MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

czasem gaśnie, a potem jest OK ??? - PILNE
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=27774
Strona 1 z 1

Autor:  lysy2 [ czw sie 09, 2007 10:17 pm ]
Tytuł:  czasem gaśnie, a potem jest OK ??? - PILNE

hej
od 2 dni mam taki problem:
po pracy odpalam, przejechalem 100m i stanalem na skrzyzowaniu, bo auto zgaslo, wlasciwie to sie zdlawilo jakby zabraklo pradu lub paliwa.
stoje... krece i nie odpala, ani na Pb, ani na LPG - wiec nie paliwo
filtr pow. czysty i caly dolot OK
poruszalem troche kablami, odpalam - nic
odpalam X raz, pizgnelo z rury wydechowej (pewnie nadmiar mieszanki) i odpalila :o
dojechalem bez problemu do domu auto w pelni sprawne rowno pracuje, pelna moc itp.
dzis dokladnie to samo - do pracy ok, po pracy 100m i stoje.
dzis nic nie ruszalem, poczekalem 1min. i za 4 razem odpalilem
popoludniu pojechalem na impre i wracajac auto po 2km stracilo moc - stoje. odpalilem za 3 razem, przejechalem 800m i znowu to samo
odpalilem za 1 razem
jade 200m i utrata mocy. wysprzeglilem i toczac sie odpalilem "na pych"
i tak 2x, a potem do domu spokoj... pelna moc auto jak zawsze...
chcialem przetestowac co by moglo byc, ale szarpiac za kable nie udalo mi sie zgasic auta. nie bylem w stanie stwierdzic, czy to brak iskry czy co... bo jak testowalem to efekt sie nie chcial pojawic.
napiecie na cewce 0,8-0,9V
kopolka i palec OK
gaz mi nie strzela nigdy
myslalem, ze moze cos w wydechu sie blokuje, ale czy to mozliwe??
jutro potestuje czy jest iskra i nap. na cewce jak krece - jesli sie efekt powtorzy.

czy ktos wie co to moze byc? mial ktos cos podobnego?
efekt nieregularny i po chwili niedomagania jest OK :o :o :o

Autor:  Janfocus [ czw sie 09, 2007 10:21 pm ]
Tytuł: 

sprawdziłbym cewkę -czy jakieś kable (szczególnie te od niskiego napięcia) nie mają przerwy, nie są luźne... Ewentualnie czy cewka się grzeje? -może ma jakieś okresowe zwarcie... Jak było sprawdzane napięcie na cewce? Bo jeśli na chodzie silnika, to jest to wartość uśredniona (w końcu to układ impulsowy)...

Autor:  lysy2 [ czw sie 09, 2007 10:35 pm ]
Tytuł: 

cewka sie niespecjalnie grzeje
nap. faktycznie na chodzie i przy rozruchu, ale zakonczonym powodzeniem
kabelki przy cewce poruszalem i doczyscilem, nie byly luzne, a czy nie maja przebicia to tego juz nie sprawdzilem, bo w sumie nie ma jak
nie wiem co tam jeszcze sprawdzic, bo osprzet WN raczej jest ok (wnioskuje po rownej pracy gdy brak niedomagania i nie gasnieciu przy ruszaniu kablami) - jedyne co mi przychodzi do glowy to:
- modul zapl. (wole nie myslec)
- cewka (mam zapas)
- jakies kable- ale jakie?
- kabel WN - cewka-kopolka (ale raczej watpie)
- zatykajacy sie wydech ???

tylko, ze nie sztuka tak wymieniac i gdybac...

Autor:  Janfocus [ czw sie 09, 2007 10:50 pm ]
Tytuł: 

mi to wygląda na przerwy w prądzie -być może coś się przegrzewa -myślę ze dobrym sposobem byłoby wymienić cewkę -skoro jest zapas, a jak to nie pomoże to spróbować z innym modułem -poza tym sprawdzić połączenia od czujników do modułu i cewki...
I jeszcze takie głupie pytanie -czy klema na aku jest ok?
Opcja z wydechem odpada, bo tam praktycznie nie ma się co zatkać...

Autor:  lysy2 [ czw sie 09, 2007 10:59 pm ]
Tytuł: 

cewke zmienie i kabel WN (mam stary) po pracy
klema OK, bo niedawno zmienialem starenki akku i bylo wszystko ruszane
niedawno tez robilem alternator - padl regulator i lozyska, ale to chyba nie mialo wplywu na ew. pozniejsze inne niedomagania
tak sie zastanawiam nad tymi polaczeniami - jakie sa?
- czujnik walu idzie na modul (jakis inny ten kabel - jak toto sprawdzic?)
- co dokladnie przychodzi na cewke ? - polaczenie z modulem i co dalej?

z gory dzieki :)

Autor:  Wojtyla [ pt sie 10, 2007 9:18 am ]
Tytuł: 

Witam
Jak już będziesz grzebał to sprawdź kabel impulsów Halla na aparacie zapłonowym (moduł-aparat) wystarczy, że jest przetarcie/zwarcie/brak styku i du.a z iskry [zlosnik] możesz to sprawdzić na pracującym motorze
pozdro

Autor:  lysy2 [ pt sie 10, 2007 10:07 am ]
Tytuł: 

czy sa jakies wartosci opornosci jakie ma spelniac Hall?
jak ruszalem kablami to silnik nie gasl

Autor:  Wojtyla [ pt sie 10, 2007 12:42 pm ]
Tytuł: 

Witam
Nie znam wartości co do rezystancji kabli, rozumiem, że ruszałeś te od aparatu i je dokładnie oglądnąłeś (podobne skutki mają Poldoloty z modułami, większość magików myśli, że to moduły a to tylko kabelki do aparatu zapłonowego)
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1186742263_1.jpg
no chyba, że coś jeszcze zataiłeś/ominąłś [zlosnik]
pozdro

Autor:  lysy2 [ sob sie 11, 2007 12:05 pm ]
Tytuł: 

zmienilem cewke i kabel miedzy cewka i kopolka
sprawdzilem polaczenie w kablu Halla - OK
przeczyscilem wszystkie styki
efekt ten sam, choc w czasie jazdy nie musialem stawac i odpalil "na pych" - czyli ze przerwa w dostawie pradu krociutka
potem testowalem jeszcze i dziwne zjawisko sie pojawilo:
z trudem odpalil, ale jak odpalil, to chodzil na wolnych, a na wysokie wchodzil na 1 sek. i sie dlawil - spadal na wolne i nie gasl (na Pb i LPG) - na wolnych rowno i tak 5 min. testowania
przygazowujac pracowal nierowno- jakby nie na wszystkie gary
-potem zgasl i byly problemy z odpaleniem wogole (iskry nie bylo - sprawdzalem podczas krecenia)

o co biega?
wymontowalem modul i dzis go wieczorem rozkrece i poogladam
nr modulu 0 227 100 023 ( 001 545 86 32) - moze ma ktos pozyczyc do testu taki

---------------

modul sie okazal sprawny
zawinil cholerny kabel, a konkretnie zlaczka przy aparacie zaplonowym
ale o tym dowiedzialem sie dopiero po jej rozwaleniu (nierozbieralna)
dzieki wszystkim za sugestie i pomoc

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/