MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[m110] plytka przeplywomierza https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=28973 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | bp [ sob paź 06, 2007 2:58 pm ] |
Tytuł: | [m110] plytka przeplywomierza |
hej, juz dwukrotnie przesunela oraz lekko przegiela mi sie pytka przeplywomierza (co powoduje gasniecie samochodu na wolnych obrotach) Wypukalem troszke mlotkiem naprostowalem i jest ok. Jaka moze byc tego przyczyna ze jednak sie przegina? Zaznaczam ze jezdze tylko na benzynie. Pozdrawiam |
Autor: | howser [ sob paź 06, 2007 10:26 pm ] |
Tytuł: | |
Najprawdopodobniej przyczyna tkwi w składzie mieszanki Proponuje podjechac do ASO koszt nowej to 52,63zł (sosnowiec) Nie ma co zakładac starej bo jej nigdy nie naprostujesz idealnie. a masz LPG? Pozdro |
Autor: | bp [ ndz paź 07, 2007 11:24 am ] |
Tytuł: | |
Mam LPG - poprzedni wlasciciel wsadzil. Ale na LPG w ogole nie jezdze. 52zl - nowa plytka + regulacja skladu mieszanki? Ewentualnie czy metoda garazowa jest w stanie poprawic sklad mieszanki? |
Autor: | Fymek [ ndz paź 07, 2007 12:14 pm ] |
Tytuł: | |
bp pisze: 52zl - nowa plytka + regulacja skladu mieszanki? Sama plytka. bp pisze: Ewentualnie czy metoda garazowa jest w stanie poprawic sklad mieszanki?
Jezeli masz analizator spalin... |
Autor: | bp [ pn paź 08, 2007 9:10 am ] |
Tytuł: | |
A po regulacji w aso jakich kosztow sie spodziewac? Sprawa chyba jest juz prosta jak sie ma analizator? ps. dzisiaj znowu mi zglasl bo plytka sie przesunela. moze jednak recznie poki co troche zmienic sklad mieszanki? prosze o wskazowki Pozdr |
Autor: | Wojtyla [ pn paź 08, 2007 12:01 pm ] |
Tytuł: | |
Witam bp pisze: dzisiaj znowu mi zglasl bo plytka sie przesunela
może za słabo dokręcona? Zacznij od tego by być pewnym tego co zrobiłeś, skoro nie ma żadnych dupn..ć przez silnik, to jak samoczynnie, przykręcona śrubą M6 blaszka może się przemieszczać? Skoro nie używasz gazu, to zdejmij chociaż mikser z rozdzielacza niech silnik ma czym oddychać, bo teraz masz zbyt bogatą mieszankę. pozdro |
Autor: | bp [ pn paź 08, 2007 6:36 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: to zdejmij chociaż mikser z rozdzielacza
podaj jak mozesz jakies rady/wskazowki dla laika jak to zrobic zeby bylo bezpiecznie i niczego nie schrzanic plytke przeplywomierza zamowilem dzisiaj w toruniu - koszt 40zl netto pozdr |
Autor: | Wojtyla [ wt paź 09, 2007 8:50 am ] |
Tytuł: | |
Witam bp pisze: podaj jak mozesz
Demontujesz pokrywę filtra powietrza, wyjmujesz wkład, od parownika odkręcasz wąż z gazem i demontujesz obudowę filtra powietrza (nie zapomnij o nakrętce nr 2 bo się będziesz szarpał (jeśli jest) ![]() ![]() Wyjmujesz bezpiecznik z gniazda gazu i możesz śmigać ![]() ![]() Robisz jazdę próbną i jesteś ździwiony ale auto lepiej się zbiera i ma uboższą mieszankę. Jeśli się okaże, że dużo pali możesz jechać na kontrolny pomiar spalin miłej zabawy pozdro <br>Dodano po 3 minutach.:<br> A zapomniałem o fotce ![]() http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1191912507_1.jpg klapę popuść na śrubie, a dźwignia ją sama powinna ustawić, jak będzie dobrze, to nie powinna się zawieszać ani ocierać o ścianki rozdzielacza. pozdro |
Autor: | howser [ wt paź 09, 2007 9:12 am ] |
Tytuł: | |
Fymek pisze: Jezeli masz analizator spalin...
nie koniecznie jest potrzebny analizator, można to zrobić samemu ale w przypadku kolegi BP jesli masz LPG to nie ma takiej potrzeby, tak jak Wojtyła napisał zrzuc rozpylacz gaz zamontuj nową tarcze i powinno sie poprawić jesli nie to daj znac cos poradzimy. Co do ASO (np Sosnowiec) nie wiem jak inne to oni nie posadają analizatora spalin dla samochodów nie posiadających katalizatora. Pozdro |
Autor: | bp [ czw paź 11, 2007 10:20 am ] |
Tytuł: | |
no Panowie wywalilem to co od gazu i jakie efekty: - ma lepszego kopa ![]() - wydaje mi sie ze z rury idzie wiecej bialego dymu niz przed modyfikacja - czuc lekkie "kichanie" z rury wydechowej ![]() - odkrylem w pokrywie filtra jeszcze ze 3 male dziurki po jakis chyba srubach nie mam pojecia co tam moglo byc wkrecone (rozumiem ze je zaklajstrowac?) co do wymienionych objawow jakie podjac kroki? z gory dzieki za kolejne wskazowki |
Autor: | Wojtyla [ czw paź 11, 2007 12:17 pm ] |
Tytuł: | |
Witam bp pisze: co do wymienionych objawow jakie podjac kroki?
Na spokojnie: 1. luz zaworowy 2. przerwy na świecach 3. wyprzedzenie zapłonu A jak się jeszcze coś będzie działo to wtedy ewentualnie mieszankę (zobacz, czy jest zaślepka na regulacji składu, jeśli jest znaczyć może, że po założeniu gazu nie grzebano przy składzie) miłej zabawy ![]() pozdro |
Autor: | bp [ pt paź 12, 2007 10:42 pm ] |
Tytuł: | |
kolejne poprawki: -zamontwoalem nowa plytke przeplywomierza -poprawilem ulozenie obudowy filtra powietrza - wydaje mi sie ze byla mala nieszczelnosc miedzy rantem przeplywomierza a obudowa filtra (brakowalo tez 1 sruby od mocowania filtra gdyz jak byl gaz to lezal troche wyzej, btw. sruba w innym miejscu niz na obrazku wyzej) A nurtuje mnie jeszcze taka sparawa czy nad plytka przeplywomierza oprocz takiej poprzeczki z metalowym cylinderem, a filtrem powinien byc jeszcze jakis element? i teraz objawy: -na zimnym silniku po wdepnieciu gazu ma "zwieche" a dopiero po chwili przyspiesza -na cieplym silniku wydaje mi sie ze zamula ![]() -niewielkie nieregularne "kichniecia" z rury wydechowej co do regulacji luzy to robil mi to mechanik z jakies 4 miesiace temu, wymienilem tez swiece, kable wysokiego napiecia jaka diagnoza Koledzy? ![]() btw. pytalem o regulacje skladu mieszanki przy okazji kupowania plytki przeplywomierza w Toruniu. powiedzieli ze to stowka z hakiem ale i tak maja popsuty analizator wiec pozytku z nich nie bedzie ![]() |
Autor: | Mitu [ pt paź 12, 2007 11:29 pm ] |
Tytuł: | |
bp pisze: co do regulacji luzy to robil mi to mechanik z jakies 4 miesiace temu, wymienilem tez swiece, kable wysokiego napiecia Nieważne kiedy regulowałeś zawory tylko ile km ujechałeś od tamtej pory ![]() Co do kabli to kupuj tylko z najwyższej półki, a jak nie to już lepiej jeździć na starych oryginałach i rzeźbic z dobrych używek. bp pisze: niewielkie nieregularne "kichniecia" z rury wydechowej
Mieszanka do regulacji, ale uważaj bo mało kto się tego podejmie i mało kto jest to w stanie zrobić dobrze, więc jedź do kogoś sprawdzonego, bo inaczej mogą Ci tak namącić, że wrócisz do domu z autem na lawecie ![]() Kiedy w tym sezonie chciałem wyregulować mieszankę w moim M 110 to komedia była świetna. Nikt nie chciał sie tego podjąć, a gdy zadzwoniłem do jednego warsztatu z polecenia mojego mechanika i się na niego powołałem to dostali takiego srania, że myślałem że się przewrócę ze śmiechu ![]() - Witam. Dzwonię z polecenia Pana K. Chciałbym wyregulować mieszankę w MB W 116 280 SE. - W jakim samochodzie ![]() - MB z silnikiem 2.8 benzyna z wtryskiem K-jet. - Chwileczkę ja dam kolegę. (podchodzi drugi mechanik, słychać po głosie, że starszy) - Witam. Dzwonię z polecenia Pana K. Chciałbym wyregulować mieszankę w MB z silnikiem 2.8 benzyna z wtryskiem K-jet. - O chwileczkę, ja dam szefa. (podchodzi szef) - Witam. Dzwonię z polecenia Pana K. Chciałbym wyregulować mieszankę w MB z silnikiem 2.8 benzyna z wtryskiem K-jet. - Wie pan co, właściwie to się da zrobić, ale... nie teraz. - Dlaczego? Kiedy mogę przyjechać? - No... najlepiej jakby pan przyjechał w zimę, bo teraz to ja panu tego dobrze nie wyreguluję, bo jest za ciepło. - ![]() ![]() ![]() ![]() Wobec powyższego życzę Ci powodzenia ![]() |
Autor: | bp [ sob paź 13, 2007 10:28 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Co do kabli to kupuj tylko z najwyższej półki, a jak nie to już lepiej jeździć na starych oryginałach i rzeźbic z dobrych używek. Kupilem NGK. Cytuj: Niejednokrotnie juz po 2000 km słychać, że zawory klepią Mysle, że 2000km jeszcze nie wykreciłem. Cytuj: W jakim samochodzie ? Hehe nie ma jak to fachowcy ![]() ![]() Poprzeczka ta nad plytka przelywomierza - do czego jest i jak powinna byc umocowana? Czy ten cylinderek powinien byc zwrocony w strone plytki czy w strone filtra? Cytuj: zrzuc rozpylacz gaz zamontuj nową tarcze i powinno sie poprawić jesli nie to daj znac cos poradzimy a moze niesprawny regulator termiczny moze dawac podobne objawy. kiedys mechanik cos wspomnial ze mozliwe ze u mnie jest niesprawny. jak go sprawdzic? Cytuj: nie koniecznie jest potrzebny analizator, można to zrobić samemu
czuje ze opis moglby sie przydac ![]() pozdr |
Autor: | howser [ ndz paź 14, 2007 12:38 pm ] |
Tytuł: | |
[quote="bp"]A nurtuje mnie jeszcze taka sparawa czy nad plytka przeplywomierza oprocz takiej poprzeczki z metalowym cylinderem, a filtrem powinien byc jeszcze jakis element? [/quote] [quote="bp"]Poprzeczka ta nad plytka przelywomierza - do czego jest i jak powinna byc umocowana? Czy ten cylinderek powinien byc zwrocony w strone plytki czy w strone filtra? [/quote] zebys nie miał watpliwosci, tak to powinno wygladać: http://img509.imageshack.us/img509/5913/kjet1in1.jpg [quote="bp"]i teraz objawy: -na zimnym silniku po wdepnieciu gazu ma "zwieche" a dopiero po chwili przyspiesza -na cieplym silniku wydaje mi sie ze zamula -niewielkie nieregularne "kichniecia" z rury wydechowej [/quote] a silnik na wolnych obrotach pracuje równo? czy pracuje na wszystkie cylindry? czy na zimnym silniku masz zwiekszone obroty (chodzi mi o tzw ssanie)? |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |