MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
SWAP 200D na 300TD....jak duzo zmian??? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=25127 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Rafal.O [ sob kwie 07, 2007 3:54 pm ] |
Tytuł: | SWAP 200D na 300TD....jak duzo zmian??? |
Witam. Jest taki problem iż obecnie serducho jakie bije w moim przyjacielu to tylko 2 litrowy dieselek, a to ze nie jest on pierwszej "swieżości" to postanowiłem ze przy generalnym remoncie mojego mietka zamiast remontować tego 2-litrowego to zamienię na 3-litrówkę, i właśnie z takim pytaniem jak w temacie odnoszę sie do forumowiczów, jak dużo zmian trzeba wprowadzić aby takiej zmiany dokonać….???? |
Autor: | MajsterGarage [ sob kwie 07, 2007 4:00 pm ] |
Tytuł: | |
Rafal.O pisze: SWAP 200D na 300TD....jak duzo zmian???
300 Turbo Diesel? Pogadaj z kolegą bary123ce, on ma W123 300CD Turbodiesel. Poszukaj w wyszukiwarce, cos tam o tym powinno byc. |
Autor: | Rafal.O [ sob kwie 07, 2007 4:10 pm ] |
Tytuł: | |
No najchętniej widział bym pod maska 300TD ale w ostateczności sama 300-tka by wystarczyła, a co do szukania na forum to co nieco poszperałem ale jakoś sie nie doszukałem, jeszcze tak jak mówisz postaram sie skontaktować z bary123ce |
Autor: | dobrzan [ sob kwie 07, 2007 8:56 pm ] |
Tytuł: | |
300 TD to nie jest oznaczenie Turbodiesla tylko 300D kombi (touring). Turbodiesel mial z drugiej strony klapy taki wlasnie napis dodatkowo |
Autor: | kit [ sob kwie 07, 2007 11:28 pm ] |
Tytuł: | |
Do wymiany na pewno będzie: -przednia część wału napędowego (na krótszą) -cięgna zmiany biegów (można rzeźbić i skrócić te z 200setki) -podpora skrzyni biegów -przydałoby się zmienić tylni most, bo są inne przełożenia -pewnie trzeba będzie pomodzić coś z wydechem na odcinku za kolektorem -możliwe, że cięgła gazu nie będą pasowały To tak z gubsza napisałem ![]() |
Autor: | bary123ce [ ndz kwie 08, 2007 10:40 am ] |
Tytuł: | |
Ja tak na zachętę wymienię kilka różnic w przekładce co do turbo ![]() Inny wydech- cały- większa średnica. Inny tylny most- przełożenie 3,07. Skrzynia inna - wzmocniona. Bajery z podciśnieniami, elektrozaworami. Inna chłodnica ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Inne łapy od silnika. Inna obudowa filtra pow./filtr ![]() ![]() ![]() |
Autor: | BrunoGiamatti [ ndz kwie 08, 2007 11:11 pm ] |
Tytuł: | |
No i sprężyny z przodu wypadało by chyba nieco zmienić co ![]() |
Autor: | THEMOD [ ndz kwie 08, 2007 11:16 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, przy zmianie 200D na 300TD trzeba też raczej przygotować swój portfel na większe wydatki na olej napędowy (opałowy jak kto woli ![]() ![]() ![]() |
Autor: | bary123ce [ pn kwie 09, 2007 9:46 am ] |
Tytuł: | |
no i do silnika wchodzi 9 L oleju ![]() |
Autor: | THEMOD [ pn kwie 09, 2007 11:27 am ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: no i do silnika wchodzi 9 L oleju
Witam, serio aż tyle ??? themod |
Autor: | bary123ce [ pn kwie 09, 2007 2:56 pm ] |
Tytuł: | |
THEMOD pisze: serio aż tyle ???
nom!! ![]() ![]() |
Autor: | MercSwir [ pn kwie 09, 2007 4:16 pm ] |
Tytuł: | |
A jakby na 300D to też tyle roboty?? Bo wydech u mnie nie gra roli, i tak go nie ma i tak musze kupić nowy ![]() |
Autor: | Rafal.O [ wt kwie 10, 2007 10:08 am ] |
Tytuł: | |
Dzięki wszystkim za wiadomości w tym temacie. Po przeczytaniu tych informacji o zmianach i to tylko tych z grubsza to nie dosyć ze odrazu mi przeszła ochota na turbo to na dodatek chyba moje wcześniejsze plany o włożeniu 2.4 były słuszne, ale stwierdziłem ze jak juz mu zmieniać serdcho, to na porządne 3 litry P.S Od razu mowie ze nie chciałbym sie pozbywać całego samochodu, zdążyłem sie do niego przywiązać |
Autor: | bary123ce [ wt kwie 10, 2007 10:02 pm ] |
Tytuł: | |
jak zmieniac to tylko na 300D, no ale to nie bedzie juz oryginal ![]() |
Autor: | kondzik123 [ czw kwie 12, 2007 1:41 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, dołacze się do tematu bo sam zmieniałem silnik. oryginalnie miałem 200D kupiłem z 240D ale padł i znów mam 200D, ale to zamotane, ale niestety taj jest, 2.4D wkładasz bez żadnych problemów 5 godzin i śmigasz na 2,4 koszt to jedynie drugi silnik wszystko pasuje, a przepraszam cięgna do gazu musialem rzeźbić... I dobrze mówisz 200D to padaka a 2.4 miałem zajeźdżony i dawał rade... ewentualnie gdybyś chciał szybszy dyfer i skrzynie V wtedy to już wypas ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |