MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

380 vs 450 - potrzebna pomoc.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=27795
Strona 1 z 2

Autor:  radek57 [ pt sie 10, 2007 10:02 pm ]
Tytuł:  380 vs 450 - potrzebna pomoc.

Witam serdecznie,

Od ponad dwóch lat ostro choruję na W107. Od ponad roku regularnie przeglądam Wasze forum, ale dopiero dziś oficjalnie się zalogowałem.

Mam 2 pytania.
1. Jaka jest Wasza opinia na temat 380 SLC, porównując z 350 bądź 450? Mam wrażenie, że swego czasu ktoś strasznie krytykował silnik 3,8.
Długo szukałem tego wątku na forum, ale bez rezultatu.
Jak to więc wygląda z 3,8 w praktyce?

2. Czy ktoś z Was zna może takiegoż 380 SLC '79 z Koszalina? Do niedawna był na allegro.
Autko po gruntownej blacharce (zmienione progi, podłoga, błotniki), nowe skóry (oryginalnie był welur). Ogólnie wygląda na dobrą robotę, chociaż np. skóra nie do końca pod oryginał. Kilka lat temu zmieniono w nim silnik z oryginalnego 3,5 na wspomniane już 3,8. No i niestety instalacja gazowa.
Oryginalnych niemieckich papierów tego autka brak.
Jakie rozsądne pieniądze można zapłacić za takie autko, bo na allegro rozstrzał cenowy naprawdę bardzo duży?

Zanim się wybiorę na oględziny, a mam niezły kawałek, będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Pozdrawiam,
Radek

Autor:  georem [ ndz sie 12, 2007 1:35 pm ]
Tytuł: 

380 po 1981 to bardzo dobry wybór, ale mogą być nie tanie bo mało ich wyszło. 380 są bardzo oszczędne w porównaniu do 350/450. Powodzenia w poszukiwaniach, myślę że za 20kpln nie będzie łatwo znaleść zadbane auto, mysle że realniejszy jest przedział 25-30kpln. Powodzenia w poszukiwaniach.

Autor:  Kubitus [ ndz sie 12, 2007 4:40 pm ]
Tytuł: 

Nie jest to potwierdzona informacja (nie spotkalem sie z takim przypadkiem), ale moj mechanik mowil ze silniki 380 są słabe konstrukcyjnie. Ich czułym punktem jest ponoć łańcuch rozrządu, który lubi się zrywać.

Autor:  georem [ ndz sie 12, 2007 4:59 pm ]
Tytuł: 

Kubitus pisze:
Nie jest to potwierdzona informacja (nie spotkalem sie z takim przypadkiem), ale moj mechanik mowil ze silniki 380 są słabe konstrukcyjnie. Ich czułym punktem jest ponoć łańcuch rozrządu, który lubi się zrywać.


Ja bym wolał to potwierdzić konkretnie, moźe być problem z silnikami z pojedyńczym łańcuchem, ale jak wiadomo te były stosowane raczej w pierwszych egzemplarzach produkcji tego silnika, później nie będzie żadnych objawów tego typu, a oszczędność tej jednostki zadziwia. M116 380 pali mniej średnio niż M110 280.

Autor:  radek57 [ pn sie 13, 2007 10:01 am ]
Tytuł: 

Dzięki za odp,

Też słyszałem, że podobno z 380 czasem są problemy. No właśnie... podobno...

Ten SLC o którym pisałem jest tutaj
http://moto.allegro.pl/item214734215_me ... _stan.html
Mam też fotki z remontu.

Co myślicie?
Martwią mnie trzy rzeczy: 1. Zmieniano w nim silnik, 2. Nie ma żadnych fabrycznych papierów 3. Ma inst. gaz.
Poza tym M116 E36 wyprodukowali znacznie mniej niz np. 450 i z częściami może być trochę gorzej. I nie wiadomo czy ten 380 jest po '81.

Reszta przemawia na plus. Facet chce za niego 25tyś.
I sam już nie wiem, czy szukać dalej w PL, czy przejechać sie do DE i kupić coś do remontu.

Pozdrawiam
Radek

Autor:  Kubitus [ pn sie 13, 2007 10:16 am ]
Tytuł: 

georem pisze:
oszczêdno¶æ tej jednostki zadziwia. M116 380 pali mniej ¶rednio ni¿ M110 280.


To zupełnie jak M116.985, pali tyle samo, albo mniej od M110 [zlosnik] <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
Cytuj:
Reszta przemawia na plus. Facet chce za niego 25ty¶.


A środek? jaki był oryginalny? masz jakieś inne zdjęcia tej skóry ?

Poza tym czy kolor nadwozia jest zgodny z VINem ?


A może Tego

Autor:  radek57 [ pn sie 13, 2007 2:13 pm ]
Tytuł: 

Ten na www.mb.org.pl na pierwszy rzut oka wygląda bardzo ładnie. Dzięki za info Kubitus. Napiszę do właściciela, coby dowiedzieć się czegoś więcej. Niestety różnica w cenie jest dość znaczna. Pytanie tylko czy adekwatna do tego co się otrzymuje w zamian. Trza obejrzeć.

Wracając to tego 380 SLC właściciel mówi, że oryginalnie był niebieski welur (kod 902), co jest zgodne z VINem, sprawdziłem (zainteresowanym podaję - WDB10702312013193). Teraz jest nowa, również niebieska, ale skóra.
Ale chyba nie jest w 100% zrobiona na wzór oryginału. Czy nie powinna mieć więcej tych podłużnych pasów na środkach siedzeniach? Trochę rzuca się w oczy, a może po prostu się czepiam... Wygląda przecież nieźle.
Poza tym głośniki w drzwiach.

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1187005046_c.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1187005175_g.jpg

Blachy wg VIN powinny być koloru - 735 astral silver metallic.
Facet mówi, że pomalował zgodnie z paletą MB, ale odcień ciemniejszy. Gdyby nie powiedział, to ja bym się nie poznał, bo na fotkach tak naprawdę wg. mnie nie widać różnicy.

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1187005541_9a.jpg
http://www.meinbenz.de/farben/107/107_7 ... silber.htm

Co myślicie?

Autor:  georem [ pn sie 13, 2007 2:37 pm ]
Tytuł: 

radek57 pisze:
Ten na www.mb.org.pl na pierwszy rzut oka wygląda bardzo ładnie.


35000zł (do negocjacji) a 500SLC to zła cena? ;)

Autor:  aegm [ pn sie 13, 2007 4:53 pm ]
Tytuł: 

radek57 pisze:
Ale chyba nie jest w 100% zrobiona na wzór oryginału. Czy nie powinna mieć więcej tych podłużnych pasów na środkach siedzeniach?


ja bym tego auta nie kupil ze wzgledu na wnetrze!jest dalece odlegle od oryginalu i poprzez to mi sie w ogole nie podoba. oryginalna skora powinna miec szesc waskich pasow na siedzeniech i byc dziurkowana.
do tego ta kiera i glosniki w drzwiach... [szalone]
oto jak powinno wygladac wnetrze oryginalnej 107ki z niebieska skora:
Obrazek
nie poruszajac tematu gazu w 107 [zlosnik] [oczko]

p.s.wlasciciel pisze o spryskiwaczach reflektorow! a gdzie zgubil wycieraczki...? :roll:

Autor:  marpie [ sob gru 22, 2007 3:02 pm ]
Tytuł: 

Witam

Ja też ostatnio zachorowałem na R107. Odnośnie silników 380, to ich słabym punktem jest pojedynczy łańcuch rozrządu (modele do 1981), który się zrywa. Później były montowane podwójne, aczkolwiek swego czasu Mercedes bezpłatnie wymieniał łańcuchy. Podekrzewam że można to zrobić i teraz (ale już nie bezpłatnie :cry: )

Autor:  georem [ sob gru 22, 2007 6:04 pm ]
Tytuł: 

marpie pisze:
Ja też ostatnio zachorowałem na R107. Odnośnie silników 380, to ich słabym punktem jest pojedynczy łańcuch rozrządu (modele do 1981), który się zrywa. Później były montowane podwójne, aczkolwiek swego czasu Mercedes bezpłatnie wymieniał łańcuchy. Podekrzewam że można to zrobić i teraz (ale już nie bezpłatnie :cry: )


A jaki problem, kupić R107 po 1981, są lepsze i mniej palą (sporo), mają inną skrzynię i most. Polecam R107 bo to swietna zabawa i duuuużo przyjemności.

Obrazek

Autor:  marpie [ sob gru 22, 2007 7:03 pm ]
Tytuł: 

A jak jest z mocą w 380? 155KM czy 204/218?

Autor:  georem [ sob gru 22, 2007 10:20 pm ]
Tytuł: 

marpie pisze:
A jak jest z mocą w 380? 155KM czy 204/218?


155KM mają wszystkie wersje USA, moc 218KM do 1981, p;óźniejsze 204 i te są godne uwagi. Wersja USA jeździ słabo, ale brzmi zacnie jak każde V8.

Autor:  marpie [ ndz gru 23, 2007 3:26 am ]
Tytuł: 

Hm, a 380 robili w ogóle na Europę?

Autor:  karaya [ ndz gru 23, 2007 10:35 am ]
Tytuł: 

Jak będziesz zainteresowany to mogę go obejrzeć wstępnie i porobić dodatkowe fotki w hi-res.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/