MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Swap Silnika i Mostu...is done :-)) sesja zdjęciowa https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=28377 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ZORTOX [ pt wrz 07, 2007 12:28 am ] |
Tytuł: | Swap Silnika i Mostu...is done :-)) sesja zdjęciowa |
Drodzy Koledzy, korzystając z chwili czasu urlopu, postanowiłem wziąć się do poważnych przekładek w moim 300D. Parę miesięcy temu nabyłem silnik 300D od kolegi bary123ce oraz most od 116tki 3,5 od kolegi kubitus Cały zabieg zajął mi aż 3 dni ![]() Przy okazji wymieniłem : -oleje w moście, -olej skrzyni -olej silnikowy TEXACO, -płyn ATF wspomagania, -płyn hamulcowy DOT 4, -siłownik sprzęgła, -3 gumeczki cięgien do skrzyni biegów, -poduszkę skrzynki biegów Lemforder -podporę wału Febi -2 łączniki gumowo-metalowe Febi (skrzynia i most) Roboty było co niemiara...szczególnie w dopasowaniu mostu od 116tki do 123. Na szczęście jest to do zrobienia i konstrukcyjnie oba mosty nie wiele się różnią. Największy problem był przy zmianie krzyżaka z mostu 123 ![]() ![]() Aby wpasować most od W116 do W123 należy najpierw przełożyć krzyżak i gumowy tylny wieszak(z W123) , przykręcany do budy. Otwory w tylnej belce pasują bez problemu ale most należy wkładać równomiernie/równolegle, wystarczy że któraś szpilka wejdzie głębiej np o 5 mm i dupa zbita. Most musi być wkładany idealnie równocześnie w każdy otwór------ pasuje jak ulał ![]() Półośki mocowane są w identyczny sposób jak w W123 czyli na zawleczki, należy jeno pamiętać o zastosowaniu podkładek dystansowych zakładanych na trzpień końca półosi wchodzącej w główkę mostu. Luz jaki zaobserwowałem po zmontowaniu całego mostu był może 0,5mm praktycznie nie wyczuwalny ![]() Generalnie most jest cichy i nie ma efektu wycia w całym zakresie prędkości, jedynie co mnie lekko niepokoi to ten luz przy szybkich zmianach biegów. Luz samych półosi był = 0 szukałem ich dość długo żeby były w dobrym stanie, więc półosie wykluczam. Czy może przyczyna tkwi w nieodpowiednim wale napędowym?? bo niestety mam od 200/240D. Generalnie polecam taki swap jeżeli ma się już dość wycia i jęków mostu bo materiały jak i ich wytrzymałość użyte do produkcji tego mostu są na pewno twardsze i bardziej odporne na wszelakie czynniki mechaniczne. Most 116 tki jest cięższy i większy ale da sie go wpakować bez kłopotu. Po wymianie napędu przyszedł czas na wymianę jednostki napędowej ![]() ![]() ![]() Po 4 miesięcznym postoju silnika w garażu zapalił od dotknięcia bez zająknięcia...jak zwykle radocha była nie do opisania ![]() ![]() ![]() Co prawda pierwsze 10km po wyjeździe z sali transplantacyjnej, kopcił jak dziki, chmura dymu że świata nie było widać!!! ale po tych paru kilometrach efekt ten ustał bezpowrotnie ![]() Jakby ktoś miał na zbyciu oryginalny WAŁ do 300D i BELKĘ silnika przystosowaną do przykręcenia amorków silnika , proszę o info ![]() A oto kilka poglądowych... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() bebechy W123 ![]() bebechy W116 ![]() ![]() ![]() ![]() Akcja silnik... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() To co należało bezzwłocznie wymienić... ![]() ![]() Pozdrawiam Arti |
Autor: | roadrunner [ pt wrz 07, 2007 8:05 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Generalnie most jest cichy i nie ma efektu wycia w całym zakresie prędkości, jedynie co mnie lekko niepokoi to ten luz przy szybkich zmianach biegów.
Przy wymianie piaty waly zastosowales nowa tuleje metalowa (ta co sie zgniata jak dokrecasz piaste i niweluje luz)? |
Autor: | masakrer [ pt wrz 07, 2007 11:29 am ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: Cytuj: Generalnie most jest cichy i nie ma efektu wycia w całym zakresie prędkości, jedynie co mnie lekko niepokoi to ten luz przy szybkich zmianach biegów. Przy wymianie piaty waly zastosowales nowa tuleje metalowa (ta co sie zgniata jak dokrecasz piaste i niweluje luz)? Hmm mam ten sam problem w 230 E ?Czy mowisz o tej tulei ktora jest skrecana wielka nakretka ok 50 mm? Nie wiedzialem ze trzeba ja wymienic?? |
Autor: | Kubitus [ pt wrz 07, 2007 11:49 am ] |
Tytuł: | |
myslałem ze juz dawno uporałeś się z tym mostem ![]() Ciesze się ze pasuje ![]() ![]() |
Autor: | bary123ce [ pt wrz 07, 2007 8:48 pm ] |
Tytuł: | |
ZORTOX pisze: Parę miesięcy temu nabyłem silnik 300D od kolegi Bary123 Mam inny nick na forum ![]() ZORTOX pisze: Niestety nie posiadam belki od kombi Ja mam taką belkę ale potrzebuję takie amorki ![]() ZORTOX pisze: Jakby ktoś miał na zbyciu oryginalny WAŁ do 300D
Mam !! ![]() Czemu nic nie mówiłeś, to wysłalibyśmy razem z tą klapą...? |
Autor: | ZORTOX [ pt wrz 07, 2007 9:55 pm ] |
Tytuł: | |
No dobra NICKa już zmieniłem..wybacz za tą niesforną omyłkę ![]() ![]() Co do reszty maneli to rzeczywiście dałem ciała ![]() ![]() roadrunner o jaka piastę wału Ci chodzi i o jaką tuleję?? wybacz ale nie trybie co autor miał na myśli ![]() ![]() ![]() Pozdro Arti |
Autor: | roadrunner [ pt wrz 07, 2007 10:22 pm ] |
Tytuł: | |
ZORTOX pisze: oadrunner o jaka piastę wału Ci chodzi i o jaką tuleję
A do czego dokrecasz sprzeglo gumoew i potem wal? Pod nia jest tulejka metalowa ktora ulega zgnieceniu przy dokrecaniu. |
Autor: | ZORTOX [ pt wrz 07, 2007 10:55 pm ] |
Tytuł: | |
Chodzi Ci o tulejki łącznika gumowo -metalowego?? Sorki ale muszę być pewien ![]() ![]() ![]() W momencie dokręcania one się zgniatają?? tego akurat nie wiedziałem... Jeżeli czegoś nie zatrybiłem proszę o wyrozumiałość... Pozdro Arti |
Autor: | roadrunner [ sob wrz 08, 2007 8:54 am ] |
Tytuł: | |
ZORTOX pisze: ![]() i Piasta walu to to na zdjeciu pod nia jest tuleja, jesli tego nie odkrecales to ok ale jesli odkrecilec to tuleje trzeba wymienic. |
Autor: | ZORTOX [ ndz wrz 09, 2007 10:07 pm ] |
Tytuł: | |
no odkręcałem jeno krzyżak główki mostu z W123 i przełożyłem go do mostu W116, ale żadnej tulei tam nie zaobserwowałem ![]() |
Autor: | roadrunner [ ndz wrz 09, 2007 11:49 pm ] |
Tytuł: | |
ZORTOX pisze: krzyżak hmm nazwanie krzyzakiem czegos co raczej jest opisane na trojkacie... ZORTOX pisze: żadnej tulei tam nie zaobserwowałem
Nr 219 ![]() Powinna byc wymieniana zawsze przy odkreceniu piasty a jesli wymieniles piaste na inna to lozyska napewno dostaly luzu. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |