MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123]Zbieżność kół przednich
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=27989
Strona 1 z 1

Autor:  holyfido [ wt sie 21, 2007 4:30 pm ]
Tytuł:  [W123]Zbieżność kół przednich

jakie wartosci dla 200D ?

Autor:  THC [ wt sie 21, 2007 5:31 pm ]
Tytuł: 

Zbieżność 3 +/- 1mm
Pochylenie koła 0* +/- 10'
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 8*45' +/- 30'


Auto bez obciążenia.

Autor:  holyfido [ wt sie 21, 2007 8:29 pm ]
Tytuł: 

Bog zaplac :-)

Wymieniono - wspornik drazka kierowniczego, wszystkie koncowki drazkow, jeden dolny sworzen. Dalej stuka ;(

Do wymiany jeszcze drugi sworzen, jak nie pomoze to wymienie oba gorne wahacze, chociaz bez obciazenia nie generuja zadnych dzwiekow.

No i najwieksza bolaczka, to przekladnia kierownicza, dobrze, ze mam dwie, to w wolnej chwili jedna rozbiore i zobacze gdzie moga takie luzy powstawac.

Autor:  THC [ wt sie 21, 2007 8:38 pm ]
Tytuł: 

Nie ma za co.
Mi po wymianie wspornika drążka, swoją drogą naszykowałem się z browarami , a tu "pech" poszło gładko he he he.
odchyłka powstała taka, że diagnoście zrzedła mina.
Wymień wahacze i co tam jeszcze wyjdzie na szarpaku, i wtedy na ustawienie.
Ja płaciłem na kołach 14 a, 49zł, na 16 już stówkę.
Sprzęt do ustawień jakis mega coś tam hector.
Dało radę prowadzi się bardzo dobrze.

Autor:  wielki3333 [ śr sie 22, 2007 1:25 pm ]
Tytuł: 

podłącze się , jakie wartości ma mieć 240D bo szukali to w 123 nieznalazł ale po silniku coś ustawiał

Autor:  THC [ śr sie 22, 2007 2:27 pm ]
Tytuł: 

Wartości sa raczej takie same.

Autor:  holyfido [ czw sie 23, 2007 9:45 pm ]
Tytuł: 

Przyokazji zdobywania wiedzy teoretycznej na temat geometrii zawieszenia znalazlem taka strone http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/geometria.html

A na tej stronie ciekawe rzeczy, mianowicie:

Myślę, że warto przy tej okazji obalić pewien mit powielany często przez niektórych kierowców. Mianowicie zbieżność nie ma nic wspólnego z tzw. ściąganiem samochodu, dlatego że parametr ten dotyczy pary kół a nie tylko jednej strony.

Autor:  Wojtyla [ pt sie 24, 2007 9:57 am ]
Tytuł: 

Witam
holyfido pisze:
Myślę, że warto przy tej okazji obalić pewien mit powielany często przez niektórych kierowców. Mianowicie zbieżność nie ma nic wspólnego z tzw. ściąganiem samochodu, dlatego że parametr ten dotyczy pary kół a nie tylko jednej strony.

Należałoby poprosić kola, który to pisał by se baranka o ścianę z przytupem jeb...ął [szalone]
Niech sobie gościu zrobi auto zbieżne i spróbuje pojechać pow. 60 km/h lub rozbieżne i je obciąży i pojeździ, to mu kopara opadnie, a i zdanie się zmieni [zlosnik] Już w pkt. b jest błąd skoro A>B na rys. 1 z kierunkiem jazdy, to auto jest zbieżne [zlosnik] , a nie jak napisał rozbieżne. Ponadto jakoś tak dziwnie się ślizgnął co do zbieżności kół tylnych [wscieklosc] czyżby wg gościa nie miała ona wpływu na prowadzenie auta? A może niedouczenie, a może nie był na wykładach, a może oglądał auta tylko ze sztywną tylną osią? Coś jest nie wtenczas :roll:
pozdro

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/