MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Półosie (wymiana / regeneracja)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=25771
Strona 1 z 2

Autor:  SKOWRON [ pn maja 07, 2007 2:32 pm ]
Tytuł:  Półosie (wymiana / regeneracja)

witam

kilka osób z forum zna już ten dręczący mnie temat. Cały czas mam problem z półosią w beczce. Przyszła pora zabrać się konkretnie do roboty i tu kilka pytań.

- czy półosie we wszystich seriach / rodzajach W123 był takie same (nie zależnie od silnika, skrzyni, dyfra)?

- czy ponownie włoźyć używaną na której raz już się "przejechałem"

- czy może kupić po regeneracji (koszt około 350zł, wymienione obydwa przeguby na podzespołach jakieś firmy MDK)?

z góry dzięki za info

Autor:  dobrzan [ pn maja 07, 2007 4:17 pm ]
Tytuł: 

SKOWRON pisze:
czy półosie we wszystich seriach / rodzajach W123 był takie same (nie zależnie od silnika, skrzyni, dyfra)?


tak byly takie same

SKOWRON pisze:
czy ponownie włoźyć używaną na której raz już się "przejechałem"


tzn co masz na mysli?? masz gdzies polos uzywana ktora juz jezdzila w Twoim aucie i jest zdupcona i teraz znowu myslisz zeby ja wlozyc?? czy myslisz po prostu o wlozeniu uzywki i zastanawiasz sie czy sie znowu nie przejedziesz??


SKOWRON pisze:
czy może kupić po regeneracji (koszt około 350zł, wymienione obydwa przeguby na podzespołach jakieś firmy MDK)?


Wydaje sie to byc najrozsadniejsza opcja ale zawsze jest to "ale" ze nie wiesz jak to bylo regenerowane i co jest w srodku... I to ze przeguby wygladaja na wierzchu cacy i sa ciasne wcale nie znaczy ze po przejechaniu np 1000 km dalej tak bedzie...

Temat troche klopotliwy bo sam go przerabialem x razy i jak juz sie znalazlo te niby "super" polos to po niedlugim przebiegu pekaly oslony gumowe i wszystko bylo o d...e rozbic bo robota od nowa...

Autor:  SKOWRON [ pn maja 07, 2007 5:05 pm ]
Tytuł: 

dobrzan pisze:
SKOWRON pisze:
czy ponownie włoźyć używaną na której raz już się "przejechałem"


tzn co masz na mysli??
pod koniec ubiegłego roku pojawiło się stukanie podczas jazdy po przejechaniu ok 80 - 100 km. Diagnoza wykazała stukanie z półosi i ta została wymieniona na używaną (kupioną od starego forumowicza) w ręku wydawała się sztywna i wogóle ok. W praktyce zaczęła stukać po pierwszych 10 km. Wyjąłem :evil: wstawiłem następną używaną :evil: zapłaciłem i zowu to samo :evil:

SKOWRON pisze:
po regeneracji (koszt około 350zł, wymienione obydwa przeguby na podzespołach jakieś firmy MDK)?
dają niby rok gwarancji

Autor:  dobrzan [ pn maja 07, 2007 5:20 pm ]
Tytuł: 

SKOWRON pisze:
ręku wydawała się sztywna i wogóle ok


Standard... nieruszana polos jest zdradliwa jak cholera bo wlasnie w reku jest ciasna i super a po wlozeniu okazuje sie ze moze byc szrotem...

SKOWRON pisze:
dają niby rok gwarancji


skoro masz juz tyle nieprzyjemnych doswiadczen sprobuj tego rozwiazania - ja bym tak zrobil i pokusil sie o te regenerowana. Skoro gwarancja na rok to jesli cos bedzie nie tak to wyjdzie w ciagu tego roku w praniu

Autor:  hruścik [ wt maja 08, 2007 7:18 am ]
Tytuł: 

Proponuję przyjżeć się dokładniej piaście a nie wymieniać X półosi i mieć te same objawy.Wyrobiony wieloklin tylnej piasty daje podobne odgłosy .

Autor:  Wojtyla [ wt maja 08, 2007 9:51 am ]
Tytuł: 

Witam
hruścik pisze:
Proponuję przyjżeć się dokładniej piaście a nie wymieniać X półosi i mieć te same objawy.Wyrobiony wieloklin tylnej piasty daje podobne odgłosy .

szczególnie przy kołach
pozdro

Autor:  dobrzan [ wt maja 08, 2007 12:05 pm ]
Tytuł: 

to tez fakt!! wyrobiony wieloklin lub w ogole luzna piasta - u mnie byly oba te zjawiska:)

Autor:  MAD_ADAS [ wt maja 08, 2007 10:00 pm ]
Tytuł: 

Ja bym jeszcze sprawdził przekładnie gł. a dokładniej kosz mechnizmu różnicowego gdzie siedzi sworzen od satelit u mnie byly podobnme objawy, zabralem sie za wymiane półosi ale okazaly sie dobrea problem byl w wtm koszu. Jakby co sa 2 rodzaje kosza satelit w zaleznosci od obudowy(uszczelniacze mocowane na sruby i segera), wymiana nie jest trudna ale zajmuje troche to czasu

Autor:  SKOWRON [ śr maja 09, 2007 9:46 pm ]
Tytuł: 

może to głupie ale podniosłem samochód, wlazłem do kanału i lekko kręcąc kołem nagrałem filmik z niepokojącym mnie dzwiękiem. Jak ktoś ma ochotę obejrzeć/posłuchać i pomóc mi to mogę podesłać film na maila (waży ok.14Mb) Styukanie zdecydowanie dochodzi z przegubu od strony dyfra.

dzisiaj pojeżdziłem trochę po warsztatach, i co? Ile ludzi tyle teorii.

jedna była taka, że mogą się nagrzewać klocki i wtedy dosyć głośno stukać, ale jak się mają nagrzać skoro jadąc 100km (spokojnie, równo, prosto i bez szaleństw) raz na jakiś czas hamuję (zwalniam)?

jak są chętni na filmik proszę o kontakt <br>Dodano po 1 godzinach. 3 minutach.:<br>




link do filmu

http://www.wrzuta.pl/film/as9jn9pDW5/me ... _polos.avi


.

Autor:  MAD_ADAS [ śr maja 09, 2007 11:19 pm ]
Tytuł: 

Zobacz tak: popros kogos aby trzymał za pólosie a ty krec wałem jesli polosie sie nie ruszaja a wal ma luz i jest lekkie stukanie to dyfer, ja bym zaczął od tego.

Autor:  melvis [ śr maja 09, 2007 11:23 pm ]
Tytuł: 

podjedz do warsztatu na szyszkowej, tam ci to sprawdzą od ręki

Autor:  SKOWRON [ śr maja 09, 2007 11:31 pm ]
Tytuł: 

melvis pisze:
podjedz do warsztatu na szyszkowej, tam ci to sprawdzą od ręki
byłem dzisiaj, to "od ręki" jest w przyszłym tygodniu :( przy okazji widziałem tam Twoją bekę, co u nich robisz i jak sobie liczą

Autor:  melvis [ czw maja 10, 2007 11:22 am ]
Tytuł: 

robie kompleksowy przeglad silnika, sprawdzenie cisnien, egulacje zaworow, wymiane przelewow, sprawdzenie wtryskiwaczy, wymiana przedniego simmeringu, sprawdzenie łańcucha rozrzadu i kompresji, sprawdzenie hebla (miewa zjazdy) i w ogóle sprawdzenie wszystkiego co się da - zapłace za to 300 zł - jak się zdaje. (wliczone sa podkładki, przelewy, uszczelka itp.). Jak do tej pory jestem zadowolony, hamulce zrobli i cacy oraz wymienili stabilizator z przodu. <br>Dodano po 48 sekundach.:<br> Co do terminów, to rzeczywiście trzeba się umawiać, ale potem to już jest lux, przy warsztacie sklep, w miarę rozsądnie to wygląda moim zdaniem.

Autor:  SKOWRON [ czw maja 10, 2007 4:41 pm ]
Tytuł: 

decyzja chyba zapadła, półoś do wymiany.

Miał ktoś przyjemność / przygody z regenerowanymi półosiami?

i jeszcze jedna prośba, czy ktoś może mi powiedzieć jaka to część - 123 411 03 15 -

Autor:  Wojtyla [ czw maja 10, 2007 5:02 pm ]
Tytuł: 

Witam
SKOWRON pisze:
czy ktoś może mi powiedzieć jaka to część - 123 411 03 15

Nie [zlosnik]
http://www.mercmania.pl/cennik.php?kat= ... +411+03+15
pozdro

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/