MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

PęKNIęTY WAłEK ROZRZąDU
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=26350
Strona 1 z 2

Autor:  marcinMB123200D [ ndz cze 03, 2007 9:22 am ]
Tytuł:  PęKNIęTY WAłEK ROZRZąDU

Witam
Stało się i dalej nie jadę, rozpięty łańcuch i wałek rozrządu w dwóch kawałkach.
Co wymieniać silnik czy może sam wałek z łańcuchem. Jeśli sam wałek to używany?
jak wyjąć stary łańcuch, silnik BYŁ w niezłym stanie nie brał oleju.

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/res_1 ... CI0349.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/res_1 ... CI0347.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11808 ... CI0345.jpg

Autor:  Żeluś [ ndz cze 03, 2007 9:39 am ]
Tytuł: 

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... rozrz%B1du

Autor:  Maniek [ ndz cze 03, 2007 10:11 am ]
Tytuł:  Re: PęKNIęTY WAłEK ROZRZąDU

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wg mnie to nie pękł Ci wąłek rozrządu tylko łańcuch a cały bałagan który widzisz po zdjęciu dekla to to co się w nastepstwie tego stało. DO wymiany conajmniej cały naped rozrządu (łańcych koła i szyna z napinaczem) a reszty to dopiero dowiesz się gdy zdejmiesz głowice. W każdym razie tam bym szukał dalszych zniszczeń.
Więc niestety chyba raczej nowy silnik Cię czeka.
Wiesz coś na temat histori silnika, miał wymieniany łańcuch?
Pozdrawiam
PS
Poprawiłem zdjęcia żeby było ładnie wszystko widać. Ty już nie poprawiaj w swoim poście żeby się 2 razy nie pokazywały

Autor:  hruścik [ ndz cze 03, 2007 10:15 am ]
Tytuł: 

Jak najbardziej wymienić silnik.Naprawa przekroczy koszt zakupu drugiego motoru.

Autor:  marcinMB123200D [ ndz cze 03, 2007 12:54 pm ]
Tytuł: 

Silnik był wymieniany bo wg vin w aucie powinien być 300D a ten był 200D, oleju brał tyle co nic, na 8000 km dolałem litr. Ciśnienie trzymał na 3 przy wolnych obrotach 2,2 . Co do łańcucha to pewnie nie wymieniany.

Dzięki za odpowiedź.

Autor:  bary123ce [ ndz cze 03, 2007 1:36 pm ]
Tytuł: 

to problem rozwiązany- kupuj 300D i montuj!! ;)

Autor:  marcinMB123200D [ ndz cze 03, 2007 2:53 pm ]
Tytuł: 

Chyba przejdę na W 124 , 123 na części. Zrobię parę fotek i zapraszam na wyprzedaż.

Autor:  voytas [ ndz cze 03, 2007 3:02 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
to problem rozwiązany- kupuj 300D i montuj!!
to byłby dopiero szok po wciśnięciu gazu do deski [zlosnik]

Autor:  witek-sec [ pn cze 04, 2007 11:23 am ]
Tytuł: 

Jesli zawory nie dogonily tloka a silnik sie kreci to nie powinno byc tak zle.
Nowy lancuch ,walek , sprawdzenie napinacza i kol zebatych i pacjent wraca do zdrowia.

Autor:  marcinMB123200D [ pn cze 04, 2007 10:44 pm ]
Tytuł: 

W weekend się za niego wezmę, rozbiorę i zobaczę jakie zniszczenia.

Autor:  czarnaszyja [ śr cze 06, 2007 7:47 pm ]
Tytuł: 

czecho
niedawno przechodziłem ten sam temat
u mnie dodatkowo łańcuch rozwalił pokrywke pompy olejowej ale to w benzynie, w dieslu zdaje sie, że jest inaczej
koleś poskładał mi to do kupy, wałek znalazłem używany za 100, chodzi gitara.

Autor:  Wojtyla [ pt cze 08, 2007 2:09 pm ]
Tytuł: 

Witam
witek-sec pisze:
Nowy lancuch ,walek , sprawdzenie napinacza i kol zebatych i pacjent wraca do zdrowia.

jak obrócił rozrusznikiem to i micha aluminiowa do roboty/wymiany, bo tam się nie da upchać ok. 2 metrów łańcucha [szalone]
marcinMB123200D pisze:
jak wyjąć stary łańcuch

masz 2 możliwośći:
-jeżeli alu micha lest rozwalona (skoro tam jest łańcuch to myślę, że jest) to i tak trzeba silnik rozłożyć, a wtedy masz pole do popisu
-zdemontować pompę podciśnienia, przyśpieszacz początku wtrysku, uzbroić się w CIERPLIWOŚĆ i stalowy drut i łapać ogniwo kombinerkując jak je targnąć ku górze (ja tak robiłem, poskładałem, dolałem oliwy, odpaliłem i kur.....mać nabałaganił mi w misce aluminiowej przy kole pasowym [nie zmieścił się w przewężeniu i zrobił sobie nowy kanał] i wywalał oliwę musiałem miseczkę zdemontować i jeszcze wtedy dać do pospawania) a w głowicy mniałem 2 zawory do wymiany ale u Ciebie dziwnym trafem nie połamało podpór wałka? może skończy się na wymianie tylko wałka i łańcucha? ale to dopiero weryfikacja części pokaże [szalone] .
pozdro

Autor:  marcinMB123200D [ pt cze 08, 2007 2:56 pm ]
Tytuł: 

Pierwszą podporę połamało, tę od koła łańcuchowego,
Pompę podciśnienia zdjąłem , teraz z ciągam koło pasowe na wale korbowym
ale urwał się imbus w śrubie i nie mogę wytargać tego kawałka

innych zniszczeń na razie nie widzę , zdjąłem resztę wałka , pokręciłem wszystkimi zaworami krzywe nie są.

Łańcuch jest zablokowany w okolicy wału korbowego turlanie bryki w tę i nazad na biegu ciągnięcie za łańcuch nic nie daje. Jak wyjąć ten łańcuch czy jak zdejmę koło na wale to się dostanę czy trzeba zdjąć miskę ?

Jak rozpoznać jaki to silnik 200 D czy 240 D? jakie mają oznaczenia mój ma numer 616 016 1401?
Jaki łańcuch kupić nowy czy używkę?

Autor:  Wojtyla [ pt cze 08, 2007 3:31 pm ]
Tytuł: 

Witam
marcinMB123200D pisze:
ciągnięcie za łańcuch nic nie daje

skoro masz końcówkę łańcucha w ręku to połowa sukcesu [zlosnik]trochę bym się zdziwił gdybyś wyszarpnął łańcych spod wału, bo rozrusznika ma ok. 1,5 kW, no chyba, że prawą ręką przerzucasz mamuty przez góry - to innna sprawa [zlosnik]
Teray do ryeczy: klucz nasadowy 27 na koło pasowe złap końcówkę łańcucha i kręć w tę stronę kołem/wałem by można było go wyjąć. Jeśli nie masz łańcucha nowego to tego nie wyciągaj, bo z nowym nie będzie tak łatwo jak się może wydawać jak masz nowy to podepij go pod jeden koniec staregi i przeciągnij (oficjanie nie powinno się kręcić motorem w przeciwnym kierunku niż jego praca - oficjalnie)
pozdro

Autor:  marcinMB123200D [ pt cze 08, 2007 5:51 pm ]
Tytuł: 

Kłopot w tym że wystaje kawałek łańcucha ale nie końcówka .
Zrobiłbym fote ale aparat też odmawia posłuszeństwa.
końce tegoż łańcucha giną w czeluściach silnika i za nic nie chce wyjść.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/