MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 4:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 07, 2007 3:54 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt wrz 29, 2006 10:33 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Lublin
Witam.

Jest taki problem iż obecnie serducho jakie bije w moim przyjacielu to tylko 2 litrowy dieselek, a to ze nie jest on pierwszej "swieżości" to postanowiłem ze przy generalnym remoncie mojego mietka zamiast remontować tego 2-litrowego to zamienię na 3-litrówkę, i właśnie z takim pytaniem jak w temacie odnoszę sie do forumowiczów, jak dużo zmian trzeba wprowadzić aby takiej zmiany dokonać….????

_________________
W123 200D - MANIEK ;P
VW Passat 1.6D - STRUCEL :D (Świeży nabytek na czas remontu MESIA)
VW Transporter T3 1.8B - ROZGÓR :D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 4:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Rafal.O pisze:
SWAP 200D na 300TD....jak duzo zmian???

300 Turbo Diesel?

Pogadaj z kolegą bary123ce, on ma W123 300CD Turbodiesel. Poszukaj w wyszukiwarce, cos tam o tym powinno byc.

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 4:10 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt wrz 29, 2006 10:33 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Lublin
No najchętniej widział bym pod maska 300TD ale w ostateczności sama 300-tka by wystarczyła, a co do szukania na forum to co nieco poszperałem ale jakoś sie nie doszukałem, jeszcze tak jak mówisz postaram sie skontaktować z bary123ce

_________________
W123 200D - MANIEK ;P

VW Passat 1.6D - STRUCEL :D (Świeży nabytek na czas remontu MESIA)

VW Transporter T3 1.8B - ROZGÓR :D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 8:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
300 TD to nie jest oznaczenie Turbodiesla tylko 300D kombi (touring). Turbodiesel mial z drugiej strony klapy taki wlasnie napis dodatkowo

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 07, 2007 11:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Do wymiany na pewno będzie:
-przednia część wału napędowego (na krótszą)
-cięgna zmiany biegów (można rzeźbić i skrócić te z 200setki)
-podpora skrzyni biegów
-przydałoby się zmienić tylni most, bo są inne przełożenia
-pewnie trzeba będzie pomodzić coś z wydechem na odcinku za kolektorem
-możliwe, że cięgła gazu nie będą pasowały
To tak z gubsza napisałem :)

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 10:40 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Ja tak na zachętę wymienię kilka różnic w przekładce co do turbo [zlosnik]
Inny wydech- cały- większa średnica. Inny tylny most- przełożenie 3,07. Skrzynia inna - wzmocniona. Bajery z podciśnieniami, elektrozaworami. Inna chłodnica ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Inne łapy od silnika. Inna obudowa filtra pow./filtr :) To tylko kilka rzeczy przy montażu, nie licząc tego , ze sam motor jest w 80% inny niż zwykła 300seta i 800% droższe części do niego [zlosnik] Np: tłok 1200zł, końcówka wtryskiwacza 100zł/szt. Ale jeżeli chodzi o osiągi to polecam [zlosnik]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 11:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No i sprężyny z przodu wypadało by chyba nieco zmienić co ;)??

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 08, 2007 11:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:26 pm
Posty: 154
Witam, przy zmianie 200D na 300TD trzeba też raczej przygotować swój portfel na większe wydatki na olej napędowy (opałowy jak kto woli :) ) [zlosnik] [zlosnik] , themod


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 9:46 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
no i do silnika wchodzi 9 L oleju [zlosnik]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 11:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:26 pm
Posty: 154
bary123ce pisze:
no i do silnika wchodzi 9 L oleju

Witam, serio aż tyle ??? themod


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 2:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
THEMOD pisze:
serio aż tyle ???

nom!! [zlosnik] fajnie nie? :) A dokładnie 8,6 ale wtedy jest niecałe pół na bagnecie, jak dasz 9 L to jest troszeczkę ponad połowa... A mi "fachowcy" wciskali, że max 6L wejdzie! Dobrze, że juz nie slucham takich baranów!

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 09, 2007 4:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
A jakby na 300D to też tyle roboty?? Bo wydech u mnie nie gra roli, i tak go nie ma i tak musze kupić nowy :P

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 10:08 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt wrz 29, 2006 10:33 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Lublin
Dzięki wszystkim za wiadomości w tym temacie. Po przeczytaniu tych informacji o zmianach i to tylko tych z grubsza to nie dosyć ze odrazu mi przeszła ochota na turbo to na dodatek chyba moje wcześniejsze plany o włożeniu 2.4 były słuszne, ale stwierdziłem ze jak juz mu zmieniać serdcho, to na porządne 3 litry :D, wiec może wspomożecie i napiszecie czy dużo zmian będzie na 2.4 ;p, chyba ze jeszcze dodacie parę opini o tej zmianie od siebie bym mógł sie zastanowić, a to ze swojego "misia" mam od 6 miesięcy i nie bardzo jestem w temacie dotyczącym mercedesa, wiec z góry dziękuję za dalsze informacje.


P.S
Od razu mowie ze nie chciałbym sie pozbywać całego samochodu, zdążyłem sie do niego przywiązać :D, wystarczy mi i jemu również zmiana na serducho któro by mocniej biło.

_________________
W123 200D - MANIEK ;P

VW Passat 1.6D - STRUCEL :D (Świeży nabytek na czas remontu MESIA)

VW Transporter T3 1.8B - ROZGÓR :D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 10, 2007 10:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
jak zmieniac to tylko na 300D, no ale to nie bedzie juz oryginal ;) Do tego inny tylny most- przelozenie 3,46. reszta zostaje ta sama. Aha- wał, a dokładniej to przednia jego czesc musi byc krótsza, ale to nie problem. 300seta musi miec jeszcze chlodnice oleju.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 12, 2007 1:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:23 pm
Posty: 146
Numer GG: 2480923
Lokalizacja: Kraków
Witam, dołacze się do tematu bo sam zmieniałem silnik. oryginalnie miałem 200D kupiłem z 240D ale padł i znów mam 200D, ale to zamotane, ale niestety taj jest, 2.4D wkładasz bez żadnych problemów 5 godzin i śmigasz na 2,4 koszt to jedynie drugi silnik wszystko pasuje, a przepraszam cięgna do gazu musialem rzeźbić... I dobrze mówisz 200D to padaka a 2.4 miałem zajeźdżony i dawał rade... ewentualnie gdybyś chciał szybszy dyfer i skrzynie V wtedy to już wypas [zlosnik] widze, że jesteś z Lublina witam ja mieszkam po drodze do Kraśnika jadąc od Lublina [zlosnik]

_________________
Serwis motocykli, sprzedaż części,
www.tech-moto.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl