MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Prezentacja...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=27335
Strona 1 z 2

Autor:  damien [ śr lip 18, 2007 9:13 am ]
Tytuł:  Prezentacja...

Witam,
no mimo ze juz tu pare dni kraze po forum, postanowilem zaprezentowac tez moj nowy nabytek. co prawda oryginal to nie jest..:) ale mnie bardzo cieszy:
W123 - kombi rok '83
klimatyzacja - jeszcze nei dziala..ale juz wkrotce:)
ABS - wlasnie zaczela mi sie palic kontorlka ABS'u - po wymianie klockow.. mechanik - do ktorego juz nie jezdze :) - stwierdzil ze on przy ABS'sie nic nie robil... :) tylko ze wczesniej dzialal wysmienicie.. czy tu moze miec wplyw na to np zastosowanie zlych klockow?? kontrolka zapala sie dopiero po chwili jazdy..na poczatku ABS'y dzialaja..
ASB
szyberdach
elektryczne szyby przod
elektryczne lusterko - pasazer
niestety gazniety (ale przynajmniej tanio jezdzi :) )

a fotki.. tutaj

Przy okazji pytanie...czytalem..czytalem...ale..
jak to jest z ta skrzynia biegow. oczywiscie wymienilem od razu wszystkie oleje...rowniez w skrzyni..i mechanik twierdzil ze pomiar na zimnym oleju robic... no bo zazwyczaj na bagnetach jest wskaznik na rozgrzany olej i zimny.. a skoro nie ma na rozgrzany tzn ze ten trzeba na zimnym sprawdzac? moglibyscie to skomentowac..??

To tyle na dzisiaj..by bylo..

Autor:  Jacku [ śr lip 18, 2007 12:19 pm ]
Tytuł: 

Gratulacje ! Ładny kombiaczek i wypas bardzo dobry jak na polską pulę S123 , trochę pracy i będzie naprawę do pozazdroszczenia. Wg . mnie do wywalenia te całe ospojlerowanie i cyrkle. Jak NIVO - działa ?
p.s.
Poczekaj trochę napewno ktoś napisze że chyba jest złamany [oczko] [zlosnik] .

Autor:  damien [ śr lip 18, 2007 12:56 pm ]
Tytuł: 

nivo dziala :) -- nawet juz wiem gdzie sie reguluje..
zasugerowano mi je troche podniesc no bo z przodu bylem zmuszony wymienic sprezyny - jedna byla zlamana :)

przy silniku w zasadzie pozostala jeszcze do wymiana uszczelka..przy kolektorze /wydechu/ ale poki co mechanik stwierdzil zeby na razie sobie odpuscic..bo jak sie sruby pourywaja to bedzie duzo pracy :) no ale chyba go zmusze do tego.:)..

zabawna historyjka z elektrykiem:)
na poczatku - tzn jak go wzialem to cala elektryka "raz chodzila/raz nie" :) facet ktory go sprzedawal stwierdzil ze jak sie mocniej uderzy w kokpit..to czesciej dziala - brutal.. wiec sru do elektryka..
1- pierwszy elektryk - nie..ja tego nei bede robil
2 -drugi - nie mam czasu
3 - trzeci - no..ale to bedzie kosztowac..to tak caly dzien roboty..no to dniowka..ze 400 PLN'a.. na to ja mu..super niech Pan robi.. a on mi na to: no ale tak za dwa miesiace po wakacjach.!!!!!!!!
4 - czwarty - mialem wiecej szczescia.. - okazalo sie ze wystarczylo wymienic "pozornie cale" bezpieczniki" i juz nie trzeba walic w kokpit by sie otwieraly szyby :) i kosztowalo mnie to ...zaledwie 30 PLN'a.:)

Autor:  MajsterGarage [ śr lip 18, 2007 1:02 pm ]
Tytuł: 

Bardzo mi sie podoba wypas w Twoim S123... Widze że auto jest z III seri. A czy ten kombiak nie miał kiedyś wycieraczek na lampach?
Szkoda tylko że VIN jest taki, jaki jest ;).

Autor:  damien [ śr lip 18, 2007 9:00 pm ]
Tytuł: 

hm...odpowiedz na pytanie z priv'a w sumie nie mam co ukrywac..a i fakt faktem ze ze wzgledu na zbyt mala ilosc postow nie moge pisac na priv'a :(

zatem co nastepuje:

hej,
nie wiem czy Cie ta kwota usatysfakcjonuje..:)
ale ja za nia dalem 2,5 tys PLN'a..
Czy twoja jest rowniez z takim drewienkiem automat etc??
prawie full wypas??
Jesli tak to zapodaj cene..bo bratu sie podoba...:)
Damien

Ja tam specjalnie nie zwracalem uwagi na blachy..bo wiadoma rzecz...ze itak trzeba robic..wiec lepiej to zrobic samemu...i wiedziec co sie ma :) a jeden kawalek mniej lub wiecej juz takiej roznicy nnie robi :)

Autor:  roadrunner [ śr lip 18, 2007 9:17 pm ]
Tytuł: 

damien pisze:
na poczatku ABS'y dzialaja


dzala czy tylko kontrolka sie nie pali?

damien pisze:
no bo zazwyczaj na bagnetach jest wskaznik na rozgrzany olej i zimny


raczej sporadycznie sie to spotyka

damien pisze:
ze ten trzeba na zimnym sprawdzac


Sprawdza sie po nagrzaniu motoru do prawidlowej temp. pracy oraz przejechaniu 10km (tak podaje instrukcja chyba)

Autor:  damien [ śr lip 18, 2007 11:36 pm ]
Tytuł: 

potem przestają dzialac i zapala sie kontrolka /potrafie rozroznic dzialajacy ABS od niedzialajacego :) posiadam go rowniez w bardziej wspolczesnym aucie:) /

Autor:  _me: how_ [ czw lip 19, 2007 8:49 am ]
Tytuł: 

Cześć wszystkim fanom T-Modelu!

Poziom oleju w ASB mierzymy przy temp. silnika 30-40 st. po napełnieniu przekładni poprzez przejście przez wszystkie pozycje wybieraka. Wtedy odczyt jest najdokładniejszy.

Autor:  WojtekW [ czw lip 19, 2007 9:49 am ]
Tytuł: 

damien pisze:
potem przestają dzialac i zapala sie kontrolka /potrafie rozroznic dzialajacy ABS od niedzialajacego :) posiadam go rowniez w bardziej wspolczesnym aucie:) /


Ja podobną rzecz miałem w Seacie Toledo (tyle, że 12 lat młodszym :lol:).

Na początku wszystko było ok, po pewnym czasie zaczęła kontrolka się zapalać od czasu do czasu (jak się paliła, to ABS nie działał). Teraz pali się stale. Najprawdopodobniej zaśniedziałe styki przy czujnikach, albo czujniki do wymiany. Taki czujniczek może sporo kosztować. Poza tym, mogło się stać tak, że podczas naprawy gość oparł się/otarł czujnik i zaśniedziałe kabelki nie stykają...

Autor:  witek-sec [ czw lip 19, 2007 1:48 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Poziom oleju w ASB mierzymy przy temp. silnika 30-40 st. po napełnieniu przekładni poprzez przejście przez wszystkie pozycje wybieraka. Wtedy odczyt jest najdokładniejszy.


(me: how) nie dodales jeszcze ze poziom oleju w ASB mierzymy przy wlaczonym/chodzacym silniku , nie dla wszystkich jest to tak oczywiste jak dla Ciebie :lol: Najlepiej sprawdzac poziom na pozycji wybieraka P.

Autor:  georem [ czw lip 19, 2007 1:56 pm ]
Tytuł: 

damien pisze:
potem przestają dzialac i zapala sie kontrolka /potrafie rozroznic dzialajacy ABS od niedzialajacego :) posiadam go rowniez w bardziej wspolczesnym aucie:) /


Prawdopodobnie ruszył/uszkodził sie czujnik ABS przy jednym z kół. Trzeba sprawdzić czujniki.

Autor:  kielbik [ czw lip 19, 2007 10:58 pm ]
Tytuł: 

damien pisze:
mechanik twierdzil ze pomiar na zimnym oleju robic... no bo zazwyczaj na bagnetach jest wskaznik na rozgrzany olej i zimny.. a skoro nie ma na rozgrzany tzn ze ten trzeba na zimnym sprawdzac
Niezly fachura z tego mechanika: ABS sknocil, na temat automatycznej skrzyni sie wymadrza... Oznaczenie dla zimnego i goracego oleju jest na miarkach oleju w ukladach wspomagania kierownicy, ktore wypelniane sa takim samym olejem jak automatyczne (i coponiektore mechaniczne) skrzynie. Chodzi oczywiscie o ATF - Dexron, ktory, w przeciwienstwie do oleju silnikowego, bardzo silnie sie rozszerza (zwieksza objetosc) wraz ze wzrostem temperatury. Poziom oleju mierzy sie ZAWSZE przy temperaturze roboczej (ok. 80°C), co odpowiada ok. 15 minutowej jezdzie oraz przy pracujacym silniku, przewahlowawszy uprzednio wszystkie pozycje i zostawiwszy na N. Wybaczcie (me: how) i witek-sec, ze podwazam tutaj wasze wypowiedzi ale nie moglem sie powstrzymac*. Temat juz wielokrotnie poruszany na forum a nadal sa niescislosci. Przeraza mnie tez fakt, ze ciagle spotykam mechanikow, ktorzy nie wiedza jak poprawnie zmierzyc poziom oleju w ASB :(

* jak juz tak doswiadczeni forumowicze popelniaja niescislosci to pomyslalem, ze to ze mna jest cos nie tak i zaraz zajrzalem do instrukcji obslugi - a szczescie dobrze pamietalem... :)

Autor:  _me: how_ [ czw lip 19, 2007 11:30 pm ]
Tytuł: 

Z takiego podważania, wychodzą rzeczy najlepsze.

kielbik pisze:
* jak juz tak doswiadczeni forumowicze popelniaja niescislosci to pomyslalem, ze to ze mna jest cos nie tak i zaraz zajrzalem do instrukcji obslugi - a szczescie dobrze pamietalem... :)


Mnie bardziej przeraża mechanik, który czyta instrukcję dla przeciętnego użytkownika. Oczywiście, że olej możesz zmierzyć przy temp. roboczej i po to jest miarka i oznaczenia na niej. Jednak literatura bardziej ambitna niż niebieska książeczka podaje, że dokładniejszy wynik uzyskuje się przy niedogrzanym oleju, jednak trzeba wiedzieć jak ten wynik odczytać. Tego książeczka już nie podaje, bo gdyby traktowała wszystko w ten sposób, miałaby 400 stron.

Autor:  kielbik [ czw lip 19, 2007 11:48 pm ]
Tytuł: 

(me: how), nie podejrzewasz mnie chyba, ze posilkuje sie niebieska ksiazeczka w formacie B5. Jak chcesz to zeskanuje ci odpowiednia strone z Wartungshandbuch, Personenwagen, Teil I, tez w niebieskiej oprawie (segregatorze) i na oko ma wlasnie ok. 400 stron. Zrobiles mi wielka przykrosc... :cry:

I nie bardzo kapuje na czym mialaby polegac wygoda pomiaru przy 30-40°C, chodzi o to zeby sobie lapek nie poparzyc? [zlosnik]. Pomiar przeprowadza sie przy temperaturze roboczej ze wzgledu na wspomniana rozszerzalnosc cieplna oleju. Tylko wtedy mozna odczytac poziom, ktory jest przez 99,9% czasu kiedy skrzynia jest w eksploatacji (chyba, ze ktos jezdzi samochodem notorycznie na odcinkach rzedu 1000-3000 m). Temperatura oleju w skrzyni, gdy juz osiagnie wymagany poziom, jest bardzo stabilna i niezalezna od temperatury zewnetrznej czy obciazenia, utrzymywana jest przez wymiennik ciepla znajdujacy sie w chlodnicy wody.

Autor:  _me: how_ [ pt lip 20, 2007 12:04 am ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
(me: how), nie podejrzewasz mnie chyba, ze posilkuje sie niebieska ksiazeczka w formacie B5. Jak chcesz to zeskanuje ci odpowiednia strone z Wartungshandbuch, Personenwagen, Teil I, tez w niebieskiej oprawie (segregatorze) i na oko ma wlasnie ok. 400 stron. Zrobiles mi wielka przykrosc... :cry:


Przepraszam Cię najmocniej, ale zarówno Bartek jak i ty, napisaliście, że zaglądacie do instrukcji obsługi. Trochę mnie to zdziwiło, gdyż w swojej nie znalazłem słowa na ten temat. Niestety mam pod ręką tylko szwedzką i jest trochę inna.

Jeśli jestes pewien, że wydawnictwo, które posiadasz ma zastosowanie do 123 i czerwonego oleju, to oczywiście nic nie skanuj. Pozostanie mi uznać wyższość wiedzy spisanej dla serwisantów, której nie było mi nigdy dane nawet oglądać, nad wydawnictwiem typu "Helfe mir selbst", które w wyścigu autorytetów przegrywa już na starcie tytułem.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/