MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Tylnie szyby qp PILNE!!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=27932
Strona 1 z 1

Autor:  vpiqs [ pt sie 17, 2007 1:27 pm ]
Tytuł:  Tylnie szyby qp PILNE!!!

Witam
Co moze byc przyczyna blokowania sie szyb na prowadnicach za pasami (nie ten badyl aluminiowy). Jak pomagam przy otwieraniu to ok. ale nie o to chyba chodzi.
Prosze o pilne odpowiedzi.

Autor:  Patro [ pt sie 17, 2007 9:37 pm ]
Tytuł: 

vpiqs pisze:
Co moze byc przyczyna blokowania sie szyb na prowadnicach za pasami


Brud w prowadnicach, którego kumulowaniem w wyżej wymienionych były prawdopodobne próby reanimacji poprzez popsiukanie pierwszym z brzegu cudownym siuwaksem. Inaczej mówiąc, w dolnej ramce szyby znjduje się plastikowa rolka (ślizgacz), który przesuwa się w prowadnicy wahliwej, mającej kształt ceownika. Aby jeden element przesuwał się względem drugiego z jak najmniejszymi oporami, wymagana jest czystość obu elementów. Po oczyszczeniu powinno być dobrze.

Druga, mniej prawdopodobna możliwość, do poprzeginanie ramion podnośnika przy siłowej próbie kręcenia korbką, w celu podniesienia lub opuszczenia kleszczącej się szyby.

Autor:  bary123ce [ pt sie 17, 2007 10:00 pm ]
Tytuł: 

Raczej nie brud. Prędzej
Patro pisze:
Druga możliwość

Autor:  Patro [ sob sie 18, 2007 6:22 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
Raczej nie brud.


Warto to jednak sprawdzić. Gdy kupiłem swoją C123, szyby wogóle się nie otwierały. W prowadnicach zalegała ogromna ilość syfu, wymieszanego z siuwaksami, smarami, olejami, którymi poprzedni właściciele próbowali w najprostszy i najszybszy sposób spowodować doraźne opuszczanie szyby.

Gdyby się okazało, że winę za blokowanie szyby ponoszą pogięte ramiona podnośnika, to przy demontarzu mechanizmu i tak trzeba będzie wymontować również prowadnice. Jest to dobra okazja by je wyczyścić i cieniutko przesmarować np. smarem silikonowym. Po takich zabiegach będzie można opuszczać lub podnosić szybkę, kręcąc korbką jednym palcem. [zlosnikz]

Autor:  bary123ce [ sob sie 18, 2007 7:57 pm ]
Tytuł: 

Powiem szczerze , że nie spotkałem się z QP, w którym prowadnice byłyby tak brudne, że nie dałoby się otworzyć szyb przy ręcznym mechanizmie. Ale oczywiście masz rację, że
Patro pisze:
Warto to jednak sprawdzić
bo kto smaruje- ten jedzie!
[zlosnik] <br>Dodano po 39 sekundach.:<br> Apropos- Durex żel -Polecam! Sprawdza się[zlosnik]

Autor:  vpiqs [ wt sie 21, 2007 8:16 pm ]
Tytuł: 

Niestety po baaaaaardzo dokładnym czyszczeniu i dokładnym nasmarowaniu szyba dalej sie zacina. Oglądalem siłownik nie nosi najmniejszych sladow skrzywienia.
Jest tam mnustwo mozliwosci regulacji moze to tylko kwestia ustawienia?

Autor:  bary123ce [ wt sie 21, 2007 9:58 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jest tam mnustwo mozliwosci regulacji moze to tylko kwestia ustawienia?

Oczywiście, że jest to możliwe. Czy jak odchylasz szybe w którąś stornę to lepiej idzie? Jesli tak to znaczy ze gdzies idzie w poprzek. sprobuj ustawic ją inaczej. Wyciągałeś cały mechanizm czy oglądałeś go gdy był zamontowany?

Autor:  vpiqs [ śr sie 22, 2007 7:55 am ]
Tytuł: 

Miałem manualne szyby i właśnie tak działały (trzeba bylo lekko docisnąć od góry),teraz zakładam elektryczne. Wczoraj wyciągnąłem wszystko, wyczyściłem do 0 i ponownie nasmarowałem. Trochę regulacji i szyba już sama sie opuszczała lekko zwalniając w miejscu gdzie wcześniej się blokowała. Po założeniu uszczelki wewnętrznej znowu zaczęła się blokować (w tym samym miejscu gdzie wcześniej). Ten sam obiaw w manualnych i elektrycznych? Od strony pasażera (tył) jest możliwe ze jest zwichrowany silownik ale od strony kierowcy (tył) nie ma najmniejszych śladów uszkodzenia. Sam już nie wiem co to może być. Może plastikowy ślizgacz? Ale nowy to cenowy kosmos 253 zł szt.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/