MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Półosie - poraz kolejny... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=29038 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | class [ wt paź 09, 2007 11:12 pm ] |
Tytuł: | Półosie - poraz kolejny... |
Jak myślicie, warto w takie coś zainwestować? http://www.tinyurl.pl?U5UKJxwQ Pierwszy raz słysze o firmie SPIDAN. Google znalazły tylko węgierską strone producenta. Szkoda utopić prawie 400E na szajs, dlatego czekam na opinie. pozdrawiam |
Autor: | Maniek [ czw paź 11, 2007 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
WG mnie nie warto, choć nie raz zastanawiałem się nad radykalnym rozwiązaniem tematu (półoś wymieniałem już 3 razy) CO mnie nie przekonuje? 1. Wysoka cena. Uzywka kosztuje 150-250 zł i zawsze pare lat pochodzi 2. Półoś nie jest elementem który w razie awarii unieruchamia samochód więc zawsze się dojedzie do domu i na spokojnie poszuka drugiej 3. Firmy Spidan nie znam 4. Ta półoś wygląda na nie od 123 (ma jakieś śruby na jednej z puszek) To tyle co mogę w temacie, pewnie nie pomogłem za wiele ![]() |
Autor: | roadrunner [ czw paź 11, 2007 8:54 pm ] |
Tytuł: | |
Maniek pisze: 2. Półoś nie jest elementem który w razie awarii unieruchamia samochód więc zawsze się dojedzie do domu i na spokojnie poszuka drugiej
hmmmm to ciekawe |
Autor: | Maniek [ czw paź 11, 2007 9:07 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: Maniek pisze: 2. Półoś nie jest elementem który w razie awarii unieruchamia samochód więc zawsze się dojedzie do domu i na spokojnie poszuka drugiej hmmmm to ciekawe To też mnie zdziwiło, ale dwa razy przeżyłem taką awarię połączoną z wygubieniem wszystkich kulek z przegubu. Raz zmuszony byłem zrobić na takiej półosi paręset kilometrów. A Ty masz jakieś inne doświadczenia z półosiami 123/115? |
Autor: | roadrunner [ czw paź 11, 2007 9:16 pm ] |
Tytuł: | |
Polos potrafi np. peknac. Jesli pogubiles wszystkie kulki to chyba nie za bardzo mialo co przenosic moment jakos nie wyobrazam sobie jazdy w takim przypadku chyba ze auto mialo ASD. |
Autor: | Maniek [ czw paź 11, 2007 9:30 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: Polos potrafi np. peknac. Zakładam że w przypadku 240D który ma te same półosie co 300D Turbo czy 280E jest to tylko teroria, której potwierdzenia praktycznym zdarzeniem jak dotychczas nie słyszałem. Zdarzyło się to chyba tylko w którymś rajdzie ale nie pamiętam którym. roadrunner pisze: Jesli pogubiles wszystkie kulki to chyba nie za bardzo mialo co przenosic moment jakos nie wyobrazam sobie jazdy w takim przypadku chyba ze auto mialo ASD. Uwież mi że ma co przenosić moment. Przeguby tych półosi zostały skonstruowane z myslą funkcjonowania nawet bez kulek. Poprostu bez nich mają olbrzymie luzy, ale zazębianie wewnętrznych elementów nadal przenosi moment, a luzy osiowe środkowego odcinka półosi są tak dobrane że uniemożliwaiją wypadnięcie jednego elementu z drugiego.
|
Autor: | roadrunner [ czw paź 11, 2007 9:37 pm ] |
Tytuł: | |
Maniek pisze: Zakładam że w przypadku 240D który ma te same półosie co 300D Turbo czy 280E jest to tylko teroria
One raczej nie ukrecaja sie tylko pekaja zmeczeniowo. zdarza sie nawet w dieslach i przy spokojnej jezdzie. |
Autor: | Maniek [ czw paź 11, 2007 9:50 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: One raczej nie ukrecaja sie tylko pekaja zmeczeniowo. zdarza sie nawet w dieslach i przy spokojnej jezdzie.
No dobra, ale przyznam się że o taki9ch przypadkach w 123 czy 114/115 nie słyszałem. A tak ideowo wygląda przekrój przez przegub półosi 123 (rysunek na prędce więc wybaczysz brak profesjonalizmu) ![]() |
Autor: | class [ pt paź 12, 2007 12:22 am ] |
Tytuł: | |
Ukręcają się czy nie, jedno jest pewne. Nic mnie bardziej nie denerwuje, niż lekko stukająca półoś podczas zdejmowania nogi z gazu przy pewnych prędkościach. Zwłaszcza, że most jest cichy i nic nie wyje. Dlatego chcę się szarpnąć na coś nowego, bo używane to ja mam teraz i prawdopodobieństwo kupienia czegoś lepszego z używek jest niewielkie. Jest to loteria jak z zakupem używanego mostu. |
Autor: | _me: how_ [ pt paź 12, 2007 8:43 am ] |
Tytuł: | |
Jeśli wziąłbyś za cenę, to jest to mniej więcej koszt regeneracji. Jeśli masz już dosyć używek, to jakieś rozwiązanie. Katalog foty podaje cenę 920 zł w detalu za jakiś szit KAGER'a. Jeśli dostałbyś na to rabat, to te węgierki + przesył wyjdą podobnie. Jak się człowiek nie obróci, dupa z tyłu. Poczekałbym chyba, aż ktoś pokroi naprawdę dobrego dawcę z uczciwym przebiegiem, kupił ośkę za 150 - 200 zł, bo tyle jest warta bardzo dobra sztuka i ewentualnie wymieniłbym sobie gumy i olejowo - smarową mieszankę. I wio. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |