikowy (jeśli nie każdy z osobna) miał inny manual i inny automat. Zmiany były często bardzo niewielkie, wręcz niezauważalne, ale były. Co więcej w 3. serii nastapił ciag dalszy ![]() * - niektóre zmiany miały miejsce już w 1. serii PS Jeśli chodzi o skrzynie w 1. serii to kolejna rzecz zaadoptowana ze /8 ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |