MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

SWAP 200D na 300TD....jak duzo zmian???
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=25127
Strona 1 z 2

Autor:  Rafal.O [ sob kwie 07, 2007 3:54 pm ]
Tytuł:  SWAP 200D na 300TD....jak duzo zmian???

Witam.

Jest taki problem iż obecnie serducho jakie bije w moim przyjacielu to tylko 2 litrowy dieselek, a to ze nie jest on pierwszej "swieżości" to postanowiłem ze przy generalnym remoncie mojego mietka zamiast remontować tego 2-litrowego to zamienię na 3-litrówkę, i właśnie z takim pytaniem jak w temacie odnoszę sie do forumowiczów, jak dużo zmian trzeba wprowadzić aby takiej zmiany dokonać….????

Autor:  MajsterGarage [ sob kwie 07, 2007 4:00 pm ]
Tytuł: 

Rafal.O pisze:
SWAP 200D na 300TD....jak duzo zmian???

300 Turbo Diesel?

Pogadaj z kolegą bary123ce, on ma W123 300CD Turbodiesel. Poszukaj w wyszukiwarce, cos tam o tym powinno byc.

Autor:  Rafal.O [ sob kwie 07, 2007 4:10 pm ]
Tytuł: 

No najchętniej widział bym pod maska 300TD ale w ostateczności sama 300-tka by wystarczyła, a co do szukania na forum to co nieco poszperałem ale jakoś sie nie doszukałem, jeszcze tak jak mówisz postaram sie skontaktować z bary123ce

Autor:  dobrzan [ sob kwie 07, 2007 8:56 pm ]
Tytuł: 

300 TD to nie jest oznaczenie Turbodiesla tylko 300D kombi (touring). Turbodiesel mial z drugiej strony klapy taki wlasnie napis dodatkowo

Autor:  kit [ sob kwie 07, 2007 11:28 pm ]
Tytuł: 

Do wymiany na pewno będzie:
-przednia część wału napędowego (na krótszą)
-cięgna zmiany biegów (można rzeźbić i skrócić te z 200setki)
-podpora skrzyni biegów
-przydałoby się zmienić tylni most, bo są inne przełożenia
-pewnie trzeba będzie pomodzić coś z wydechem na odcinku za kolektorem
-możliwe, że cięgła gazu nie będą pasowały
To tak z gubsza napisałem :)

Autor:  bary123ce [ ndz kwie 08, 2007 10:40 am ]
Tytuł: 

Ja tak na zachętę wymienię kilka różnic w przekładce co do turbo [zlosnik]
Inny wydech- cały- większa średnica. Inny tylny most- przełożenie 3,07. Skrzynia inna - wzmocniona. Bajery z podciśnieniami, elektrozaworami. Inna chłodnica ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Inne łapy od silnika. Inna obudowa filtra pow./filtr :) To tylko kilka rzeczy przy montażu, nie licząc tego , ze sam motor jest w 80% inny niż zwykła 300seta i 800% droższe części do niego [zlosnik] Np: tłok 1200zł, końcówka wtryskiwacza 100zł/szt. Ale jeżeli chodzi o osiągi to polecam [zlosnik]

Autor:  BrunoGiamatti [ ndz kwie 08, 2007 11:11 pm ]
Tytuł: 

No i sprężyny z przodu wypadało by chyba nieco zmienić co ;)??

Autor:  THEMOD [ ndz kwie 08, 2007 11:16 pm ]
Tytuł: 

Witam, przy zmianie 200D na 300TD trzeba też raczej przygotować swój portfel na większe wydatki na olej napędowy (opałowy jak kto woli :) ) [zlosnik] [zlosnik] , themod

Autor:  bary123ce [ pn kwie 09, 2007 9:46 am ]
Tytuł: 

no i do silnika wchodzi 9 L oleju [zlosnik]

Autor:  THEMOD [ pn kwie 09, 2007 11:27 am ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
no i do silnika wchodzi 9 L oleju

Witam, serio aż tyle ??? themod

Autor:  bary123ce [ pn kwie 09, 2007 2:56 pm ]
Tytuł: 

THEMOD pisze:
serio aż tyle ???

nom!! [zlosnik] fajnie nie? :) A dokładnie 8,6 ale wtedy jest niecałe pół na bagnecie, jak dasz 9 L to jest troszeczkę ponad połowa... A mi "fachowcy" wciskali, że max 6L wejdzie! Dobrze, że juz nie slucham takich baranów!

Autor:  MercSwir [ pn kwie 09, 2007 4:16 pm ]
Tytuł: 

A jakby na 300D to też tyle roboty?? Bo wydech u mnie nie gra roli, i tak go nie ma i tak musze kupić nowy :P

Autor:  Rafal.O [ wt kwie 10, 2007 10:08 am ]
Tytuł: 

Dzięki wszystkim za wiadomości w tym temacie. Po przeczytaniu tych informacji o zmianach i to tylko tych z grubsza to nie dosyć ze odrazu mi przeszła ochota na turbo to na dodatek chyba moje wcześniejsze plany o włożeniu 2.4 były słuszne, ale stwierdziłem ze jak juz mu zmieniać serdcho, to na porządne 3 litry :D, wiec może wspomożecie i napiszecie czy dużo zmian będzie na 2.4 ;p, chyba ze jeszcze dodacie parę opini o tej zmianie od siebie bym mógł sie zastanowić, a to ze swojego "misia" mam od 6 miesięcy i nie bardzo jestem w temacie dotyczącym mercedesa, wiec z góry dziękuję za dalsze informacje.


P.S
Od razu mowie ze nie chciałbym sie pozbywać całego samochodu, zdążyłem sie do niego przywiązać :D, wystarczy mi i jemu również zmiana na serducho któro by mocniej biło.

Autor:  bary123ce [ wt kwie 10, 2007 10:02 pm ]
Tytuł: 

jak zmieniac to tylko na 300D, no ale to nie bedzie juz oryginal ;) Do tego inny tylny most- przelozenie 3,46. reszta zostaje ta sama. Aha- wał, a dokładniej to przednia jego czesc musi byc krótsza, ale to nie problem. 300seta musi miec jeszcze chlodnice oleju.

Autor:  kondzik123 [ czw kwie 12, 2007 1:41 pm ]
Tytuł: 

Witam, dołacze się do tematu bo sam zmieniałem silnik. oryginalnie miałem 200D kupiłem z 240D ale padł i znów mam 200D, ale to zamotane, ale niestety taj jest, 2.4D wkładasz bez żadnych problemów 5 godzin i śmigasz na 2,4 koszt to jedynie drugi silnik wszystko pasuje, a przepraszam cięgna do gazu musialem rzeźbić... I dobrze mówisz 200D to padaka a 2.4 miałem zajeźdżony i dawał rade... ewentualnie gdybyś chciał szybszy dyfer i skrzynie V wtedy to już wypas [zlosnik] widze, że jesteś z Lublina witam ja mieszkam po drodze do Kraśnika jadąc od Lublina [zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/