MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 10:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw maja 31, 2007 6:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 17, 2007 11:56 am
Posty: 14
Lokalizacja: Ełk
Witam
Od jakiegoś czasu przestało działać mi wspomaganie hamulca oraz samochód nie chce gasnąć po wyłączeniu kluczyka. Czytałem trochę o tym na forum, ale za bardzo nie zrozumiałem co trzeba zrobić, aby rozwiązać ten problem. Może mi ktoś w tym pomóc? Czy trzeba wymieniać jakiś cały element czy tylko jego część?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 7:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Ucieka ci gdzies podcisnienie lub przestala dzialac vacum pompa.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 7:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 17, 2007 11:56 am
Posty: 14
Lokalizacja: Ełk
W jaki sposób można sprawdzić co to dokładnie jest i gdzie znajduje się ta pompa?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 8:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Witam,
po pierwsze....

Obrazek

Jeżeli ni gaśnie Ci silnik to prawdopodobnie gaszak jest do wymiany (koszt 50pln lub 120pln oryginalny) , od jego końcówki wychodzi fioletowy wężyk, który biegnie do stacyjki, tam też jest podpięty drugi fioletowy wężyk, który łączy się z trójnikiem na głównym wężu podciśnienia (taki żółtawy, fi 10mm)
Sprawdzenie gaszaka polega na połączeniu podciśnienia wychodzącego z trójnika z wyjściem gaszaka. Jeżeli połączysz te 2 miejsca jakimś wężykiem, silnik powinien zgasnąć. Jeżeli dalej klepie to odłączamy wężyk od trójnika i mocujemy jego drugi koniec w ustach jednocześnie zasysając powietrze [zlosnik] (wytwarzamy sztuczne podciśnienie) Trzeba wtedy uważać na przypadkowe zassanie oleju :lol: Jeżeli silnik nadal klepie to znak że gaszak jest do wymiany.

Sprawdzenie pompy wacum ogranicza się do odpalenia silnika, zdjęcia trójnika z węża głównego i zatkanie jego koniec paluchem. Jeżeli pompa tworzy podciśnienie to powinno nam zasysać palucha o środka węża dość mocno, jeżeli słabo to działa lub w ogóle podciśnienie jest nie wyczuwalne należy zdemontować pompę i wymienić membranę z zaworkami zwrotnymi (koszt około 70pln/kpl)

Robota ogólnie łatwa i przyjemna.
Pozdrawiam Zortox

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 8:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
Tak jak kolega wyzej napisal. Dodam jeszcze tylko ze przy peknietej membranie wezyki podcisnienia sa zafajdane od srodka olejem i podobnie moze byc z filtrem powietrza, jesli jest papierowy.
Pozdrawiam

_________________
MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 8:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ZORTOX a masz prawa do rozpowszechniania tego zdjecia? [zlosnik]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 31, 2007 10:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
bary123ce pisze:
ZORTOX a masz prawa do rozpowszechniania tego zdjecia?


Hehehehe myślę że je już dawno wykupiłem i mogę te/tą fotę tu zamieścić [zlosnik] ..ale dodałem coś od siebie (strzałeczki i napisy)...żeby nie było że plagiat :P [zlosnikz]

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 01, 2007 12:53 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
ZORTOX pisze:
bary123ce pisze:
mogę te/tą fotę tu zamieścić [zlosnik]


[zlosnik]

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 02, 2007 2:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 13, 2006 10:00 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Ełk
Witam po długiej przerwie.Miałem podobny przypadek Panie wojciechu 007 pomogła wymiana membrany vacuum pompy koszt naprawy około 20 zł tj.koszt membrany i uszczelek a naprawa wykonana samodzielnie.
Działa jak ta lala.Pozdro
Ps.Widze że kolega z Ełku może mały spocik? rzeknij słowo Panie wojciechu jaka gwiazdą śmigasz tj. kolor?
Ja pomykam złotym metalicznym na alusach.czekam na odp.

_________________
chory na 115


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 03, 2007 1:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 17, 2007 11:56 am
Posty: 14
Lokalizacja: Ełk
Witam ponownie. Kupiłem membranę i zaworki i w środe mam zamiar brać się za wymianę, bo wczesniej nie mogę. O wynikach poinformuję po robocie.
Do kolegi z Ełku piszę, iż smigam czerwonym 123, jedynym takiego koloru w Ełku:)
Pozdrawuiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 03, 2007 1:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 13, 2006 10:00 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Ełk
Witam i pozdrawiam pyt. do kolegi Wojciecha powiedz gdzie tanio i dobrze mozna dobrać lakier która z firm ełckich jest solidna.
Pozdro.

_________________
chory na 115


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 08, 2007 9:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob mar 17, 2007 11:56 am
Posty: 14
Lokalizacja: Ełk
Witam ponownie po przerwie. Zmieniłem dzisiaj membranę oraz zaworki w vacum pompie i problem nie został rozwiązany:/ Stara membrana była owszem dziurawa, ale na tej nowej również nie jest tak jak powinno. Hamulce trochę się poprawiły, ale w przewodach nie ma takiego ciśnienia jak powinno być (przypuszczam).
Zacznę od początku naprawy. Zmieniłem membranę i zaworki, poskładałem pompę włączm silnik, po chwili gaszę, a tu dalej pracuję. Zdjąłem wężyk ten co idzie do gaszaka, wziąłem w ustaza zassałem i silnik zgasł. I tu od razu myśl coś nie tak zrobiłem. Rozkręciłem ponownie pompę, patrzę wszystko dobrze. No to pomyślałem,że odpalę samochód na rozkręconej pompie i zobaczę czy mambrana się rusza (pompuje). Tak jak pomyślałem tak i zrobiłem, patrzę, że pompuje no to poskładałem ponownie i dałem se na luz z tą naprawą. Jednym słowem problem nie został rozwiązany.
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co to może być? PS. Wężyki są całe.
Proszę o pomoc.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 10, 2007 12:17 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
mogl szlag trafic zaworek w stacyjce ze nie gasnie, ale cos mnie niepokoi to ze hamulce nie sa nadal ok... czy aby na pewno zalozyles odpowiednio zaworki? to jest bardzo wazne..... membrane tez sie zaklada odpowiednia strona do pompy i do dekla. Jes;i po prostu wyjales wszystko nie zapamietujac tego jak byli potem skladales to duze prawdopodobienstwo ze zle zlozyles pomimo ze wyglada ze jest ok...

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 10, 2007 1:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Dobra Panowie teraz ja. Membranka sama z sie nie pęka. Czym prędzej zdejmij calą waku i wymień takie malutkie łożyska są w niej. Poprostu popychacz jest ułożyskowany i jak te łozyska sie rozsypią to membrana lata jak stara rojda i sie przeciera. Norma. Ja zmieniłem 2 razy membrane za 3 razem wyjąłem vaku i okazało sie ze jest bez łożysk. Kulki dostały sie do miski i musiałem ją zdjąć i wyczyścić z kulek smog oleu. Radze zrobić wszystkie czynnosći jak napisałem wyżej!! <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Acha bez lożysk pompa nie daje ciśnienia tak dużego jak jest potrzebne to wspomagania serva <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
wojciech007 pisze:
mambrana się rusza

I nic więcej poprostu tylko "loto"

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 10, 2007 2:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
MercSwir pisze:
Membranka sama z sie nie pęka


czyli mam rozumiec ze guma sie nie starzeje ani nie istnieje cos takiego jak zmeczenie materialu??? - prosze Cie ......... membranka jak najbardziej peka "sama z sie"

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl