MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Silniki i z nimi związane historie.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=29011
Strona 1 z 1

Autor:  kudłaty [ pn paź 08, 2007 10:32 pm ]
Tytuł:  Silniki i z nimi związane historie.

Mam problem.
Chciałbym do mojej W115 wstawić silnik 2400 (teraz mam 2000) i do tego skrzynię V biegową. Używam tego samochodu do jazdy na co dzień a przeważnie jeżdżę nim w trasy. Szukałem silnika od W 115, ale jakoś nie wpadł mi w ręce taki w odpowiedniej dla mnie cenie. Dziś znalazłem na allegro cały samochodzik W123 i zastanawiam się... W123 mają silniki z innym filtrem oleju jak wiecie, komin do góry i ciężko to do w 115 wsadzić, a ten akurat jest inny... sami zobaczcie:

Obrazek

Ten silnik jest inny, filtr oleju jak w W115 głowica z nowego typu na św. żar. fi 12, pompa chyba M/W z regulatorem mechanicznym skrzynia biegów nowszego typu, zastanawia mnie tylko odma (przewietrzanie) klawiatury ten wężyk w nowych typach skierowany jest chyba do przodu...
Moje pytanie czy w tym silniku może być coś kombinowane?? Czy po prostu są takie silniki nowszego typu z filtrami oleju do dołu?? Miałem mało do czynienia z W123, więc nie bardzo wiem co o tym sądzić.

Autor:  bmw [ wt paź 09, 2007 8:37 am ]
Tytuł: 

Ten silnik na zdjęciu to blok od silnika 115 a głowica i pompa wtryskowa od 123.Taka kombinacja zła nie jest sam na takiej jeżdze w moim 115 tylko pompe wtryskową mam od 115.Ale jeźeli chodzi o pompe to pewnie ktoś założył od 123 żeby gasić i zapalać kluczykiem.Jeżeli tylko ten silnik z fotek dobrze pracuje zapala nie chleje oleju to śmiało można go montować i śmigać,a pompe wtryskową można zawsze przełożyć od 115.(w 220d i 240d ta sama pompa).

Autor:  Xytras [ wt paź 09, 2007 10:40 am ]
Tytuł: 

No dobra, tylko po czym wywnioskowales ze blok jest od 115 ?

Z tego co ja widze to jest najnormalniejszy OM616, mam identyczny.

Odma leci tak samo i wlatuje w kolektor ssacy, ja z racji przedmuchów mam ja wyprowadzona na zewnatrz, pod auto. Filtr mam identyczny, tyle ze ja mam nasadke z tworzywa, ktora skierowana jest mniej wiecej miedzy prawym reflektorem a chlodnica, tutaj jest koncowka z 300D.

Pompa wtryskowa z tego co widze ma gaszak, wiec nie ma mowy o 115 jak sadze. Uklad filtrow tez jest taki jak w 123, w 115 byl inny chyba.

Dla porownania mam tez drugie 240D ze slabszym motorem 65KM ktory ma pompe na hebel i mokry filtr znajdujacy sie za prawym reflektorem oraz ukladem sterowania gazem zupelnie innym.

Jedyne co mi nie pasuje to wlasnie filtr oleju, jestem chyba slepy, ale powinien byc taki pionowy baniak za pompa wtryskowa... Moze to jest silnik z busa? Zapytaj wlasciciela o numery silnika...

Tu masz dwa foto jak to wyglada u mnie, tylko sterowanie gazem to rzeźba, zreszta jak chcesz taki silnik do 115 to tez Cie to czeka...

Obrazek
Obrazek

Autor:  kudłaty [ wt paź 09, 2007 11:07 am ]
Tytuł: 

Mnie chodzi właśnie, konkretnie o filtr oleju silnikowego a nie powietrza.

Myślę, że sama przekładka pompy wtryskowej nie wystarczy to trochę bardziej skomplikowany proces...

Autor:  adler1934 [ wt paź 09, 2007 11:22 am ]
Tytuł: 

Xytras pisze:
Jedyne co mi nie pasuje to wlasnie filtr oleju, jestem chyba slepy, ale powinien byc taki pionowy baniak za pompa wtryskowa... Moze to jest silnik z busa

Filtr oleju widoczny jest pod filtrem paliwa,czyli typowo jak w 115.
W busach filtr oleju skierowany jest skośnie do dołu,ale przykręcony jest do tylnej części bloku w tym samym miejscu jak w 123.

Autor:  Xytras [ wt paź 09, 2007 11:24 am ]
Tytuł: 

Tzn. chodzi o to ze tak umieszczony filtr nie wejdzie do 115 ?

Autor:  kudłaty [ wt paź 09, 2007 11:27 am ]
Tytuł: 

Wydaje mi się, że silnik z innym filtrem niż pod pompą wtryskową raczej nie wejdzie bez przeróbek.

Autor:  Xytras [ wt paź 09, 2007 11:36 am ]
Tytuł: 

Taki OM616 z beczki jest w 2 wersjach, dla busa i dla osobowki, osobowka ma filtr tak jak widzisz na moich zdjeciach, a busy mialy jakos tak skierowany w doł chyba, ale co wejdzie, a co nie to nie mam pojecia niestety.

Aczkolwiek ktos tu kiedys pisal ze ma W115 z silnikiem z beczki, ale kto?...


To jest silnik z beczki

http://moto.allegro.pl/item251740702_si ... ebieg.html
http://moto.allegro.pl/item252883289_me ... 2_4_d.html

Obrazek

To masz chyba silnik od 115, filtr leci do dołu tak ?

Autor:  Stomek [ wt paź 09, 2007 12:38 pm ]
Tytuł: 

Xytras pisze:

Aczkolwiek ktos tu kiedys pisal ze ma W115 z silnikiem z beczki, ale kto?

Kiedys Komin poruszal sie takim czyms, ale z tego co pamietam, wymiana oleju nastepowala bez wymiany filtra. Nie bylo mozliwosci odkrecenia filtra, bo wszystko bylo oparte na grodzi.
A 2.4D 65 KM z dolnym filtrem szedl na poczatku tez do 123, ale mial mokry filtr powietrza i pompe wtryskowa na hebel

Autor:  Xytras [ wt paź 09, 2007 12:42 pm ]
Tytuł: 

Ja mam w domu z 79 roku jeszcze 240d 65KM i ma normalny filtr gorny.

A jak z busem, moze kolega powinien poszukac silnika z busa? Druga sprawa, czy to nie jest tak ze wystarczy zmienic obudowe filtru ?

Autor:  Mitu [ wt paź 09, 2007 1:50 pm ]
Tytuł: 

Xytras pisze:
Aczkolwiek ktos tu kiedys pisal ze ma W115 z silnikiem z beczki, ale kto?...


[zlosnik] ja 8)

Stomek pisze:
A 2.4D 65 KM z dolnym filtrem szedl na poczatku tez do 123, ale mial mokry filtr powietrza i pompe wtryskowa na hebel


Xytras pisze:
Ja mam w domu z 79 roku jeszcze 240d 65KM i ma normalny filtr gorny.


OM 616 był pierwszym wzmocnionym Dieslem w W 123 i już od 1978 roku miał 72 konie i to był czas kiedy 240 D niewiele ustępowało (wówczas jeszcze) 80-cio konnemu 300 D.

Kudłaty pamiętam, że gadaliśmy o tym jak się poznaliśmy na Jaracza :) .
W mojej 115 to jest rzeźba, bo filtr (komin) jest przykręcony do lewej podłużnicy, a akumulator przerzucony jest na drugą stronę przez co mokry filtr jest skierowany wlotem do przodu miast do tyłu. Jest to rozwiązanie średnio szczęśliwe, żeby nie powiedzieć nieszczęśliwe. W każdym razie 72 konie naprawdę ciągną to auto żwawo i nie jeden się zdziwił, ale do rzeczy. Jako, że skończyła się blacha to szukam innego nadwozia i chcę tam przełożyć ten motor, ale wprowadzę zmiany. Najrozsądniejszym (choć nie najprostszym) wyjściem z sytuacji jest nawiercenie otworów pod filtr olejowy od 115 i na takie rozwiązanie się zdecyduję, wtedy bowiem wszystko wróci na swoje miejsce. Co do samego OM 616 to wolałbym raczej 65-cio konne 240 D ze zmienionym wałkiem na ostry [zlosnik] niż 72 konne od W 123, bo to stare ma zdecydowanie przyjemniejszy dźwięk - bardziej miękki klekot [ok] .
Powodzenia.

Autor:  Xytras [ wt paź 09, 2007 1:57 pm ]
Tytuł: 

Jak od 78, czytalem gdzies ze dopiero wraz z wejsciem drugiej serii w 79 [szalone]

Autor:  autovidol [ wt paź 09, 2007 8:07 pm ]
Tytuł: 

to OM616 z mojego krążownika W123 http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 300805.jpg

Autor:  bmw [ śr paź 10, 2007 6:28 am ]
Tytuł: 

Wniosek ,że to blok od 115 jest stąd że filtr oleju jest na dole z przodu silnika.W 123 filtr jest z tyłu i do góry, a w busach jest z tyłu silnika skierowany w dół.Czy były 123 z filtrem oleju skierowanym na dół tego nie wiem dokładnie (mowa o orginalnym fabrycznym 123).Odnośnie filtrów i pompy wtryskowej da się to poprzekładać bez większych komplikacji podobnie ma się sprawa kolektora dolotowego i wydechowego bo to są tylko peryferia silnika.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/