MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Akumulator do 300D
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=28958
Strona 1 z 4

Autor:  Czarny [ pt paź 05, 2007 5:35 pm ]
Tytuł:  Akumulator do 300D

Tak jak w temacie, stoję przed zakupem nowego akumulatora na sezon zimowy do mojej maszyny i nie wiem jaki będzie najbardziej odpowiedni, obecnie posiadam 100Ah ale mechanik powiedział że alternator nawet go nie doładuje i dlatego często muszę go ładować na prostowniku.. W tematach przeglądanych widziałem że kolega MercBeginner nosił się z zamiarem kupienia setki do 240D.
Wiecie może jakie były standardowo akumulatory do 300D? Albo jakie mogą się sprawdzić żeby palił mi bez problemów w zimie? Jak zwykle liczę na Wasza fachową wiedzę, pomoc oraz doświadczenie w tych sprawach bo ja dopiero zaczynam przygodę z własnym 123 [cool]

Autor:  Elwood BLUES MOBIL [ pt paź 05, 2007 6:22 pm ]
Tytuł: 

Bader pisze:
Oryginalnie w 300D był montowany akumulator 88 Ah. Dobrze jest jednak dać o numer większy.


link do tematu KLIK!

Autor:  amatox [ pt paź 05, 2007 7:10 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Wiecie może jakie były standardowo akumulatory do 300D

Według książki która niedawno nabyłem to powinny być standardowo akumulatory 12 V i min. 66Ah (ja mam 100Ah) przy alternatorze Bosh K1 14 V 55 A 20 [zlosnik]

Autor:  Piątal [ pt paź 05, 2007 7:37 pm ]
Tytuł: 

wg. moich informacji to powinno być 88Ah

Autor:  dulek [ pt paź 05, 2007 8:08 pm ]
Tytuł: 

witam powinno byc 88ah ale daj 100 a jak alternator nie wyrabia to go daj do regeneracij przy 100 nie bedziesz mial problemu w zimie jak autko nie pali odrazu bo taki przetrzyma wszystko pozdrawiam

Autor:  MacKuz [ pt paź 05, 2007 9:40 pm ]
Tytuł: 

Battery 88 Ah / in the engine compartment

źródło http://mercedes.bolinko.org/dane_en_os/223040DT.HTM

encyklopedia MB online ;)

Autor:  Czarny [ sob paź 06, 2007 8:10 am ]
Tytuł: 

No to już mam jakiś pogląd na sprawę :) Dzięki Panowie za fachową pomoc, dziś naradzę się ze "swoim Nadwornym Mechanikiem" i dokonam zakupu 8)

Autor:  Mitu [ sob paź 06, 2007 2:32 pm ]
Tytuł: 

Czarny masz w podpisie takie motto: "Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.". Użyj więc wyobraźni ;) . Jeśli producent zaleca 88 Ah to wiadomo, że to jest minimum poniżej którego nie ma sensu schodzić. Jednak moim zdaniem istotniejszy od pojemności akumulatora jest prąd rozruchowy! Zakładam, że jeździsz na oleju mineralnym. Pomyśl więc, że w zimie przy -20 stopniach C Twój rozrusznik będzie musiał mieć siłę zakręcić wałem wystarczająco szybko, szczególnie jeśli kompresja nie jest mocną stroną Twojego motoru, a zgęstniały olej nie będzie sprzymierzeńcem w takich warunkach. Oczywiście (co powtarzam do znudzenia) grzałka może być wybawieniem, jeśli masz gdzie się podkablować :roll: . Powodzenia.

Autor:  Xytras [ sob paź 06, 2007 2:34 pm ]
Tytuł: 

dulek zmniejsz prosze ten avatar bo rozwalasz nim strone...

Autor:  Czarny [ wt paź 09, 2007 9:30 am ]
Tytuł: 

Mitu jak najbardziej zdaje sobie sprawę z tego że prąd rozruchowy jest ważną stroną akumulatora, tylko ja tak średnio się znam jeszcze na tych sprawach więc jaka wielkość jest dobra a jaka jest za mała?
Co do wielkości akumulatora to nigdzie nie pisałem że chcę zejść poniżej 88Ah :P
A w sprawie grzałki to mam ją nawet zamontowaną i pewnie będzie używana podczas zimy.. :lol:

Autor:  amatox [ wt paź 09, 2007 9:34 am ]
Tytuł: 

Używam grzałki ogólnie w ciągu roku, jeśli tylko noce są chłodne - to rano lub w nocy oszczędzam klekotania na podkręconych obrotach ;)

Co do aku, skoro wszelkie wydania po za moją niebieską książeczką ;) piszą że ma być minimum 88Ah to już masz odpowiedź. Nie ma czegoś takiego jak "zbyt duży akumulator".

Osobiście jeżdżę na 100Ah i sprawdzam co jakiś czas prostownikiem jego stan. Z alternatora nie jest on naładowany po brzegi - ale nie znaczy to że go nie ładuje bo jest zbyt wielki.

Autor:  autovidol [ wt paź 09, 2007 8:38 pm ]
Tytuł: 

ja w 240D mam 100Ah + 60Ah przenośny na mrozy który stoi w piwnicy, więc nie wahaj sie przed większym lub równym mojemu (zwłaszcza że masz o jeden gar dłuższy motorek)

Autor:  Czarny [ wt paź 09, 2007 9:21 pm ]
Tytuł: 

Więc dziś tuż po wykładach, zrobiłem większe rozeznanie w świecie akumulatorów i napotkałem na "perełkę myśli technicznej [zlosnikz] " A mianowicie akumulator 95Ah i uwaga o prądzie rozruchowym 900A nie wiedziałem czy płakać z uwagi na cenę... czy sie cieszyć że mój MB zapomni że zima w ogóle istnieje 8) Do tego akumulator jest rodzimej produkcji, a mianowicie Centra S.A. W sklepie gość za niego chciał 500 PLN..... :(

Autor:  amatox [ wt paź 09, 2007 9:28 pm ]
Tytuł: 

ja za swój dalem 320 PLN ale to i tak było tanio - zwykle za BOSHa chcą 400-480 PLN (100Ah)

Autor:  Robert Belzyt [ wt paź 16, 2007 9:29 am ]
Tytuł: 

amatox pisze:
Nie ma czegoś takiego jak "zbyt duży akumulator".

Mijasz się Pan z prawdą, alternator ma ograniczone możliwości i nie jest w stanie naładować każdej wielkości akumulatora, a jeśli go nie będzie doładowywał to dojdzie do zasiarczenia aku. i bedzie wtedy wart tyle ile waży.
Istnieje coś takiego jak bilans energetyczny i warto o tym pamiętać.

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/