MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Frezowanie dziur w drewnie.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=24277
Strona 1 z 2

Autor:  jakub_gozdzik [ sob mar 03, 2007 8:49 pm ]
Tytuł:  Frezowanie dziur w drewnie.

Witam
Dzis zaczalem wycinac otwory w drewienku. Musze przyznac, ze jest to bardzo pracochlonne ale efekt chyba ok. Drewienko ponizej mialo tylko dziure na wlacznik swiatel awaryjnych. Reszta to moje dzielo.
Do wyciecia uzylem maszynki DREMEL i odpowiednich frezow (6mm do zwyklych guzikow, 8mm do sterownika luslerka). Niezbedny do tej roboty jest statyw z ruchomym "stolikiem". Wazne jest aby stolik mial mozliwosc jedynie prostopadlych ruchow.
Narazie jest tyle, jutro skoncze i zamieszcze fotke calosci. Zastanawiam sie jeszcze nad jednym otworem - na guzik do reg glosnikow? Ale chyba z niego zrezygnuje, sam nie wiem.
Obrazek
Pozdrawiam

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob mar 03, 2007 9:39 pm ]
Tytuł: 

brawo -super robota jak oryginał wyglada

Autor:  kit [ sob mar 03, 2007 10:53 pm ]
Tytuł: 

Sam chcę kupić taką maszynkę - jest niewielka i poręczna.
Pewnie było z tym zabawy ale efekt warty zachodu.
Zapowiada sie wypasiona beka [cool] .

Autor:  Boulik [ ndz mar 04, 2007 11:54 am ]
Tytuł: 

Pięknie wyszło! Gratuluję cierpliwości.

jakub_gozdzik pisze:
Zastanawiam sie jeszcze nad jednym otworem - na guzik do reg glosnikow?


Fader też załaduj! Masz już wprawę, więc nie powinno być problemów, a taki ładny komplecik byś miał. 8)

Autor:  Marv [ ndz mar 04, 2007 1:29 pm ]
Tytuł: 

Jakie to byly rodzaje frezow ?

Brawo za wyfrezowanie drewna :)

Autor:  MajsterGarage [ ndz mar 04, 2007 1:34 pm ]
Tytuł: 

Dobra robota, bardzo ładnie bedzie sie prezentowac w samochodzie. Jak tylko wszystko zmontujesz pokaż fotki.

Powodzenia!

Autor:  jakub_gozdzik [ ndz mar 04, 2007 4:20 pm ]
Tytuł: 

Witam
Tak mniej wiecej wyglada calosc. Brakuje mi tego dlugiego guzika do szyb a w miejscu zaslepek beda guziki od grzania siedzen 8) . Guzik od szyb chyba dokupie w ASO bo jakos nie moge trafic w ogloszeniach. Na sterowanie glosnikami jednak sie nie zdecydowalem, stwierdzilem, ze i tak tego nie uzywam bo mam glosniki tylko z przodu. A poza tym jak bedzie potrzeba to sie wytnie. Jedna rzecza, ktora mi sie nie podoba to lakier na drewnie, ktory podczas frezowania potrafi odprysnac. Tak mi sie stalo przy joystiku, ale tak bardzo tego nie widac.


Cytuj:
Jakie to byly rodzaje frezow ?

To byly frezy typowe do drewna. Te, ktorych uzywalem (6mm i 8mm) dokupilem jako akcesoria do Dremela. Osobiscie, przy nastepnych robotach tego typu, bede uzywal malej wiertarki zamiast dremela. Warunek jest tylko taki, ze wiertarka musi byc nowa i nie moze miec "bicia" - chyba wiadomo czemu.
Polecam wiertarke, poniewaz Dremel jest troche za slaby. Owszem kreci 20 tys/min ale nie ma momentu obrotowego i kiedy za szybko posunie sie stolik, frez potrafi stanac.
Mysle, ze to tyle. Efekt jest niezly i nawet stary chlop cieszy sie jak dziecko z lizaka [oczko] .
Obrazek

Autor:  Ocet [ pn mar 05, 2007 3:18 pm ]
Tytuł: 

No też się właśnie zastanawian nad frezowaniem drewienek. Był fajne tekie dreienko na ebay, ale zeszło za 70Euro... Możesz choć w przybliżeniu określić wartość posówu, bo też się boję o odpryski..

PS. Jak bedziesz kupował przełączniki do szyb, to kup od 123:)

Autor:  jakub_gozdzik [ pn mar 05, 2007 8:35 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Możesz choć w przybliżeniu określić wartość posówu, bo też się boję o odpryski..


Mysle, ze 1mm/2s. Prosze nie smiejcie sie bo ja z taka predkoscia to robilem. Dlatego wyciecie czterech dziurek zajelo mi caly dzien [oczko]
Pozdrawiam

Autor:  MajsterGarage [ pn mar 05, 2007 9:04 pm ]
Tytuł: 

Mam pytane poza tematem, czy panel srodkowy pomiedzy fotelami (taki jak na foto powyzej) rożni sie czymś w wersji z automatyczna skrzynia biegów a manualna?

Autor:  ZORTOX [ pn mar 05, 2007 10:19 pm ]
Tytuł: 

MajsterGarage pisze:
Mam pytane poza tematem, czy panel srodkowy pomiedzy fotelami (taki jak na foto powyzej) rożni sie czymś w wersji z automatyczna skrzynia biegów a manualna?


Chyba tylko mocowaniem tej gumowej ramki lub mieszka ...no i prawdopodobnie sam otwór w automacie jest nieco przesunięty (chyba) w prawo ale to różnica paru ~3-5mm
Jeśli się mylę-proszę o korektę [zlosnikz]

Ja w swoim drewienku tez czyniłem takie dzieło, tylko za pomocą zwykłej wiertarki+wiertełko 4mm+pilniczek iglaczek no potem wygładzenie nieco większym płaskim pilnikiem...problem był taki ze na początku odpryskiwał lakier ale jest na to sposób [zlosnikz] Najpierw nakreśliłem markerem kształt docelowego otworu, potem nakleiłem na to taśmę malarską(taką papierową lekko żółtą) no lakier już nie odpryskiwał tak masakrystycznie [zlosnik] prawie wogóle...po założeniu przycisków I-wszo seryjnych z chromowaną ramką efetk jest piękny=prawie oryginalny [zlosnik]

Autor:  jakub_gozdzik [ pn mar 05, 2007 11:05 pm ]
Tytuł: 

Majster Drewno od automatu rozni sie od manuala. W manualnym drewienku otwor na "mieszek" jest polozony centralnie a w automacie jest przesuniety. O ile drewno z automatica mozna wsadzic do manuala, tak na odwrot nie da rady.

Autor:  Ocet [ wt mar 06, 2007 6:37 pm ]
Tytuł: 

Moja wiedza mówi, ze automat w pierwszej serii miał gdzie indziej lewarek niz w pozostałych. O te właśnie pare mm.
Jeśli chodzi posów, to nie trzeba się śmiać, bo chyba odprysk świadcy o tym, że i tak za szybko...

Autor:  _me: how_ [ wt mar 06, 2007 10:35 pm ]
Tytuł: 

jakub_gozdzik pisze:
Majster Drewno od automatu rozni sie od manuala. W manualnym drewienku otwor na "mieszek" jest polozony centralnie a w automacie jest przesuniety. O ile drewno z automatica mozna wsadzic do manuala, tak na odwrot nie da rady.



Ocet pisze:
Moja wiedza mówi, ze automat w pierwszej serii miał gdzie indziej lewarek niz w pozostałych. O te właśnie pare mm.


Z całym szacunkiem drodzy koledzy. Moja wiedza mówi, że przesunięcie otworu w prawo należy wiązać tylko z serią, nie zaś z rodzajem skrzyni. Otóż w serii 0,5 otwór był umiejscowiony centralnie i pozostał taki w serii 1. Natomiast serie 2. i 3. mają otwór ten przesunięty, obojętne jaką mają skrzynię. Słabo sobie potrafię wyobrazić także zamienność nawet jednostronną tych elementów. Tzn. mogę, ale chyba nie chcę.

Obrazek

Autor:  Mitu [ wt mar 06, 2007 10:52 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Z całym szacunkiem drodzy koledzy. Moja wiedza mówi, że przesunięcie otworu w prawo należy wiązać z serią, nie zaś z rodzajem skrzyni. Otóż w 0,5 otwór był umiejscowiony centralnie i pozostał taki w serii 1. Serie 2. i 3. mają otwór ten przesunięty, obojętne jaką mają skrzynię.


Mniemam, że owa różnica miała bezpośredni związek ze zmianami (właściwie istną rewolucją) w przełożeniach skrzyń biegów. Jeden model skrzyni manualnej i jeden model skrzyni automatycznej (1. seria)zastąpiono (chyba) tyloma skrzyniami, ile było modeli w palecie*. Od 2. serii niemal każdy wariant silnikowy (jeśli nie każdy z osobna) miał inny manual i inny automat. Zmiany były często bardzo niewielkie, wręcz niezauważalne, ale były. Co więcej w 3. serii nastapił ciag dalszy :o .

* - niektóre zmiany miały miejsce już w 1. serii

PS Jeśli chodzi o skrzynie w 1. serii to kolejna rzecz zaadoptowana ze /8 :roll: ...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/