MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Swap Silnika i Mostu...is done :-)) sesja zdjęciowa
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=28377
Strona 1 z 1

Autor:  ZORTOX [ pt wrz 07, 2007 12:28 am ]
Tytuł:  Swap Silnika i Mostu...is done :-)) sesja zdjęciowa

Drodzy Koledzy,
korzystając z chwili czasu urlopu, postanowiłem wziąć się do poważnych przekładek w moim 300D. Parę miesięcy temu nabyłem silnik 300D od kolegi bary123ce oraz most od 116tki 3,5 od kolegi kubitus
Cały zabieg zajął mi aż 3 dni :-? niestety były kłopociki.
Przy okazji wymieniłem :
-oleje w moście,
-olej skrzyni
-olej silnikowy TEXACO,
-płyn ATF wspomagania,
-płyn hamulcowy DOT 4,
-siłownik sprzęgła,
-3 gumeczki cięgien do skrzyni biegów,
-poduszkę skrzynki biegów Lemforder
-podporę wału Febi
-2 łączniki gumowo-metalowe Febi (skrzynia i most)

Roboty było co niemiara...szczególnie w dopasowaniu mostu od 116tki do 123. Na szczęście jest to do zrobienia i konstrukcyjnie oba mosty nie wiele się różnią. Największy problem był przy zmianie krzyżaka z mostu 123 [szalone] bez palnika się nie obeszło, nakrętka kontrująca była tak zaklepana że nie szło tego odkręcić nawet dorabianym kluczem z oczkowego nr 22 :( Po 2,5h udało się nam odkręcić krzyżak.
Aby wpasować most od W116 do W123 należy najpierw przełożyć krzyżak i gumowy tylny wieszak(z W123) , przykręcany do budy. Otwory w tylnej belce pasują bez problemu ale most należy wkładać równomiernie/równolegle, wystarczy że któraś szpilka wejdzie głębiej np o 5 mm i dupa zbita. Most musi być wkładany idealnie równocześnie w każdy otwór------ pasuje jak ulał [zlosnikz]
Półośki mocowane są w identyczny sposób jak w W123 czyli na zawleczki, należy jeno pamiętać o zastosowaniu podkładek dystansowych zakładanych na trzpień końca półosi wchodzącej w główkę mostu.
Luz jaki zaobserwowałem po zmontowaniu całego mostu był może 0,5mm praktycznie nie wyczuwalny [zlosnik] Większy luz pojawił się kiedy most zainstalowałem na gotowo w samochodzie. I tu mam pytanie ..dlaczego luz pojawił się dopiero w momencie kręcenia wałem na luzie???? Czyżby to wina skrzyni i wałka zdawczego??O co chodzi?
Generalnie most jest cichy i nie ma efektu wycia w całym zakresie prędkości, jedynie co mnie lekko niepokoi to ten luz przy szybkich zmianach biegów. Luz samych półosi był = 0 szukałem ich dość długo żeby były w dobrym stanie, więc półosie wykluczam.
Czy może przyczyna tkwi w nieodpowiednim wale napędowym?? bo niestety mam od 200/240D.

Generalnie polecam taki swap jeżeli ma się już dość wycia i jęków mostu bo materiały jak i ich wytrzymałość użyte do produkcji tego mostu są na pewno twardsze i bardziej odporne na wszelakie czynniki mechaniczne. Most 116 tki jest cięższy i większy ale da sie go wpakować bez kłopotu.


Po wymianie napędu przyszedł czas na wymianę jednostki napędowej [usmiech] Silnik, który nabyłem pochodził z wersji T i w swym wyposażeniu posiada dolne amorki mocowane do belki silnika. Niestety nie posiadam belki od kombi więc albo wymienię belkę, albo wywalę amorki. Po wymianie silnika nastał w końcu błogi spokój [cool] = normalny klekocik Diesla!!! W poprzednim silniku klepał tłok nr 1 i było to dość głośne i wkurzające mnie strasznie :evil:
Po 4 miesięcznym postoju silnika w garażu zapalił od dotknięcia bez zająknięcia...jak zwykle radocha była nie do opisania [zlosnik] [smiech] [usmiech] Wyregulowałem jeno obroty i obecnie śmiga jak szalony.
Co prawda pierwsze 10km po wyjeździe z sali transplantacyjnej, kopcił jak dziki, chmura dymu że świata nie było widać!!! ale po tych paru kilometrach efekt ten ustał bezpowrotnie :P

Jakby ktoś miał na zbyciu oryginalny WAŁ do 300D i BELKĘ silnika przystosowaną do przykręcenia amorków silnika , proszę o info [zlosnik]
A oto kilka poglądowych...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

bebechy W123
Obrazek
bebechy W116
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Akcja silnik...
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


To co należało bezzwłocznie wymienić...
Obrazek

Obrazek


Pozdrawiam Arti

Autor:  roadrunner [ pt wrz 07, 2007 8:05 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
Generalnie most jest cichy i nie ma efektu wycia w całym zakresie prędkości, jedynie co mnie lekko niepokoi to ten luz przy szybkich zmianach biegów.


Przy wymianie piaty waly zastosowales nowa tuleje metalowa (ta co sie zgniata jak dokrecasz piaste i niweluje luz)?

Autor:  masakrer [ pt wrz 07, 2007 11:29 am ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
Cytuj:
Generalnie most jest cichy i nie ma efektu wycia w całym zakresie prędkości, jedynie co mnie lekko niepokoi to ten luz przy szybkich zmianach biegów.


Przy wymianie piaty waly zastosowales nowa tuleje metalowa (ta co sie zgniata jak dokrecasz piaste i niweluje luz)?


Hmm mam ten sam problem w 230 E ?Czy mowisz o tej tulei ktora jest skrecana wielka nakretka ok 50 mm?
Nie wiedzialem ze trzeba ja wymienic??

Autor:  Kubitus [ pt wrz 07, 2007 11:49 am ]
Tytuł: 

myslałem ze juz dawno uporałeś się z tym mostem :)

Ciesze się ze pasuje :). Most był cichy i nie miał zadnych luzów, wiec przyczyny luzu szukaj wszedzie tylko nie w moście [zlosnik]

Autor:  bary123ce [ pt wrz 07, 2007 8:48 pm ]
Tytuł: 

ZORTOX pisze:
Parę miesięcy temu nabyłem silnik 300D od kolegi Bary123

Mam inny nick na forum :P a silnik jest naprawdę igła!!
ZORTOX pisze:
Niestety nie posiadam belki od kombi

Ja mam taką belkę ale potrzebuję takie amorki [zlosnik]

ZORTOX pisze:
Jakby ktoś miał na zbyciu oryginalny WAŁ do 300D

Mam !! ;)
Czemu nic nie mówiłeś, to wysłalibyśmy razem z tą klapą...?

Autor:  ZORTOX [ pt wrz 07, 2007 9:55 pm ]
Tytuł: 

No dobra NICKa już zmieniłem..wybacz za tą niesforną omyłkę [zlosnik] [zlosnik]
Co do reszty maneli to rzeczywiście dałem ciała :roll: a mogło być tak pięknie...Ale zapewne nadrobimy to niebawem ;) Klapa dziś przyszła czyli wszystko OK

roadrunner o jaka piastę wału Ci chodzi i o jaką tuleję?? wybacz ale nie trybie co autor miał na myśli :-? :( Proszę jaśniej [cool]
Pozdro Arti

Autor:  roadrunner [ pt wrz 07, 2007 10:22 pm ]
Tytuł: 

ZORTOX pisze:
oadrunner o jaka piastę wału Ci chodzi i o jaką tuleję


A do czego dokrecasz sprzeglo gumoew i potem wal? Pod nia jest tulejka metalowa ktora ulega zgnieceniu przy dokrecaniu.

Autor:  ZORTOX [ pt wrz 07, 2007 10:55 pm ]
Tytuł: 

Chodzi Ci o tulejki łącznika gumowo -metalowego?? Sorki ale muszę być pewien [zlosnikz] każdy nazywa czasem tą samą część inaczej...


Obrazek

Obrazek

W momencie dokręcania one się zgniatają?? tego akurat nie wiedziałem...
Jeżeli czegoś nie zatrybiłem proszę o wyrozumiałość...
Pozdro Arti

Autor:  roadrunner [ sob wrz 08, 2007 8:54 am ]
Tytuł: 

ZORTOX pisze:

Obrazek

i


Piasta walu to to na zdjeciu pod nia jest tuleja, jesli tego nie odkrecales to ok ale jesli odkrecilec to tuleje trzeba wymienic.

Autor:  ZORTOX [ ndz wrz 09, 2007 10:07 pm ]
Tytuł: 

no odkręcałem jeno krzyżak główki mostu z W123 i przełożyłem go do mostu W116, ale żadnej tulei tam nie zaobserwowałem :o

Autor:  roadrunner [ ndz wrz 09, 2007 11:49 pm ]
Tytuł: 

ZORTOX pisze:
krzyżak


hmm nazwanie krzyzakiem czegos co raczej jest opisane na trojkacie...


ZORTOX pisze:
żadnej tulei tam nie zaobserwowałem



Nr 219
Obrazek

Powinna byc wymieniana zawsze przy odkreceniu piasty a jesli wymieniles piaste na inna to lozyska napewno dostaly luzu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/