MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
czasem gaśnie, a potem jest OK ??? - PILNE https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=27774 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lysy2 [ czw sie 09, 2007 10:17 pm ] |
Tytuł: | czasem gaśnie, a potem jest OK ??? - PILNE |
hej od 2 dni mam taki problem: po pracy odpalam, przejechalem 100m i stanalem na skrzyzowaniu, bo auto zgaslo, wlasciwie to sie zdlawilo jakby zabraklo pradu lub paliwa. stoje... krece i nie odpala, ani na Pb, ani na LPG - wiec nie paliwo filtr pow. czysty i caly dolot OK poruszalem troche kablami, odpalam - nic odpalam X raz, pizgnelo z rury wydechowej (pewnie nadmiar mieszanki) i odpalila ![]() dojechalem bez problemu do domu auto w pelni sprawne rowno pracuje, pelna moc itp. dzis dokladnie to samo - do pracy ok, po pracy 100m i stoje. dzis nic nie ruszalem, poczekalem 1min. i za 4 razem odpalilem popoludniu pojechalem na impre i wracajac auto po 2km stracilo moc - stoje. odpalilem za 3 razem, przejechalem 800m i znowu to samo odpalilem za 1 razem jade 200m i utrata mocy. wysprzeglilem i toczac sie odpalilem "na pych" i tak 2x, a potem do domu spokoj... pelna moc auto jak zawsze... chcialem przetestowac co by moglo byc, ale szarpiac za kable nie udalo mi sie zgasic auta. nie bylem w stanie stwierdzic, czy to brak iskry czy co... bo jak testowalem to efekt sie nie chcial pojawic. napiecie na cewce 0,8-0,9V kopolka i palec OK gaz mi nie strzela nigdy myslalem, ze moze cos w wydechu sie blokuje, ale czy to mozliwe?? jutro potestuje czy jest iskra i nap. na cewce jak krece - jesli sie efekt powtorzy. czy ktos wie co to moze byc? mial ktos cos podobnego? efekt nieregularny i po chwili niedomagania jest OK ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Janfocus [ czw sie 09, 2007 10:21 pm ] |
Tytuł: | |
sprawdziłbym cewkę -czy jakieś kable (szczególnie te od niskiego napięcia) nie mają przerwy, nie są luźne... Ewentualnie czy cewka się grzeje? -może ma jakieś okresowe zwarcie... Jak było sprawdzane napięcie na cewce? Bo jeśli na chodzie silnika, to jest to wartość uśredniona (w końcu to układ impulsowy)... |
Autor: | lysy2 [ czw sie 09, 2007 10:35 pm ] |
Tytuł: | |
cewka sie niespecjalnie grzeje nap. faktycznie na chodzie i przy rozruchu, ale zakonczonym powodzeniem kabelki przy cewce poruszalem i doczyscilem, nie byly luzne, a czy nie maja przebicia to tego juz nie sprawdzilem, bo w sumie nie ma jak nie wiem co tam jeszcze sprawdzic, bo osprzet WN raczej jest ok (wnioskuje po rownej pracy gdy brak niedomagania i nie gasnieciu przy ruszaniu kablami) - jedyne co mi przychodzi do glowy to: - modul zapl. (wole nie myslec) - cewka (mam zapas) - jakies kable- ale jakie? - kabel WN - cewka-kopolka (ale raczej watpie) - zatykajacy sie wydech ??? tylko, ze nie sztuka tak wymieniac i gdybac... |
Autor: | Janfocus [ czw sie 09, 2007 10:50 pm ] |
Tytuł: | |
mi to wygląda na przerwy w prądzie -być może coś się przegrzewa -myślę ze dobrym sposobem byłoby wymienić cewkę -skoro jest zapas, a jak to nie pomoże to spróbować z innym modułem -poza tym sprawdzić połączenia od czujników do modułu i cewki... I jeszcze takie głupie pytanie -czy klema na aku jest ok? Opcja z wydechem odpada, bo tam praktycznie nie ma się co zatkać... |
Autor: | lysy2 [ czw sie 09, 2007 10:59 pm ] |
Tytuł: | |
cewke zmienie i kabel WN (mam stary) po pracy klema OK, bo niedawno zmienialem starenki akku i bylo wszystko ruszane niedawno tez robilem alternator - padl regulator i lozyska, ale to chyba nie mialo wplywu na ew. pozniejsze inne niedomagania tak sie zastanawiam nad tymi polaczeniami - jakie sa? - czujnik walu idzie na modul (jakis inny ten kabel - jak toto sprawdzic?) - co dokladnie przychodzi na cewke ? - polaczenie z modulem i co dalej? z gory dzieki ![]() |
Autor: | Wojtyla [ pt sie 10, 2007 9:18 am ] |
Tytuł: | |
Witam Jak już będziesz grzebał to sprawdź kabel impulsów Halla na aparacie zapłonowym (moduł-aparat) wystarczy, że jest przetarcie/zwarcie/brak styku i du.a z iskry ![]() pozdro |
Autor: | lysy2 [ pt sie 10, 2007 10:07 am ] |
Tytuł: | |
czy sa jakies wartosci opornosci jakie ma spelniac Hall? jak ruszalem kablami to silnik nie gasl |
Autor: | Wojtyla [ pt sie 10, 2007 12:42 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Nie znam wartości co do rezystancji kabli, rozumiem, że ruszałeś te od aparatu i je dokładnie oglądnąłeś (podobne skutki mają Poldoloty z modułami, większość magików myśli, że to moduły a to tylko kabelki do aparatu zapłonowego) http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1186742263_1.jpg no chyba, że coś jeszcze zataiłeś/ominąłś ![]() pozdro |
Autor: | lysy2 [ sob sie 11, 2007 12:05 pm ] |
Tytuł: | |
zmienilem cewke i kabel miedzy cewka i kopolka sprawdzilem polaczenie w kablu Halla - OK przeczyscilem wszystkie styki efekt ten sam, choc w czasie jazdy nie musialem stawac i odpalil "na pych" - czyli ze przerwa w dostawie pradu krociutka potem testowalem jeszcze i dziwne zjawisko sie pojawilo: z trudem odpalil, ale jak odpalil, to chodzil na wolnych, a na wysokie wchodzil na 1 sek. i sie dlawil - spadal na wolne i nie gasl (na Pb i LPG) - na wolnych rowno i tak 5 min. testowania przygazowujac pracowal nierowno- jakby nie na wszystkie gary -potem zgasl i byly problemy z odpaleniem wogole (iskry nie bylo - sprawdzalem podczas krecenia) o co biega? wymontowalem modul i dzis go wieczorem rozkrece i poogladam nr modulu 0 227 100 023 ( 001 545 86 32) - moze ma ktos pozyczyc do testu taki --------------- modul sie okazal sprawny zawinil cholerny kabel, a konkretnie zlaczka przy aparacie zaplonowym ale o tym dowiedzialem sie dopiero po jej rozwaleniu (nierozbieralna) dzieki wszystkim za sugestie i pomoc |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |