MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Pytanie o zawieszenie.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=25602
Strona 1 z 1

Autor:  oldik [ ndz kwie 29, 2007 8:31 pm ]
Tytuł:  Pytanie o zawieszenie.

Tak sobie czytam o 116... i wyczytałem, że przednie zawieszenie powstało w oparciu o rozwiązania zastosowane w C111 ( pamiętacie taką sztukę? bo ja tak). Mianowicie : podwójny wahacz i to co mnie zaciekawiło czyli system przeciwdziałający zapadaniu się. Może ktoś mnie oświeci o co chodzi z tym systemem?

Autor:  Żeluś [ ndz kwie 29, 2007 8:47 pm ]
Tytuł: 

Witam

Oto auto chodzi :. ?? :.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

Autor:  oldik [ ndz kwie 29, 2007 9:26 pm ]
Tytuł: 

Moje C111 wygląda raczej inaczej.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ale moje pytanie dotyczyło 116 ki

Autor:  Żeluś [ ndz kwie 29, 2007 9:28 pm ]
Tytuł: 

Witam

oldik pisze:
Ale moje pytanie dotyczyło 116 ki


Wiem, chodziło mi oto, że jakby ktoś nie pamiętał jakie to auto to chciałem przypomniec.

To autko co pokazałeś na zdjęciach, też mi się podoba bardzo fajne, i ładne, takie sportowe.

Autor:  oldik [ ndz kwie 29, 2007 9:38 pm ]
Tytuł: 

Żeluś pisze:
To autko co pokazałeś na zdjęciach, też mi się podoba bardzo fajne, i ładne, takie sportowe.

Wg mojej literatury to to jest właśnie C111.
Ale również dotczytałem że była wersja Mark2, którą właśnie Ty pokazałeś.

Autor:  Mitu [ ndz kwie 29, 2007 11:51 pm ]
Tytuł: 

oldik pisze:
to co mnie zaciekawiło czyli system przeciwdziałający zapadaniu się. Może ktoś mnie oświeci o co chodzi z tym systemem?


Chodziło o to, że w przypadku gdy urwał się sworzeń dolnego wahacza to wahacz nie opadał do końca i teoretycznie mozna było kontynouwać jazdę do warsztatu lub holować auto (na kołach). Ten sam patent zastosowano w W 123. W W 114/115 gdy urwał się sworzeń zawieszenie się zapadało...

oldik pisze:
Wg mojej literatury to to jest właśnie C111.
Ale również dotczytałem że była wersja Mark2, którą właśnie Ty pokazałeś.


Tak istotnie to jest C 111, jednak skany które wkleiłeś są błędnie datowane, bo auto które na nich jest to C 111 wersji 2. z 1970 roku, a nie z 1969 r.
Wersja 1. z 1969 roku wyglądała trochę inaczej, miała mniejsze powierzchnie szyb, mniejsze wloty powietrza (a na nich gwiazdę) i kierunkowskazy w innych miejscach. Napedzał ją silnik Wankla, trzy cylindry, każdy o pojemności 600 cm. Bezpośredni wtrysk benzyny poprzez pompę wtryskową Boscha pozwalał na uzyskanie 280 koni przy 7000 obrotów, ale tylko 294 Nm momentu w zakresie 4000-5500 obrotów. Te parametry pozwoliły temu autu przyspieaszać w 5 sekund 0-100 km/h i rozwijać 260 km/h.

Wersja 2. z 1970 roku miała już 4 cylindry po 600 cm każdy i rozwijała 350 KM przy 7000 obrotów, a moment wzrósł do 392 Nm w zakresie 4000-5500 obrotów co dawało 4,8 od 0 do 100 km/h i 300 km maksymalnej prędkości. Jednak zbyt wysoka toksyczność spalin i niezadowalający moment obrotowy (największe wady każdego silnika Wankla) sprawiły, że inż. ze Stuttgartu zarzucili próby z silnikiem Wankla.

Wersja 3. z 1976 roku i 4. z 1978 roku to rekordowe pojazdy w których tesowano pierwszy na Świecie silnik Diesla z turbiną w aucie osobowym - OM 617 A. Ten turbodoładowny Diesel rozwijał moc 190 koni (1976) i 230 (1978) z pięciu cylindrów! Pobił wiele światowych rekordów Diesla m.in. na torze Nardo we Włoszech. Wersja 3. rozwijała 250 km/h, a wersja 4. 315 km/h. W 1978 roku silnik ten (znacznie słabszy, bo 115-konny) trafił do S-klasy W 116 (tylko na rynek USA) stając się światowym hitem i zmuszając konkurencję do zmiany koncepcji luksusowych limuzyn, choć niektórzy dojrzewali do tego bardzo długo (np. BMW i Jaguar).

Wiele rozwiązań z tych eksperymentalnych pojazdów weszło do produkcji seryjnej, ale (szczęśliwie) MB nigdy nie upodobnił seryjnych aut do tych.

Autor:  Fymek [ pn kwie 30, 2007 12:49 am ]
Tytuł: 

Mitu pisze:
Chodziło o to, że w przypadku gdy urwał się sworzeń dolnego wahacza to wahacz nie opadał do końca i teoretycznie mozna było kontynouwać jazdę do warsztatu lub holować auto (na kołach).


A jak sie to ma do praktyki? [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/